35 lines
2.1 KiB
Plaintext
35 lines
2.1 KiB
Plaintext
- **Szczegółowe Ocenianie - Przedmiot Regulacji:**
|
|
Cel:
|
|
Pełna realizacja wymagań podstawy programowej na danym poziomie edukacyjnym, potwierdzona mierzalnymi wskaźnikami efektywności.
|
|
Jasne określenie efektów ogólnych i szczegółowych oraz ich integracja z formami sprawdzania wiedzy i umiejętności uczniów.
|
|
Wdrożenie jawnych i obiektywnych zasad oceniania, które zapewniają transparentność i rzetelność procesu edukacyjnego.
|
|
|
|
Zakres stosowalności:
|
|
Niniejsza regulacja dotyczy realizacji programu nauczania z danego przedmiotu na określonym poziomie edukacyjnym dla danego zakresu zgodnie z obowiązującą podstawą programową.
|
|
|
|
Stosowanie regulacji jest obligatoryjne dla wszystkich nauczycieli prowadzących zajęcia z danego przedmiotu, a jej zasady powinny być wdrożone w sposób spójny w obrębie danej placówki oświatowej.
|
|
|
|
Przedmiot regulacji:
|
|
Określenie szczegółowego zakresu wymagań edukacyjnych dla uczniów realizujących program na poszczególnych poziomach edukacyjnych, z uwzględnieniem standardów podstawy programowej.
|
|
Wdrożenie systematycznego i miarodajnego modelu ilościowej oceny stopnia realizacji treści programowych, w oparciu o obiektywne wskaźniki mierzalne.
|
|
Ustalenie jednoznacznych zasad oraz ilościowych kryteriów oceniania, które zapewnią sprawiedliwe i transparentne weryfikowanie postępów uczniów.
|
|
Opracowanie narzędzi i procedur do implementacji ilościowego oceniania, umożliwiających obiektywną analizę osiągnięć uczniów oraz monitorowanie realizacji celów edukacyjnych.
|
|
|
|
|
|
|
|
- **Zasady wymagań edukacyjnych:**
|
|
- Ustalenie **osiągnięć edukacyjnych**, które stanowią podstawę przyznawania ocen:
|
|
- Bieżących.
|
|
- Semestralnych.
|
|
- Końcoworocznych.
|
|
|
|
- **Ocenianie:**
|
|
- Form sprawdzania wiedzy, w tym:
|
|
- Sposób oceniania zadań.
|
|
|
|
- **Wymagania ogólne i szczegółowe:**
|
|
- Ich zakres oraz powiązania w procesie oceniania.
|
|
- Rozkład wymagań ogólnych, prezentujący sposób przyporządkowania ich do wymagań szczegółowych w poszczególnych działach tematycznych.
|
|
-
|
|
|