\documentclass[a4paper,12pt]{article} \usepackage[T1]{fontenc} \usepackage[utf8]{inputenc} \usepackage[polish]{babel} \usepackage{lmodern} \usepackage{geometry} \geometry{margin=2.5cm} \usepackage{enumitem} \begin{document} \section*{Uzasadnienie oceny ucznia} \noindent \textbf{Dane ogólne:} \begin{itemize}[leftmargin=2em] \item \emph{Uczeń:} Jan Kowalski (przykład), \item \emph{Przedmiot:} Matematyka, \item \emph{Forma sprawdzania wiedzy:} Kartkówka niezapowiedziana, \item \emph{Wynik ucznia:} 12 pkt (na 19 możliwych), \item \emph{Ocena wpisana do dziennika (bieżąca):} 12/19 (w skali 0--10: 6{,}3/10). \end{itemize} \vspace{0.5em} \noindent \textbf{Podstawa prawna:} \begin{itemize}[leftmargin=2em] \item Ustawa z dnia 7 września 1991~r. o~systemie oświaty (t.j. Dz.U. 2020 poz. 1327 ze zm.), \item Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów, \item \textbf{Wewnątrzszkolne Ocenianie (WO)}, \item \textbf{Szczegółowe Ocenianie (SO)}, \item \textbf{Procedury Oceniania (PO)}. \end{itemize} \vspace{1em} \noindent \textbf{Uzasadnienie:} \begin{enumerate}[label=\arabic*)] \item \emph{Zakres i cel kartkówki}\\ Kartkówka (niezapowiedziana) dotyczyła podstawowych działań na potęgach (w tym potęgach ujemnych) i~pierwiastkach oraz elementarnej interpretacji praktycznej. Zakres treści oraz kryteria sukcesu odzwierciedlają zapisy \textbf{Szczegółowego Oceniania (SO)}. \item \emph{Przeliczenie punktów i odniesienie do ocen słownych}\\ Zgodnie z~\textbf{Procedurami Oceniania (PO)}, kartkówka przy maksymalnej liczbie 19 punktów przeliczana jest do skali 0--10, a następnie \emph{w systemie klasyfikacyjnym} (oceny śródroczne/roczne) uwzględnia się progi procentowe zapisane w~\textbf{SO}, np.: \begin{itemize}[leftmargin=1.5em] \item \(\geq 50\%\) punktów $\implies$ dostateczny (3), \item \(\geq 65\%\) punktów $\implies$ dobry (4), \item \(\geq 80\%\) punktów $\implies$ bardzo dobry (5), \item \(\geq 90\%\) punktów $\implies$ celujący (6). \end{itemize} W omawianej kartkówce uczeń uzyskał 12/19, co stanowi ok.~63\% punktów i~\emph{w systemie klasyfikacyjnym} jest zbliżone do progu oceny \textbf{dobry (4)}. \item \emph{Analiza poziomu wymagań}\\ \begin{itemize}[leftmargin=1.5em] \item Uczeń poprawnie obliczał pierwiastki i potęgi (\textbf{WS~1.1}, \textbf{WS~1.2}), \item Wystąpiły jednak braki w szerszym uzasadnianiu i interpretacji (obszary \textbf{WO~2.2} i \textbf{WO~4.3}). \end{itemize} \item \emph{Brak możliwości poprawy kartkówki niezapowiedzianej (wg WO)}\\ Zgodnie z \textbf{Wewnątrzszkolnym Ocenianiem (WO)}, \emph{kartkówki niezapowiedziane} nie podlegają poprawie. W konsekwencji uczeń nie ma możliwości dodatkowego sprawdzianu w celu podwyższenia oceny bieżącej. \item \emph{Mocne strony pracy ucznia}\\ \begin{itemize}[leftmargin=1.5em] \item Rzetelnie wykonane działania rachunkowe, \item Poprawnie zastosowane podstawowe wzory na potęgi i pierwiastki, \item Przejrzysta organizacja obliczeń w zeszycie. \end{itemize} \item \emph{Obszary wymagające poprawy}\\ \begin{itemize}[leftmargin=1.5em] \item Pogłębienie argumentacji matematycznej, \item Szersze przedstawienie zastosowań potęgi ujemnej w praktyce. \end{itemize} \end{enumerate} \vspace{1em} \noindent \textbf{Podsumowanie:}\\ Uczeń uzyskał 12 pkt na 19 (ok.~63\%), co w \textbf{bieżącej} skali 0--10 daje 6{,}3/10 i \emph{odpowiada} (w ujęciu klasyfikacyjnym) \textbf{ocenie dobrej (4)} przy założonych progach procentowych (\(\geq 65\%\) = dobry). Kartkówka niezapowiedziana, zgodnie z \textbf{WO}, nie podlega poprawie. Ogólnie uczeń wykazał się solidnymi umiejętnościami rachunkowymi (WS~1.1, WS~1.2), natomiast wymaga rozwinięcia w zakresie \textbf{WO~2.2} (tworzenie i interpretacja informacji) oraz \textbf{WO~4.3} (pogłębione uzasadnianie). \end{document}