swo/beamer/main.tex
baiobelfer 9ceff38155 u
2025-04-04 04:12:46 +02:00

98 lines
4.2 KiB
TeX
Raw Blame History

This file contains ambiguous Unicode characters

This file contains Unicode characters that might be confused with other characters. If you think that this is intentional, you can safely ignore this warning. Use the Escape button to reveal them.

\documentclass{beamer}
\usepackage[utf8]{inputenc}
\usepackage[T1]{fontenc} % Użycie kodowania T1 dla poprawnej obsługi polskich znaków
\usepackage[polish]{babel} % Ustawienia języka polskiego
\usepackage{lmodern} % Ulepszony wygląd czcionki
\usepackage{enumitem} % Do lepszego formatowania list
\title{Wpływ Narzędzi AI na Proces Oceniania i Rolę Nauczyciela}
\author{Analiza zmian w kontekście podstawy programowej}
\date{\today}
\begin{document}
% Strona tytułowa
\begin{frame}
\titlepage
\end{frame}
% Slajd: Nowa rola nauczyciela w erze AI
\begin{frame}[shrink]
\frametitle{Nowa Rola Nauczyciela w Erze AI}
\begin{itemize}[<+->]
\item \textbf{Ewolucja roli:}
\begin{itemize}
\item Nauczyciel jako mentor, mediator oraz ekspert w dziedzinie technologii.
\item Wsparcie uczniów w krytycznej analizie treści generowanych przez narzędzia AI.
\end{itemize}
\item \textbf{Nowe kompetencje nauczyciela:}
\begin{itemize}
\item Ocena wykorzystania AI w procesie nauczania.
\item Integracja nowoczesnych technologii w codziennej pracy dydaktycznej.
\end{itemize}
\item \textbf{Rola w procesie oceniania:}
\begin{itemize}
\item Ułatwienie przejścia od tradycyjnego nauczania do metod zorientowanych na rozwój kompetencji cyfrowych.
\item Współpraca z uczniami przy dokumentowaniu procesu tworzenia pracy.
\end{itemize}
\end{itemize}
\end{frame}
% Slajd: Ocenianie zgodne z podstawą programową
\begin{frame}[shrink]
\frametitle{Ocenianie Zgodne z Podstawą Programową}
\begin{itemize}[<+->]
\item \textbf{Wymagania podstawy programowej:}
\begin{itemize}
\item Ocenianie na podstawie jasno określonych kompetencji i umiejętności.
\item Uwzględnienie kryteriów zawartych w podstawie programowej, dotyczących wiedzy, umiejętności i postaw.
\end{itemize}
\item \textbf{Praktyczne wdrożenia:}
\begin{itemize}
\item Dostosowanie metod oceniania do specyfiki przedmiotu.
\item Dokumentacja procesu uczenia się jako element oceny logi pracy, analiza etapów tworzenia projektu, dyskusje i refleksje.
\end{itemize}
\item \textbf{Integracja narzędzi AI:}
\begin{itemize}
\item Wykorzystanie AI jako wsparcia w nauczaniu, ale z zachowaniem kontroli nad samodzielnym myśleniem ucznia.
\item Stworzenie wytycznych, które określają, kiedy i jak AI może być używana, aby nie zakłócać rzetelności oceniania.
\end{itemize}
\end{itemize}
\end{frame}
% Slajd: Przesunięcie paradygmatu oceniania
\begin{frame}[shrink]
\frametitle{Przesunięcie Paradygmatu Oceniania}
\begin{itemize}[<+->]
\item \textbf{Zmiana metod:}
\begin{itemize}
\item Od tradycyjnych form oceniania do metod opartych na dokumentowaniu i ewaluacji procesu pracy.
\item Wykorzystanie narzędzi cyfrowych do monitorowania postępów uczniów.
\end{itemize}
\item \textbf{Współpraca nauczyciela i ucznia:}
\begin{itemize}
\item Aktywna rola ucznia w tworzeniu portfolio kompetencji.
\item Regularna ewaluacja i feedback na podstawie ustalonych kryteriów.
\end{itemize}
\item \textbf{Spójność z podstawą programową:}
\begin{itemize}
\item Ocenianie zgodne z wymaganiami programowymi zarówno w aspekcie merytorycznym, jak i kompetencyjnym.
\item Systematyczne aktualizowanie kryteriów oceny w oparciu o nowe standardy edukacyjne.
\end{itemize}
\end{itemize}
\end{frame}
% Slajd: Podsumowanie
\begin{frame}[shrink]
\frametitle{Podsumowanie i Wnioski}
\begin{itemize}[<+->]
\item Rola nauczyciela zmienia się z tradycyjnego przekazywacza wiedzy w rolę eksperta technologicznego i mentora.
\item Ocenianie musi być elastyczne i zgodne z podstawą programową, kładąc nacisk na rozwój kompetencji cyfrowych.
\item Integracja narzędzi AI wymaga ścisłych wytycznych, aby wspierać, a nie zastępować, krytyczne myślenie uczniów.
\item Kluczowa jest współpraca i transparentność w procesie oceniania, by efektywnie wdrożyć nowe metody dydaktyczne.
\end{itemize}
\end{frame}
\end{document}