Compare commits

..

No commits in common. "6ab9755b2e46885ca2bc3ca407e08ffd2bab728b" and "def5a5dfa19ae785e0184ff739b3c06b8e0d8efd" have entirely different histories.

2 changed files with 20 additions and 110 deletions

BIN
main.pdf

Binary file not shown.

130
main.tex
View File

@ -10,7 +10,6 @@
%
}
\usepackage{ulem}
\usepackage{longtable}
% ----------------------------- %
@ -408,48 +407,41 @@ System oceniania opracowany w oparciu o:
%----------------------
% A. CHARAKTER I CEL
%----------------------
\item Charakter i~cel klasyfikacji
\item \textbf{Charakter i cel klasyfikacji}
\begin{longenum}
\item Ocenianie wewnątrzszkolne ma na celu okresowe podsumowanie osiągnięć edukacyjnych ucznia
z~zajęć określonych w~szkolnym planie nauczania oraz jego zachowania, w~ramach klasyfikacji śródrocznej i~rocznej.
\item Dotyczy zarówno obowiązkowych, jak i~dodatkowych zajęć edukacyjnych \sout{(z~zastrzeżeniem, że oceny z~dodatkowych zajęć nie wpływają na promocję ani ukończenie szkoły)}.
\item Ocenianie wewnątrzszkolne ma na celu okresowe podsumowanie osiągnięć edukacyjnych ucznia z zajęć określonych w szkolnym planie nauczania oraz jego zachowania, w ramach klasyfikacji śródrocznej i rocznej.
\item Dotyczy zarówno \textbf{obowiązkowych}, jak i \textbf{dodatkowych} zajęć edukacyjnych (z zastrzeżeniem, że oceny z dodatkowych zajęć nie wpływają na promocję ani ukończenie szkoły).
\end{longenum}
%----------------------
% B. USTALANIE OCEN
%----------------------
\item Zasady ustalania ocen śródrocznych i~rocznych
\item \textbf{Zasady ustalania ocen śródrocznych i rocznych}
\begin{longenum}
\item Śródroczne i~roczne oceny z~obowiązkowych zajęć edukacyjnych ustalają nauczyciele prowadzący te zajęcia.
\item Ocenę klasyfikacyjną zachowania wystawia wychowawca klasy po zasięgnięciu opinii nauczycieli, uczniów danej klasy oraz ocenianego ucznia.
\item Oceny z~dodatkowych zajęć edukacyjnych nie wpływają na promocję do klasy programowo wyższej ani na ukończenie szkoły.
\item \textbf{Śródroczne i roczne oceny z obowiązkowych zajęć edukacyjnych} ustalają nauczyciele prowadzący te zajęcia.
\item \textbf{Ocenę klasyfikacyjną zachowania} wystawia wychowawca klasy po zasięgnięciu opinii nauczycieli, uczniów danej klasy oraz ocenianego ucznia.
\item \textbf{Oceny z dodatkowych zajęć edukacyjnych} nie wpływają na promocję do klasy programowo wyższej ani na ukończenie szkoły.
\end{longenum}
%----------------------
% C. DOKUMENTOWANIE I PUNKTY
% C. DOKUMENTACJA I PUNKTY
%----------------------
\item Dokumentowanie wyników i~obliczanie punktów
\item \textbf{Dokumentowanie wyników i obliczanie punktów}
\begin{longenum}
\item Śródroczna i~roczna ocena klasyfikacyjna wynika z~liczby punktów uzyskanych przez ucznia
(odpowiednio w~pierwszym okresie lub w~całym roku szkolnym) i~jest zapisywana w~stosownej dokumentacji.
\item Wynik punktowy jest następnie przeliczany na procenty, zgodnie z~ustaleniami szkolnymi,
a~finalnie przekładany na stopień w~skali 1--6 (lub ocenę niedostateczną--celującą).
\item \textbf{Śródroczna i roczna ocena klasyfikacyjna} wynika z liczby punktów uzyskanych przez ucznia (odpowiednio w pierwszym okresie lub w całym roku szkolnym) i jest zapisywana w stosownej dokumentacji.
\item Wynik punktowy jest następnie przeliczany na \textbf{procenty}, zgodnie z ustaleniami szkolnymi, a finalnie przekładany na \textbf{stopień} w skali 1--6 (lub ocenę niedostatecznącelującą).
\end{longenum}
\newpage
\item Skala stopni klasyfikacyjnych
\item \textbf{Skala stopni klasyfikacyjnych}
\begin{longenum}
\item Przy wystawianiu ocen stosuje się skalę stopni przedstawioną w~tabeli~\ref{tab:skala_ocen}:
\item \textbf{Przy wystawianiu ocen} stosuje się skalę stopni przedstawioną w tabeli~\ref{tab:skala_ocen}:
\begin{table}[h]
\centering
\begin{tabular}{|l|c|}
\hline
Stopień & Ocena \\ \hline
\textbf{Stopień} & \textbf{Ocena} \\ \hline
celujący & 6 \\ \hline
bardzo dobry & 5 \\ \hline
dobry & 4 \\ \hline
@ -466,112 +458,30 @@ System oceniania opracowany w oparciu o:
%----------------------
% E. KRYTERIA PROCENTOWE
%----------------------
\item Kryteria procentowe przypisane poszczególnym stopniom
\item \textbf{Kryteria procentowe przypisane poszczególnym stopniom}
\begin{longenum}
\item Kryteria procentowe przedstawia tabela~\ref{tab:oceny_procentowe}:
\begin{table}[h]
\centering
\begin{tabular}{|l|c|}
\hline
Ocena & Udział punktowy w~procentach \\ \hline
\textbf{Ocena} & \textbf{Udział punktowy w procentach} \\ \hline
niedostateczny & 0--29\% \\ \hline
dopuszczający & 30--49\% \\ \hline
dostateczny & 50--64\% \\ \hline
dobry & 65--79\% \\ \hline
bardzo dobry & 80--95\% \\ \hline
celujący & 96\% i~więcej \\ \hline
celujący & 96\% i więcej \\ \hline
\end{tabular}
\caption{Kryteria oceniania w~procentach.}
\caption{Kryteria oceniania w procentach.}
\label{tab:oceny_procentowe}
\end{table}
\item Wynik procentowy oblicza się na podstawie liczby uzyskanych punktów
i~zaokrągla do części całkowitych zgodnie z~zasadami matematycznymi.
\end{longenum}
%----------------------
% F. KRYTERIA JAKOŚCIOWE (PUNKT 15)
%----------------------
\item Przy ustalaniu oceny z~zajęć edukacyjnych oraz przy ustalaniu szczegółowych wymagań na
poszczególne oceny w~przedmiotowych zasadach ocenienia, stosuje się następujące kryteria ogólne:
\begin{longenum}
\item Stopień celujący otrzymuje uczeń, który:
\begin{longenum}
\item Posiada pełnię wiedzy i~umiejętności z~zakresu podstawy programowej w~danym etapie
kształcenia,
\item Samodzielnie i~twórczo rozwija własne zainteresowania i~uzdolnienia,
\item B`iegle posługuje się zdobytymi wiadomościami w~rozwiązywaniu problemów teoretycznych
i~praktycznych z~programu nauczania,
\item Proponuje rozwiązania nietypowe lub osiąga sukcesy w~konkursach i~olimpiadach
przedmiotowych albo posiada inne porównywalne osiągnięcia.
\end{longenum}
\item Stopień bardzo dobry otrzymuje uczeń, który:
\begin{longenum}
\item Opanował pełny zakres wiadomości i~umiejętności określonych programem w~danym etapie
nauki,
\item Samodzielnie rozwiązuje problemy teoretyczne oraz praktyczne wynikające z~programu
nauczania,
\item Potrafi zastosować posiadane wiadomości i~umiejętności w~rozwiązywaniu problemów
i~zadań w~nowych sytuacjach.
\end{longenum}
\item Stopień dobry otrzymuje uczeń, który:
\begin{longenum}
\item Opanował wiadomości i~umiejętności określonych programem w~danym etapie nauki
niemal w~pełnym zakresie,
\item Poprawnie stosuje posiadane wiadomości i~umiejętności w~samodzielnym rozwiązywaniu
problemów i~zadań typowych, znanych z~lekcji lub podręcznika.
\end{longenum}
\item Stopień dostateczny otrzymuje uczeń, który:
\begin{longenum}
\item Opanował znaczącą część wiadomości i~umiejętności określone podstawą programową
w~danym etapie nauki,
\item Poprawnie stosuje posiadane wiadomości i~umiejętności w~rozwiązywaniu problemów
i~zadań o~niewielkim stopniu złożoności w~sytuacjach typowych, często powtarzających się na
lekcji.
\end{longenum}
\item Stopień dopuszczający otrzymuje uczeń, który:
\begin{longenum}
\item Nie opanował w~pełni wiadomości i~umiejętności zawartych w~podstawie programowej,
ale opanował je w~zakresie niezbędnym do dalszego kształcenia z~danego przedmiotu,
\item Potrafi z~pomocą nauczyciela rozwiązywać problemy i~zadania praktyczne o~niewielkim stopniu
trudności, często powtarzające się podczas lekcji i~w~życiu codziennym.
\end{longenum}
\item Stopień niedostateczny otrzymuje uczeń, który:
\begin{longenum}
\item Nie opanował wiadomości i~umiejętności określonych podstawą programową, a~istniejące braki
uniemożliwiają mu dalsze zdobywanie wiedzy z~danego przedmiotu,
\item Nie potrafi rozwiązywać zadań o~elementarnym stopniu trudności nawet z~pomocą nauczyciela.
\end{longenum}
\end{longenum}
%----------------------
% G. INFORMACJA O OCENIE KOŃCOWEJ
%----------------------
\item Ocena końcowa
\begin{longenum}
\item Ocena końcowa w~danym roku szkolnym jest równoważna z~oceną roczną z~danego przedmiotu
(z~uwzględnieniem ewentualnej oceny śródrocznej), przy czym decydujące znaczenie mają:
\begin{longenum}
\item Wyniki uzyskane w~okresie całego roku szkolnego (lub obu semestrów),
\item Stopień opanowania wymaganych wiadomości i~umiejętności, zgodnie z~ogólnymi i~szczegółowymi kryteriami,
\item Ewentualne egzaminy poprawkowe lub klasyfikacyjne (o~ile uczeń do nich przystępował),
\item Inne ustalenia wynikające z~przedmiotowych zasad oceniania (np.~projekty, prace dodatkowe).
\end{longenum}
\item W~przypadku niektórych przedmiotów (określonych w~odrębnych przepisach szkolnych)
ocena końcowa może być wystawiana również na podstawie dodatkowych egzaminów
wewnętrznych bądź zewnętrznych (np.~egzaminów zawodowych), co zostaje odnotowane
w~dokumentacji szkolnej.
\item Wynik procentowy oblicza się na podstawie liczby uzyskanych punktów i zaokrągla do części całkowitych zgodnie z zasadami matematycznymi.
\end{longenum}
\end{longenum}
% -------------------------------------------------
% -------------------------------------------------
\paragraf{Jawność ocen}
\begin{longenum}