u: Srodroczna
This commit is contained in:
parent
181a02f160
commit
fd4fedd3a2
86
main.tex
86
main.tex
@ -1523,38 +1523,72 @@ i~technikum z~dnia 28 czerwca 2024~r., opracowana przez Ministerstwo Edukacji i~
|
||||
% 27. Uczeń ma obowiązek być przygotowany do odpowiedzi ustnej ztrzech ostatnich jednostek tematycznych
|
||||
|
||||
%-------------------------------------------------------------------------
|
||||
|
||||
\subsection{Klasyfikacja śródroczna (okresowa)}
|
||||
\label{subsec:klasyfikacja-srodroczna}
|
||||
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Klasyfikacja śródroczna przeprowadzana jest na koniec pierwszego semestru
|
||||
i polega na okresowym podsumowaniu osiągnięć edukacyjnych ucznia oraz
|
||||
ustaleniu śródrocznych ocen klasyfikacyjnych z poszczególnych zajęć
|
||||
oraz oceny klasyfikacyjnej zachowania.
|
||||
|
||||
\item Terminy klasyfikacyjne ustala dyrektor szkoły. Zwykle odbywa się to
|
||||
w~ostatnim tygodniu pierwszego okresu (styczeń/luty).
|
||||
|
||||
\item Nauczyciele przedmiotu i~wychowawca informują uczniów o~przewidywanych
|
||||
ocenach śródrocznych \textbf{co najmniej 2 tygodnie} przed klasyfikacyjnym
|
||||
posiedzeniem rady pedagogicznej (w przypadku zagrożenia oceną niedostateczną
|
||||
może to nastąpić wcześniej, np. 30 dni przed).
|
||||
|
||||
\item Ocena śródroczna nie jest wyłącznie średnią arytmetyczną; nauczyciel może
|
||||
uwzględniać średnią ważoną, postępy w nauce i inne kryteria ujęte
|
||||
w przedmiotowych wymaganiach edukacyjnych.
|
||||
|
||||
\item W przypadku otrzymania \emph{oceny niedostatecznej} lub zagrożenia
|
||||
\emph{nieklasyfikowaniem} szkoła może zaproponować uczniowi formy wsparcia
|
||||
(konsultacje, zadania dodatkowe, zajęcia wyrównawcze).
|
||||
|
||||
\item Uczeń lub rodzic (prawny opiekun) ma prawo złożyć zastrzeżenie
|
||||
do~dyrektora szkoły, jeśli uzna, że ocena śródroczna została ustalona
|
||||
\emph{niezgodnie z przepisami}. Dyrektor może w~takim wypadku powołać komisję,
|
||||
która przeprowadzi sprawdzian wiadomości i~umiejętności. Ocena ustalona
|
||||
przez komisję jest ostateczna i~nie może być niższa od pierwotnej.
|
||||
\item Zasady ogólne:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Klasyfikacja śródroczna (okresowa) przeprowadzana jest raz w ciągu roku szkolnego,
|
||||
zwykle pod koniec pierwszego semestru (§ 6 ust. 1).
|
||||
\item Polega na podsumowaniu osiągnięć edukacyjnych ucznia za okres od
|
||||
początku roku szkolnego do zakończenia pierwszego semestru oraz na ustaleniu
|
||||
śródrocznych ocen klasyfikacyjnych z poszczególnych zajęć i śródrocznej oceny
|
||||
klasyfikacyjnej zachowania.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
\item Terminy klasyfikacyjne:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Terminy ustala dyrektor szkoły. Najczęściej wyznaczane są one na
|
||||
ostatni tydzień pierwszego okresu (styczeń lub luty).
|
||||
\item Informację o przewidywanych ocenach śródrocznych nauczyciele
|
||||
i wychowawca przekazują uczniom co najmniej 2 tygodnie przed
|
||||
klasyfikacyjnym posiedzeniem rady pedagogicznej — w przypadku zagrożenia oceną
|
||||
niedostateczną może to nastąpić wcześniej (np. 30 dni przed).
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
\item Ocena klasyfikacyjna zachowania:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Śródroczną ocenę klasyfikacyjną zachowania wystawia wychowawca klasy
|
||||
po zasięgnięciu opinii nauczycieli, uczniów oraz opinii samego ocenianego ucznia
|
||||
(§ 6 ust. 8).
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
\item Podstawa punktowa oceny śródrocznej:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Śródroczna ocena klasyfikacyjna z poszczególnych przedmiotów wynika
|
||||
z liczby punktów zdobytych wyłącznie w pierwszym okresie roku szkolnego
|
||||
(§ 6 ust. 10). Nie obejmuje więc wyników zebranych w drugim semestrze.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
\item Zasady ustalania ocen:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Ocena śródroczna nie musi być czystą średnią arytmetyczną ocen uzyskanych
|
||||
w trakcie semestru; nauczyciel może uwzględnić również np. średnią ważoną,
|
||||
postępy w nauce i inne kryteria wyszczególnione w przedmiotowych wymaganiach
|
||||
edukacyjnych.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
\item Wsparcie ucznia w przypadku oceny niedostatecznej:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item W przypadku oceny niedostatecznej lub zagrożenia nieklasyfikowaniem
|
||||
szkoła może zaproponować uczniowi formy wsparcia, takie jak konsultacje,
|
||||
zadania dodatkowe czy zajęcia wyrównawcze.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
\item Procedura odwoławcza:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Uczeń lub rodzic (prawny opiekun) może zgłosić zastrzeżenie do dyrektora szkoły,
|
||||
jeżeli uzna, że ocena śródroczna została ustalona niezgodnie z przepisami.
|
||||
\item Dyrektor w takiej sytuacji ma prawo powołać komisję, która
|
||||
przeprowadzi sprawdzian wiadomości i umiejętności. Ocena ustalona przez komisję
|
||||
jest ostateczna i nie może być niższa od pierwotnej.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
\end{longenum}
|
||||
%-------------------------------------------------------------------------
|
||||
|
||||
|
||||
%-------------------------------------------
|
||||
\section{Ocenianie roczne (klasyfikacyjne)}
|
||||
\label{sec:roczne_klasyfikacyjne}
|
||||
|
Loading…
x
Reference in New Issue
Block a user