Compare commits
No commits in common. "6ab9755b2e46885ca2bc3ca407e08ffd2bab728b" and "def5a5dfa19ae785e0184ff739b3c06b8e0d8efd" have entirely different histories.
6ab9755b2e
...
def5a5dfa1
130
main.tex
130
main.tex
@ -10,7 +10,6 @@
|
||||
%
|
||||
}
|
||||
|
||||
\usepackage{ulem}
|
||||
\usepackage{longtable}
|
||||
|
||||
% ----------------------------- %
|
||||
@ -408,48 +407,41 @@ System oceniania opracowany w oparciu o:
|
||||
%----------------------
|
||||
% A. CHARAKTER I CEL
|
||||
%----------------------
|
||||
\item Charakter i~cel klasyfikacji
|
||||
\item \textbf{Charakter i cel klasyfikacji}
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Ocenianie wewnątrzszkolne ma na celu okresowe podsumowanie osiągnięć edukacyjnych ucznia
|
||||
z~zajęć określonych w~szkolnym planie nauczania oraz jego zachowania, w~ramach klasyfikacji śródrocznej i~rocznej.
|
||||
|
||||
\item Dotyczy zarówno obowiązkowych, jak i~dodatkowych zajęć edukacyjnych \sout{(z~zastrzeżeniem, że oceny z~dodatkowych zajęć nie wpływają na promocję ani ukończenie szkoły)}.
|
||||
\item Ocenianie wewnątrzszkolne ma na celu okresowe podsumowanie osiągnięć edukacyjnych ucznia z zajęć określonych w szkolnym planie nauczania oraz jego zachowania, w ramach klasyfikacji śródrocznej i rocznej.
|
||||
\item Dotyczy zarówno \textbf{obowiązkowych}, jak i \textbf{dodatkowych} zajęć edukacyjnych (z zastrzeżeniem, że oceny z dodatkowych zajęć nie wpływają na promocję ani ukończenie szkoły).
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
%----------------------
|
||||
% B. USTALANIE OCEN
|
||||
%----------------------
|
||||
\item Zasady ustalania ocen śródrocznych i~rocznych
|
||||
\item \textbf{Zasady ustalania ocen śródrocznych i rocznych}
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Śródroczne i~roczne oceny z~obowiązkowych zajęć edukacyjnych ustalają nauczyciele prowadzący te zajęcia.
|
||||
|
||||
\item Ocenę klasyfikacyjną zachowania wystawia wychowawca klasy po zasięgnięciu opinii nauczycieli, uczniów danej klasy oraz ocenianego ucznia.
|
||||
|
||||
\item Oceny z~dodatkowych zajęć edukacyjnych nie wpływają na promocję do klasy programowo wyższej ani na ukończenie szkoły.
|
||||
\item \textbf{Śródroczne i roczne oceny z obowiązkowych zajęć edukacyjnych} ustalają nauczyciele prowadzący te zajęcia.
|
||||
\item \textbf{Ocenę klasyfikacyjną zachowania} wystawia wychowawca klasy po zasięgnięciu opinii nauczycieli, uczniów danej klasy oraz ocenianego ucznia.
|
||||
\item \textbf{Oceny z dodatkowych zajęć edukacyjnych} nie wpływają na promocję do klasy programowo wyższej ani na ukończenie szkoły.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
%----------------------
|
||||
% C. DOKUMENTOWANIE I PUNKTY
|
||||
% C. DOKUMENTACJA I PUNKTY
|
||||
%----------------------
|
||||
\item Dokumentowanie wyników i~obliczanie punktów
|
||||
\item \textbf{Dokumentowanie wyników i obliczanie punktów}
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Śródroczna i~roczna ocena klasyfikacyjna wynika z~liczby punktów uzyskanych przez ucznia
|
||||
(odpowiednio w~pierwszym okresie lub w~całym roku szkolnym) i~jest zapisywana w~stosownej dokumentacji.
|
||||
|
||||
\item Wynik punktowy jest następnie przeliczany na procenty, zgodnie z~ustaleniami szkolnymi,
|
||||
a~finalnie przekładany na stopień w~skali 1--6 (lub ocenę niedostateczną--celującą).
|
||||
\item \textbf{Śródroczna i roczna ocena klasyfikacyjna} wynika z liczby punktów uzyskanych przez ucznia (odpowiednio w pierwszym okresie lub w całym roku szkolnym) i jest zapisywana w stosownej dokumentacji.
|
||||
\item Wynik punktowy jest następnie przeliczany na \textbf{procenty}, zgodnie z ustaleniami szkolnymi, a finalnie przekładany na \textbf{stopień} w skali 1--6 (lub ocenę niedostateczną–celującą).
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
\newpage
|
||||
\item Skala stopni klasyfikacyjnych
|
||||
\item \textbf{Skala stopni klasyfikacyjnych}
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Przy wystawianiu ocen stosuje się skalę stopni przedstawioną w~tabeli~\ref{tab:skala_ocen}:
|
||||
\item \textbf{Przy wystawianiu ocen} stosuje się skalę stopni przedstawioną w tabeli~\ref{tab:skala_ocen}:
|
||||
|
||||
\begin{table}[h]
|
||||
\centering
|
||||
\begin{tabular}{|l|c|}
|
||||
\hline
|
||||
Stopień & Ocena \\ \hline
|
||||
\textbf{Stopień} & \textbf{Ocena} \\ \hline
|
||||
celujący & 6 \\ \hline
|
||||
bardzo dobry & 5 \\ \hline
|
||||
dobry & 4 \\ \hline
|
||||
@ -466,112 +458,30 @@ System oceniania opracowany w oparciu o:
|
||||
%----------------------
|
||||
% E. KRYTERIA PROCENTOWE
|
||||
%----------------------
|
||||
\item Kryteria procentowe przypisane poszczególnym stopniom
|
||||
\item \textbf{Kryteria procentowe przypisane poszczególnym stopniom}
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Kryteria procentowe przedstawia tabela~\ref{tab:oceny_procentowe}:
|
||||
|
||||
\begin{table}[h]
|
||||
\centering
|
||||
\begin{tabular}{|l|c|}
|
||||
\hline
|
||||
Ocena & Udział punktowy w~procentach \\ \hline
|
||||
\textbf{Ocena} & \textbf{Udział punktowy w procentach} \\ \hline
|
||||
niedostateczny & 0--29\% \\ \hline
|
||||
dopuszczający & 30--49\% \\ \hline
|
||||
dostateczny & 50--64\% \\ \hline
|
||||
dobry & 65--79\% \\ \hline
|
||||
bardzo dobry & 80--95\% \\ \hline
|
||||
celujący & 96\% i~więcej \\ \hline
|
||||
celujący & 96\% i więcej \\ \hline
|
||||
\end{tabular}
|
||||
\caption{Kryteria oceniania w~procentach.}
|
||||
\caption{Kryteria oceniania w procentach.}
|
||||
\label{tab:oceny_procentowe}
|
||||
\end{table}
|
||||
|
||||
\item Wynik procentowy oblicza się na podstawie liczby uzyskanych punktów
|
||||
i~zaokrągla do części całkowitych zgodnie z~zasadami matematycznymi.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
%----------------------
|
||||
% F. KRYTERIA JAKOŚCIOWE (PUNKT 15)
|
||||
%----------------------
|
||||
\item Przy ustalaniu oceny z~zajęć edukacyjnych oraz przy ustalaniu szczegółowych wymagań na
|
||||
poszczególne oceny w~przedmiotowych zasadach ocenienia, stosuje się następujące kryteria ogólne:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Stopień celujący otrzymuje uczeń, który:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Posiada pełnię wiedzy i~umiejętności z~zakresu podstawy programowej w~danym etapie
|
||||
kształcenia,
|
||||
\item Samodzielnie i~twórczo rozwija własne zainteresowania i~uzdolnienia,
|
||||
\item B`iegle posługuje się zdobytymi wiadomościami w~rozwiązywaniu problemów teoretycznych
|
||||
i~praktycznych z~programu nauczania,
|
||||
\item Proponuje rozwiązania nietypowe lub osiąga sukcesy w~konkursach i~olimpiadach
|
||||
przedmiotowych albo posiada inne porównywalne osiągnięcia.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
\item Stopień bardzo dobry otrzymuje uczeń, który:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Opanował pełny zakres wiadomości i~umiejętności określonych programem w~danym etapie
|
||||
nauki,
|
||||
\item Samodzielnie rozwiązuje problemy teoretyczne oraz praktyczne wynikające z~programu
|
||||
nauczania,
|
||||
\item Potrafi zastosować posiadane wiadomości i~umiejętności w~rozwiązywaniu problemów
|
||||
i~zadań w~nowych sytuacjach.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
\item Stopień dobry otrzymuje uczeń, który:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Opanował wiadomości i~umiejętności określonych programem w~danym etapie nauki
|
||||
niemal w~pełnym zakresie,
|
||||
\item Poprawnie stosuje posiadane wiadomości i~umiejętności w~samodzielnym rozwiązywaniu
|
||||
problemów i~zadań typowych, znanych z~lekcji lub podręcznika.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
\item Stopień dostateczny otrzymuje uczeń, który:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Opanował znaczącą część wiadomości i~umiejętności określone podstawą programową
|
||||
w~danym etapie nauki,
|
||||
\item Poprawnie stosuje posiadane wiadomości i~umiejętności w~rozwiązywaniu problemów
|
||||
i~zadań o~niewielkim stopniu złożoności w~sytuacjach typowych, często powtarzających się na
|
||||
lekcji.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
\item Stopień dopuszczający otrzymuje uczeń, który:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Nie opanował w~pełni wiadomości i~umiejętności zawartych w~podstawie programowej,
|
||||
ale opanował je w~zakresie niezbędnym do dalszego kształcenia z~danego przedmiotu,
|
||||
\item Potrafi z~pomocą nauczyciela rozwiązywać problemy i~zadania praktyczne o~niewielkim stopniu
|
||||
trudności, często powtarzające się podczas lekcji i~w~życiu codziennym.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
\item Stopień niedostateczny otrzymuje uczeń, który:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Nie opanował wiadomości i~umiejętności określonych podstawą programową, a~istniejące braki
|
||||
uniemożliwiają mu dalsze zdobywanie wiedzy z~danego przedmiotu,
|
||||
\item Nie potrafi rozwiązywać zadań o~elementarnym stopniu trudności nawet z~pomocą nauczyciela.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
%----------------------
|
||||
% G. INFORMACJA O OCENIE KOŃCOWEJ
|
||||
%----------------------
|
||||
\item Ocena końcowa
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Ocena końcowa w~danym roku szkolnym jest równoważna z~oceną roczną z~danego przedmiotu
|
||||
(z~uwzględnieniem ewentualnej oceny śródrocznej), przy czym decydujące znaczenie mają:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Wyniki uzyskane w~okresie całego roku szkolnego (lub obu semestrów),
|
||||
\item Stopień opanowania wymaganych wiadomości i~umiejętności, zgodnie z~ogólnymi i~szczegółowymi kryteriami,
|
||||
\item Ewentualne egzaminy poprawkowe lub klasyfikacyjne (o~ile uczeń do nich przystępował),
|
||||
\item Inne ustalenia wynikające z~przedmiotowych zasad oceniania (np.~projekty, prace dodatkowe).
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
\item W~przypadku niektórych przedmiotów (określonych w~odrębnych przepisach szkolnych)
|
||||
ocena końcowa może być wystawiana również na podstawie dodatkowych egzaminów
|
||||
wewnętrznych bądź zewnętrznych (np.~egzaminów zawodowych), co zostaje odnotowane
|
||||
w~dokumentacji szkolnej.
|
||||
\item Wynik procentowy oblicza się na podstawie liczby uzyskanych punktów i zaokrągla do części całkowitych zgodnie z zasadami matematycznymi.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
\end{longenum}
|
||||
% -------------------------------------------------
|
||||
% -------------------------------------------------
|
||||
|
||||
\paragraf{Jawność ocen}
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
|
Loading…
x
Reference in New Issue
Block a user