35 lines
3.0 KiB
TeX
35 lines
3.0 KiB
TeX
![]() |
\begin{center}
|
||
|
\textbf{Postanowienia ogólne} \\
|
||
|
\textbf{\S 1}
|
||
|
\end{center}
|
||
|
\newline
|
||
|
|
||
|
\begin{enumerate}[label=\arabic*., leftmargin=*]
|
||
|
\item W \zs obowiązuje punktowo-procentowy system oceniania.
|
||
|
\item Zasady systemu stosuje się w szkole młodzieżowej \zs.
|
||
|
\item Ocenianiu podlegają:
|
||
|
\begin{enumerate}[label=\arabic*)]
|
||
|
\item osiągnięcia edukacyjne ucznia;
|
||
|
\item zachowanie ucznia.
|
||
|
\end{enumerate}
|
||
|
\item Ocenianie osiągnięć edukacyjnych ucznia polega na rozpoznawaniu przez nauczycieli poziomu i postępów w opanowaniu przez ucznia wiadomości i umiejętności w stosunku do wymagań edukacyjnych wynikających z podstawy programowej, określonej w odrębnych przepisach i realizowanych w szkole programów nauczania, uwzględniających tę podstawę.
|
||
|
\item Ocenianie zachowania ucznia polega na rozpoznawaniu przez wychowawcę klasy, nauczycieli, specjalistów oraz uczniów danej klasy stopnia respektowania przez ucznia zasad współżycia społecznego i norm etycznych oraz obowiązków ucznia, określonych w statucie szkoły.
|
||
|
\item Ocenianie wewnątrzszkolne ma na celu:
|
||
|
\begin{enumerate}[label=\arabic*)]
|
||
|
\item informowanie ucznia o poziomie jego osiągnięć edukacyjnych i jego zachowaniu oraz o postępach w tym zakresie;
|
||
|
\item udzielanie uczniowi pomocy w nauce poprzez przekazanie mu informacji o tym, co zrobił dobrze i jak powinien się dalej uczyć;
|
||
|
\item udzielanie wskazówek do samodzielnego planowania własnego rozwoju;
|
||
|
\item motywowanie ucznia do dalszych postępów w nauce i zachowaniu;
|
||
|
\item dostarczenie rodzicom (prawnym opiekunom) i nauczycielom informacji o postępach, trudnościach w nauce i zachowaniu oraz specjalnych uzdolnieniach ucznia;
|
||
|
\item umożliwienie nauczycielom doskonalenia organizacji i metod pracy dydaktyczno-wychowawczej.
|
||
|
\end{enumerate}
|
||
|
\item Ocenianie wewnątrzszkolne obejmuje:
|
||
|
\begin{enumerate}[label=\arabic*)]
|
||
|
\item formułowanie przez nauczycieli wymagań edukacyjnych niezbędnych do otrzymania przez ucznia poszczególnych śródrocznych i rocznych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych;
|
||
|
\item ustalanie kryteriów oceniania zachowania;
|
||
|
\item ustalanie ocen bieżących, śródrocznych i rocznych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych oraz także śródrocznej i rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania według skali i w formach przyjętych w niniejszym dokumencie;
|
||
|
\item przeprowadzanie egzaminów klasyfikacyjnych, sprawdzających, poprawkowych i sprawdzianów wiedzy i umiejętności;
|
||
|
\item ustalanie warunków i sposobu przekazywania rodzicom (prawnym opiekunom) informacji o przewidywanych ocenach klasyfikacyjnych -- postępach i trudnościach ucznia w nauce;
|
||
|
\item ustalanie warunków i trybu uzyskania wyższych niż przewidywane rocznych ocen klasyfikacyjnych z zajęć edukacyjnych oraz rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania.
|
||
|
\end{enumerate}
|
||
|
\end{enumerate}
|