\documentclass{beamer} \usepackage[utf8]{inputenc} \usepackage[T1]{fontenc} % Użycie kodowania T1 dla poprawnej obsługi polskich znaków \usepackage[polish]{babel} % Ustawienia języka polskiego \usepackage{lmodern} % Ulepszony wygląd czcionki \usepackage{enumitem} % Do lepszego formatowania list \title{Wpływ Narzędzi AI na Proces Oceniania i Rolę Nauczyciela} \author{Analiza zmian w kontekście podstawy programowej} \date{\today} \begin{document} % Strona tytułowa \begin{frame} \titlepage \end{frame} % Slajd: Nowa rola nauczyciela w erze AI \begin{frame}[shrink] \frametitle{Nowa Rola Nauczyciela w Erze AI} \begin{itemize}[<+->] \item \textbf{Ewolucja roli:} \begin{itemize} \item Nauczyciel jako mentor, mediator oraz ekspert w dziedzinie technologii. \item Wsparcie uczniów w krytycznej analizie treści generowanych przez narzędzia AI. \end{itemize} \item \textbf{Nowe kompetencje nauczyciela:} \begin{itemize} \item Ocena wykorzystania AI w procesie nauczania. \item Integracja nowoczesnych technologii w codziennej pracy dydaktycznej. \end{itemize} \item \textbf{Rola w procesie oceniania:} \begin{itemize} \item Ułatwienie przejścia od tradycyjnego nauczania do metod zorientowanych na rozwój kompetencji cyfrowych. \item Współpraca z uczniami przy dokumentowaniu procesu tworzenia pracy. \end{itemize} \end{itemize} \end{frame} % Slajd: Ocenianie zgodne z podstawą programową \begin{frame}[shrink] \frametitle{Ocenianie Zgodne z Podstawą Programową} \begin{itemize}[<+->] \item \textbf{Wymagania podstawy programowej:} \begin{itemize} \item Ocenianie na podstawie jasno określonych kompetencji i umiejętności. \item Uwzględnienie kryteriów zawartych w podstawie programowej, dotyczących wiedzy, umiejętności i postaw. \end{itemize} \item \textbf{Praktyczne wdrożenia:} \begin{itemize} \item Dostosowanie metod oceniania do specyfiki przedmiotu. \item Dokumentacja procesu uczenia się jako element oceny – logi pracy, analiza etapów tworzenia projektu, dyskusje i refleksje. \end{itemize} \item \textbf{Integracja narzędzi AI:} \begin{itemize} \item Wykorzystanie AI jako wsparcia w nauczaniu, ale z zachowaniem kontroli nad samodzielnym myśleniem ucznia. \item Stworzenie wytycznych, które określają, kiedy i jak AI może być używana, aby nie zakłócać rzetelności oceniania. \end{itemize} \end{itemize} \end{frame} % Slajd: Przesunięcie paradygmatu oceniania \begin{frame}[shrink] \frametitle{Przesunięcie Paradygmatu Oceniania} \begin{itemize}[<+->] \item \textbf{Zmiana metod:} \begin{itemize} \item Od tradycyjnych form oceniania do metod opartych na dokumentowaniu i ewaluacji procesu pracy. \item Wykorzystanie narzędzi cyfrowych do monitorowania postępów uczniów. \end{itemize} \item \textbf{Współpraca nauczyciela i ucznia:} \begin{itemize} \item Aktywna rola ucznia w tworzeniu portfolio kompetencji. \item Regularna ewaluacja i feedback na podstawie ustalonych kryteriów. \end{itemize} \item \textbf{Spójność z podstawą programową:} \begin{itemize} \item Ocenianie zgodne z wymaganiami programowymi – zarówno w aspekcie merytorycznym, jak i kompetencyjnym. \item Systematyczne aktualizowanie kryteriów oceny w oparciu o nowe standardy edukacyjne. \end{itemize} \end{itemize} \end{frame} % Slajd: Podsumowanie \begin{frame}[shrink] \frametitle{Podsumowanie i Wnioski} \begin{itemize}[<+->] \item Rola nauczyciela zmienia się z tradycyjnego przekazywacza wiedzy w rolę eksperta technologicznego i mentora. \item Ocenianie musi być elastyczne i zgodne z podstawą programową, kładąc nacisk na rozwój kompetencji cyfrowych. \item Integracja narzędzi AI wymaga ścisłych wytycznych, aby wspierać, a nie zastępować, krytyczne myślenie uczniów. \item Kluczowa jest współpraca i transparentność w procesie oceniania, by efektywnie wdrożyć nowe metody dydaktyczne. \end{itemize} \end{frame} \end{document}