413 lines
22 KiB
TeX
413 lines
22 KiB
TeX
![]() |
\begin{center}
|
|||
|
\textbf{Ocenianie} \\
|
|||
|
\textbf{\S4}
|
|||
|
\end{center}
|
|||
|
|
|||
|
\begin{longenum}
|
|||
|
\item \textbf{Jawność oceny}
|
|||
|
\begin{longenum}
|
|||
|
\item Oceny uzyskane przez ucznia są jawne dla ucznia oraz jego rodziców (prawnych opiekunów), w związku z czym:
|
|||
|
\begin{longenum}
|
|||
|
\item są wpisywane do dziennika elektronicznego;
|
|||
|
\item na żądanie ucznia lub jego rodziców (prawnych opiekunów) nauczyciel jest obowiązany ustnie uzasadnić ocenę, przy czym uzasadnienie to powinno zawierać:
|
|||
|
\begin{longenum}
|
|||
|
\item odwołanie do wymagań edukacyjnych lub kryteriów oceny zachowania;
|
|||
|
\item wskazanie mocnych stron pracy ucznia;
|
|||
|
\item wskazanie obszarów wymagających poprawy;
|
|||
|
\item udzielenie wskazówek do dalszej nauki.
|
|||
|
\end{longenum}
|
|||
|
\item Uzasadnienie oceny następuje:
|
|||
|
\begin{longenum}
|
|||
|
\item w przypadku ucznia — bezpośrednio podczas zajęć;
|
|||
|
\item w przypadku rodziców (prawnych opiekunów) — podczas indywidualnego spotkania w szkole.
|
|||
|
\end{longenum}
|
|||
|
\end{longenum}
|
|||
|
\item Prace pisemne ucznia:
|
|||
|
\begin{longenum}
|
|||
|
\item są przechowywane do końca roku szkolnego;
|
|||
|
\item są udostępniane uczniowi na lekcji oraz rodzicom (prawnym opiekunom) na terenie szkoły podczas konsultacji lub spotkań indywidualnych, przy czym sposób udostępnienia ustalany jest indywidualnie z rodzicem (prawnym opiekunem).
|
|||
|
\end{longenum}
|
|||
|
\end{longenum}
|
|||
|
|
|||
|
\item \textbf{Ocenianie osiągnięć ucznia}
|
|||
|
\begin{longenum}
|
|||
|
\item \textbf{Ogólne zasady oceniania}:
|
|||
|
\begin{longenum}
|
|||
|
\item \textbf{Cele oceniania}:
|
|||
|
\begin{longenum}
|
|||
|
\item Informowanie ucznia o:
|
|||
|
\begin{longenum}
|
|||
|
\item jakości jego pracy;
|
|||
|
\item skuteczności stosowanych metod uczenia się;
|
|||
|
\item poziomie osiągnięć w odniesieniu do wymagań edukacyjnych.
|
|||
|
\end{longenum}
|
|||
|
\item Informowanie rodziców i szkoły o:
|
|||
|
\begin{longenum}
|
|||
|
\item postępach ucznia;
|
|||
|
\item wkładzie ucznia w jego własny rozwój;
|
|||
|
\item efektywności procesu nauczania.
|
|||
|
|
|||
|
\end{longenum}
|
|||
|
\end{longenum}
|
|||
|
|
|||
|
\item \textbf{System oceniania}:
|
|||
|
\begin{longenum}
|
|||
|
\item Stosowany jest system punktowy.
|
|||
|
\item Uczeń otrzymuje następujące rodzaje ocen:
|
|||
|
\begin{longenum}
|
|||
|
\item \textbf{Oceny bieżące}:
|
|||
|
\begin{longenum}
|
|||
|
\item Liczba ocen bieżących jest proporcjonalna do liczby godzin przedmiotu w tygodniu:
|
|||
|
\begin{longenum}
|
|||
|
\item 1--2 godziny -- minimum 3 oceny w semestrze;
|
|||
|
\item 3 i więcej godzin -- minimum 4 oceny w semestrze.
|
|||
|
\end{longenum}
|
|||
|
\end{longenum}
|
|||
|
\item \textbf{Oceny klasyfikacyjne}:
|
|||
|
\begin{longenum}
|
|||
|
\item śródroczne -- na koniec pierwszego semestru;
|
|||
|
\item roczne -- na koniec roku szkolnego;
|
|||
|
\item końcowe -- po zakończeniu cyklu nauczania.
|
|||
|
\end{longenum}
|
|||
|
\end{longenum}
|
|||
|
\end{longenum}
|
|||
|
|
|||
|
\end{longenum}
|
|||
|
|
|||
|
\item \textbf{Formy sprawdzania wiedzy i umiejętności oraz zasady ich przeprowadzania}:
|
|||
|
\begin{longenum}
|
|||
|
\item \textbf{Prace pisemne (prace klasowe, sprawdziany, testy)}:
|
|||
|
\begin{longenum}
|
|||
|
\item Trwają conajmniej:
|
|||
|
\begin{longenum}
|
|||
|
\item 20 minut - sprawdziny, testy;
|
|||
|
\item jedną godzinę lekcyjną - prace klasowe.
|
|||
|
\end{longenum}
|
|||
|
\item Obejmują większy zakres materiału.
|
|||
|
\item Są zapowiadane z minimum tygodniowym wyprzedzeniem.
|
|||
|
\item Wpisywane do terminarza w dzienniku elektronicznym.
|
|||
|
\item Przed pracą pisemną odbywa się powtórzenie materiału.
|
|||
|
|
|||
|
\item \textbf{Zasady przeprowadzania prac pisemnych}:
|
|||
|
\begin{longenum}
|
|||
|
\item W tygodniu mogą odbyć się maksymalnie trzy prace pisemne, nie więcej niż jedna dziennie.
|
|||
|
\item Nauczyciel określa zakres materiału i wymagania na pracę pisemną.
|
|||
|
\item Wyniki prac pisemnych są przekazywane uczniom w ciągu 10 dni roboczych (dla języka polskiego i diagnoz -- 15 dni).
|
|||
|
\item \textbf{Poprawa ocen z zapowiedzianych prac pisemnych}:
|
|||
|
\begin{longenum}
|
|||
|
\item Uczeń ma prawo do jednokrotnej poprawy oceny z każdej pracy pisemnej (pracy klasowej, sprawdzianu, testu) wyłącznie w przypadku otrzymania oceny niedostatecznej, jeśli uzyskany wynik wynosił mniej niż 30\% możliwych punktów.
|
|||
|
\item Do dziennika wpisuje się ocenę wyższą.
|
|||
|
\end{longenum}
|
|||
|
\item \textbf{Korzystanie z niedozwolonych środków podczas pracy pisemnej}:
|
|||
|
\begin{longenum}
|
|||
|
\item Uczeń korzystający z niedozwolonych urządzeń (np. telefon, smartwatch):
|
|||
|
\begin{longenum}
|
|||
|
\item otrzymuje 0 punktów;
|
|||
|
\item nie ma możliwości poprawy tej oceny.
|
|||
|
\end{longenum}
|
|||
|
\end{longenum}
|
|||
|
\end{longenum}
|
|||
|
\end{longenum}
|
|||
|
|
|||
|
\item \textbf{Odpowiedzi ustne}:
|
|||
|
\begin{longenum}
|
|||
|
\item obejmują materiał z trzech ostatnich lekcji.
|
|||
|
\end{longenum}
|
|||
|
|
|||
|
\item \textbf{Kartkówki}:
|
|||
|
\begin{longenum}
|
|||
|
\item trwają do 15 minut;
|
|||
|
\item mogą być przeprowadzane bez zapowiedzi;
|
|||
|
\item \textbf{Poprawa ocen}: kartkówki nie podlegają poprawie.
|
|||
|
\end{longenum}
|
|||
|
|
|||
|
\item \textbf{Inne formy}:
|
|||
|
\begin{longenum}
|
|||
|
\item zadania domowe;
|
|||
|
\item projekty;
|
|||
|
\item aktywność na lekcji.
|
|||
|
\item \sout{\textcolor{red}{jakie inne jeszcze dodać?}}
|
|||
|
\end{longenum}
|
|||
|
\end{longenum}
|
|||
|
|
|||
|
|
|||
|
|
|||
|
|
|||
|
\end{longenum}
|
|||
|
|
|||
|
%---------------------------------
|
|||
|
% \newpage
|
|||
|
\item \textbf{Ustalanie śródrocznych i rocznych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych zajęć edukacyjnych}
|
|||
|
\begin{longenum}
|
|||
|
\item \textbf{Informowanie o przewidywanych ocenach klasyfikacyjnych}
|
|||
|
\begin{longenum}
|
|||
|
\item \textbf{Procedura informowania przez nauczyciela:}
|
|||
|
\begin{longenum}
|
|||
|
\item Nauczyciel jest zobowiązany do poinformowania uczniów oraz ich rodziców (prawnych opiekunów) o przewidywanych ocenach klasyfikacyjnych z zajęć edukacyjnych, co najmniej na miesiąc przed śródrocznym lub rocznym klasyfikacyjnym zebraniem Rady Pedagogicznej.
|
|||
|
\item Nauczyciel dokonuje wpisu przewidywanych ocen do dziennika elektronicznego.
|
|||
|
\item W przypadku przewidywanej oceny niedostatecznej, nauczyciel sporządza pisemną informację zawierającą:
|
|||
|
\begin{longenum}
|
|||
|
\item wykaz niezaliczonych prac pisemnych wraz z zakresem materiału koniecznego do opanowania.
|
|||
|
\end{longenum}
|
|||
|
\item W przypadku przewidywanego nieklasyfikowania, nauczyciel sporządza pisemną informację zawierającą:
|
|||
|
\begin{longenum}
|
|||
|
\item informację o liczbie nieobecności ucznia na zajęciach edukacyjnych;
|
|||
|
\item informację o liczbie brakujących ocen do minimalnej wymaganej liczby ocen;
|
|||
|
\item informacje, o których mowa w lit. c.
|
|||
|
\end{longenum}
|
|||
|
\end{longenum}
|
|||
|
\item \textbf{Procedura informowania przez wychowawcę:}
|
|||
|
\begin{longenum}
|
|||
|
\item Wychowawca klasy jest zobowiązany do poinformowania uczniów oraz ich rodziców (prawnych opiekunów) o przewidywanej ocenie klasyfikacyjnej zachowania, co najmniej na miesiąc przed śródrocznym lub rocznym klasyfikacyjnym zebraniem Rady Pedagogicznej.
|
|||
|
\end{longenum}
|
|||
|
\item \textbf{Proponowana ocena klasyfikacyjna:}
|
|||
|
\begin{longenum}
|
|||
|
\item Nie jest oceną ostateczną i może ulec zmianie.
|
|||
|
\item Jednakże ocena dopuszczająca nie może zostać zmieniona na niższą.
|
|||
|
\end{longenum}
|
|||
|
\end{longenum}
|
|||
|
|
|||
|
\item \textbf{Ustalanie ocen klasyfikacyjnych}
|
|||
|
\begin{longenum}
|
|||
|
\item Śródroczne i roczne oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych ustalają nauczyciele prowadzący te zajęcia:
|
|||
|
\begin{longenum}
|
|||
|
\item z obowiązkowych zajęć edukacyjnych;
|
|||
|
\item z dodatkowych zajęć edukacyjnych.
|
|||
|
\end{longenum}
|
|||
|
\item Ocena klasyfikacyjna z dodatkowych zajęć edukacyjnych nie ma wpływu na:
|
|||
|
\begin{longenum}
|
|||
|
\item promocję do klasy programowo wyższej;
|
|||
|
\item ukończenie szkoły.
|
|||
|
\end{longenum}
|
|||
|
\item Śródroczną i roczną ocenę klasyfikacyjną zachowania ustala wychowawca klasy po zasięgnięciu opinii:
|
|||
|
\begin{longenum}
|
|||
|
\item nauczycieli;
|
|||
|
\item uczniów danej klasy;
|
|||
|
\item ocenianego ucznia.
|
|||
|
\end{longenum}
|
|||
|
\end{longenum}
|
|||
|
\end{longenum}
|
|||
|
|
|||
|
%---------------------------------
|
|||
|
% \newpage
|
|||
|
\begin{longenum}[resume]
|
|||
|
\item \textbf{Nieklasyfikowanie ucznia}
|
|||
|
\begin{longenum}
|
|||
|
\item Uczeń może być nieklasyfikowany z jednego, kilku albo wszystkich zajęć edukacyjnych z następujących powodów:
|
|||
|
\begin{longenum}
|
|||
|
\item \textbf{brak wymaganej liczby ocen cząstkowych} (określonej w Przedmiotowych Zasadach Oceniania) uniemożliwiający ustalenie śródrocznej lub rocznej oceny klasyfikacyjnej;
|
|||
|
\item \textbf{usprawiedliwiona lub nieusprawiedliwiona nieobecność}, która przekracza połowę czasu przeznaczonego na dane zajęcia w szkolnym planie nauczania.
|
|||
|
\end{longenum}
|
|||
|
\item \textbf{Egzamin klasyfikacyjny przysługuje wyłącznie uczniowi nieklasyfikowanemu z powodu usprawiedliwionej nieobecności.}
|
|||
|
\begin{longenum}
|
|||
|
\item W przypadku braku wymaganej liczby ocen cząstkowych, który nie wynika z usprawiedliwionych przyczyn, \textbf{uczeń nie ma prawa do egzaminu klasyfikacyjnego}.
|
|||
|
\item W przypadku usprawiedliwionej nieobecności trwającej powyżej połowy zajęć, \textbf{uczeń ma prawo} przystąpić do egzaminu klasyfikacyjnego.
|
|||
|
\end{longenum}
|
|||
|
\end{longenum}
|
|||
|
|
|||
|
|
|||
|
|
|||
|
\item \textbf{Skala ocen i przeliczanie punktów}
|
|||
|
\begin{longenum}
|
|||
|
\item Śródroczna i roczna ocena klasyfikacyjna wynika ze zdobytej przez ucznia liczby punktów, odpowiednio w pierwszym okresie i całym roku szkolnym\sout{, zapisanej w dokumentacji słownie według następującej skali}:
|
|||
|
\begin{center}
|
|||
|
\begin{tabular}{|c|c|}
|
|||
|
\hline
|
|||
|
\textbf{Ocena} & \textbf{Oznaczenie cyfrowe} \\
|
|||
|
\hline
|
|||
|
stopień celujący & 6 \\
|
|||
|
\hline
|
|||
|
stopień bardzo dobry & 5 \\
|
|||
|
\hline
|
|||
|
stopień dobry & 4 \\
|
|||
|
\hline
|
|||
|
stopień dostateczny & 3 \\
|
|||
|
\hline
|
|||
|
stopień dopuszczający & 2 \\
|
|||
|
\hline
|
|||
|
stopień niedostateczny & 1 \\
|
|||
|
\hline
|
|||
|
\end{tabular}
|
|||
|
\end{center}
|
|||
|
\item Oceny są obliczane na podstawie procentowego udziału zdobytych punktów w następujący sposób:
|
|||
|
\begin{center}
|
|||
|
\begin{tabular}{|c|c|}
|
|||
|
\hline
|
|||
|
\textbf{Ocena} & \textbf{Udział punktów w procentach} \\
|
|||
|
\hline
|
|||
|
Niedostateczny & 0--29\% \\
|
|||
|
\hline
|
|||
|
Dopuszczający & 30--49\% \\
|
|||
|
\hline
|
|||
|
Dostateczny & 50--64\% \\
|
|||
|
\hline
|
|||
|
Dobry & 65--79\% \\
|
|||
|
\hline
|
|||
|
Bardzo dobry & 80--95\% \\
|
|||
|
\hline
|
|||
|
Celujący & 96\% i powyżej \\
|
|||
|
\hline
|
|||
|
\end{tabular}
|
|||
|
\end{center}
|
|||
|
\item Wynik procentowy jest zaokrąglany do części całkowitych zgodnie z zasadami matematycznymi.
|
|||
|
\item Ocena roczna uwzględnia punkty zdobyte w ciągu całego roku szkolnego.
|
|||
|
\end{longenum}
|
|||
|
|
|||
|
\item \textbf{Przeliczanie ocen z poprzedniej szkoły}
|
|||
|
\begin{longenum}
|
|||
|
\item Uczeń przyjęty do szkoły w trakcie etapu edukacyjnego, na podstawie decyzji Dyrektora Szkoły, uzyskuje zaliczenie określonej części programu z poszczególnych przedmiotów na podstawie arkusza ocen.
|
|||
|
\item Uzyskane przez ucznia w poprzedniej szkole oceny przelicza się na punkty według następującej skali:
|
|||
|
\begin{center}
|
|||
|
\begin{tabular}{|c|c|}
|
|||
|
\hline
|
|||
|
\textbf{Ocena} & \textbf{Procent punktów} \\
|
|||
|
\hline
|
|||
|
Dopuszczający (2) & 40\% \\
|
|||
|
\hline
|
|||
|
Dostateczny (3) & 57\% \\
|
|||
|
\hline
|
|||
|
Dobry (4) & 72\% \\
|
|||
|
\hline
|
|||
|
Bardzo dobry (5) & 88\% \\
|
|||
|
\hline
|
|||
|
Celujący (6) & 98\% \\
|
|||
|
\hline
|
|||
|
\end{tabular}
|
|||
|
\end{center}
|
|||
|
\end{longenum}
|
|||
|
|
|||
|
\item \textbf{Kryteria oceniania z zajęć edukacyjnych}
|
|||
|
\begin{longenum}
|
|||
|
\item Przy ustalaniu oceny z zajęć edukacyjnych oraz przy ustalaniu szczegółowych wymagań na poszczególne oceny w Przedmiotowych Zasadach Oceniania, stosuje się następujące kryteria ogólne:
|
|||
|
\begin{longenum}
|
|||
|
\item \textbf{Ocena celująca} otrzymuje ją uczeń, który:
|
|||
|
\begin{longenum}
|
|||
|
\item posiada pełnię wiedzy i umiejętności z zakresu podstawy programowej w danym etapie kształcenia;
|
|||
|
\item samodzielnie i twórczo rozwija własne zainteresowania i uzdolnienia;
|
|||
|
\item biegle posługuje się zdobytymi wiadomościami w rozwiązywaniu problemów teoretycznych i praktycznych z programu nauczania;
|
|||
|
\item proponuje rozwiązania nietypowe lub osiąga sukcesy w konkursach i olimpiadach przedmiotowych albo posiada inne porównywalne osiągnięcia.
|
|||
|
\end{longenum}
|
|||
|
\item \textbf{Ocena bardzo dobra} otrzymuje ją uczeń, który:
|
|||
|
\begin{longenum}
|
|||
|
\item opanował pełny zakres wiadomości i umiejętności określonych programem w danym etapie nauki;
|
|||
|
\item samodzielnie rozwiązuje problemy teoretyczne oraz praktyczne wynikające z programu nauczania;
|
|||
|
\item potrafi zastosować posiadane wiadomości i umiejętności w rozwiązywaniu problemów i zadań w nowych sytuacjach.
|
|||
|
\end{longenum}
|
|||
|
\item \textbf{Ocena dobra} otrzymuje ją uczeń, który:
|
|||
|
\begin{longenum}
|
|||
|
\item opanował wiadomości i umiejętności określone programem w danym etapie nauki niemal w pełnym zakresie;
|
|||
|
\item poprawnie stosuje posiadane wiadomości i umiejętności w samodzielnym rozwiązywaniu problemów i zadań typowych, znanych z lekcji lub podręcznika.
|
|||
|
\end{longenum}
|
|||
|
\item \textbf{Ocena dostateczna} otrzymuje ją uczeń, który:
|
|||
|
\begin{longenum}
|
|||
|
\item opanował znaczącą część wiadomości i umiejętności określonych podstawą programową w danym etapie nauki;
|
|||
|
\item poprawnie stosuje posiadane wiadomości i umiejętności w rozwiązywaniu problemów i zadań o niewielkim stopniu złożoności w sytuacjach typowych, często powtarzających się na lekcji.
|
|||
|
\end{longenum}
|
|||
|
\item \textbf{Ocena dopuszczająca} otrzymuje ją uczeń, który:
|
|||
|
\begin{longenum}
|
|||
|
\item nie opanował w pełni wiadomości i umiejętności zawartych w podstawie programowej, ale opanował je w zakresie niezbędnym do dalszego kształcenia z danego przedmiotu;
|
|||
|
\item potrafi z pomocą nauczyciela rozwiązywać problemy i zadania praktyczne o niewielkim stopniu trudności, często powtarzające się podczas lekcji i w życiu codziennym.
|
|||
|
\end{longenum}
|
|||
|
\item \textbf{Ocena niedostateczna} otrzymuje ją uczeń, który:
|
|||
|
\begin{longenum}
|
|||
|
\item nie opanował wiadomości i umiejętności określonych podstawą programową, a istniejące braki uniemożliwiają mu dalsze zdobywanie wiedzy z danego przedmiotu;
|
|||
|
\item nie potrafi rozwiązywać zadań o elementarnym stopniu trudności nawet z pomocą nauczyciela.
|
|||
|
\end{longenum}
|
|||
|
\end{longenum}
|
|||
|
\end{longenum}
|
|||
|
|
|||
|
\item \textbf{Szczególne przypadki}
|
|||
|
\begin{longenum}
|
|||
|
\item Uczeń, który zakwalifikował się co najmniej do ustnego finału olimpiady przedmiotowej szczebla regionalnego, otrzymuje z danego przedmiotu roczną ocenę celującą.
|
|||
|
\item Laureaci i finaliści olimpiad przedmiotowych otrzymują z danych zajęć edukacyjnych celującą roczną (śródroczną) ocenę klasyfikacyjną.
|
|||
|
\item Uczeń, który tytuł laureata lub finalisty olimpiady przedmiotowej uzyskał po ustaleniu lub uzyskaniu rocznej oceny klasyfikacyjnej z zajęć edukacyjnych, otrzymuje z tych zajęć edukacyjnych celującą końcową ocenę klasyfikacyjną.
|
|||
|
\end{longenum}
|
|||
|
|
|||
|
\item \textbf{Promocja i wyróżnienia}
|
|||
|
\begin{longenum}
|
|||
|
\item Uczeń otrzymuje promocję do klasy programowo wyższej, jeżeli ze wszystkich obowiązkowych zajęć edukacyjnych określonych w szkolnym planie nauczania uzyskał roczne oceny klasyfikacyjne wyższe od oceny niedostatecznej.
|
|||
|
\item Uczeń, który w wyniku klasyfikacji rocznej uzyskał średnią ocen co najmniej 4,75 z obowiązkowych zajęć edukacyjnych oraz co najmniej bardzo dobrą ocenę zachowania, otrzymuje promocję do klasy programowo wyższej z wyróżnieniem.
|
|||
|
\item Uczniowi, który uczęszczał na dodatkowe zajęcia edukacyjne, religię lub etykę albo religię i etykę, do średniej ocen, o której mowa w punkcie 8.2, wlicza się także roczne oceny uzyskane z tych zajęć.
|
|||
|
\item Uczeń, który nie otrzymał z co najmniej trzech obowiązkowych zajęć edukacyjnych ocen wyższych od oceny niedostatecznej, nie otrzymuje promocji do klasy programowo wyższej i powtarza klasę.
|
|||
|
\end{longenum}
|
|||
|
|
|||
|
\item \textbf{Zmiana ustalonych ocen}
|
|||
|
\begin{longenum}
|
|||
|
\item Ustalona przez nauczyciela śródroczna i roczna ocena klasyfikacyjna może być zmieniona tylko w wyniku egzaminu – sprawdzianu wiedzy i umiejętności \sout{na zasadach opisanych w §10}.
|
|||
|
\item Ustalona przez nauczyciela niedostateczna ocena klasyfikacyjna roczna może być zmieniona tylko w wyniku egzaminu poprawkowego.
|
|||
|
\item Każdy nauczyciel zobowiązany jest do wystawiania ocen klasyfikacyjnych śródrocznych i rocznych w terminie ustalonym w harmonogramie pracy szkoły.
|
|||
|
\end{longenum}
|
|||
|
|
|||
|
\item \textbf{Wpływ ocen na zachowanie i promocję}
|
|||
|
\begin{longenum}
|
|||
|
\item Oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych nie mają wpływu na ocenę klasyfikacyjną zachowania.
|
|||
|
\item Ocena klasyfikacyjna zachowania nie ma wpływu na:
|
|||
|
\begin{longenum}
|
|||
|
\item oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych;
|
|||
|
\item promocję do klasy programowo wyższej lub ukończenie szkoły.
|
|||
|
\end{longenum}
|
|||
|
\end{longenum}
|
|||
|
|
|||
|
\end{longenum}
|
|||
|
\end{longenum}
|
|||
|
|
|||
|
|
|||
|
% % -------------------------
|
|||
|
% \newpage
|
|||
|
\begin{longenum}[resume]
|
|||
|
\item \textbf{Zasady oceniania zachowania}
|
|||
|
|
|||
|
\begin{longenum}
|
|||
|
\item \textbf{Informacje ogólne}
|
|||
|
\begin{longenum}
|
|||
|
\item \textbf{Charakter oceny zachowania}
|
|||
|
\begin{longenum}
|
|||
|
\item Ocena zachowania ucznia wyraża opinię szkoły o~tym, w~jakim stopniu uczeń:
|
|||
|
\begin{longenum}
|
|||
|
\item spełnia obowiązki szkolne,
|
|||
|
\item przestrzega zasad współżycia społecznego,
|
|||
|
\item respektuje ogólnie przyjęte normy etyczne.
|
|||
|
\end{longenum}
|
|||
|
|
|||
|
\item Śródroczna i~roczna ocena zachowania uwzględnia w~szczególności:
|
|||
|
\begin{longenum}
|
|||
|
\item zdefiniowanych w plit. a), zasad \sout{(tj. obowiązków szkolnych, zasad
|
|||
|
współżycia społecznego i norm etycznych)}, w tym:
|
|||
|
\begin{longenum}
|
|||
|
\item postawa uczniów względem szkoły: przestrzeganie przepisów wynikających z obowiązujących regulaminów, punktualność i~obowiązkowość,
|
|||
|
\item postawa uczniów względem innych ludzi: pomoc i~życzliwość wobec kolegów i~pracowników szkolnych, szacunek dla starszych, uprzejmość, prawdomówność, poszanowanie cudzego mienia, kultura słowa,
|
|||
|
\item postawa uczniów względem siebie: pilność, dbałość o~własny rozwój, czystość i~higiena osobista.
|
|||
|
\end{longenum}
|
|||
|
\item przeciwstawianie się przemocy, agresji i~wulgarności,
|
|||
|
\item realizację założeń szkolnego programu wychowawczo-profilaktycznego,
|
|||
|
\item liczbę godzin nieusprawiedliwionych \sout{i~nieusprawiedliwionych spóźnień.}
|
|||
|
\end{longenum}
|
|||
|
\end{longenum}
|
|||
|
|
|||
|
\item \textbf{Funkcja wychowawcza oceny zachowania}
|
|||
|
\begin{longenum}
|
|||
|
\item Ocena zachowania pełni funkcję wychowawczą:
|
|||
|
\begin{longenum}
|
|||
|
\item wspiera rozwój osobowościowy ucznia,
|
|||
|
\item motywuje do samodoskonalenia,
|
|||
|
\item pomaga kształtować postawy społeczne i~prospołeczne.
|
|||
|
\end{longenum}
|
|||
|
\end{longenum}
|
|||
|
|
|||
|
\item \textbf{Zasady przyznawania punktów}
|
|||
|
\begin{longenum}
|
|||
|
\item Nauczyciele, wychowawcy oraz inni pracownicy szkoły mają prawo wpisywać uwagi (pozytywne i~negatywne) oraz przyznawać punkty w~elektronicznym dzienniku za zachowanie ucznia, zgodnie z~przyjętymi w~szkole zasadami \sout{(np.\ tabelą punktową)}.
|
|||
|
\end{longenum}
|
|||
|
|
|||
|
\item \textbf{Procedura informowanie uczniów i~rodziców}
|
|||
|
\begin{longenum}
|
|||
|
\item Wychowawca oddziału zapoznaje z~zasadami oceniania zachowania i~tabelą punktową: uczniów zgodnie z~§2 ust.~II~WO, a~rodziców (prawnych opiekunów) zgodnie z~§2~ust.~III~WO.
|
|||
|
\end{longenum}
|
|||
|
\end{longenum}
|
|||
|
|
|||
|
% % -------------------------
|
|||
|
|
|||
|
\end{longenum}
|
|||
|
|
|||
|
|