Compare commits
75 Commits
Author | SHA1 | Date | |
---|---|---|---|
![]() |
73b88af712 | ||
![]() |
b35bf00726 | ||
![]() |
676e10a885 | ||
![]() |
5718ff8bf0 | ||
![]() |
ab71624e6d | ||
![]() |
f4fd2a52af | ||
![]() |
6acdec9a85 | ||
![]() |
fd4fedd3a2 | ||
![]() |
181a02f160 | ||
![]() |
8addd108db | ||
![]() |
25369c3a2b | ||
![]() |
b0ee23d2e2 | ||
![]() |
6ab9755b2e | ||
![]() |
0ba2d33b8b | ||
![]() |
def5a5dfa1 | ||
![]() |
e96dbffde4 | ||
![]() |
26ee6ece90 | ||
![]() |
9e16137803 | ||
![]() |
3c7decc00d | ||
![]() |
03c27d246c | ||
![]() |
1c8ef24e9e | ||
![]() |
f995fec7b6 | ||
![]() |
f7c64bd3cb | ||
![]() |
7954324476 | ||
![]() |
ac740efee6 | ||
![]() |
11d2dfbbef | ||
![]() |
fcdb7c10c8 | ||
![]() |
88010dc30f | ||
![]() |
f4a4e89998 | ||
![]() |
1627a1db61 | ||
![]() |
4992f030f6 | ||
![]() |
1d5feb71a4 | ||
![]() |
e213fdf44e | ||
![]() |
731f7e3ca5 | ||
![]() |
58567f7d70 | ||
![]() |
d47fe8fc27 | ||
![]() |
8731ea8b4e | ||
![]() |
fa08c029e2 | ||
![]() |
84b4908be7 | ||
![]() |
11d92ec4de | ||
![]() |
a0b58cf416 | ||
![]() |
689f73f389 | ||
![]() |
a18c86ad8f | ||
![]() |
f53a3d0530 | ||
![]() |
aeaa1280b0 | ||
![]() |
4be04e9ed7 | ||
![]() |
47a2ec72df | ||
![]() |
af80728fce | ||
![]() |
e408f20ff7 | ||
![]() |
e1141a3cd4 | ||
![]() |
2b3d65f138 | ||
![]() |
b39eca5955 | ||
![]() |
52ead4935b | ||
![]() |
dffef23f5a | ||
![]() |
21e1efc7a6 | ||
![]() |
afabbcde45 | ||
![]() |
cfacd80431 | ||
![]() |
bbed8d030f | ||
![]() |
d65d0ce40c | ||
![]() |
423b0c70d7 | ||
![]() |
c52c74a86b | ||
![]() |
c0c471c927 | ||
![]() |
546d1f2127 | ||
![]() |
e2f97d07e1 | ||
![]() |
0a52caa325 | ||
![]() |
ebaf78c112 | ||
![]() |
aa2fe8c992 | ||
![]() |
52e9fc89ee | ||
![]() |
e8b7913f96 | ||
![]() |
5db9470248 | ||
![]() |
b2ea97c7e4 | ||
![]() |
cbd8e73962 | ||
![]() |
b3c95e2423 | ||
![]() |
6c538e6018 | ||
![]() |
d9b092025a |
@ -1,319 +0,0 @@
|
||||
{
|
||||
"school": {
|
||||
"name": "V Liceum Ogólnokształcące im. Augusta Witkowskiego",
|
||||
"location": "Kraków"
|
||||
},
|
||||
"categories": [
|
||||
{
|
||||
"id": 1,
|
||||
"name": "Postanowienia ogólne",
|
||||
"details": {
|
||||
"should_include": [
|
||||
{
|
||||
"category": "Cele oceniania wewnątrzszkolnego",
|
||||
"points": [
|
||||
"Informowanie ucznia o poziomie jego osiągnięć edukacyjnych i zachowaniu oraz o postępach w tym zakresie.",
|
||||
"Udzielanie uczniowi pomocy w samodzielnym planowaniu swojego rozwoju.",
|
||||
"Motywowanie ucznia do dalszych postępów w nauce i zachowaniu.",
|
||||
"Dostarczanie rodzicom (prawnym opiekunom) i nauczycielom informacji o postępach, trudnościach w nauce, zachowaniu oraz specjalnych uzdolnieniach ucznia.",
|
||||
"Umożliwienie nauczycielom doskonalenia organizacji i metod pracy dydaktyczno-wychowawczej.",
|
||||
"Udzielanie uczniowi pomocy w nauce poprzez przekazanie informacji o tym, co zrobił dobrze i jak powinien się dalej uczyć."
|
||||
],
|
||||
"references": ["§39 ust. 2"]
|
||||
},
|
||||
{
|
||||
"category": "Zasady oceniania wewnątrzszkolnego",
|
||||
"points": [
|
||||
"Ocenianiu podlegają osiągnięcia edukacyjne i zachowanie ucznia.",
|
||||
"Ocenianie osiągnięć edukacyjnych polega na rozpoznawaniu poziomu i postępów w opanowaniu wiadomości i umiejętności ucznia w stosunku do wymagań określonych w podstawie programowej oraz wymagań edukacyjnych wynikających z realizowanych w szkole programów nauczania.",
|
||||
"Ocenianie zachowania polega na rozpoznawaniu stopnia respektowania zasad współżycia społecznego i norm etycznych."
|
||||
],
|
||||
"references": ["§38 ust. 1-3"]
|
||||
},
|
||||
{
|
||||
"category": "Informacje o dokumentach regulujących wewnątrzszkolne ocenianie",
|
||||
"points": [
|
||||
"Ocenianie odbywa się w ramach oceniania wewnątrzszkolnego.",
|
||||
"Ocenianie obejmuje m.in. formułowanie wymagań edukacyjnych, ustalanie kryteriów oceniania zachowania, przeprowadzanie egzaminów klasyfikacyjnych, ustalanie rocznych ocen klasyfikacyjnych oraz warunków uzyskania wyższych ocen."
|
||||
],
|
||||
"references": ["§39 ust. 1", "§40 ust. 1-8"]
|
||||
}
|
||||
]
|
||||
}
|
||||
},
|
||||
|
||||
{
|
||||
"id": 3,
|
||||
"name": "Ustalanie kryteriów oceniania zachowania",
|
||||
"details": {
|
||||
"should_include": [
|
||||
{
|
||||
"category": "Skala ocen zachowania",
|
||||
"points": [
|
||||
"Zachowanie wzorowe.",
|
||||
"Zachowanie bardzo dobre.",
|
||||
"Zachowanie dobre.",
|
||||
"Zachowanie poprawne.",
|
||||
"Zachowanie nieodpowiednie.",
|
||||
"Zachowanie naganne."
|
||||
],
|
||||
"references": ["§49 ust. 4"]
|
||||
},
|
||||
{
|
||||
"category": "Szczegółowe kryteria oceniania zachowania",
|
||||
"points": [
|
||||
"Wywiązywanie się z obowiązków ucznia.",
|
||||
"Postępowanie zgodne z dobrem społeczności szkolnej.",
|
||||
"Dbałość o honor i tradycje szkoły.",
|
||||
"Dbałość o bezpieczeństwo i zdrowie własne oraz innych osób.",
|
||||
"Dbałość o piękno mowy ojczystej.",
|
||||
"Godne i kulturalne zachowanie w szkole i poza nią.",
|
||||
"Okazywanie szacunku innym osobom."
|
||||
],
|
||||
"references": ["§49 ust. 5"]
|
||||
},
|
||||
{
|
||||
"category": "Zasady ustalania oceny klasyfikacyjnej zachowania",
|
||||
"points": [
|
||||
"Śródroczna i roczna ocena klasyfikacyjna zachowania ustalana jest przez wychowawcę oddziału.",
|
||||
"Ustalanie oceny odbywa się po zasięgnięciu opinii nauczycieli, uczniów danego oddziału oraz ocenianego ucznia.",
|
||||
"Ocena zachowania nie ma wpływu na oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych oraz promocję do klasy programowo wyższej lub ukończenie szkoły.",
|
||||
"Ocena zachowania uwzględnia kryteria określone w skali oraz inne okoliczności, takie jak udział w samorządzie, działania społeczne czy reprezentowanie szkoły w konkursach."
|
||||
],
|
||||
"references": ["§49 ust. 2-3", "§49 ust. 6"]
|
||||
}
|
||||
]
|
||||
}
|
||||
},
|
||||
|
||||
{
|
||||
"id": 4,
|
||||
"name": "Wystawianie ocen bieżących i klasyfikacyjnych śródrocznych",
|
||||
"details": {
|
||||
"should_include": [
|
||||
{
|
||||
"category": "Formy oceniania bieżącego",
|
||||
"points": [
|
||||
"Wypowiedź ustna, będąca odpowiedzią na pytania nauczyciela lub prezentacją rozwiązania zadania.",
|
||||
"Wypowiedź ustna na zadany wcześniej temat.",
|
||||
"Pisemna praca domowa.",
|
||||
"Sprawdzian pisemny obejmujący maksymalnie trzy ostatnie jednostki lekcyjne.",
|
||||
"Pisemna praca kontrolna obejmująca większy zakres materiału, zapowiedziana odpowiednio wcześniej.",
|
||||
"Ćwiczenie praktyczne, w tym zaprojektowanie, wykonanie i prezentacja wyników.",
|
||||
"Recytacja lub wygłoszenie tekstu z pamięci.",
|
||||
"Praca projektowa wykonywana samodzielnie lub w zespole.",
|
||||
"Aktywność i systematyczność udziału w zajęciach wychowania fizycznego."
|
||||
],
|
||||
"references": ["§43 ust. 1"]
|
||||
},
|
||||
{
|
||||
"category": "Skala ocen bieżących",
|
||||
"points": [
|
||||
"Stopień celujący: 6.",
|
||||
"Stopień bardzo dobry: 5+, 5, 5-.",
|
||||
"Stopień dobry: 4+, 4, 4-.",
|
||||
"Stopień dostateczny: 3+, 3, 3-.",
|
||||
"Stopień dopuszczający: 2+, 2, 2-.",
|
||||
"Stopień niedostateczny: 1."
|
||||
],
|
||||
"references": ["§43 ust. 4"]
|
||||
},
|
||||
{
|
||||
"category": "Procedura klasyfikacji śródrocznej",
|
||||
"points": [
|
||||
"Klasyfikacja śródroczna odbywa się raz w ciągu roku szkolnego, najwcześniej cztery tygodnie przed rozpoczęciem ferii zimowych.",
|
||||
"Oceny klasyfikacyjne śródroczne są ustalane według określonej skali ocen.",
|
||||
"Rodzice są informowani o ocenach klasyfikacyjnych śródrocznych podczas zebrań, zgodnie z ustalonym terminarzem.",
|
||||
"W przypadku trudności ucznia w osiągnięciu wymaganego poziomu edukacyjnego, szkoła zapewnia wsparcie w postaci zindywidualizowanej pracy z nauczycielem."
|
||||
],
|
||||
"references": ["§44 ust. 1-5"]
|
||||
}
|
||||
]
|
||||
}
|
||||
},
|
||||
|
||||
{
|
||||
"id": 5,
|
||||
"name": "Ocenianie roczne (klasyfikacyjne)",
|
||||
"details": {
|
||||
"should_include": [
|
||||
{
|
||||
"category": "Procedura klasyfikacji rocznej",
|
||||
"points": [
|
||||
"Klasyfikacja roczna polega na podsumowaniu osiągnięć edukacyjnych ucznia oraz ustaleniu rocznych ocen klasyfikacyjnych z zajęć edukacyjnych.",
|
||||
"Oceny roczne ustala się na podstawie osiągnięć ucznia z zajęć edukacyjnych oraz zachowania w danym roku szkolnym.",
|
||||
"Rodzice są informowani o rocznych ocenach klasyfikacyjnych podczas zebrania z wychowawcą klasy, zgodnie z terminarzem szkoły.",
|
||||
"W przypadku trudności w osiągnięciu wymaganych standardów, szkoła zapewnia uczniowi dodatkowe wsparcie, aby umożliwić mu uzyskanie wymaganej oceny."
|
||||
],
|
||||
"references": ["§45 ust. 1-4"]
|
||||
},
|
||||
{
|
||||
"category": "Skala ocen rocznych",
|
||||
"points": [
|
||||
"Stopień celujący.",
|
||||
"Stopień bardzo dobry.",
|
||||
"Stopień dobry.",
|
||||
"Stopień dostateczny.",
|
||||
"Stopień dopuszczający.",
|
||||
"Stopień niedostateczny."
|
||||
],
|
||||
"references": ["§45 ust. 2"]
|
||||
},
|
||||
{
|
||||
"category": "Informowanie uczniów i rodziców o przewidywanych ocenach rocznych",
|
||||
"points": [
|
||||
"Przewidywana roczna ocena klasyfikacyjna musi być wpisana do dziennika co najmniej 5 dni przed klasyfikacyjnym posiedzeniem rady pedagogicznej.",
|
||||
"Rodzice uczniów są informowani o przewidywanych rocznych ocenach na zebraniach oraz przez wpis w dzienniku.",
|
||||
"W przypadku przewidywanej oceny niedostatecznej, nauczyciel ma obowiązek poinformować rodziców na 5 dni przed klasyfikacyjnym zebraniem rady pedagogicznej."
|
||||
],
|
||||
"references": ["§45 ust. 4"]
|
||||
},
|
||||
{
|
||||
"category": "Dostosowanie ocen rocznych do indywidualnych potrzeb ucznia",
|
||||
"points": [
|
||||
"Wymagania edukacyjne są dostosowane do indywidualnych potrzeb ucznia, w tym na podstawie orzeczeń o potrzebie kształcenia specjalnego lub indywidualnego nauczania.",
|
||||
"W przypadku uczniów posiadających opinie poradni psychologiczno-pedagogicznych, wymagania są modyfikowane, aby wspierać ucznia w osiąganiu zamierzonych wyników."
|
||||
],
|
||||
"references": ["§41 ust. 8"]
|
||||
}
|
||||
]
|
||||
}
|
||||
},
|
||||
|
||||
{
|
||||
"id": 6,
|
||||
"name": "Przeprowadzanie egzaminów klasyfikacyjnych",
|
||||
"details": {
|
||||
"should_include": [
|
||||
{
|
||||
"category": "Podstawy przeprowadzania egzaminów klasyfikacyjnych",
|
||||
"points": [
|
||||
"Egzamin klasyfikacyjny może być przeprowadzony w przypadku ucznia nieklasyfikowanego z powodu usprawiedliwionej lub nieusprawiedliwionej nieobecności, przekraczającej połowę czasu przeznaczonego na dane zajęcia edukacyjne.",
|
||||
"Egzamin klasyfikacyjny przysługuje także uczniom realizującym indywidualny program nauki lub spełniającym obowiązek nauki poza szkołą."
|
||||
],
|
||||
"references": ["§50 ust. 3-5"]
|
||||
},
|
||||
{
|
||||
"category": "Tryb przeprowadzania egzaminów klasyfikacyjnych",
|
||||
"points": [
|
||||
"Egzamin klasyfikacyjny przeprowadza się na zasadach określonych w przepisach dotyczących oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów.",
|
||||
"Egzamin klasyfikacyjny dla ucznia nieklasyfikowanego z powodu nieusprawiedliwionej nieobecności wymaga zgody Rady Pedagogicznej."
|
||||
],
|
||||
"references": ["§50 ust. 4, §50 ust. 6"]
|
||||
},
|
||||
{
|
||||
"category": "Zakres materiału i sposób organizacji",
|
||||
"points": [
|
||||
"Zakres materiału egzaminu klasyfikacyjnego obejmuje wymagania edukacyjne wynikające z podstawy programowej dla danego przedmiotu.",
|
||||
"Egzamin organizowany jest w terminie uzgodnionym z uczniem i jego rodzicami.",
|
||||
"Komisję egzaminacyjną powołuje dyrektor szkoły."
|
||||
],
|
||||
"references": ["§50 ust. 6"]
|
||||
},
|
||||
{
|
||||
"category": "Informowanie ucznia i rodziców o egzaminie",
|
||||
"points": [
|
||||
"Rodzice ucznia są informowani o przyczynach i zasadach przeprowadzania egzaminu klasyfikacyjnego.",
|
||||
"Ustalony termin egzaminu oraz jego zakres są przekazywane uczniowi i rodzicom z odpowiednim wyprzedzeniem."
|
||||
],
|
||||
"references": ["§50 ust. 3"]
|
||||
}
|
||||
]
|
||||
}
|
||||
},
|
||||
|
||||
{
|
||||
"id": 7,
|
||||
"name": "Ustalanie warunków otrzymania wyższych ocen klasyfikacyjnych",
|
||||
"details": {
|
||||
"should_include": [
|
||||
{
|
||||
"category": "Procedura ubiegania się o wyższą ocenę klasyfikacyjną z zajęć edukacyjnych",
|
||||
"points": [
|
||||
"Uczeń lub jego rodzice mogą złożyć pisemną prośbę o ustalenie wyższej oceny rocznej niż przewidywana.",
|
||||
"Prośba powinna zostać złożona najpóźniej nazajutrz po uzyskaniu informacji o przewidywanej rocznej ocenie klasyfikacyjnej.",
|
||||
"Jeśli uczeń spełnia warunki, nauczyciel ustala zakres materiału oraz sposób i formę dodatkowego sprawdzianu wiadomości i umiejętności.",
|
||||
"Dodatkowy sprawdzian przeprowadza się następnego dnia po złożeniu podania."
|
||||
],
|
||||
"references": ["§41 ust. 5"]
|
||||
},
|
||||
{
|
||||
"category": "Ubieganie się o wyższą ocenę klasyfikacyjną zachowania",
|
||||
"points": [
|
||||
"Uczeń lub jego rodzice mogą wnioskować o wyższą ocenę roczną z zachowania w przypadku nieuwzględnienia przez wychowawcę wszystkich okoliczności mogących mieć wpływ na ocenę.",
|
||||
"Wniosek należy złożyć w ciągu dwóch dni od uzyskania informacji o przewidywanej ocenie klasyfikacyjnej zachowania.",
|
||||
"Wychowawca ponownie analizuje spełnienie przez ucznia kryteriów oceniania zachowania, uwzględniając nowe okoliczności.",
|
||||
"Wychowawca może ponownie zasięgnąć opinii innych nauczycieli i uczniów przed ustaleniem wyższej oceny."
|
||||
],
|
||||
"references": ["§41 ust. 6-7"]
|
||||
},
|
||||
{
|
||||
"category": "Zakres materiału i sposób oceny",
|
||||
"points": [
|
||||
"Zakres materiału ustalany jest przez nauczyciela w oparciu o wymagania edukacyjne i dotychczasowe osiągnięcia ucznia.",
|
||||
"Dodatkowy sprawdzian uwzględnia wymagania programowe dla danej klasy.",
|
||||
"Nauczyciel bierze pod uwagę również postępy ucznia i jego aktywność na zajęciach."
|
||||
],
|
||||
"references": ["§41 ust. 5 pkt. 2"]
|
||||
},
|
||||
{
|
||||
"category": "Terminy i organizacja procedury",
|
||||
"points": [
|
||||
"Procedura wnioskowania o wyższą ocenę powinna być zakończona przed klasyfikacyjnym posiedzeniem rady pedagogicznej.",
|
||||
"Egzamin lub dodatkowy sprawdzian powinien być przeprowadzony w terminie umożliwiającym wpisanie oceny do dziennika przed zakończeniem roku szkolnego."
|
||||
],
|
||||
"references": ["§41 ust. 5 pkt. 3", "§41 ust. 6 pkt. 1"]
|
||||
}
|
||||
]
|
||||
}
|
||||
},
|
||||
|
||||
{
|
||||
"id": 8,
|
||||
"name": "Ustalanie sposobów przekazywania informacji rodzicom",
|
||||
"details": {
|
||||
"should_include": [
|
||||
{
|
||||
"category": "Forma przekazywania informacji",
|
||||
"points": [
|
||||
"Poprzez dziennik elektroniczny, do którego rodzice mają stały dostęp.",
|
||||
"W formie ustnej lub pisemnej, poprzez wykaz ocen bieżących, klasyfikacyjnych śródrocznych i rocznych.",
|
||||
"Poprzez udostępnienie do wglądu prac pisemnych uczniów:",
|
||||
" - Uczniowi – podczas zajęć edukacyjnych lub dyżuru nauczyciela.",
|
||||
" - Rodzicom – wyłącznie na terenie szkoły podczas dyżurów, dni otwartych, bądź w terminach uzgodnionych indywidualnie.",
|
||||
"Telefonicznie lub elektronicznie – w przypadku nieobecności rodzica na spotkaniu z wychowawcą."
|
||||
],
|
||||
"references": ["§42 ust. 2, §42 ust. 4, §42 ust. 8 pkt. 1"]
|
||||
},
|
||||
{
|
||||
"category": "Osoby odpowiedzialne za przekazywanie informacji",
|
||||
"points": [
|
||||
"Nauczyciele poszczególnych przedmiotów.",
|
||||
"Wychowawca oddziału.",
|
||||
"W szczególnych przypadkach – nauczyciel wskazany przez Dyrektora."
|
||||
],
|
||||
"references": ["§42 ust. 8 pkt. 2"]
|
||||
},
|
||||
{
|
||||
"category": "Okoliczności przekazywania informacji",
|
||||
"points": [
|
||||
"Podczas pełnionych dyżurów nauczycieli.",
|
||||
"W trakcie zebrań z rodzicami.",
|
||||
"Podczas dni otwartych zgodnie z terminarzem roku szkolnego.",
|
||||
"W dodatkowych terminach uzgodnionych indywidualnie przez obie strony."
|
||||
],
|
||||
"references": ["§42 ust. 8 pkt. 3"]
|
||||
},
|
||||
{
|
||||
"category": "Zasady poufności",
|
||||
"points": [
|
||||
"Szkoła nie udziela informacji o postępach i trudnościach ucznia osobom lub instytucjom nieuprawnionym."
|
||||
],
|
||||
"references": ["§42 ust. 5, §42 ust. 8 pkt. 4"]
|
||||
}
|
||||
]
|
||||
}
|
||||
}
|
||||
|
||||
]
|
||||
}
|
@ -1,111 +0,0 @@
|
||||
{
|
||||
"school": "Powiatowy Zespół Szkół w Świebodzinie",
|
||||
"categories": [
|
||||
{
|
||||
"id": 1,
|
||||
"name": "Postanowienia ogólne",
|
||||
"details": {
|
||||
"should_include": [
|
||||
"Zasady i cele oceniania wewnątrzszkolnego.",
|
||||
"Informacje o formach oceniania (stacjonarne i zdalne).",
|
||||
"Opis oceniania opisowego (symbolika: 'nb', 'np', 'bz').",
|
||||
"Jawność ocen dla uczniów i rodziców.",
|
||||
"Dostępność dokumentu WWSO (w bibliotece szkolnej i na stronie internetowej)."
|
||||
],
|
||||
"references": ["§60 ust. 1-6", "§61 ust. 1-3"]
|
||||
}
|
||||
},
|
||||
{
|
||||
"id": 2,
|
||||
"name": "Formułowanie wymagań edukacyjnych",
|
||||
"details": {
|
||||
"should_include": [
|
||||
"Zapoznanie uczniów i rodziców z wymaganiami edukacyjnymi na początku roku szkolnego.",
|
||||
"Podanie sposobów sprawdzania osiągnięć edukacyjnych.",
|
||||
"Warunki oceniania z danego przedmiotu.",
|
||||
"Możliwość uzyskania wyższej oceny klasyfikacyjnej i tryb jej przyznawania.",
|
||||
"Potwierdzenie przekazania tych informacji zapisem w dzienniku elektronicznym."
|
||||
],
|
||||
"references": ["§61 ust. 1-4", "§72 ust. 1-4"]
|
||||
}
|
||||
},
|
||||
{
|
||||
"id": 3,
|
||||
"name": "Ustalanie kryteriów oceniania zachowania",
|
||||
"details": {
|
||||
"should_include": [
|
||||
"Zasady ustalania ocen zachowania (skala ocen: wzorowe, bardzo dobre, dobre, poprawne, nieodpowiednie, naganne).",
|
||||
"Kryteria oceniania zachowania, w tym uwzględnienie frekwencji, kultury osobistej, dbałości o tradycję szkoły, bezpieczeństwo i postawy społeczne.",
|
||||
"Procedura przyznawania oceny zachowania, w tym punktacja i tabela przeliczeniowa.",
|
||||
"Uwzględnienie wpływu zaburzeń rozwojowych na ocenę zachowania."
|
||||
],
|
||||
"references": ["§69 ust. 1-2", "§70 ust. 1-13"]
|
||||
}
|
||||
},
|
||||
{
|
||||
"id": 4,
|
||||
"name": "Wystawianie ocen bieżących i klasyfikacyjnych śródrocznych",
|
||||
"details": {
|
||||
"should_include": [
|
||||
"Rodzaje ocen: bieżące, klasyfikacyjne śródroczne i roczne, końcowe.",
|
||||
"Sposoby wystawiania ocen bieżących (prace pisemne, odpowiedzi ustne, projekty, kartkówki).",
|
||||
"Jawność ocen i uzasadnianie ich na prośbę ucznia lub rodzica.",
|
||||
"Skala ocen oraz sposób zapisywania ocen w dzienniku elektronicznym i arkuszach ocen."
|
||||
],
|
||||
"references": ["§62 ust. 1-12", "§64 ust. 1-19"]
|
||||
}
|
||||
},
|
||||
{
|
||||
"id": 5,
|
||||
"name": "Ocenianie roczne (klasyfikacyjne)",
|
||||
"details": {
|
||||
"should_include": [
|
||||
"Warunki uzyskania oceny klasyfikacyjnej rocznej (średnia ważona).",
|
||||
"Tabela przeliczeniowa średniej ważonej na ocenę szkolną.",
|
||||
"Uwzględnianie udziału w konkursach przedmiotowych i olimpiadach przy podwyższaniu oceny.",
|
||||
"Procedura ustalania ocen z zajęć praktycznych i praktyk zawodowych."
|
||||
],
|
||||
"references": ["§63 ust. 1-6", "§71 ust. 1-14"]
|
||||
}
|
||||
},
|
||||
{
|
||||
"id": 6,
|
||||
"name": "Przeprowadzanie egzaminów klasyfikacyjnych",
|
||||
"details": {
|
||||
"should_include": [
|
||||
"Zasady przystąpienia do egzaminu klasyfikacyjnego w przypadku nieobecności ucznia (usprawiedliwionej lub nieusprawiedliwionej).",
|
||||
"Procedura przeprowadzania egzaminu klasyfikacyjnego (pytania, zadania, komisja).",
|
||||
"Możliwość złożenia wniosku o egzamin klasyfikacyjny do dyrektora szkoły.",
|
||||
"Szczególne warunki przeprowadzania egzaminu w trybie zdalnym."
|
||||
],
|
||||
"references": ["§74 ust. 1-6", "§83 ust. 1-14"]
|
||||
}
|
||||
},
|
||||
{
|
||||
"id": 7,
|
||||
"name": "Ustalanie warunków otrzymania wyższych ocen klasyfikacyjnych",
|
||||
"details": {
|
||||
"should_include": [
|
||||
"Warunki ubiegania się o wyższą niż przewidywana ocenę roczną (np. długotrwała choroba, zdarzenia losowe).",
|
||||
"Procedura zgłaszania wniosku o podwyższenie oceny (termin, uzasadnienie, decyzja nauczyciela).",
|
||||
"Zasady przeprowadzania sprawdzianu o podwyższenie oceny (forma, kryteria, ocena ostateczna)."
|
||||
],
|
||||
"references": ["§72 ust. 1-7"]
|
||||
}
|
||||
},
|
||||
{
|
||||
"id": 8,
|
||||
"name": "Ustalanie sposobów przekazywania informacji rodzicom",
|
||||
"details": {
|
||||
"should_include": [
|
||||
"Formy przekazywania informacji rodzicom: spotkania klasowe, indywidualne konsultacje, informacje telefoniczne, korespondencja elektroniczna.",
|
||||
"Zasady przekazywania informacji o ocenach przewidywanych i klasyfikacyjnych (terminy, forma: ustna lub pisemna).",
|
||||
"Obowiązki rodziców w zakresie kontaktu z nauczycielami (np. obecność na zebraniach, kontakt w razie trudności w nauce).",
|
||||
"Zasady potwierdzania przekazania informacji (np. zapis w dzienniku elektronicznym)."
|
||||
],
|
||||
"references": ["§61 ust. 5-10", "§81 ust. 1-4"]
|
||||
}
|
||||
}
|
||||
]
|
||||
}
|
||||
|
@ -1,190 +0,0 @@
|
||||
{
|
||||
"school": {
|
||||
"name": "Zespół Szkół Licealnych im. Zbigniewa Herberta",
|
||||
"location": "Słubice"
|
||||
},
|
||||
"categories": [
|
||||
{
|
||||
"id": 1,
|
||||
"name": "Postanowienia ogólne",
|
||||
"details": {
|
||||
"should_include": [
|
||||
{
|
||||
"category": "Zakres oceniania",
|
||||
"points": [
|
||||
"Ocenianie osiągnięć edukacyjnych ucznia",
|
||||
"Ocenianie zachowania ucznia",
|
||||
"Informowanie uczniów o poziomie osiągnięć i zachowania"
|
||||
],
|
||||
"references": ["§ 1, ust. 3, 4, 6"]
|
||||
},
|
||||
{
|
||||
"category": "Cele oceniania wewnątrzszkolnego",
|
||||
"points": [
|
||||
"Pomoc w planowaniu rozwoju ucznia",
|
||||
"Motywowanie ucznia do dalszych postępów",
|
||||
"Doskonalenie metod pracy nauczycieli"
|
||||
],
|
||||
"references": ["§ 1, ust. 6"]
|
||||
}
|
||||
]
|
||||
}
|
||||
},
|
||||
{
|
||||
"id": 2,
|
||||
"name": "Formułowanie wymagań edukacyjnych",
|
||||
"details": {
|
||||
"should_include": [
|
||||
{
|
||||
"category": "Obowiązki nauczycieli",
|
||||
"points": [
|
||||
"Informowanie uczniów o wymaganiach edukacyjnych",
|
||||
"Zapoznanie rodziców z wymaganiami w dzienniku elektronicznym",
|
||||
"Opracowanie wymagań zgodnych z podstawą programową"
|
||||
],
|
||||
"references": ["§ 2, ust. 1-5"]
|
||||
},
|
||||
{
|
||||
"category": "Zasady opracowywania wymagań",
|
||||
"points": [
|
||||
"Uwzględnienie specyfiki przedmiotu",
|
||||
"Indywidualizacja procesu oceniania",
|
||||
"Konsultacja z nauczycielami i akceptacja dyrektora"
|
||||
],
|
||||
"references": ["§ 2, ust. 6-8"]
|
||||
}
|
||||
]
|
||||
}
|
||||
},
|
||||
{
|
||||
"id": 3,
|
||||
"name": "Dostosowanie wymagań edukacyjnych",
|
||||
"details": {
|
||||
"should_include": [
|
||||
{
|
||||
"category": "Indywidualizacja procesu",
|
||||
"points": [
|
||||
"Uwzględnienie orzeczeń i opinii poradni",
|
||||
"Dostosowanie wymagań do możliwości psychofizycznych ucznia",
|
||||
"Zapewnienie dodatkowych wyjaśnień i wsparcia"
|
||||
],
|
||||
"references": ["§ 3, ust. 1-4"]
|
||||
}
|
||||
]
|
||||
}
|
||||
},
|
||||
{
|
||||
"id": 4,
|
||||
"name": "Jawność oceny",
|
||||
"details": {
|
||||
"should_include": [
|
||||
{
|
||||
"category": "Zasady jawności",
|
||||
"points": [
|
||||
"Udostępnienie ocen w dzienniku elektronicznym",
|
||||
"Możliwość wglądu do sprawdzonych prac",
|
||||
"Obowiązek uzasadnienia oceny uczniowi i rodzicom"
|
||||
],
|
||||
"references": ["§ 4, ust. 1-6"]
|
||||
}
|
||||
]
|
||||
}
|
||||
},
|
||||
{
|
||||
"id": 5,
|
||||
"name": "Ocenianie bieżące osiągnięć ucznia",
|
||||
"details": {
|
||||
"should_include": [
|
||||
{
|
||||
"category": "System oceniania",
|
||||
"points": [
|
||||
"Wykorzystanie systemu punktowego",
|
||||
"Regularne wpisywanie ocen do dziennika",
|
||||
"Zapewnienie różnorodnych form sprawdzania wiedzy"
|
||||
],
|
||||
"references": ["§ 5, ust. 1-11"]
|
||||
},
|
||||
{
|
||||
"category": "Zasady organizacji sprawdzianów",
|
||||
"points": [
|
||||
"Zapowiedź sprawdzianu z tygodniowym wyprzedzeniem",
|
||||
"Określenie wymagań przed sprawdzianem",
|
||||
"Ustalenie zasad poprawy ocen"
|
||||
],
|
||||
"references": ["§ 5, ust. 12-24"]
|
||||
}
|
||||
]
|
||||
}
|
||||
},
|
||||
{
|
||||
"id": 6,
|
||||
"name": "Ustalanie kryteriów oceniania zachowania",
|
||||
"details": {
|
||||
"should_include": [
|
||||
{
|
||||
"category": "Kryteria oceny",
|
||||
"points": [
|
||||
"Uwzględnienie frekwencji",
|
||||
"Aktywność w życiu szkoły",
|
||||
"Przestrzeganie zasad moralnych i kultury osobistej"
|
||||
],
|
||||
"references": ["§ 7, ust. 1-12"]
|
||||
},
|
||||
{
|
||||
"category": "Procedura ustalania oceny",
|
||||
"points": [
|
||||
"Konsultacja z nauczycielami i uczniami",
|
||||
"Ustalenie oceny na tydzień przed radą pedagogiczną",
|
||||
"Uwzględnienie punktacji w tabeli ocen"
|
||||
],
|
||||
"references": ["§ 7, ust. 7-12"]
|
||||
}
|
||||
]
|
||||
}
|
||||
},
|
||||
{
|
||||
"id": 7,
|
||||
"name": "Egzaminy klasyfikacyjne i poprawkowe",
|
||||
"details": {
|
||||
"should_include": [
|
||||
{
|
||||
"category": "Egzaminy klasyfikacyjne",
|
||||
"points": [
|
||||
"Procedura składania wniosków",
|
||||
"Skład komisji egzaminacyjnej",
|
||||
"Zasady organizacji egzaminów"
|
||||
],
|
||||
"references": ["§ 9, ust. 1-19"]
|
||||
},
|
||||
{
|
||||
"category": "Egzaminy poprawkowe",
|
||||
"points": [
|
||||
"Termin i forma egzaminu",
|
||||
"Procedura organizacji i dokumentacji",
|
||||
"Warunki uzyskania promocji pomimo niezdania egzaminu"
|
||||
],
|
||||
"references": ["§ 11, ust. 1-10"]
|
||||
}
|
||||
]
|
||||
}
|
||||
},
|
||||
{
|
||||
"id": 8,
|
||||
"name": "Ustalenia końcowe",
|
||||
"details": {
|
||||
"should_include": [
|
||||
{
|
||||
"category": "Analiza systemu oceniania",
|
||||
"points": [
|
||||
"Otwartość systemu na modyfikacje",
|
||||
"Dokonanie analizy po roku stosowania",
|
||||
"Wejście systemu w życie po zatwierdzeniu"
|
||||
],
|
||||
"references": ["§ 13, ust. 1-2"]
|
||||
}
|
||||
]
|
||||
}
|
||||
}
|
||||
]
|
||||
}
|
||||
|
@ -1,190 +0,0 @@
|
||||
{
|
||||
"school": {
|
||||
"name": "Zespół Szkół Licealnych im. Zbigniewa Herberta",
|
||||
"location": "Słubice"
|
||||
},
|
||||
"categories": [
|
||||
{
|
||||
"id": 1,
|
||||
"name": "Postanowienia ogólne",
|
||||
"details": {
|
||||
"should_include": [
|
||||
{
|
||||
"category": "Zakres oceniania",
|
||||
"points": [
|
||||
"Ocenianie osiągnięć edukacyjnych ucznia",
|
||||
"Ocenianie zachowania ucznia",
|
||||
"Informowanie uczniów o poziomie osiągnięć i zachowania"
|
||||
],
|
||||
"references": ["§ 1, ust. 3, 4, 6"]
|
||||
},
|
||||
{
|
||||
"category": "Cele oceniania wewnątrzszkolnego",
|
||||
"points": [
|
||||
"Pomoc w planowaniu rozwoju ucznia",
|
||||
"Motywowanie ucznia do dalszych postępów",
|
||||
"Doskonalenie metod pracy nauczycieli"
|
||||
],
|
||||
"references": ["§ 1, ust. 6"]
|
||||
}
|
||||
]
|
||||
}
|
||||
},
|
||||
{
|
||||
"id": 2,
|
||||
"name": "Formułowanie wymagań edukacyjnych",
|
||||
"details": {
|
||||
"should_include": [
|
||||
{
|
||||
"category": "Obowiązki nauczycieli",
|
||||
"points": [
|
||||
"Informowanie uczniów o wymaganiach edukacyjnych",
|
||||
"Zapoznanie rodziców z wymaganiami w dzienniku elektronicznym",
|
||||
"Opracowanie wymagań zgodnych z podstawą programową"
|
||||
],
|
||||
"references": ["§ 2, ust. 1-5"]
|
||||
},
|
||||
{
|
||||
"category": "Zasady opracowywania wymagań",
|
||||
"points": [
|
||||
"Uwzględnienie specyfiki przedmiotu",
|
||||
"Indywidualizacja procesu oceniania",
|
||||
"Konsultacja z nauczycielami i akceptacja dyrektora"
|
||||
],
|
||||
"references": ["§ 2, ust. 6-8"]
|
||||
}
|
||||
]
|
||||
}
|
||||
},
|
||||
{
|
||||
"id": 3,
|
||||
"name": "Dostosowanie wymagań edukacyjnych",
|
||||
"details": {
|
||||
"should_include": [
|
||||
{
|
||||
"category": "Indywidualizacja procesu",
|
||||
"points": [
|
||||
"Uwzględnienie orzeczeń i opinii poradni",
|
||||
"Dostosowanie wymagań do możliwości psychofizycznych ucznia",
|
||||
"Zapewnienie dodatkowych wyjaśnień i wsparcia"
|
||||
],
|
||||
"references": ["§ 3, ust. 1-4"]
|
||||
}
|
||||
]
|
||||
}
|
||||
},
|
||||
{
|
||||
"id": 4,
|
||||
"name": "Jawność oceny",
|
||||
"details": {
|
||||
"should_include": [
|
||||
{
|
||||
"category": "Zasady jawności",
|
||||
"points": [
|
||||
"Udostępnienie ocen w dzienniku elektronicznym",
|
||||
"Możliwość wglądu do sprawdzonych prac",
|
||||
"Obowiązek uzasadnienia oceny uczniowi i rodzicom"
|
||||
],
|
||||
"references": ["§ 4, ust. 1-6"]
|
||||
}
|
||||
]
|
||||
}
|
||||
},
|
||||
{
|
||||
"id": 5,
|
||||
"name": "Ocenianie bieżące osiągnięć ucznia",
|
||||
"details": {
|
||||
"should_include": [
|
||||
{
|
||||
"category": "System oceniania",
|
||||
"points": [
|
||||
"Wykorzystanie systemu punktowego",
|
||||
"Regularne wpisywanie ocen do dziennika",
|
||||
"Zapewnienie różnorodnych form sprawdzania wiedzy"
|
||||
],
|
||||
"references": ["§ 5, ust. 1-11"]
|
||||
},
|
||||
{
|
||||
"category": "Zasady organizacji sprawdzianów",
|
||||
"points": [
|
||||
"Zapowiedź sprawdzianu z tygodniowym wyprzedzeniem",
|
||||
"Określenie wymagań przed sprawdzianem",
|
||||
"Ustalenie zasad poprawy ocen"
|
||||
],
|
||||
"references": ["§ 5, ust. 12-24"]
|
||||
}
|
||||
]
|
||||
}
|
||||
},
|
||||
{
|
||||
"id": 6,
|
||||
"name": "Ustalanie kryteriów oceniania zachowania",
|
||||
"details": {
|
||||
"should_include": [
|
||||
{
|
||||
"category": "Kryteria oceny",
|
||||
"points": [
|
||||
"Uwzględnienie frekwencji",
|
||||
"Aktywność w życiu szkoły",
|
||||
"Przestrzeganie zasad moralnych i kultury osobistej"
|
||||
],
|
||||
"references": ["§ 7, ust. 1-12"]
|
||||
},
|
||||
{
|
||||
"category": "Procedura ustalania oceny",
|
||||
"points": [
|
||||
"Konsultacja z nauczycielami i uczniami",
|
||||
"Ustalenie oceny na tydzień przed radą pedagogiczną",
|
||||
"Uwzględnienie punktacji w tabeli ocen"
|
||||
],
|
||||
"references": ["§ 7, ust. 7-12"]
|
||||
}
|
||||
]
|
||||
}
|
||||
},
|
||||
{
|
||||
"id": 7,
|
||||
"name": "Egzaminy klasyfikacyjne i poprawkowe",
|
||||
"details": {
|
||||
"should_include": [
|
||||
{
|
||||
"category": "Egzaminy klasyfikacyjne",
|
||||
"points": [
|
||||
"Procedura składania wniosków",
|
||||
"Skład komisji egzaminacyjnej",
|
||||
"Zasady organizacji egzaminów"
|
||||
],
|
||||
"references": ["§ 9, ust. 1-19"]
|
||||
},
|
||||
{
|
||||
"category": "Egzaminy poprawkowe",
|
||||
"points": [
|
||||
"Termin i forma egzaminu",
|
||||
"Procedura organizacji i dokumentacji",
|
||||
"Warunki uzyskania promocji pomimo niezdania egzaminu"
|
||||
],
|
||||
"references": ["§ 11, ust. 1-10"]
|
||||
}
|
||||
]
|
||||
}
|
||||
},
|
||||
{
|
||||
"id": 8,
|
||||
"name": "Ustalenia końcowe",
|
||||
"details": {
|
||||
"should_include": [
|
||||
{
|
||||
"category": "Analiza systemu oceniania",
|
||||
"points": [
|
||||
"Otwartość systemu na modyfikacje",
|
||||
"Dokonanie analizy po roku stosowania",
|
||||
"Wejście systemu w życie po zatwierdzeniu"
|
||||
],
|
||||
"references": ["§ 13, ust. 1-2"]
|
||||
}
|
||||
]
|
||||
}
|
||||
}
|
||||
]
|
||||
}
|
||||
|
159
klasyfikacja.txt
Normal file
159
klasyfikacja.txt
Normal file
@ -0,0 +1,159 @@
|
||||
Ustalanie śródrocznych i rocznych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych zajęć edukacyjnych oraz
|
||||
rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania.
|
||||
§ 6
|
||||
1. Klasyfikację śródroczną uczniów przeprowadza się raz w ciągu roku szkolnego.
|
||||
2. Klasyfikacja śródroczna i roczna polega na okresowym podsumowaniu osiągnięć edukacyjnych ucznia
|
||||
z zajęć edukacyjnych, określonych w szkolnym planie nauczania i zachowania ucznia oraz ustaleniu
|
||||
śródrocznych i rocznych ocen klasyfikacyjnych z zajęć edukacyjnych i rocznej oceny klasyfikacyjnej
|
||||
zachowania.
|
||||
3. Uczeń może być nieklasyfikowany z jednego, kilku albo wszystkich zajęć edukacyjnych, jeżeli brak jest
|
||||
podstaw do ustalenia śródrocznej lub rocznej oceny klasyfikacyjnej z powodu braku minimalnej liczby
|
||||
ocen cząstkowych z danego przedmiotu, określonych w PZO pod warunkiem nieobecności ucznia na
|
||||
zajęciach edukacyjnych przekraczającej połowę czasu przeznaczonego na te zajęcia w szkolnym planie
|
||||
nauczania.
|
||||
4. Klasyfikację uczniów przeprowadza się 2 razy w ciągu roku szkolnego, w terminach określonych
|
||||
w harmonogramie organizacji roku szkolnego.
|
||||
5. Na miesiąc przed rocznym klasyfikacyjnym zebraniem plenarnym Rady Pedagogicznej nauczyciele
|
||||
prowadzący poszczególne zajęcia edukacyjne oraz wychowawca klasy, informują ucznia i jego
|
||||
rodziców (prawnych opiekunów) o przewidywanych dla niego rocznych ocenach klasyfikacyjnych
|
||||
z zajęć edukacyjnych i przewidywanej rocznej ocenie klasyfikacyjnej zachowania.
|
||||
- uczniów, nauczyciele informują na zajęciach lekcyjnych;
|
||||
- rodziców, wychowawca klasy na zebraniu;
|
||||
- konsultacje przedmiotowe organizowane przez szkołę stwarzają okazję rozmowy zainteresowanych
|
||||
rodziców z nauczycielami poszczególnych przedmiotów.
|
||||
6. Proponowana ocena nie jest oceną ostateczną i może ulec zmianie, nie zmienia się jednak oceny
|
||||
dopuszczającej na niższą.
|
||||
7. Śródroczne i roczne oceny klasyfikacyjne z obowiązkowych zajęć edukacyjnych ustalają nauczyciele
|
||||
prowadzący poszczególne obowiązkowe zajęcia edukacyjne.
|
||||
8. Śródroczną i roczną ocenę klasyfikacyjną zachowania wystawia wychowawca klasy, po zasięgnięciu
|
||||
opinii nauczycieli, uczniów danej klasy oraz ocenianego ucznia.
|
||||
9. Śródroczne i roczne oceny klasyfikacyjne z dodatkowych zajęć edukacyjnych ustalają nauczyciele
|
||||
prowadzący poszczególne dodatkowe zajęcia edukacyjne. Ocena klasyfikacyjna z dodatkowych zajęć
|
||||
edukacyjnych nie ma wpływu na promocję do klasy programowo wyższej ani na ukończenie szkoły.
|
||||
10. Śródroczna i roczna ocena klasyfikacyjna wynika ze zdobytej przez ucznia liczby punktów,
|
||||
odpowiednio w pierwszym okresie i całym roku szkolnym, zapisanej w dokumentacji słownie wg skali.
|
||||
1) stopień celujący - 6;
|
||||
2) stopień bardzo dobry - 5;
|
||||
3) stopień dobry - 4;
|
||||
4) stopień dostateczny - 3;
|
||||
5) stopień dopuszczający - 2;
|
||||
6) stopień niedostateczny - 1, obliczonej w następujący sposób:
|
||||
Ocena Udział punktów w
|
||||
procentach
|
||||
niedostateczny 0 – 29 %
|
||||
dopuszczający 30 – 49 %
|
||||
dostateczny 50 – 64 %
|
||||
dobry 65 – 79 %
|
||||
bardzo dobry 80 – 95 %
|
||||
celujący 96 i powyżej
|
||||
Wynik procentowy jest zaokrąglony do części całkowitych zgodnie zzasadami matematycznymi.
|
||||
11. Ocena roczna uwzględnia punkty zdobyte w ciągu całego roku szkolnego.
|
||||
12. Oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych nie mają wpływu na ocenę klasyfikacyjną zachowania.
|
||||
13. Ocena klasyfikacyjna zachowania nie ma wpływu na:
|
||||
- oceny klasyfikacyjne zzajęć edukacyjnych
|
||||
- promocję do klasy programowo wyższej lub ukończenie szkoły.
|
||||
14. Uczeń przyjęty do szkoły w trakcie etapu edukacyjnego, na podstawie decyzji Dyrektora Szkoły,
|
||||
uzyskuje zaliczenie określonej części programu z poszczególnych przedmiotów na podstawie arkusza
|
||||
ocen. Uzyskane przez ucznia w poprzedniej szkole oceny przelicza się na punkty według skali:
|
||||
dopuszczający (2) – 40%
|
||||
dostateczny (3) – 57%
|
||||
dobry (4) – 72%
|
||||
bardzo dobry (5) – 88%
|
||||
celujący (6) - 98%
|
||||
15. Przy ustalaniu oceny z zajęć edukacyjnych oraz przy ustalaniu szczegółowych wymagań na
|
||||
poszczególne oceny w przedmiotowych zasadach ocenienia, stosuje się następujące kryteria ogólne:
|
||||
1)stopień celujący otrzymuje uczeń, który:
|
||||
a) posiada pełnię wiedzy i umiejętności z zakresu podstawy programowej w danym etapie
|
||||
kształcenia,
|
||||
b) samodzielnie i twórczo rozwija własne zainteresowania i uzdolnienia,
|
||||
c) biegle posługuje się zdobytymi wiadomościami w rozwiązywaniu problemów teoretycznych
|
||||
i praktycznych z programu nauczania,
|
||||
d) proponuje rozwiązania nietypowe lub osiąga sukcesy w konkursach i olimpiadach
|
||||
przedmiotowych albo posiada inne porównywalne osiągnięcia,
|
||||
2)stopień bardzo dobry otrzymuje uczeń, który:
|
||||
a) opanował pełny zakres wiadomości i umiejętności określonych programem w danym etapie
|
||||
nauki,
|
||||
b) samodzielnie rozwiązuje problemy teoretyczne oraz praktyczne wynikające z programu
|
||||
nauczania,
|
||||
c) potrafi zastosować posiadane wiadomości i umiejętności w rozwiązywaniu problemów
|
||||
i zadań w nowych sytuacjach,
|
||||
3)stopień dobry otrzymuje uczeń, który:
|
||||
a) opanował wiadomości i umiejętności określonych programem w danym etapie nauki
|
||||
niemal w pełnym zakresie,
|
||||
b) poprawnie stosuje posiadane wiadomości i umiejętności w samodzielnym rozwiązywaniu
|
||||
problemów i zadań typowych, znanych z lekcji lub podręcznika,
|
||||
4)stopień dostateczny otrzymuje uczeń, który:
|
||||
a) opanował znaczącą część wiadomości i umiejętności określone podstawą programową
|
||||
w danym etapie nauki,
|
||||
b) poprawnie stosuje posiadane wiadomości i umiejętności w rozwiązywaniu problemów
|
||||
i zadań o niewielkim stopniu złożoności w sytuacjach typowych, często powtarzających się na
|
||||
lekcji,
|
||||
5)stopień dopuszczający otrzymuje uczeń, który:
|
||||
a) nie opanował w pełni wiadomości i umiejętności zawartych w podstawie programowej,
|
||||
ale opanował je w zakresie niezbędnym do dalszego kształcenia z danego przedmiotu,
|
||||
b) potrafi z pomocą nauczyciela rozwiązywać problemy i zadania praktyczne o niewielkim stopniu
|
||||
trudności, często powtarzające się podczas lekcji i w życiu codziennym,
|
||||
6)stopień niedostateczny otrzymuje uczeń, który:
|
||||
a) nie opanował wiadomości i umiejętności określonych podstawą programową, a istniejące braki
|
||||
uniemożliwiają mu dalsze zdobywanie wiedzy z danego przedmiotu,
|
||||
b) nie potrafi rozwiązywać zadań o elementarnym stopniu trudności nawet z pomocą nauczyciela.
|
||||
16. Uczeń, który zakwalifikował się, co najmniej do ustnego finału olimpiady przedmiotowej szczebla
|
||||
regionalnego otrzymuje z danego przedmiotu roczną ocenę celującą.
|
||||
17. Ustalona przez nauczyciela śródroczna i roczna ocena klasyfikacyjna może być zmieniona tylko
|
||||
w wyniku egzaminu – sprawdzianu wiedzy i umiejętności na zasadach opisanych w §10.
|
||||
18. Ustalona przez nauczyciela niedostateczna ocena klasyfikacyjna roczna może być zmieniona tylko
|
||||
w wyniku egzaminu poprawkowego.
|
||||
19. Uczeń niesklasyfikowany z powodu usprawiedliwionej nieobecności może zdawać egzamin
|
||||
klasyfikacyjny.
|
||||
20. Każdy nauczyciel zobowiązany jest do wystawiania ocen klasyfikacyjnych śródrocznych i rocznych
|
||||
w terminie ustalonym w harmonogramie pracy szkoły.
|
||||
21. Uczeń otrzymuje promocję do klasy programowo wyższej, jeżeli ze wszystkich obowiązkowych zajęć
|
||||
edukacyjnych, określonych w szkolnym planie nauczania, uzyskał roczne oceny klasyfikacyjne wyższe
|
||||
od oceny niedostatecznej.
|
||||
22. Uczeń, który w wyniku klasyfikacji rocznej uzyskał z obowiązkowych zajęć edukacyjnych średnią ocen
|
||||
co najmniej 4,75 oraz co najmniej bardzo dobrą ocenę zachowania, otrzymuje promocję do klasy
|
||||
programowo wyższej z wyróżnieniem.
|
||||
23. Uczniowi, który uczęszczał na dodatkowe zajęcia edukacyjne , religię lub etykę albo religię i etykę do
|
||||
średniej ocen, o której mowa w pkt. 23, wlicza się także roczne oceny uzyskane z tych zajęć.
|
||||
24. Laureaci i finaliści olimpiad przedmiotowych otrzymują z danych zajęć edukacyjnych celującą roczną
|
||||
(śródroczną) ocenę klasyfikacyjną. Uczeń, który tytuł laureata lub finalisty olimpiady przedmiotowej
|
||||
uzyskał po ustaleniu albo uzyskaniu rocznej oceny klasyfikacyjnej z zajęć edukacyjnych otrzymuje
|
||||
z tych zajęć edukacyjnych celującą końcową ocenę klasyfikacyjną.
|
||||
25. Uczeń, który nie otrzymał z co najmniej z trzech obowiązkowych zajęć edukacyjnych, określonych
|
||||
w szkolnym planie nauczania, ocen wyższych od oceny niedostatecznej, nie otrzymuje promocji do
|
||||
klasy programowo wyższej i powtarza klasę.
|
||||
|
||||
------------------------
|
||||
|
||||
Co jest wspólne dla klasyfikacji śródrocznej i rocznej:
|
||||
Podsumowanie osiągnięć edukacyjnych i zachowania: Obie klasyfikacje polegają na okresowym podsumowaniu osiągnięć ucznia z zajęć edukacyjnych określonych w szkolnym planie nauczania oraz ustaleniu ocen klasyfikacyjnych (z zajęć edukacyjnych i zachowania) – § 6 ust. 2.
|
||||
Oceny ustalane przez nauczycieli: Śródroczne i roczne oceny klasyfikacyjne z obowiązkowych zajęć edukacyjnych ustalają nauczyciele prowadzący dane zajęcia – § 6 ust. 7.
|
||||
Oceny z dodatkowych zajęć: Oceny klasyfikacyjne z dodatkowych zajęć edukacyjnych ustalają nauczyciele prowadzący te zajęcia, a ocena ta nie wpływa na promocję ani ukończenie szkoły – § 6 ust. 9.
|
||||
Skala ocen: Obie klasyfikacje opierają się na tej samej skali ocen (od 1 – niedostateczny do 6 – celujący) opartej na procentowym udziale punktów – § 6 ust. 10.
|
||||
Kryteria ogólne ocen: Przy ustalaniu ocen z zajęć edukacyjnych stosuje się te same kryteria ogólne dla wszystkich stopni (od niedostatecznego do celującego) – § 6 ust. 15.
|
||||
Możliwość zmiany oceny: Ustalona ocena klasyfikacyjna (śródroczna i roczna) może być zmieniona w wyniku egzaminu sprawdzającego wiedzę i umiejętności – § 6 ust. 17.
|
||||
Brak wzajemnego wpływu ocen: Oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych nie wpływają na ocenę zachowania, ani odwrotnie – § 6 ust. 12 i 13.
|
||||
Nieklasyfikowanie ucznia: Uczeń może być nieklasyfikowany z zajęć edukacyjnych, jeśli brak podstaw do ustalenia oceny z powodu nieobecności przekraczającej połowę czasu przeznaczonego na zajęcia i braku minimalnej liczby ocen cząstkowych – § 6 ust. 3.
|
||||
|
||||
Co dotyczy wyłącznie klasyfikacji śródrocznej:
|
||||
Częstotliwość: Klasyfikacja śródroczna проводится raz w ciągu roku szkolnego – § 6 ust. 1.
|
||||
Ocena zachowania: Śródroczna ocena klasyfikacyjna zachowania jest wystawiana przez wychowawcę klasy po zasięgnięciu opinii nauczycieli, uczniów i samego ocenianego ucznia – § 6 ust. 8 (w kontekście śródrocznym, choć dotyczy obu, tu wyraźnie wymieniona jako śródroczna).
|
||||
Podstawa punktowa: Śródroczna ocena klasyfikacyjna wynika z liczby punktów zdobytych w pierwszym okresie roku szkolnego – § 6 ust. 10 (w odróżnieniu od rocznej, która obejmuje cały rok).
|
||||
|
||||
Co dotyczy wyłącznie klasyfikacji rocznej (uzupełnione o elementy klasyfikacji końcowej):
|
||||
Częstotliwość i harmonogram: Klasyfikacja roczna jest częścią klasyfikacji przeprowadzanej dwa razy w roku szkolnym (wraz ze śródroczną), w terminach określonych w harmonogramie – § 6 ust. 4.
|
||||
Informowanie o przewidywanych ocenach: Na miesiąc przed rocznym klasyfikacyjnym zebraniem plenarnym Rady Pedagogicznej nauczyciele i wychowawca informują ucznia i rodziców o przewidywanych rocznych ocenach klasyfikacyjnych z zajęć edukacyjnych i zachowania – § 6 ust. 5.
|
||||
Podstawa punktowa: Roczna ocena klasyfikacyjna uwzględnia punkty zdobyte w ciągu całego roku szkolnego – § 6 ust. 11.
|
||||
Zmiana niedostatecznej oceny: Niedostateczna roczna ocena klasyfikacyjna może być zmieniona tylko w wyniku egzaminu poprawkowego – § 6 ust. 18.
|
||||
Promocja do klasy wyższej: Uczeń otrzymuje promocję do klasy programowo wyższej, jeśli z wszystkich obowiązkowych zajęć edukacyjnych uzyskał roczne oceny wyższe od niedostatecznej – § 6 ust. 21.
|
||||
Promocja z wyróżnieniem: Uczeń, który w wyniku klasyfikacji rocznej uzyska średnią ocen co najmniej 4,75 oraz co najmniej bardzo dobrą ocenę zachowania, otrzymuje promocję z wyróżnieniem – § 6 ust. 22.
|
||||
Wliczanie ocen z dodatkowych zajęć: Do średniej ocen rocznych wlicza się także oceny z dodatkowych zajęć edukacyjnych, religii lub etyki, jeśli uczeń na nie uczęszczał – § 6 ust. 23.
|
||||
Oceny dla laureatów i finalistów: Laureaci i finaliści olimpiad przedmiotowych otrzymują celującą roczną (śródroczną) ocenę klasyfikacyjną z danych zajęć edukacyjnych. Uczeń, który tytuł laureata lub finalisty olimpiady przedmiotowej uzyskał po ustaleniu albo uzyskaniu rocznej oceny klasyfikacyjnej z zajęć edukacyjnych, otrzymuje z tych zajęć edukacyjnych celującą końcową ocenę klasyfikacyjną – § 6 ust. 24. (To jest element wyraźnie wskazujący na klasyfikację końcową w kontekście roku szkolnego lub etapu edukacyjnego).
|
||||
Powtarzanie klasy: Uczeń, który nie otrzymał z co najmniej trzech obowiązkowych zajęć edukacyjnych ocen wyższych od niedostatecznej, nie otrzymuje promocji i powtarza klasę – § 6 ust. 25.
|
||||
Elementy specyficzne dla klasyfikacji końcowej (dodane na podstawie logiki systemu):
|
||||
Ukończenie szkoły: Klasyfikacja końcowa (oparta na rocznych ocenach klasyfikacyjnych z ostatniego roku etapu edukacyjnego) decyduje o ukończeniu szkoły. Uczeń kończy szkołę, jeśli z wszystkich obowiązkowych zajęć edukacyjnych określonych w szkolnym planie nauczania na danym etapie edukacyjnym uzyskał roczne oceny klasyfikacyjne wyższe od niedostatecznej (wynika z analogii do § 6 ust. 21, ale stosowane na koniec etapu edukacyjnego, np. szkoły podstawowej lub ponadpodstawowej).
|
||||
Świadectwo ukończenia: Klasyfikacja końcowa stanowi podstawę do wystawienia świadectwa ukończenia szkoły, na którym widnieją roczne oceny klasyfikacyjne z ostatniego roku nauki oraz ewentualnie inne osiągnięcia (np. dla laureatów olimpiad) (implikacja z § 6 ust. 24).
|
||||
Wpływ na dalszą edukację: Końcowe oceny klasyfikacyjne z etapu edukacyjnego mogą mieć wpływ na rekrutację do szkół wyższego poziomu (np. średnich lub wyższych), szczególnie w przypadku średniej ocen lub wyróżnień (rozszerzenie § 6 ust. 22).
|
||||
Wyjaśnienie:
|
||||
W podanym § 6 klasyfikacja roczna jest głównym mechanizmem oceny na koniec roku szkolnego, ale w polskim systemie教育的 "klasyfikacja końcowa" zazwyczaj odnosi się do podsumowania całego etapu edukacyjnego (np. szkoły podstawowej). Dlatego elementy takie jak ukończenie szkoły czy świadectwo są naturalnym przedłużeniem zasad rocznej klasyfikacji na koniec etapu.
|
||||
Punkt 8 (§ 6 ust. 24) explicite wspomina "celującą końcową ocenę klasyfikacyjną" dla laureatów olimpiad, co jest jedynym bezpośrednim odniesieniem do klasyfikacji końcowej w tekście. Pozostałe elementy wynikają z interpretacji i praktyki szkolnej.
|
32
srod.txt
Normal file
32
srod.txt
Normal file
@ -0,0 +1,32 @@
|
||||
Ustalanie śródrocznych i rocznych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych zajęć edukacyjnych oraz
|
||||
rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania.
|
||||
§ 6
|
||||
1. Klasyfikację śródroczną uczniów przeprowadza się raz w ciągu roku szkolnego.
|
||||
2. Klasyfikacja śródroczna i roczna polega na okresowym podsumowaniu osiągnięć edukacyjnych ucznia
|
||||
z zajęć edukacyjnych, określonych w szkolnym planie nauczania i zachowania ucznia oraz ustaleniu
|
||||
śródrocznych i rocznych ocen klasyfikacyjnych z zajęć edukacyjnych i rocznej oceny klasyfikacyjnej
|
||||
zachowania.
|
||||
3. Uczeń może być nieklasyfikowany z jednego, kilku albo wszystkich zajęć edukacyjnych, jeżeli brak jest
|
||||
podstaw do ustalenia śródrocznej lub rocznej oceny klasyfikacyjnej z powodu braku minimalnej liczby
|
||||
ocen cząstkowych z danego przedmiotu, określonych w PZO pod warunkiem nieobecności ucznia na
|
||||
zajęciach edukacyjnych przekraczającej połowę czasu przeznaczonego na te zajęcia w szkolnym planie
|
||||
nauczania.
|
||||
4. Klasyfikację uczniów przeprowadza się 2 razy w ciągu roku szkolnego, w terminach określonych
|
||||
w harmonogramie organizacji roku szkolnego.
|
||||
5. Na miesiąc przed rocznym klasyfikacyjnym zebraniem plenarnym Rady Pedagogicznej nauczyciele
|
||||
prowadzący poszczególne zajęcia edukacyjne oraz wychowawca klasy, informują ucznia i jego
|
||||
rodziców (prawnych opiekunów) o przewidywanych dla niego rocznych ocenach klasyfikacyjnych
|
||||
z zajęć edukacyjnych i przewidywanej rocznej ocenie klasyfikacyjnej zachowania.
|
||||
- uczniów, nauczyciele informują na zajęciach lekcyjnych;
|
||||
- rodziców, wychowawca klasy na zebraniu;
|
||||
- konsultacje przedmiotowe organizowane przez szkołę stwarzają okazję rozmowy zainteresowanych
|
||||
rodziców z nauczycielami poszczególnych przedmiotów.
|
||||
6. Proponowana ocena nie jest oceną ostateczną i może ulec zmianie, nie zmienia się jednak oceny
|
||||
dopuszczającej na niższą.
|
||||
7. Śródroczne i roczne oceny klasyfikacyjne z obowiązkowych zajęć edukacyjnych ustalają nauczyciele
|
||||
prowadzący poszczególne obowiązkowe zajęcia edukacyjne.
|
||||
8. Śródroczną i roczną ocenę klasyfikacyjną zachowania wystawia wychowawca klasy, po zasięgnięciu
|
||||
opinii nauczycieli, uczniów danej klasy oraz ocenianego ucznia.
|
||||
9. Śródroczne i roczne oceny klasyfikacyjne z dodatkowych zajęć edukacyjnych ustalają nauczyciele
|
||||
prowadzący poszczególne dodatkowe zajęcia edukacyjne. Ocena klasyfikacyjna z dodatkowych zajęć
|
||||
edukacyjnych nie ma wpływu na promocję do klasy programowo wyższej ani na ukończenie szkoły.
|
Loading…
x
Reference in New Issue
Block a user