Postanowienia ogólne Cel Celem niniejszego dokumentu jest zapewnienie przejrzystych i jednolitych zasad oceniania wiedzy oraz umiejętności uczniów. Dokument wspiera realizację założeń procesu dydaktycznego, służy rozwojowi kompetencji uczniów oraz kształtowaniu ich odpowiedzialności za własny proces uczenia się. Zakres stosowalności Niniejsze postanowienia obowiązują nauczyciela i uczniów na danym poziomie edukacyjnym, a także rodziców/prawnych opiekunów uczniów w zakresie monitorowania i wspierania postępów edukacyjnych. Wszelkie odstępstwa od ustalonych zasad wymagają pisemnej zgody Dyrekcji. Formy i zasady sprawdzania wiadomości i umiejętności uczniów Wybór form sprawdzania wiedzy zgodnie z WO. Opracowanie harmonogramu prac związanego z realizacją poszczególnych działów w danym semestrze i na danym poziomie nauczania. Kryteria przyznawania ocen bieżących oraz klasyfikacyjnych (śródrocznych i rocznych) Dla każdej formy sprawdzania wiedzy (określonej w WO) ustala się maksymalną liczbę punktów (np. kartkówka – 10 punktów). Określa się sposób przeliczenia uzyskanej punktacji na procenty. Oceny klasyfikacyjne (śródroczne i roczne) ustalane są wyłącznie na podstawie wartości procentowych, nie zaś punktowych. Zasady poprawy ocen oraz warunki uzyskania ocen wyższych Realizowane na podstawie ustaleń zawartych w WO. Szczegółowe wytyczne uwzględniające potrzeby uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi zgodnie z ustaleniami zawartymi w WO. Dokumentacja i informacje zwrotne Prowadzone i udzielane w sposób określony w WO. Postanowienia końcowe Ostateczne kwestie regulują zapisy zawarte w WO. - maksymalna liczba godzin np opcjonalne