{ "school": { "name": "Zespół Szkół Licealnych im. Zbigniewa Herberta", "location": "Słubice" }, "categories": [ { "id": 1, "name": "Postanowienia ogólne", "details": { "should_include": [ { "category": "Zakres oceniania", "points": [ "Ocenianie osiągnięć edukacyjnych ucznia", "Ocenianie zachowania ucznia", "Informowanie uczniów o poziomie osiągnięć i zachowania" ], "references": ["§ 1, ust. 3, 4, 6"] }, { "category": "Cele oceniania wewnątrzszkolnego", "points": [ "Pomoc w planowaniu rozwoju ucznia", "Motywowanie ucznia do dalszych postępów", "Doskonalenie metod pracy nauczycieli" ], "references": ["§ 1, ust. 6"] } ] } }, { "id": 2, "name": "Formułowanie wymagań edukacyjnych", "details": { "should_include": [ { "category": "Obowiązki nauczycieli", "points": [ "Informowanie uczniów o wymaganiach edukacyjnych", "Zapoznanie rodziców z wymaganiami w dzienniku elektronicznym", "Opracowanie wymagań zgodnych z podstawą programową" ], "references": ["§ 2, ust. 1-5"] }, { "category": "Zasady opracowywania wymagań", "points": [ "Uwzględnienie specyfiki przedmiotu", "Indywidualizacja procesu oceniania", "Konsultacja z nauczycielami i akceptacja dyrektora" ], "references": ["§ 2, ust. 6-8"] } ] } }, { "id": 3, "name": "Dostosowanie wymagań edukacyjnych", "details": { "should_include": [ { "category": "Indywidualizacja procesu", "points": [ "Uwzględnienie orzeczeń i opinii poradni", "Dostosowanie wymagań do możliwości psychofizycznych ucznia", "Zapewnienie dodatkowych wyjaśnień i wsparcia" ], "references": ["§ 3, ust. 1-4"] } ] } }, { "id": 4, "name": "Jawność oceny", "details": { "should_include": [ { "category": "Zasady jawności", "points": [ "Udostępnienie ocen w dzienniku elektronicznym", "Możliwość wglądu do sprawdzonych prac", "Obowiązek uzasadnienia oceny uczniowi i rodzicom" ], "references": ["§ 4, ust. 1-6"] } ] } }, { "id": 5, "name": "Ocenianie bieżące osiągnięć ucznia", "details": { "should_include": [ { "category": "System oceniania", "points": [ "Wykorzystanie systemu punktowego", "Regularne wpisywanie ocen do dziennika", "Zapewnienie różnorodnych form sprawdzania wiedzy" ], "references": ["§ 5, ust. 1-11"] }, { "category": "Zasady organizacji sprawdzianów", "points": [ "Zapowiedź sprawdzianu z tygodniowym wyprzedzeniem", "Określenie wymagań przed sprawdzianem", "Ustalenie zasad poprawy ocen" ], "references": ["§ 5, ust. 12-24"] } ] } }, { "id": 6, "name": "Ustalanie kryteriów oceniania zachowania", "details": { "should_include": [ { "category": "Kryteria oceny", "points": [ "Uwzględnienie frekwencji", "Aktywność w życiu szkoły", "Przestrzeganie zasad moralnych i kultury osobistej" ], "references": ["§ 7, ust. 1-12"] }, { "category": "Procedura ustalania oceny", "points": [ "Konsultacja z nauczycielami i uczniami", "Ustalenie oceny na tydzień przed radą pedagogiczną", "Uwzględnienie punktacji w tabeli ocen" ], "references": ["§ 7, ust. 7-12"] } ] } }, { "id": 7, "name": "Egzaminy klasyfikacyjne i poprawkowe", "details": { "should_include": [ { "category": "Egzaminy klasyfikacyjne", "points": [ "Procedura składania wniosków", "Skład komisji egzaminacyjnej", "Zasady organizacji egzaminów" ], "references": ["§ 9, ust. 1-19"] }, { "category": "Egzaminy poprawkowe", "points": [ "Termin i forma egzaminu", "Procedura organizacji i dokumentacji", "Warunki uzyskania promocji pomimo niezdania egzaminu" ], "references": ["§ 11, ust. 1-10"] } ] } }, { "id": 8, "name": "Ustalenia końcowe", "details": { "should_include": [ { "category": "Analiza systemu oceniania", "points": [ "Otwartość systemu na modyfikacje", "Dokonanie analizy po roku stosowania", "Wejście systemu w życie po zatwierdzeniu" ], "references": ["§ 13, ust. 1-2"] } ] } } ] }