\begin{center} \textbf{Postanowienia ogólne} \\ \textbf{\S 1} \end{center} \newline \begin{enumerate}[label=\arabic*., leftmargin=*] \item W \zs obowiązuje punktowo-procentowy system oceniania. \item Zasady systemu stosuje się w szkole młodzieżowej \zs. \item Ocenianiu podlegają: \begin{enumerate}[label=\arabic*)] \item osiągnięcia edukacyjne ucznia; \item zachowanie ucznia. \end{enumerate} \item Ocenianie osiągnięć edukacyjnych ucznia polega na rozpoznawaniu przez nauczycieli poziomu i postępów w opanowaniu przez ucznia wiadomości i umiejętności w stosunku do wymagań edukacyjnych wynikających z podstawy programowej, określonej w odrębnych przepisach i realizowanych w szkole programów nauczania, uwzględniających tę podstawę. \item Ocenianie zachowania ucznia polega na rozpoznawaniu przez wychowawcę klasy, nauczycieli, specjalistów oraz uczniów danej klasy stopnia respektowania przez ucznia zasad współżycia społecznego i norm etycznych oraz obowiązków ucznia, określonych w statucie szkoły. \item Ocenianie wewnątrzszkolne ma na celu: \begin{enumerate}[label=\arabic*)] \item informowanie ucznia o poziomie jego osiągnięć edukacyjnych i jego zachowaniu oraz o postępach w tym zakresie; \item udzielanie uczniowi pomocy w nauce poprzez przekazanie mu informacji o tym, co zrobił dobrze i jak powinien się dalej uczyć; \item udzielanie wskazówek do samodzielnego planowania własnego rozwoju; \item motywowanie ucznia do dalszych postępów w nauce i zachowaniu; \item dostarczenie rodzicom (prawnym opiekunom) i nauczycielom informacji o postępach, trudnościach w nauce i zachowaniu oraz specjalnych uzdolnieniach ucznia; \item umożliwienie nauczycielom doskonalenia organizacji i metod pracy dydaktyczno-wychowawczej. \end{enumerate} \item Ocenianie wewnątrzszkolne obejmuje: \begin{enumerate}[label=\arabic*)] \item formułowanie przez nauczycieli wymagań edukacyjnych niezbędnych do otrzymania przez ucznia poszczególnych śródrocznych i rocznych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych; \item ustalanie kryteriów oceniania zachowania; \item ustalanie ocen bieżących, śródrocznych i rocznych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych oraz także śródrocznej i rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania według skali i w formach przyjętych w niniejszym dokumencie; \item przeprowadzanie egzaminów klasyfikacyjnych, sprawdzających, poprawkowych i sprawdzianów wiedzy i umiejętności; \item ustalanie warunków i sposobu przekazywania rodzicom (prawnym opiekunom) informacji o przewidywanych ocenach klasyfikacyjnych -- postępach i trudnościach ucznia w nauce; \item ustalanie warunków i trybu uzyskania wyższych niż przewidywane rocznych ocen klasyfikacyjnych z zajęć edukacyjnych oraz rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania. \end{enumerate} \end{enumerate}