\begin{center} \textbf{Formułowanie wymagań edukacyjnych} \\ \textbf{\S 1} \end{center} \begin{longenum}[resume] \item Wymagania edukacyjne, określające niezbędny zakres wiedzy, umiejętności i \textcolor{blue}{kompetencji społecznych}, ustala się w~celu zapewnienia realizacji podstawy programowej oraz właściwej oceny osiągnięć ucznia. \item \textbf{Szczegółowe Ocenianie} (\textbf{SO}), opracowane przez zespół nauczycieli danego przedmiotu, zawiera wytyczne niezbędne do uzyskania poszczególnych ocen klasyfikacyjnych. \begin{longenum} \item Dokument \textbf{SO} powinien zawierać: \begin{longenum} \item Nazwę zajęć edukacyjnych oraz poziom edukacyjny, do którego jest skierowany. \item Wymagania edukacyjne, efekty kształcenia (EK) oraz kryteria szczegółowe (WS) wraz z~kryteriami weryfikacyjnymi (KW), na podstawie których ustala się oceny, w~tym: \begin{longenum} \item Wymagania na ocenę celującą, \item Wymagania na ocenę bardzo dobrą, \item Wymagania na ocenę dobrą, \item Wymagania na ocenę dostateczną. \end{longenum} \item Minimalne wymagania edukacyjne na ocenę dopuszczającą, których spełnienie jest warunkiem uzyskania oceny pozytywnej. \item \textcolor{blue}{Opis oczekiwanych kompetencji społecznych, obejmujących umiejętność współpracy w grupie, odpowiedzialność za realizację zadań, poszanowanie poglądów innych oraz aktywne uczestnictwo w~życiu społecznym.} \end{longenum} \item Przewodniczący zespołu przedmiotowego przedkłada dokument \textbf{SO} kierownictwu szkoły w~terminie do dnia 30 września. \end{longenum} \item Nauczyciel opracowuje \textbf{Przedmiotowe Ocenianie} (\textbf{PO}) w~oparciu o~przyjęte \textbf{Wewnątrzszkolne Ocenianie} (\textbf{WO}) oraz wymagania dydaktyczne zawarte w~\textbf{SO}. \begin{longenum} \item Dokument \textbf{PO} powinien zawierać: \begin{longenum} \item Nazwę zajęć edukacyjnych oraz poziom edukacyjny, do którego jest skierowany. \item Sposoby i~formy weryfikacji osiągnięć edukacyjnych uczniów, zgodne z~kryteriami określonymi w \textbf{SO}, poprzez wskazanie liczby i~rodzajów form oceniania. \item Szczegółowe zasady sprawdzania osiągnięć edukacyjnych uczniów, z~uwzględnieniem wymagań na poszczególne oceny, w~szczególności na ocenę dopuszczającą. \item Prawa ucznia w~zakresie oceniania, w~tym warunki i~tryb poprawy ocen. \item Sposób informowania uczniów i~rodziców o~wynikach procesu oceniania. \item Dodatkowe elementy wspierające realizację celów kształcenia, o~ile pozostają w~zgodzie z~\textbf{WO}, w~tym działania na rzecz indywidualizacji procesu dydaktycznego, uwzględniające szczególne potrzeby i~potencjał uczniów. \end{longenum} \item Nauczyciel przedkłada dokument \textbf{PO} kierownictwu szkoły w~pierwszym tygodniu września. \end{longenum} \end{longenum} % \begin{center} % \textbf{Formułowanie wymagań edukacyjnych} \\ % \textbf{\S 1} % \end{center} % \begin{longenum}[resume] % \item \textbf{Szczegółowe Ocenianie} (\textbf{SO}), opracowane przez odpowiedni dla danego przedmiotu zespół nauczycieli, określa wymagania edukacyjne niezbędne do uzyskania poszczególnych ocen. % \begin{longenum} % \item Dokument \textbf{SO} powinien zawierać: % \begin{longenum} % \item Nazwę zajęć edukacyjnych oraz poziom edukacyjny, do którego jest skierowany % \item Wymagania edukacyjne, efekty kształcenia (EK) i~kryteria szczegółowe~(WS) wraz z~kryteriami weryfikacyjnymi (KW) dla wiedzy i~umiejętności, na podstawie których przypisano oceny do osiągnięć edukacyjnych, w~tym: % \begin{longenum} % \item Wymagania na ocenę celującą. % \item Wymagania na ocenę bardzo dobrą. % \item Wymagania na ocenę dobrą. % \item Wymagania na ocenę dostateczną. % \end{longenum} % \item Minimalne wymagania edukacyjne na ocenę dopuszczającą, które uczeń musi spełnić, aby uzyskać ocenę pozytywną. % \end{longenum} % \item Przewodniczący zespołu przedmiotowego zobowiązany jest złożyć dokumnet \textbf{SO} do końca września do kierownictwa szkoły. % \end{longenum} % \item Nauczyciel opracowuje \textbf{Przedmiotowe Ocenianie} (\textbf{PO}) zgodnie z~obowiązującym \textbf{Wewnątrzszkolnym Ocenianiem} \textbf{(WO}) oraz odzwierciedlającym wymagania nauczanego przedmiotu wynikające z~\textbf{SO}. % \begin{longenum} % \item Dokument \textbf{PO} powinien zawierać: % \begin{longenum} % \item Nazwę zajęć edukacyjnych oraz poziom edukacyjny, do którego jest skierowany. % \item Sposoby i~formy sprawdzania osiągnięć edukacyjnych uczniów, wdrażające kryteria weryfikacyjne określone w~\textbf{SO}, poprzez określenie liczby i~rodzajów form oceniania. % \item Szczegółowe określenie sposobu sprawdzania osiągnięć edukacyjnych uczniów, z~uwzględnieniem wymagań na poszczególneoceny, w~szczególności na ocenę dopuszczającą. % \item Prawa ucznia w zakresie oceniania, w~tym warunki i~tryb poprawy ocen. % \item Sposób informowania uczniów i~rodziców o~wynikach procesu oceniania. % \item Inne elementy wspierające realizację celów oceniania, o~ile są zgodne z~przyjętym \textbf{WO}, w~tym działania związane z~indywidualizacją procesu edukacyjnego, umożliwiające uwzględnienie szczególnych potrzeb i~potencjału ucznia. % \end{longenum} % \item Nauczyciel zobowiązany jest złożyć dokument \textbf{PO} w~pierwszym tygodniu września do kierownictwa szkoły. % \end{longenum} % \end{longenum}