baiobelfer 39cad9e53c u
2025-04-05 09:21:02 +02:00

80 lines
4.3 KiB
Plaintext

\documentclass[a4paper,12pt]{article}
\usepackage[T1]{fontenc}
\usepackage[utf8]{inputenc}
\usepackage[polish]{babel}
\usepackage{lmodern}
\usepackage{geometry}
\geometry{margin=2.5cm}
\usepackage{enumitem}
\begin{document}
\section*{Uzasadnienie oceny ucznia}
\noindent
\textbf{Dane ogólne:}
\begin{itemize}[leftmargin=2em]
\item \emph{Uczeń:} Jan Kowalski (przykład),
\item \emph{Przedmiot:} Matematyka,
\item \emph{Forma sprawdzania wiedzy:} Kartkówka (0--19 pkt),
\item \emph{Wynik ucznia:} 12 pkt (na 19 możliwych), co stanowi ok. 63\% realizacji wymagań.
\end{itemize}
\vspace{1em}
\noindent
\textbf{Podstawa prawna:}
\begin{itemize}[leftmargin=2em]
\item Ustawa z dnia 7 września 1991~r. o~systemie oświaty (t.j. Dz.U. 2020 poz. 1327 ze zm.),
\item Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów,
\item \textbf{Wewnątrzszkolne Ocenianie (WO)},
\item \textbf{Szczegółowe Ocenianie (SO)},
\item \textbf{Procedury Oceniania (PO)}.
\end{itemize}
\vspace{1em}
\noindent
\textbf{Uzasadnienie:}
\begin{enumerate}[label=\arabic*)]
\item \emph{Zakres i cel kartkówki}\\
Sprawdzian obejmował \emph{podstawowe} działania na potęgach (w tym potęgach ujemnych) oraz pierwiastkach, a także sprawdzał umiejętność argumentacji i interpretacji praktycznej. Zgodnie z~\textbf{SO}, wyniki oceniane były w odniesieniu do wymagań ogólnych (\textbf{WO~1.1}, \textbf{WO~2.2}, \textbf{WO~4.3}) oraz wymagań szczegółowych (\textbf{WS~1.1}, \textbf{WS~1.2}).
\item \emph{Analiza wyników i poziom osiągniętych wymagań}\\
Uczeń zdobył 12~pkt (ok. 63\% całości). W rozwiązaniach poprawnie wykonano większość rachunków (pierwiastek \(\sqrt{16}\), obliczenie \(2^{-3}\)), lecz niektóre części dotyczące \emph{uzasadnienia i interpretacji} (zwłaszcza praktyczne przykłady potęgi ujemnej i rozbudowane wyjaśnienia) zostały opracowane skrótowo. Tym samym uczeń zrealizował znaczną część wymagań \textbf{WS~1.1} i \textbf{WS~1.2}, ale częściowo zabrakło rozwiniętej \textbf{WO~2.2} (tworzenie i wykorzystanie informacji) oraz \textbf{WO~4.3} (argumentacja).
\item \emph{Odniesienie do Wewnątrzszkolnego Oceniania (WO)}\\
Zgodnie z~\textbf{WO}, skala ocen w dzienniku jest dostosowana do przelicznika punktowego opisującego poziom wykonania poszczególnych wymagań. Wynik na poziomie ok. 63\% odpowiada ocenie \textbf{4 (dobry)} przyjętej w niniejszej szkole (na potrzeby przykładu).
\item \emph{Kryteria oceny w Szczegółowym Ocenianiu (SO)}\\
Zgodnie z~\textbf{SO}, przyznano punkty za:
\begin{itemize}[leftmargin=1.5em]
\item poprawność rachunkową (\textbf{WO 1.1}),
\item podstawową interpretację potęg ujemnych (\textbf{WS 1.2}),
\item elementy argumentacji wyjaśniającej proces liczenia (\textbf{WO 4.3}),
\item krótką ilustrację praktyczną (\textbf{WO 2.2}), chociaż w niewystarczającym stopniu rozwiniętą.
\end{itemize}
Zsumowane punkty dały wynik 12/19, co w wewnętrznej skali punktowej przekłada się na ocenę dobrą.
\item \emph{Mocne strony pracy ucznia}\\
\begin{itemize}[leftmargin=1.5em]
\item Rzetelne wykonanie obliczeń (pierwiastki i potęgi),
\item Poprawne zastosowanie wzorów w zadaniach rachunkowych.
\end{itemize}
\item \emph{Obszary wymagające poprawy}\\
\begin{itemize}[leftmargin=1.5em]
\item Pogłębione wyjaśnianie (argumentacja kroków rachunkowych),
\item Szersze przedstawienie praktycznych zastosowań potęgi ujemnej.
\end{itemize}
\item \emph{Możliwość poprawy (WO i PO)}\\
W myśl \textbf{Procedur Oceniania (PO)} i zapisów w \textbf{WO}, uczeń może skorzystać z terminu poprawy, o ile regulamin przewiduje taką możliwość dla sprawdzianów krótkich (kartkówek). Należy zgłosić chęć poprawy w terminie określonym przez nauczyciela.
\end{enumerate}
\vspace{1em}
\noindent
\textbf{Podsumowanie:}\\
Na podstawie analizy pracy pisemnej (12/19~pkt, tj.~ok.~63\%) i zgodnie z wewnętrzną skalą oceniania opisaną w \textbf{SO} i \textbf{WO}, ocena końcowa jest \textbf{dobrą (4)}. Uczeń opanował podstawowe czynności rachunkowe, jednak powinien rozwinąć umiejętność uzasadniania i praktycznego interpretowania zagadnień, co pozwoli na pełniejsze spełnienie \textbf{WO~2.2} i \textbf{WO~4.3} oraz osiągnięcie wyższej oceny w przyszłości.
\end{document}