u: Srodroczna
This commit is contained in:
parent
181a02f160
commit
fd4fedd3a2
76
main.tex
76
main.tex
@ -1523,37 +1523,71 @@ i~technikum z~dnia 28 czerwca 2024~r., opracowana przez Ministerstwo Edukacji i~
|
|||||||
% 27. Uczeń ma obowiązek być przygotowany do odpowiedzi ustnej ztrzech ostatnich jednostek tematycznych
|
% 27. Uczeń ma obowiązek być przygotowany do odpowiedzi ustnej ztrzech ostatnich jednostek tematycznych
|
||||||
|
|
||||||
%-------------------------------------------------------------------------
|
%-------------------------------------------------------------------------
|
||||||
|
|
||||||
\subsection{Klasyfikacja śródroczna (okresowa)}
|
\subsection{Klasyfikacja śródroczna (okresowa)}
|
||||||
\label{subsec:klasyfikacja-srodroczna}
|
\label{subsec:klasyfikacja-srodroczna}
|
||||||
|
|
||||||
\begin{longenum}
|
\begin{longenum}
|
||||||
\item Klasyfikacja śródroczna przeprowadzana jest na koniec pierwszego semestru
|
\item Zasady ogólne:
|
||||||
i polega na okresowym podsumowaniu osiągnięć edukacyjnych ucznia oraz
|
\begin{longenum}
|
||||||
ustaleniu śródrocznych ocen klasyfikacyjnych z poszczególnych zajęć
|
\item Klasyfikacja śródroczna (okresowa) przeprowadzana jest raz w ciągu roku szkolnego,
|
||||||
oraz oceny klasyfikacyjnej zachowania.
|
zwykle pod koniec pierwszego semestru (§ 6 ust. 1).
|
||||||
|
\item Polega na podsumowaniu osiągnięć edukacyjnych ucznia za okres od
|
||||||
|
początku roku szkolnego do zakończenia pierwszego semestru oraz na ustaleniu
|
||||||
|
śródrocznych ocen klasyfikacyjnych z poszczególnych zajęć i śródrocznej oceny
|
||||||
|
klasyfikacyjnej zachowania.
|
||||||
|
\end{longenum}
|
||||||
|
|
||||||
\item Terminy klasyfikacyjne ustala dyrektor szkoły. Zwykle odbywa się to
|
\item Terminy klasyfikacyjne:
|
||||||
w~ostatnim tygodniu pierwszego okresu (styczeń/luty).
|
\begin{longenum}
|
||||||
|
\item Terminy ustala dyrektor szkoły. Najczęściej wyznaczane są one na
|
||||||
|
ostatni tydzień pierwszego okresu (styczeń lub luty).
|
||||||
|
\item Informację o przewidywanych ocenach śródrocznych nauczyciele
|
||||||
|
i wychowawca przekazują uczniom co najmniej 2 tygodnie przed
|
||||||
|
klasyfikacyjnym posiedzeniem rady pedagogicznej — w przypadku zagrożenia oceną
|
||||||
|
niedostateczną może to nastąpić wcześniej (np. 30 dni przed).
|
||||||
|
\end{longenum}
|
||||||
|
|
||||||
\item Nauczyciele przedmiotu i~wychowawca informują uczniów o~przewidywanych
|
\item Ocena klasyfikacyjna zachowania:
|
||||||
ocenach śródrocznych \textbf{co najmniej 2 tygodnie} przed klasyfikacyjnym
|
\begin{longenum}
|
||||||
posiedzeniem rady pedagogicznej (w przypadku zagrożenia oceną niedostateczną
|
\item Śródroczną ocenę klasyfikacyjną zachowania wystawia wychowawca klasy
|
||||||
może to nastąpić wcześniej, np. 30 dni przed).
|
po zasięgnięciu opinii nauczycieli, uczniów oraz opinii samego ocenianego ucznia
|
||||||
|
(§ 6 ust. 8).
|
||||||
|
\end{longenum}
|
||||||
|
|
||||||
\item Ocena śródroczna nie jest wyłącznie średnią arytmetyczną; nauczyciel może
|
\item Podstawa punktowa oceny śródrocznej:
|
||||||
uwzględniać średnią ważoną, postępy w nauce i inne kryteria ujęte
|
\begin{longenum}
|
||||||
w przedmiotowych wymaganiach edukacyjnych.
|
\item Śródroczna ocena klasyfikacyjna z poszczególnych przedmiotów wynika
|
||||||
|
z liczby punktów zdobytych wyłącznie w pierwszym okresie roku szkolnego
|
||||||
|
(§ 6 ust. 10). Nie obejmuje więc wyników zebranych w drugim semestrze.
|
||||||
|
\end{longenum}
|
||||||
|
|
||||||
\item W przypadku otrzymania \emph{oceny niedostatecznej} lub zagrożenia
|
\item Zasady ustalania ocen:
|
||||||
\emph{nieklasyfikowaniem} szkoła może zaproponować uczniowi formy wsparcia
|
\begin{longenum}
|
||||||
(konsultacje, zadania dodatkowe, zajęcia wyrównawcze).
|
\item Ocena śródroczna nie musi być czystą średnią arytmetyczną ocen uzyskanych
|
||||||
|
w trakcie semestru; nauczyciel może uwzględnić również np. średnią ważoną,
|
||||||
|
postępy w nauce i inne kryteria wyszczególnione w przedmiotowych wymaganiach
|
||||||
|
edukacyjnych.
|
||||||
|
\end{longenum}
|
||||||
|
|
||||||
\item Uczeń lub rodzic (prawny opiekun) ma prawo złożyć zastrzeżenie
|
\item Wsparcie ucznia w przypadku oceny niedostatecznej:
|
||||||
do~dyrektora szkoły, jeśli uzna, że ocena śródroczna została ustalona
|
\begin{longenum}
|
||||||
\emph{niezgodnie z przepisami}. Dyrektor może w~takim wypadku powołać komisję,
|
\item W przypadku oceny niedostatecznej lub zagrożenia nieklasyfikowaniem
|
||||||
która przeprowadzi sprawdzian wiadomości i~umiejętności. Ocena ustalona
|
szkoła może zaproponować uczniowi formy wsparcia, takie jak konsultacje,
|
||||||
przez komisję jest ostateczna i~nie może być niższa od pierwotnej.
|
zadania dodatkowe czy zajęcia wyrównawcze.
|
||||||
|
\end{longenum}
|
||||||
|
|
||||||
|
\item Procedura odwoławcza:
|
||||||
|
\begin{longenum}
|
||||||
|
\item Uczeń lub rodzic (prawny opiekun) może zgłosić zastrzeżenie do dyrektora szkoły,
|
||||||
|
jeżeli uzna, że ocena śródroczna została ustalona niezgodnie z przepisami.
|
||||||
|
\item Dyrektor w takiej sytuacji ma prawo powołać komisję, która
|
||||||
|
przeprowadzi sprawdzian wiadomości i umiejętności. Ocena ustalona przez komisję
|
||||||
|
jest ostateczna i nie może być niższa od pierwotnej.
|
||||||
|
\end{longenum}
|
||||||
\end{longenum}
|
\end{longenum}
|
||||||
|
%-------------------------------------------------------------------------
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
%-------------------------------------------
|
%-------------------------------------------
|
||||||
\section{Ocenianie roczne (klasyfikacyjne)}
|
\section{Ocenianie roczne (klasyfikacyjne)}
|
||||||
|
Loading…
x
Reference in New Issue
Block a user