wo/modules/wymagania_edukacyjne.tex
baiobelfer 44c05d80ab init
2025-01-13 23:05:57 +01:00

92 lines
5.8 KiB
TeX

\begin{center}
\textbf{Formułowanie wymagań edukacyjnych} \\
\textbf{\S 1}
\end{center}
\begin{longenum}[resume]
\item Wymagania edukacyjne, określające niezbędny zakres wiedzy, umiejętności i \textcolor{blue}{kompetencji społecznych}, ustala się w~celu zapewnienia realizacji podstawy programowej oraz właściwej oceny osiągnięć ucznia.
\item \textbf{Szczegółowe Ocenianie} (\textbf{SO}), opracowane przez zespół nauczycieli danego przedmiotu, zawiera wytyczne niezbędne do uzyskania poszczególnych ocen klasyfikacyjnych.
\begin{longenum}
\item Dokument \textbf{SO} powinien zawierać:
\begin{longenum}
\item Nazwę zajęć edukacyjnych oraz poziom edukacyjny, do którego jest skierowany.
\item Wymagania edukacyjne, efekty kształcenia (EK) oraz kryteria szczegółowe (WS) wraz z~kryteriami weryfikacyjnymi (KW), na podstawie których ustala się oceny, w~tym:
\begin{longenum}
\item Wymagania na ocenę celującą,
\item Wymagania na ocenę bardzo dobrą,
\item Wymagania na ocenę dobrą,
\item Wymagania na ocenę dostateczną.
\end{longenum}
\item Minimalne wymagania edukacyjne na ocenę dopuszczającą, których spełnienie jest warunkiem uzyskania oceny pozytywnej.
\item \textcolor{blue}{Opis oczekiwanych kompetencji społecznych, obejmujących umiejętność współpracy w grupie, odpowiedzialność za realizację zadań, poszanowanie poglądów innych oraz aktywne uczestnictwo w~życiu społecznym.}
\end{longenum}
\item Przewodniczący zespołu przedmiotowego przedkłada dokument \textbf{SO} kierownictwu szkoły w~terminie do dnia 30 września.
\end{longenum}
\item Nauczyciel opracowuje \textbf{Przedmiotowe Ocenianie} (\textbf{PO}) w~oparciu o~przyjęte \textbf{Wewnątrzszkolne Ocenianie} (\textbf{WO}) oraz wymagania dydaktyczne zawarte w~\textbf{SO}.
\begin{longenum}
\item Dokument \textbf{PO} powinien zawierać:
\begin{longenum}
\item Nazwę zajęć edukacyjnych oraz poziom edukacyjny, do którego jest skierowany.
\item Sposoby i~formy weryfikacji osiągnięć edukacyjnych uczniów, zgodne z~kryteriami określonymi w \textbf{SO}, poprzez wskazanie liczby i~rodzajów form oceniania.
\item Szczegółowe zasady sprawdzania osiągnięć edukacyjnych uczniów, z~uwzględnieniem wymagań na poszczególne oceny, w~szczególności na ocenę dopuszczającą.
\item Prawa ucznia w~zakresie oceniania, w~tym warunki i~tryb poprawy ocen.
\item Sposób informowania uczniów i~rodziców o~wynikach procesu oceniania.
\item Dodatkowe elementy wspierające realizację celów kształcenia, o~ile pozostają w~zgodzie z~\textbf{WO}, w~tym działania na rzecz indywidualizacji procesu dydaktycznego, uwzględniające szczególne potrzeby i~potencjał uczniów.
\end{longenum}
\item Nauczyciel przedkłada dokument \textbf{PO} kierownictwu szkoły w~pierwszym tygodniu września.
\end{longenum}
\end{longenum}
% \begin{center}
% \textbf{Formułowanie wymagań edukacyjnych} \\
% \textbf{\S 1}
% \end{center}
% \begin{longenum}[resume]
% \item \textbf{Szczegółowe Ocenianie} (\textbf{SO}), opracowane przez odpowiedni dla danego przedmiotu zespół nauczycieli, określa wymagania edukacyjne niezbędne do uzyskania poszczególnych ocen.
% \begin{longenum}
% \item Dokument \textbf{SO} powinien zawierać:
% \begin{longenum}
% \item Nazwę zajęć edukacyjnych oraz poziom edukacyjny, do którego jest skierowany
% \item Wymagania edukacyjne, efekty kształcenia (EK) i~kryteria szczegółowe~(WS) wraz z~kryteriami weryfikacyjnymi (KW) dla wiedzy i~umiejętności, na podstawie których przypisano oceny do osiągnięć edukacyjnych, w~tym:
% \begin{longenum}
% \item Wymagania na ocenę celującą.
% \item Wymagania na ocenę bardzo dobrą.
% \item Wymagania na ocenę dobrą.
% \item Wymagania na ocenę dostateczną.
% \end{longenum}
% \item Minimalne wymagania edukacyjne na ocenę dopuszczającą, które uczeń musi spełnić, aby uzyskać ocenę pozytywną.
% \end{longenum}
% \item Przewodniczący zespołu przedmiotowego zobowiązany jest złożyć dokumnet \textbf{SO} do końca września do kierownictwa szkoły.
% \end{longenum}
% \item Nauczyciel opracowuje \textbf{Przedmiotowe Ocenianie} (\textbf{PO}) zgodnie z~obowiązującym \textbf{Wewnątrzszkolnym Ocenianiem} \textbf{(WO}) oraz odzwierciedlającym wymagania nauczanego przedmiotu wynikające z~\textbf{SO}.
% \begin{longenum}
% \item Dokument \textbf{PO} powinien zawierać:
% \begin{longenum}
% \item Nazwę zajęć edukacyjnych oraz poziom edukacyjny, do którego jest skierowany.
% \item Sposoby i~formy sprawdzania osiągnięć edukacyjnych uczniów, wdrażające kryteria weryfikacyjne określone w~\textbf{SO}, poprzez określenie liczby i~rodzajów form oceniania.
% \item Szczegółowe określenie sposobu sprawdzania osiągnięć edukacyjnych uczniów, z~uwzględnieniem wymagań na poszczególneoceny, w~szczególności na ocenę dopuszczającą.
% \item Prawa ucznia w zakresie oceniania, w~tym warunki i~tryb poprawy ocen.
% \item Sposób informowania uczniów i~rodziców o~wynikach procesu oceniania.
% \item Inne elementy wspierające realizację celów oceniania, o~ile są zgodne z~przyjętym \textbf{WO}, w~tym działania związane z~indywidualizacją procesu edukacyjnego, umożliwiające uwzględnienie szczególnych potrzeb i~potencjału ucznia.
% \end{longenum}
% \item Nauczyciel zobowiązany jest złożyć dokument \textbf{PO} w~pierwszym tygodniu września do kierownictwa szkoły.
% \end{longenum}
% \end{longenum}