Compare commits

..

2 Commits

Author SHA1 Message Date
baiobelfer
6ab9755b2e u 2025-03-22 19:57:29 +01:00
baiobelfer
0ba2d33b8b f1 2025-03-22 19:22:15 +01:00
2 changed files with 110 additions and 20 deletions

BIN
main.pdf

Binary file not shown.

130
main.tex
View File

@ -10,6 +10,7 @@
% %
} }
\usepackage{ulem}
\usepackage{longtable} \usepackage{longtable}
% ----------------------------- % % ----------------------------- %
@ -407,41 +408,48 @@ System oceniania opracowany w oparciu o:
%---------------------- %----------------------
% A. CHARAKTER I CEL % A. CHARAKTER I CEL
%---------------------- %----------------------
\item \textbf{Charakter i cel klasyfikacji} \item Charakter i~cel klasyfikacji
\begin{longenum} \begin{longenum}
\item Ocenianie wewnątrzszkolne ma na celu okresowe podsumowanie osiągnięć edukacyjnych ucznia z zajęć określonych w szkolnym planie nauczania oraz jego zachowania, w ramach klasyfikacji śródrocznej i rocznej. \item Ocenianie wewnątrzszkolne ma na celu okresowe podsumowanie osiągnięć edukacyjnych ucznia
\item Dotyczy zarówno \textbf{obowiązkowych}, jak i \textbf{dodatkowych} zajęć edukacyjnych (z zastrzeżeniem, że oceny z dodatkowych zajęć nie wpływają na promocję ani ukończenie szkoły). z~zajęć określonych w~szkolnym planie nauczania oraz jego zachowania, w~ramach klasyfikacji śródrocznej i~rocznej.
\item Dotyczy zarówno obowiązkowych, jak i~dodatkowych zajęć edukacyjnych \sout{(z~zastrzeżeniem, że oceny z~dodatkowych zajęć nie wpływają na promocję ani ukończenie szkoły)}.
\end{longenum} \end{longenum}
%---------------------- %----------------------
% B. USTALANIE OCEN % B. USTALANIE OCEN
%---------------------- %----------------------
\item \textbf{Zasady ustalania ocen śródrocznych i rocznych} \item Zasady ustalania ocen śródrocznych i~rocznych
\begin{longenum} \begin{longenum}
\item \textbf{Śródroczne i roczne oceny z obowiązkowych zajęć edukacyjnych} ustalają nauczyciele prowadzący te zajęcia. \item Śródroczne i~roczne oceny z~obowiązkowych zajęć edukacyjnych ustalają nauczyciele prowadzący te zajęcia.
\item \textbf{Ocenę klasyfikacyjną zachowania} wystawia wychowawca klasy po zasięgnięciu opinii nauczycieli, uczniów danej klasy oraz ocenianego ucznia.
\item \textbf{Oceny z dodatkowych zajęć edukacyjnych} nie wpływają na promocję do klasy programowo wyższej ani na ukończenie szkoły. \item Ocenę klasyfikacyjną zachowania wystawia wychowawca klasy po zasięgnięciu opinii nauczycieli, uczniów danej klasy oraz ocenianego ucznia.
\item Oceny z~dodatkowych zajęć edukacyjnych nie wpływają na promocję do klasy programowo wyższej ani na ukończenie szkoły.
\end{longenum} \end{longenum}
%---------------------- %----------------------
% C. DOKUMENTACJA I PUNKTY % C. DOKUMENTOWANIE I PUNKTY
%---------------------- %----------------------
\item \textbf{Dokumentowanie wyników i obliczanie punktów} \item Dokumentowanie wyników i~obliczanie punktów
\begin{longenum} \begin{longenum}
\item \textbf{Śródroczna i roczna ocena klasyfikacyjna} wynika z liczby punktów uzyskanych przez ucznia (odpowiednio w pierwszym okresie lub w całym roku szkolnym) i jest zapisywana w stosownej dokumentacji. \item Śródroczna i~roczna ocena klasyfikacyjna wynika z~liczby punktów uzyskanych przez ucznia
\item Wynik punktowy jest następnie przeliczany na \textbf{procenty}, zgodnie z ustaleniami szkolnymi, a finalnie przekładany na \textbf{stopień} w skali 1--6 (lub ocenę niedostatecznącelującą). (odpowiednio w~pierwszym okresie lub w~całym roku szkolnym) i~jest zapisywana w~stosownej dokumentacji.
\item Wynik punktowy jest następnie przeliczany na procenty, zgodnie z~ustaleniami szkolnymi,
a~finalnie przekładany na stopień w~skali 1--6 (lub ocenę niedostateczną--celującą).
\end{longenum} \end{longenum}
\newpage \newpage
\item \textbf{Skala stopni klasyfikacyjnych} \item Skala stopni klasyfikacyjnych
\begin{longenum} \begin{longenum}
\item \textbf{Przy wystawianiu ocen} stosuje się skalę stopni przedstawioną w tabeli~\ref{tab:skala_ocen}: \item Przy wystawianiu ocen stosuje się skalę stopni przedstawioną w~tabeli~\ref{tab:skala_ocen}:
\begin{table}[h] \begin{table}[h]
\centering \centering
\begin{tabular}{|l|c|} \begin{tabular}{|l|c|}
\hline \hline
\textbf{Stopień} & \textbf{Ocena} \\ \hline Stopień & Ocena \\ \hline
celujący & 6 \\ \hline celujący & 6 \\ \hline
bardzo dobry & 5 \\ \hline bardzo dobry & 5 \\ \hline
dobry & 4 \\ \hline dobry & 4 \\ \hline
@ -458,30 +466,112 @@ System oceniania opracowany w oparciu o:
%---------------------- %----------------------
% E. KRYTERIA PROCENTOWE % E. KRYTERIA PROCENTOWE
%---------------------- %----------------------
\item \textbf{Kryteria procentowe przypisane poszczególnym stopniom} \item Kryteria procentowe przypisane poszczególnym stopniom
\begin{longenum} \begin{longenum}
\item Kryteria procentowe przedstawia tabela~\ref{tab:oceny_procentowe}: \item Kryteria procentowe przedstawia tabela~\ref{tab:oceny_procentowe}:
\begin{table}[h] \begin{table}[h]
\centering \centering
\begin{tabular}{|l|c|} \begin{tabular}{|l|c|}
\hline \hline
\textbf{Ocena} & \textbf{Udział punktowy w procentach} \\ \hline Ocena & Udział punktowy w~procentach \\ \hline
niedostateczny & 0--29\% \\ \hline niedostateczny & 0--29\% \\ \hline
dopuszczający & 30--49\% \\ \hline dopuszczający & 30--49\% \\ \hline
dostateczny & 50--64\% \\ \hline dostateczny & 50--64\% \\ \hline
dobry & 65--79\% \\ \hline dobry & 65--79\% \\ \hline
bardzo dobry & 80--95\% \\ \hline bardzo dobry & 80--95\% \\ \hline
celujący & 96\% i więcej \\ \hline celujący & 96\% i~więcej \\ \hline
\end{tabular} \end{tabular}
\caption{Kryteria oceniania w procentach.} \caption{Kryteria oceniania w~procentach.}
\label{tab:oceny_procentowe} \label{tab:oceny_procentowe}
\end{table} \end{table}
\item Wynik procentowy oblicza się na podstawie liczby uzyskanych punktów i zaokrągla do części całkowitych zgodnie z zasadami matematycznymi.
\item Wynik procentowy oblicza się na podstawie liczby uzyskanych punktów
i~zaokrągla do części całkowitych zgodnie z~zasadami matematycznymi.
\end{longenum}
%----------------------
% F. KRYTERIA JAKOŚCIOWE (PUNKT 15)
%----------------------
\item Przy ustalaniu oceny z~zajęć edukacyjnych oraz przy ustalaniu szczegółowych wymagań na
poszczególne oceny w~przedmiotowych zasadach ocenienia, stosuje się następujące kryteria ogólne:
\begin{longenum}
\item Stopień celujący otrzymuje uczeń, który:
\begin{longenum}
\item Posiada pełnię wiedzy i~umiejętności z~zakresu podstawy programowej w~danym etapie
kształcenia,
\item Samodzielnie i~twórczo rozwija własne zainteresowania i~uzdolnienia,
\item B`iegle posługuje się zdobytymi wiadomościami w~rozwiązywaniu problemów teoretycznych
i~praktycznych z~programu nauczania,
\item Proponuje rozwiązania nietypowe lub osiąga sukcesy w~konkursach i~olimpiadach
przedmiotowych albo posiada inne porównywalne osiągnięcia.
\end{longenum}
\item Stopień bardzo dobry otrzymuje uczeń, który:
\begin{longenum}
\item Opanował pełny zakres wiadomości i~umiejętności określonych programem w~danym etapie
nauki,
\item Samodzielnie rozwiązuje problemy teoretyczne oraz praktyczne wynikające z~programu
nauczania,
\item Potrafi zastosować posiadane wiadomości i~umiejętności w~rozwiązywaniu problemów
i~zadań w~nowych sytuacjach.
\end{longenum}
\item Stopień dobry otrzymuje uczeń, który:
\begin{longenum}
\item Opanował wiadomości i~umiejętności określonych programem w~danym etapie nauki
niemal w~pełnym zakresie,
\item Poprawnie stosuje posiadane wiadomości i~umiejętności w~samodzielnym rozwiązywaniu
problemów i~zadań typowych, znanych z~lekcji lub podręcznika.
\end{longenum}
\item Stopień dostateczny otrzymuje uczeń, który:
\begin{longenum}
\item Opanował znaczącą część wiadomości i~umiejętności określone podstawą programową
w~danym etapie nauki,
\item Poprawnie stosuje posiadane wiadomości i~umiejętności w~rozwiązywaniu problemów
i~zadań o~niewielkim stopniu złożoności w~sytuacjach typowych, często powtarzających się na
lekcji.
\end{longenum}
\item Stopień dopuszczający otrzymuje uczeń, który:
\begin{longenum}
\item Nie opanował w~pełni wiadomości i~umiejętności zawartych w~podstawie programowej,
ale opanował je w~zakresie niezbędnym do dalszego kształcenia z~danego przedmiotu,
\item Potrafi z~pomocą nauczyciela rozwiązywać problemy i~zadania praktyczne o~niewielkim stopniu
trudności, często powtarzające się podczas lekcji i~w~życiu codziennym.
\end{longenum}
\item Stopień niedostateczny otrzymuje uczeń, który:
\begin{longenum}
\item Nie opanował wiadomości i~umiejętności określonych podstawą programową, a~istniejące braki
uniemożliwiają mu dalsze zdobywanie wiedzy z~danego przedmiotu,
\item Nie potrafi rozwiązywać zadań o~elementarnym stopniu trudności nawet z~pomocą nauczyciela.
\end{longenum}
\end{longenum}
%----------------------
% G. INFORMACJA O OCENIE KOŃCOWEJ
%----------------------
\item Ocena końcowa
\begin{longenum}
\item Ocena końcowa w~danym roku szkolnym jest równoważna z~oceną roczną z~danego przedmiotu
(z~uwzględnieniem ewentualnej oceny śródrocznej), przy czym decydujące znaczenie mają:
\begin{longenum}
\item Wyniki uzyskane w~okresie całego roku szkolnego (lub obu semestrów),
\item Stopień opanowania wymaganych wiadomości i~umiejętności, zgodnie z~ogólnymi i~szczegółowymi kryteriami,
\item Ewentualne egzaminy poprawkowe lub klasyfikacyjne (o~ile uczeń do nich przystępował),
\item Inne ustalenia wynikające z~przedmiotowych zasad oceniania (np.~projekty, prace dodatkowe).
\end{longenum}
\item W~przypadku niektórych przedmiotów (określonych w~odrębnych przepisach szkolnych)
ocena końcowa może być wystawiana również na podstawie dodatkowych egzaminów
wewnętrznych bądź zewnętrznych (np.~egzaminów zawodowych), co zostaje odnotowane
w~dokumentacji szkolnej.
\end{longenum} \end{longenum}
\end{longenum} \end{longenum}
% ------------------------------------------------- % -------------------------------------------------
% -------------------------------------------------
\paragraf{Jawność ocen} \paragraf{Jawność ocen}
\begin{longenum} \begin{longenum}