diff --git a/m.aux b/m.aux index 5383db6..826f29b 100644 --- a/m.aux +++ b/m.aux @@ -307,6 +307,7 @@ \newlabel{itm:rr-weryfikacja}{{{{\textbf {3}}}}{26}{Klasyfikacja Roczna}{Item.470}{}} \newlabel{itm:rr-zach-wynik}{{{{\textbf {1}}}}{26}{Klasyfikacja Roczna}{Item.475}{}} \transparent@use{.1} +\newlabel{itm:egz-poprawkowy-zasady}{{{{\textbf {1}}}}{27}{Klasyfikacja Roczna}{Item.480}{}} \newlabel{itm:egz-poprawkowy-uprawnienia}{{{{1}}}{27}{Klasyfikacja Roczna}{Item.481}{}} \newlabel{itm:egz-poprawkowy-forma}{{{{1}}}{27}{Klasyfikacja Roczna}{Item.483}{}} \newlabel{itm:egz-poprawkowy-terminy-podstawowy}{{{{1}}}{27}{Klasyfikacja Roczna}{Item.485}{}} @@ -331,11 +332,17 @@ \newlabel{itm:egz-sprawdzajace-odwolanie}{{6}{29}{Przeprowadzanie Egzaminów Klasyfikacyjnych}{Item.519}{}} \@writefile{toc}{\contentsline {section}{\numberline {7}Ustalanie Warunków Otrzymania Wyższych Ocen Klasyfikacyjnych}{29}{section.7}\protected@file@percent } \newlabel{sec:wyzsze-oceny}{{7}{29}{Ustalanie Warunków Otrzymania Wyższych Ocen Klasyfikacyjnych}{section.7}{}} -\newlabel{itm:braki-wymagania}{{{{3}}}{29}{Ustalanie Warunków Otrzymania Wyższych Ocen Klasyfikacyjnych}{Item.531}{}} +\newlabel{par:wyzsze-oceny-wstep}{{7}{29}{Ustalanie Warunków Otrzymania Wyższych Ocen Klasyfikacyjnych}{section.7}{}} +\newlabel{par:ust-oceny-wyzszej}{{7}{29}{Ustalanie Warunków Otrzymania Wyższych Ocen Klasyfikacyjnych}{Item.524}{}} +\newlabel{itm:ust-oceny-wyzszej}{{{{\textbf {1}}}}{29}{Ustalanie Warunków Otrzymania Wyższych Ocen Klasyfikacyjnych}{Item.525}{}} \transparent@use{.1} -\@writefile{toc}{\contentsline {section}{\numberline {8}Ustalanie Sposobów Przekazywania Informacji Rodzicom}{30}{section.8}\protected@file@percent } -\newlabel{sec:informowanie_rodzicow}{{8}{30}{Ustalanie Sposobów Przekazywania Informacji Rodzicom}{section.8}{}} +\newlabel{itm:braki-wymagania}{{{{3}}}{30}{Ustalanie Warunków Otrzymania Wyższych Ocen Klasyfikacyjnych}{Item.534}{}} +\newlabel{par:egz-sprawdzajacy}{{7}{30}{Ustalanie Warunków Otrzymania Wyższych Ocen Klasyfikacyjnych}{Item.546}{}} +\newlabel{itm:egz-sprawdzajacy}{{{{\textbf {1}}}}{30}{Ustalanie Warunków Otrzymania Wyższych Ocen Klasyfikacyjnych}{Item.547}{}} \transparent@use{.1} -\@writefile{toc}{\contentsline {section}{\numberline {9}Postanowienia KoÅ„cowe}{31}{section.9}\protected@file@percent } -\newlabel{sec:postanowienia_koncowe}{{9}{31}{Postanowienia KoÅ„cowe}{section.9}{}} -\gdef \@abspage@last{31} +\@writefile{toc}{\contentsline {section}{\numberline {8}Ustalanie Sposobów Przekazywania Informacji Rodzicom}{31}{section.8}\protected@file@percent } +\newlabel{sec:informowanie_rodzicow}{{8}{31}{Ustalanie Sposobów Przekazywania Informacji Rodzicom}{section.8}{}} +\transparent@use{.1} +\@writefile{toc}{\contentsline {section}{\numberline {9}Postanowienia KoÅ„cowe}{32}{section.9}\protected@file@percent } +\newlabel{sec:postanowienia_koncowe}{{9}{32}{Postanowienia KoÅ„cowe}{section.9}{}} +\gdef \@abspage@last{32} diff --git a/m.log b/m.log index 0257fa6..198929f 100644 --- a/m.log +++ b/m.log @@ -1,4 +1,4 @@ -This is pdfTeX, Version 3.141592653-2.6-1.40.26 (TeX Live 2025/dev/Debian) (preloaded format=pdflatex 2024.12.27) 20 JUL 2025 14:05 +This is pdfTeX, Version 3.141592653-2.6-1.40.26 (TeX Live 2025/dev/Debian) (preloaded format=pdflatex 2024.12.27) 20 JUL 2025 15:08 entering extended mode restricted \write18 enabled. %&-line parsing enabled. @@ -1411,17 +1411,17 @@ Package fancyhdr Warning: \headheight is too small (12.0pt): File: img/logo.png.png Graphic file (type png) -Package pdftex.def Info: img/logo.png.png used on input line 2253. +Package pdftex.def Info: img/logo.png.png used on input line 2256. (pdftex.def) Requested size: 418.25368pt x 183.98233pt. [26] -Overfull \hbox (4.7538pt too wide) in paragraph at lines 2329--2331 +Overfull \hbox (4.7538pt too wide) in paragraph at lines 2333--2335 []\T1/lmr/m/n/12 (-20) Ustalona w eg-za-mi-nie po-praw-ko-wym ocena jest \T1/lm r/bx/n/12 (-20) osta-teczna w ra-mach bie-»¡-cej kla-sy-fi-ka-cji\T1/lmr/m/n/12 (-20) . [] -Overfull \hbox (1.43887pt too wide) in paragraph at lines 2352--2360 +Overfull \hbox (1.43887pt too wide) in paragraph at lines 2356--2364 \T1/lmr/m/n/12 (-20) Nieusprawiedliwione nie-przy-st¡-pie-nie ozna-cza utrzy-ma -nie oceny nie-do-sta-tecz-nej i po-wta-rza-nie [] @@ -1438,48 +1438,41 @@ Package fancyhdr Warning: \headheight is too small (12.0pt): File: img/logo.png.png Graphic file (type png) -Package pdftex.def Info: img/logo.png.png used on input line 2360. +Package pdftex.def Info: img/logo.png.png used on input line 2364. (pdftex.def) Requested size: 418.25368pt x 183.98233pt. [27] -Overfull \hbox (6.357pt too wide) in paragraph at lines 2376--2380 +Overfull \hbox (6.357pt too wide) in paragraph at lines 2380--2384 []\T1/lmr/m/n/12 (-20) Egzamin kla-sy-fi-ka-cyjny umo»-li-wia usta-le-nie | [ ], | [] lub | [] oceny kla-sy-fi-ka-cyj-nej [] -Overfull \hbox (3.77611pt too wide) in paragraph at lines 2404--2407 +Overfull \hbox (3.77611pt too wide) in paragraph at lines 2408--2411 []\T1/lmr/m/n/12 (-20) Otrzyma po-zy-tywn¡ de-cy-zj¦ \T1/lmr/bx/n/12 (-20) Dy-r ek-tora Szkoªy \T1/lmr/m/n/12 (-20) po za-si¦-gni¦-ciu opi-nii \T1/lmr/bx/n/12 (-20) Rady Pe-da-go-gicz-nej\T1/lmr/m/n/12 (-20) . [] -Overfull \hbox (19.95877pt too wide) in paragraph at lines 2425--2427 +Overfull \hbox (19.95877pt too wide) in paragraph at lines 2429--2431 []\T1/lmr/bx/n/12 (-20) Forma eg-za-minu \T1/lmr/m/n/12 (-20) obej-muje cz¦±¢ p i-semn¡ oraz ustn¡ lub prak-tyczn¡ (dla przed-mio-tów wy-ma-ga-j¡-cych [] -Overfull \hbox (7.74786pt too wide) in paragraph at lines 2434--2437 +Overfull \hbox (7.74786pt too wide) in paragraph at lines 2438--2441 []\T1/lmr/m/n/12 (-20) ‘ródroczny eg-za-min na-le»y prze-pro-wa-dzi¢ \T1/lmr/bx /n/12 (-20) nie pó¹-niej ni» \T1/lmr/m/n/12 (-20) w dniu po-prze-dza-j¡-cym za- ko«-cze-nie [] -Overfull \hbox (9.56715pt too wide) in paragraph at lines 2454--2458 +Overfull \hbox (9.56715pt too wide) in paragraph at lines 2459--2463 []\T1/lmr/bx/n/12 (-20) Dostosowanie wa-run-ków \T1/lmr/m/n/12 (-20) ^^U za-kre s i spo-sób spraw-dze-nia wie-dzy do-sto-so-wuje si¦ do in-dy-wi-du-al-nych [] -Overfull \hbox (12.82138pt too wide) in paragraph at lines 2474--2476 -[]\T1/lmr/m/n/12 (-20) Ustalona w eg-za-mi-nie kla-sy-fi-ka-cyj-nym ocena jest -\T1/lmr/bx/n/12 (-20) osta-teczna w ra-mach bie-»¡-cej kla-sy-fi-ka-cji\T1/lmr/ -m/n/12 (-20) . - [] - - Package fancyhdr Warning: \headheight is too small (12.0pt): @@ -1491,20 +1484,29 @@ Package fancyhdr Warning: \headheight is too small (12.0pt): File: img/logo.png.png Graphic file (type png) -Package pdftex.def Info: img/logo.png.png used on input line 2476. +Package pdftex.def Info: img/logo.png.png used on input line 2479. (pdftex.def) Requested size: 418.25368pt x 183.98233pt. [28] -Overfull \hbox (1.1261pt too wide) in paragraph at lines 2483--2487 +Overfull \hbox (12.82138pt too wide) in paragraph at lines 2479--2481 +[]\T1/lmr/m/n/12 (-20) Ustalona w eg-za-mi-nie kla-sy-fi-ka-cyj-nym ocena jest +\T1/lmr/bx/n/12 (-20) osta-teczna w ra-mach bie-»¡-cej kla-sy-fi-ka-cji\T1/lmr/ +m/n/12 (-20) . + [] + + +Overfull \hbox (1.1261pt too wide) in paragraph at lines 2488--2492 \T1/lmr/bx/n/12 (-20) Ÿ35 Mo»-li-wo±¢ po-prawy oceny nie-do-sta-tecz-nej uzy-s ka-nej w eg-za-mi-nie kla-sy-fi-ka-cyj-nym [] -LaTeX Warning: Reference `itm:egz-poprawkowy-zasady' on page 29 undefined on in -put line 2490. +Overfull \hbox (2.47527pt too wide) in paragraph at lines 2541--2542 +[]\T1/lmr/m/n/12 (-20) Wprowadzono tak»e re-gu-la-cje do-ty-cz¡ce eg-za-minu sp +raw-dza-j¡-cego, prze-pro-wa-dza-nego w przy-padku + [] -Overfull \hbox (1.36168pt too wide) in paragraph at lines 2545--2546 +Overfull \hbox (1.36168pt too wide) in paragraph at lines 2567--2568 []\T1/lmr/m/n/12 (-20) Ucze« (lub jego ro-dzice/prawni opie-ku-no-wie) \T1/lmr/ bx/n/12 (-20) skªada wnio-sek \T1/lmr/m/n/12 (-20) o pod-wy»-sze-nie prze-wi-dy -wa-nej @@ -1522,23 +1524,43 @@ Package fancyhdr Warning: \headheight is too small (12.0pt): File: img/logo.png.png Graphic file (type png) -Package pdftex.def Info: img/logo.png.png used on input line 2563. +Package pdftex.def Info: img/logo.png.png used on input line 2570. (pdftex.def) Requested size: 418.25368pt x 183.98233pt. [29] -Overfull \hbox (0.3936pt too wide) in paragraph at lines 2565--2566 +Overfull \hbox (0.3936pt too wide) in paragraph at lines 2587--2588 []\T1/lmr/m/n/12 (-20) Dodatkowy spraw-dzian pi-semny z za-gad-nie«, w któ-rych ucze« nie osi¡-gn¡ª wy-star-cza-j¡-cej [] -Overfull \hbox (1.19495pt too wide) in paragraph at lines 2582--2583 +Overfull \hbox (1.19495pt too wide) in paragraph at lines 2604--2605 []\T1/lmr/m/n/12 (-20) Decyzja o pod-wy»-sze-niu (b¡d¹ nie-pod-wy»-sze-niu) oce ny jest \T1/lmr/bx/n/12 (-20) osta-teczna \T1/lmr/m/n/12 (-20) i zo-staje | [ ] [] -Overfull \hbox (15.05904pt too wide) in paragraph at lines 2615--2618 + + +Package fancyhdr Warning: \headheight is too small (12.0pt): +(fancyhdr) Make it at least 13.59999pt, for example: +(fancyhdr) \setlength{\headheight}{13.59999pt}. +(fancyhdr) You might also make \topmargin smaller to compensate: + +(fancyhdr) \addtolength{\topmargin}{-1.59999pt}. + +File: img/logo.png.png Graphic file (type png) + +Package pdftex.def Info: img/logo.png.png used on input line 2627. +(pdftex.def) Requested size: 418.25368pt x 183.98233pt. +[30] +Overfull \hbox (1.10667pt too wide) in paragraph at lines 2644--2646 +[]\T1/lmr/m/n/12 (-20) Uczniowie ze spe-cjal-nymi po-trze-bami edu-ka-cyj-nymi +maj¡ za-pew-nione do-sto-so-wa-nie wa-run-ków. + [] + + +Overfull \hbox (15.05904pt too wide) in paragraph at lines 2685--2688 \T1/lmr/m/n/12 (-20) Szkoªa sto-suje ró»ne spo-soby in-for-mo-wa-nia ro-dzi-ców (praw-nych opie-ku-nów) o po-st¦-pach, trud-no-±ciach [] @@ -1555,10 +1577,10 @@ Package fancyhdr Warning: \headheight is too small (12.0pt): File: img/logo.png.png Graphic file (type png) -Package pdftex.def Info: img/logo.png.png used on input line 2619. +Package pdftex.def Info: img/logo.png.png used on input line 2691. (pdftex.def) Requested size: 418.25368pt x 183.98233pt. -[30] -Overfull \hbox (18.45055pt too wide) in paragraph at lines 2649--2650 +[31] +Overfull \hbox (18.45055pt too wide) in paragraph at lines 2719--2720 []\T1/lmr/m/n/12 (-20) przepisy wy-ko-naw-cze Mi-ni-stra Edu-ka-cji i Na-uki w spra-wie oce-nia-nia, kla-sy-fi-ko-wa-nia i pro-mo-wa-nia [] @@ -1575,28 +1597,25 @@ Package fancyhdr Warning: \headheight is too small (12.0pt): File: img/logo.png.png Graphic file (type png) -Package pdftex.def Info: img/logo.png.png used on input line 3051. +Package pdftex.def Info: img/logo.png.png used on input line 3121. (pdftex.def) Requested size: 418.25368pt x 183.98233pt. -[31] (./m.aux) +[32] (./m.aux) *********** LaTeX2e <2024-11-01> L3 programming layer <2024-11-02> *********** -LaTeX Warning: There were undefined references. - - LaTeX Warning: There were multiply-defined labels. Package rerunfilecheck Info: File `m.out' has not changed. (rerunfilecheck) Checksum: 7446AD45D80286169ADCC6A1E002CF4A;2739. ) Here is how much of TeX's memory you used: - 21736 strings out of 473362 - 405724 string characters out of 5723554 - 863284 words of memory out of 5000000 - 43720 multiletter control sequences out of 15000+600000 + 21760 strings out of 473362 + 405989 string characters out of 5723554 + 863773 words of memory out of 5000000 + 43725 multiletter control sequences out of 15000+600000 638305 words of font info for 190 fonts, out of 8000000 for 9000 1141 hyphenation exceptions out of 8191 90i,13n,93p,994b,1673s stack positions out of 10000i,1000n,20000p,200000b,200000s @@ -1608,10 +1627,10 @@ e/texmf/fonts/type1/public/lm/lmr12.pfb> -Output written on m.pdf (31 pages, 348056 bytes). +Output written on m.pdf (32 pages, 351137 bytes). PDF statistics: - 1164 PDF objects out of 1200 (max. 8388607) - 1094 compressed objects within 11 object streams - 629 named destinations out of 1000 (max. 500000) + 1192 PDF objects out of 1200 (max. 8388607) + 1120 compressed objects within 12 object streams + 648 named destinations out of 1000 (max. 500000) 45150 words of extra memory for PDF output out of 51595 (max. 10000000) diff --git a/m.pdf b/m.pdf index 352898e..69d650c 100644 Binary files a/m.pdf and b/m.pdf differ diff --git a/m.tex b/m.tex index 519c146..e611238 100644 --- a/m.tex +++ b/m.tex @@ -2200,27 +2200,30 @@ im. Zbigniewa Herberta w SÅ‚ubicach \\ \end{longenum} %----------------------------------------------------------------- -\paragraf{Tryb podwyższenia rocznej oceny klasyfikacyjnej} -\begin{longenum} - % …wstÄ™p, definicje… +\paragraf{Tryb podwyższenia rocznej (koncowej) oceny klasyfikacyjnej} - %––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––– - % Podstawa prawna: art. 44f ust. 5 ustawy o systemie oÅ›wiaty (Dz.U. 2023 poz. 125 z późn. zm.) - \item Wniosek o~\emph{ustalenie oceny wyższej niż przewidywana} +% Podstawa prawna: art. 44f ust. 5–6 oraz art. 44n ustawy o Systemie OÅ›wiaty +% (Dz.U. 2024 poz. 750) oraz § 23 rozporzÄ…dzenia MEN z 22 II 2019 r. +\begin{longenum} + + \item Wniosek o~\emph{ustalenie oceny wyższej niż przewidywana} \begin{longenum} - \item SzczegółowÄ… procedurÄ™ skÅ‚adania wniosku okreÅ›la siÄ™ w~rozdziale \hyperref[sec:wyzsze-oceny]{Ustalanie Warunków Otrzymania Wyższych Ocen Klasyfikacyjnych}. + \item Zasady skÅ‚adania i rozpatrywania wniosku zostaÅ‚y okreÅ›lone + zgodnie z~\hyperref[itm:ust-oceny-wyzszej]{\S38 ust. 1}\\ + rozdziaÅ‚u \hyperref[sec:wyzsze-oceny] + {Ustalanie Warunków Otrzymania Wyższych Ocen Klasyfikacyjnych}. \end{longenum} - %––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––– - % Podstawa prawna: art. 44f ust. 6 ustawy z dnia 7 wrzeÅ›nia 1991 r. o systemie oÅ›wiaty (Dz.U. 2023 poz. 125 z późn. zm.) - \item Wniosek o \emph{sprawdzian komisaryczny} + \item Wniosek o~\emph{egzamin sprawdzajÄ…cy} %(art.\,44n u.s.o.) \begin{longenum} - \item Zasady organizacji sprawdzianu wiedzy i umiejÄ™tnoÅ›ci ustala siÄ™ w rozdziale \hyperref[sec:wyzsze-oceny]{Ustalanie Warunków Otrzymania Wyższych Ocen Klasyfikacyjnych}. + \item Zasady organizacji egzaminu sprawdzajÄ…cego zostaÅ‚y okreÅ›lone + zgodnie z~\hyperref[itm:egz-sprawdzajacy]{\S39 ust. 1}\\ + rozdziaÅ‚u \hyperref[sec:wyzsze-oceny] + {Ustalanie Warunków Otrzymania Wyższych Ocen Klasyfikacyjnych}. \end{longenum} \end{longenum} - %----------------------------------------------------------------- \paragraf{Ustalanie oceny rocznej z~zachowania} \begin{longenum} @@ -2262,7 +2265,8 @@ im. Zbigniewa Herberta w SÅ‚ubicach \\ % 1 ────────────────────────────────────────────────────────────── % Art. 44m ust. 1 u.s.o. – prawo do EG poprawkowego z ≤ 2 przedmiotów - \item Prawo do przystÄ…pienia + \item \label{itm:egz-poprawkowy-zasady} + Prawo do przystÄ…pienia \begin{longenum} \item \label{itm:egz-poprawkowy-uprawnienia} UczeÅ„, który w klasyfikacji rocznej uzyskaÅ‚ ocenÄ™ niedostatecznÄ… @@ -2317,7 +2321,7 @@ im. Zbigniewa Herberta w SÅ‚ubicach \\ dołącza siÄ™ do dokumentacji przebiegu nauczania. % § 21 ust. 5 rozp. MEN 2019 \end{longenum} - % 7 ────────────────────────────────────────────────────────────── + % 7 ───────────────────────────────itm:egz-poprawkowy-zasady─────────────────────────────── % Art. 44m ust. 3–4 & 7 u.s.o. \item \label{itm:egz-poprawkowy-wynik} Wynik egzaminu @@ -2440,7 +2444,8 @@ im. Zbigniewa Herberta w SÅ‚ubicach \\ \textbf{nie później niż} w dniu poprzedzajÄ…cym zakoÅ„czenie zajęć dydaktycznych. \end{longenum} - + %-------------------------------------- + %–––––––––––––––– 3. KOMISJA ––––––––––––––––––––––––––––––––––– \item \label{itm:egz-klas-komisja} % § 17 ust. 3 rozp. MEN 2019 @@ -2487,7 +2492,7 @@ im. Zbigniewa Herberta w SÅ‚ubicach \\ \item Jeżeli uczeÅ„ otrzyma z~egzaminu klasyfikacyjnego ocenÄ™ \textbf{niedostatecznÄ…}, przysÅ‚uguje mu prawo do \emph{egzaminu poprawkowego} z~tego przedmiotu w~ostatnim tygodniu ferii letnich - (patrz procedura w~[\ref{itm:egz-poprawkowy-zasady}]). + (patrz procedura w~\hyperref[itm:egz-poprawkowy-zasady]{\S31 ust. 1}). \item Egzamin poprawkowy przeprowadza komisja powoÅ‚ana przez \textbf{Dyrektora SzkoÅ‚y}, odrÄ™bna od skÅ‚adu komisji egzaminu klasyfikacyjnego. @@ -2521,14 +2526,31 @@ im. Zbigniewa Herberta w SÅ‚ubicach \\ -%-------------------------------------- +%––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––– +%––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––– \section{Ustalanie Warunków Otrzymania Wyższych Ocen Klasyfikacyjnych} \label{sec:wyzsze-oceny} +%––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––– +\paragraf{Zakres i cel regulacji} +\label{par:wyzsze-oceny-wstep} + +\begin{longenum} + \item Niniejszy rozdziaÅ‚ okreÅ›la procedury postÄ™powania w przypadku, gdy uczeÅ„ peÅ‚noletni lub jego rodzice (prawni opiekunowie) ubiegajÄ… siÄ™ o wyższÄ… niż przewidywana ocenÄ™ klasyfikacyjnÄ… rocznÄ… lub Å›ródrocznÄ…. + + \item Wprowadzono także regulacje dotyczÄ…ce egzaminu sprawdzajÄ…cego, przeprowadzanego w przypadku zgÅ‚oszenia zastrzeżeÅ„ do trybu ustalenia oceny klasyfikacyjnej. + + \item Celem rozdziaÅ‚u jest zapewnienie uczciwej, przejrzystej i zgodnej z praktykÄ… szkolnÄ… procedury weryfikacji ocen, zarówno w przypadku wnioskowania o podwyższenie oceny, jak i zastrzeżeÅ„ do sposobu jej ustalenia. +\end{longenum} + + \paragraf{Procedura uzyskania wyższej niż przewidywana oceny klasyfikacyjnej} +\label{par:ust-oceny-wyzszej} \begin{longenum} - \item \textbf{Zakres stosowania i cel regulacji} + \item \label{itm:ust-oceny-wyzszej} + Zakres stosowania i cel regulacji + \begin{longenum} \item Niniejsze postanowienia stosuje siÄ™ w sytuacji, gdy \emph{przewidywana ocena klasyfikacyjna} @@ -2566,7 +2588,7 @@ im. Zbigniewa Herberta w SÅ‚ubicach \\ \item UstnÄ… odpowiedź lub zadanie praktyczne, \item Projekt lub innÄ… formÄ™ pracy twórczej (jeÅ›li specyfika przedmiotu tego wymaga). \end{longenum} - \item Zakres materiaÅ‚u i~\textbf{poziom trudnoÅ›ci} zadaÅ„ muszÄ… \textbf{odpowiadać} wymaganiom edukacyjnym wÅ‚aÅ›ciwym dla \emph{oceny}, o~którÄ… uczeÅ„ siÄ™ ubiega. W~szczególnoÅ›ci uczeÅ„ powinien wykazać siÄ™ uzupeÅ‚nieniem braków, o~których mowa w~\hyperref[itm:braki-wymagania]{\S37 ust. 2 pkt. 3}. + \item Zakres materiaÅ‚u i~\textbf{poziom trudnoÅ›ci} zadaÅ„ muszÄ… \textbf{odpowiadać} wymaganiom edukacyjnym wÅ‚aÅ›ciwym dla \emph{oceny}, o~którÄ… uczeÅ„ siÄ™ ubiega. W~szczególnoÅ›ci uczeÅ„ powinien wykazać siÄ™ uzupeÅ‚nieniem braków, o~których mowa w~\hyperref[itm:braki-wymagania]{\S38 ust. 2 pkt. 3}. \item UczeÅ„ \textbf{musi osiÄ…gnąć} próg punktowy (lub jakoÅ›ciowy) przewidziany w kryteriach iloÅ›ciowych (\hyperref[itm:kryteria-ocen-klasyfikacyjnych]{\S6 ust. 4}) na ocenÄ™, o~którÄ… wnioskuje. \item Termin i~sposób przeprowadzenia tej dodatkowej weryfikacji \emph{uzgadnia} nauczyciel z~uczniem, biorÄ…c pod uwagÄ™ warunki organizacyjne SzkoÅ‚y i~możliwoÅ›ci ucznia. @@ -2585,6 +2607,55 @@ im. Zbigniewa Herberta w SÅ‚ubicach \\ \end{longenum} +%––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––– +\paragraf{Egzamin sprawdzajÄ…cy w razie zastrzeżeÅ„ co do trybu ustalenia oceny} +\label{par:egz-sprawdzajacy} + +\begin{longenum} + % 1 ──────────────────────────────────────────────────────────── + \item \label{itm:egz-sprawdzajacy} + Zakres i cel + \begin{longenum} + \item Egzamin sprawdzajÄ…cy przeprowadza siÄ™ gdy rodzice lub peÅ‚noletni uczeÅ„ zgÅ‚oszÄ… zastrzeżenia do trybu ustalenia rocznej (koÅ„cowej) oceny klasyfikacyjnej z~zajęć edukacyjnych. + \end{longenum} + + % 2 ──────────────────────────────────────────────────────────── + \item ZÅ‚ożenie zastrzeżenia + \begin{longenum} + \item Pismo kieruje siÄ™ do \textbf{Dyrektora} SzkoÅ‚y + w~terminie \textbf{2~dni roboczych} od dnia zakoÅ„czenia zajęć dydaktycznych (ogÅ‚oszenia oceny). + \item Zastrzeżenie musi wskazywać naruszone przepisy lub nieprawidÅ‚owoÅ›ci proceduralne. + \end{longenum} + + % 3 ──────────────────────────────────────────────────────────── + \item PowoÅ‚anie komisji + \begin{longenum} + \item Dyrektor, w~ciÄ…gu \textbf{5~dni roboczych} od otrzymania zastrzeżenia, powoÅ‚uje \textbf{komisjÄ™ sprawdzajÄ…cÄ…} w~skÅ‚adzie co najmniej trzyosobowym: przewodniczÄ…cy (\textbf{Dyrektor} lub wicedyrektor) oraz dwóch nauczycieli - egzaminujÄ…cy i specjalista pokrewny. + \end{longenum} + + % 4 ──────────────────────────────────────────────────────────── + \item Terminy i forma egzaminu + \begin{longenum} + \item Egzamin wyznacza siÄ™ \textbf{nie później niż w ciÄ…gu 5~dni roboczych} od powoÅ‚ania komisji. + \item SkÅ‚ada siÄ™ z części \textbf{pisemnej} oraz + \textbf{ustnej lub praktycznej}; zakres zadaÅ„ odpowiada + wymaganiom ogólnym i szczegółowym \textbf{Podstawy + Programowej}\fnnum{\pp}. + \item Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi + majÄ… zapewnione dostosowanie warunków. % § 23 ust. 2 rozporzÄ…dzenia MEN + \end{longenum} + + % 5 ──────────────────────────────────────────────────────────── + \item Wynik i charakter ostateczny + \begin{longenum} + \item Komisja \textbf{niezwÅ‚ocznie} po egzaminie ustala nowÄ… ocenÄ™ rocznÄ… (koÅ„cowÄ…), która \textbf{nie może być niższa} od poprzedniej. + \item Ocena ustalona przez komisjÄ™ jest \textbf{ostateczna} w ramach danej klasyfikacji. + \item Z egzaminu sporzÄ…dza siÄ™ \textbf{protokół}, a prace pisemne dołącza do dokumentacji przebiegu nauczania. + \end{longenum} +\end{longenum} + + + %-------------------------------------------------------------------- \section{Ustalanie Sposobów Przekazywania Informacji Rodzicom} \label{sec:informowanie_rodzicow} @@ -2596,8 +2667,7 @@ im. Zbigniewa Herberta w SÅ‚ubicach \\ \begin{longenum} \item PostÄ™pach i~trudnoÅ›ciach ucznia w~nauce i~zachowaniu, \item Szczególnych uzdolnieniach i~osiÄ…gniÄ™ciach ucznia, - \item Wynikach klasyfikacji Å›ródrocznej i~rocznej oraz wymaganiach edukacyjnych - obowiÄ…zujÄ…cych ucznia. + \item Wynikach klasyfikacji Å›ródrocznej i~rocznej oraz wymaganiach edukacyjnych obowiÄ…zujÄ…cych ucznia. \end{longenum} \item Celem niniejszych przepisów jest zapewnienie \textbf{sprawnej i~skutecznej} komunikacji SzkoÅ‚y z~rodzicami, tak aby: diff --git a/m.toc b/m.toc index 5da9749..b45c1aa 100644 --- a/m.toc +++ b/m.toc @@ -8,5 +8,5 @@ \contentsline {section}{\numberline {5}Klasyfikacja Roczna}{25}{section.5}% \contentsline {section}{\numberline {6}Przeprowadzanie Egzaminów Klasyfikacyjnych}{28}{section.6}% \contentsline {section}{\numberline {7}Ustalanie Warunków Otrzymania Wyższych Ocen Klasyfikacyjnych}{29}{section.7}% -\contentsline {section}{\numberline {8}Ustalanie Sposobów Przekazywania Informacji Rodzicom}{30}{section.8}% -\contentsline {section}{\numberline {9}Postanowienia KoÅ„cowe}{31}{section.9}% +\contentsline {section}{\numberline {8}Ustalanie Sposobów Przekazywania Informacji Rodzicom}{31}{section.8}% +\contentsline {section}{\numberline {9}Postanowienia KoÅ„cowe}{32}{section.9}% diff --git a/main-struct.json b/main-struct.json index 82fc0c2..ed88bde 100644 --- a/main-struct.json +++ b/main-struct.json @@ -3625,19 +3625,19 @@ "type": "par", "numbering": "\\S27", "label": "", - "text": "\\paragraf{Tryb podwyższenia rocznej oceny klasyfikacyjnej}", + "text": "\\paragraf{Tryb podwyższenia rocznej (koncowej) oceny klasyfikacyjnej}", "children": [ { "type": "ust", "numbering": "\\S27 ust. 1", "label": "", - "text": "\\item Wniosek o~\\emph{ustalenie oceny wyższej niż przewidywana}", + "text": "\\item Wniosek o~\\emph{ustalenie oceny wyższej niż przewidywana}", "children": [ { "type": "pkt", "numbering": "\\S27 ust. 1 pkt. 1", "label": "", - "text": "\\item SzczegółowÄ… procedurÄ™ skÅ‚adania wniosku okreÅ›la siÄ™ w~rozdziale \\hyperref[sec:wyzsze-oceny]{Ustalanie Warunków Otrzymania Wyższych Ocen Klasyfikacyjnych}.", + "text": "\\item Zasady skÅ‚adania i rozpatrywania wniosku zostaÅ‚y okreÅ›lone", "children": [] } ] @@ -3646,13 +3646,13 @@ "type": "ust", "numbering": "\\S27 ust. 2", "label": "", - "text": "\\item Wniosek o \\emph{sprawdzian komisaryczny}", + "text": "\\item Wniosek o~\\emph{egzamin sprawdzajÄ…cy}", "children": [ { "type": "pkt", "numbering": "\\S27 ust. 2 pkt. 1", "label": "", - "text": "\\item Zasady organizacji sprawdzianu wiedzy i umiejÄ™tnoÅ›ci ustala siÄ™ w rozdziale \\hyperref[sec:wyzsze-oceny]{Ustalanie Warunków Otrzymania Wyższych Ocen Klasyfikacyjnych}.", + "text": "\\item Zasady organizacji egzaminu sprawdzajÄ…cego zostaÅ‚y okreÅ›lone", "children": [] } ] @@ -3727,8 +3727,8 @@ { "type": "ust", "numbering": "\\S31 ust. 1", - "label": "", - "text": "\\item Prawo do przystÄ…pienia", + "label": "itm:egz-poprawkowy-zasady", + "text": "\\item \\label{itm:egz-poprawkowy-zasady}", "children": [ { "type": "pkt", @@ -4076,24 +4076,53 @@ "type": "par", "numbering": "\\S37", "label": "", - "text": "\\paragraf{Procedura uzyskania wyższej niż przewidywana oceny klasyfikacyjnej}", + "text": "\\paragraf{Zakres i cel regulacji}", "children": [ { "type": "ust", "numbering": "\\S37 ust. 1", "label": "", - "text": "\\item \\textbf{Zakres stosowania i cel regulacji}", + "text": "\\item Niniejszy rozdziaÅ‚ okreÅ›la procedury postÄ™powania w przypadku, gdy uczeÅ„ peÅ‚noletni lub jego rodzice (prawni opiekunowie) ubiegajÄ… siÄ™ o wyższÄ… niż przewidywana ocenÄ™ klasyfikacyjnÄ… rocznÄ… lub Å›ródrocznÄ….", + "children": [] + }, + { + "type": "ust", + "numbering": "\\S37 ust. 2", + "label": "", + "text": "\\item Wprowadzono także regulacje dotyczÄ…ce egzaminu sprawdzajÄ…cego, przeprowadzanego w przypadku zgÅ‚oszenia zastrzeżeÅ„ do trybu ustalenia oceny klasyfikacyjnej.", + "children": [] + }, + { + "type": "ust", + "numbering": "\\S37 ust. 3", + "label": "", + "text": "\\item Celem rozdziaÅ‚u jest zapewnienie uczciwej, przejrzystej i zgodnej z praktykÄ… szkolnÄ… procedury weryfikacji ocen, zarówno w przypadku wnioskowania o podwyższenie oceny, jak i zastrzeżeÅ„ do sposobu jej ustalenia.", + "children": [] + } + ] + }, + { + "type": "par", + "numbering": "\\S38", + "label": "", + "text": "\\paragraf{Procedura uzyskania wyższej niż przewidywana oceny klasyfikacyjnej}", + "children": [ + { + "type": "ust", + "numbering": "\\S38 ust. 1", + "label": "itm:ust-oceny-wyzszej", + "text": "\\item \\label{itm:ust-oceny-wyzszej}", "children": [ { "type": "pkt", - "numbering": "\\S37 ust. 1 pkt. 1", + "numbering": "\\S38 ust. 1 pkt. 1", "label": "", "text": "\\item Niniejsze postanowienia stosuje siÄ™ w sytuacji, gdy \\emph{przewidywana ocena klasyfikacyjna}", "children": [] }, { "type": "pkt", - "numbering": "\\S37 ust. 1 pkt. 2", + "numbering": "\\S38 ust. 1 pkt. 2", "label": "", "text": "\\item Celem procedury jest zapewnienie \\textbf{rzetelnego i sprawiedliwego} sprawdzenia,", "children": [] @@ -4102,40 +4131,40 @@ }, { "type": "ust", - "numbering": "\\S37 ust. 2", + "numbering": "\\S38 ust. 2", "label": "", "text": "\\item \\textbf{Warunki i analiza braków}", "children": [ { "type": "pkt", - "numbering": "\\S37 ust. 2 pkt. 1", + "numbering": "\\S38 ust. 2 pkt. 1", "label": "", "text": "\\item UczeÅ„ (lub jego rodzice/prawni opiekunowie) \\textbf{skÅ‚ada wniosek} o~podwyższenie przewidywanej oceny \\emph{nie później niż} na 7~dni przed posiedzeniem klasyfikacyjnym.", "children": [] }, { "type": "pkt", - "numbering": "\\S37 ust. 2 pkt. 2", + "numbering": "\\S38 ust. 2 pkt. 2", "label": "", "text": "\\item Nauczyciel sprawdza, czy uczeÅ„ \\textbf{speÅ‚nia minimalne kryteria formalne}, z~uwzglÄ™dnieniem ustaleÅ„ zawartych w~\\textbf{Przedmiotowym Ocenianiu}. Jeżeli w~\\textbf{PO} nie okreÅ›lono inaczej, do głównych warunków należą:", "children": [ { "type": "ppkt", - "numbering": "\\S37 ust. 2 pkt. 2 ppkt. 1)", + "numbering": "\\S38 ust. 2 pkt. 2 ppkt. 1)", "label": "", "text": "\\item Brak \\textbf{nieobecnoÅ›ci nieusprawiedliwionych} powyżej \\emph{20\\%} czasu przeznaczonego na~zajÄ™cia w~planie nauczania,", "children": [] }, { "type": "ppkt", - "numbering": "\\S37 ust. 2 pkt. 2 ppkt. 2)", + "numbering": "\\S38 ust. 2 pkt. 2 ppkt. 2)", "label": "", "text": "\\item PrzystÄ…pienie do wszystkich \\emph{obowiÄ…zkowych prac pisemnych} (sprawdzianów, kartkówek),", "children": [] }, { "type": "ppkt", - "numbering": "\\S37 ust. 2 pkt. 2 ppkt. 3)", + "numbering": "\\S38 ust. 2 pkt. 2 ppkt. 3)", "label": "", "text": "\\item Terminowe nadrabianie ewentualnych zalegÅ‚oÅ›ci.", "children": [] @@ -4144,7 +4173,7 @@ }, { "type": "pkt", - "numbering": "\\S37 ust. 2 pkt. 3", + "numbering": "\\S38 ust. 2 pkt. 3", "label": "itm:braki-wymagania", "text": "\\item \\label{itm:braki-wymagania}", "children": [] @@ -4153,33 +4182,33 @@ }, { "type": "ust", - "numbering": "\\S37 ust. 3", + "numbering": "\\S38 ust. 3", "label": "", "text": "\\item \\textbf{Forma sprawdzenia osiÄ…gnięć edukacyjnych}", "children": [ { "type": "pkt", - "numbering": "\\S37 ust. 3 pkt. 1", + "numbering": "\\S38 ust. 3 pkt. 1", "label": "", "text": "\\item Jeżeli nauczyciel \\textbf{uzna}, że uczeÅ„ musi dodatkowo \\emph{udowodnić opanowanie} brakujÄ…cych wymagaÅ„ \\textbf{na wyższÄ… ocenÄ™}, wówczas wyznacza \\emph{dodatkowÄ… formÄ™ sprawdzania wiedzy}, którÄ… \\textbf{samodzielnie} przeprowadza (bez udziaÅ‚u komisji), np.:", "children": [ { "type": "ppkt", - "numbering": "\\S37 ust. 3 pkt. 1 ppkt. 1)", + "numbering": "\\S38 ust. 3 pkt. 1 ppkt. 1)", "label": "", "text": "\\item Dodatkowy sprawdzian pisemny z~zagadnieÅ„, w~których uczeÅ„ nie osiÄ…gnÄ…Å‚ wystarczajÄ…cej liczby punktów.", "children": [] }, { "type": "ppkt", - "numbering": "\\S37 ust. 3 pkt. 1 ppkt. 2)", + "numbering": "\\S38 ust. 3 pkt. 1 ppkt. 2)", "label": "", "text": "\\item UstnÄ… odpowiedź lub zadanie praktyczne,", "children": [] }, { "type": "ppkt", - "numbering": "\\S37 ust. 3 pkt. 1 ppkt. 3)", + "numbering": "\\S38 ust. 3 pkt. 1 ppkt. 3)", "label": "", "text": "\\item Projekt lub innÄ… formÄ™ pracy twórczej (jeÅ›li specyfika przedmiotu tego wymaga).", "children": [] @@ -4188,21 +4217,21 @@ }, { "type": "pkt", - "numbering": "\\S37 ust. 3 pkt. 2", + "numbering": "\\S38 ust. 3 pkt. 2", "label": "", "text": "\\item Zakres materiaÅ‚u i~\\textbf{poziom trudnoÅ›ci} zadaÅ„ muszÄ… \\textbf{odpowiadać} wymaganiom edukacyjnym wÅ‚aÅ›ciwym dla \\emph{oceny}, o~którÄ… uczeÅ„ siÄ™ ubiega. W~szczególnoÅ›ci uczeÅ„ powinien wykazać siÄ™ uzupeÅ‚nieniem braków, o~których mowa w~[\\ref{itm:braki-wymagania}].", "children": [] }, { "type": "pkt", - "numbering": "\\S37 ust. 3 pkt. 3", + "numbering": "\\S38 ust. 3 pkt. 3", "label": "", "text": "\\item UczeÅ„ \\textbf{musi osiÄ…gnąć} próg punktowy (lub jakoÅ›ciowy) przewidziany w kryteriach iloÅ›ciowych ([\\ref{itm:kryteria-ocen-klasyfikacyjnych}]) na ocenÄ™, o~którÄ… wnioskuje.", "children": [] }, { "type": "pkt", - "numbering": "\\S37 ust. 3 pkt. 4", + "numbering": "\\S38 ust. 3 pkt. 4", "label": "", "text": "\\item Termin i~sposób przeprowadzenia tej dodatkowej weryfikacji \\emph{uzgadnia} nauczyciel z~uczniem, biorÄ…c pod uwagÄ™ warunki organizacyjne SzkoÅ‚y i~możliwoÅ›ci ucznia.", "children": [] @@ -4211,27 +4240,27 @@ }, { "type": "ust", - "numbering": "\\S37 ust. 4", + "numbering": "\\S38 ust. 4", "label": "", "text": "\\item \\textbf{RozstrzygniÄ™cie i charakter ostateczny}", "children": [ { "type": "pkt", - "numbering": "\\S37 ust. 4 pkt. 1", + "numbering": "\\S38 ust. 4 pkt. 1", "label": "", "text": "\\item Po sprawdzeniu dodatkowej formy weryfikacji nauczyciel \\textbf{oblicza wynik} (np.~w skali procentowej) lub wystawia ocenÄ™ jakoÅ›ciowÄ… zgodnie z~\\textbf{PO}.", "children": [] }, { "type": "pkt", - "numbering": "\\S37 ust. 4 pkt. 2", + "numbering": "\\S38 ust. 4 pkt. 2", "label": "", "text": "\\item Jeżeli uczeÅ„ \\emph{osiÄ…gnie} wymagany próg (lub poziom kompetencji) dla \\emph{wyższej oceny}, nauczyciel \\textbf{podwyższa} ocenÄ™ do poziomu, o~jaki uczeÅ„ wnioskowaÅ‚ (lub do poziomu faktycznie uzyskanego).", "children": [] }, { "type": "pkt", - "numbering": "\\S37 ust. 4 pkt. 3", + "numbering": "\\S38 ust. 4 pkt. 3", "label": "", "text": "\\item Decyzja o~podwyższeniu (bÄ…dź niepodwyższeniu) oceny jest \\textbf{ostateczna} i~zostaje \\emph{niezwÅ‚ocznie} przekazana uczniowi oraz jego rodzicom (prawnym opiekunom), najpóźniej 2~dni przed radÄ… klasyfikacyjnÄ… (jeÅ›li wewnÄ™trzne regulacje nie stanowiÄ… inaczej).", "children": [] @@ -4240,110 +4269,23 @@ } ] }, - { - "type": "par", - "numbering": "\\S38", - "label": "", - "text": "\\paragraf{Zakres i cele informowania rodziców}", - "children": [ - { - "type": "ust", - "numbering": "\\S38 ust. 1", - "label": "", - "text": "\\item Niniejsze postanowienia okreÅ›lajÄ… \\textbf{zakres} oraz \\textbf{formy} przekazywania rodzicom (prawnym opiekunom) informacji o:", - "children": [ - { - "type": "pkt", - "numbering": "\\S38 ust. 1 pkt. 1", - "label": "", - "text": "\\item PostÄ™pach i~trudnoÅ›ciach ucznia w~nauce i~zachowaniu,", - "children": [] - }, - { - "type": "pkt", - "numbering": "\\S38 ust. 1 pkt. 2", - "label": "", - "text": "\\item Szczególnych uzdolnieniach i~osiÄ…gniÄ™ciach ucznia,", - "children": [] - }, - { - "type": "pkt", - "numbering": "\\S38 ust. 1 pkt. 3", - "label": "", - "text": "\\item Wynikach klasyfikacji Å›ródrocznej i~rocznej oraz wymaganiach edukacyjnych", - "children": [] - } - ] - }, - { - "type": "ust", - "numbering": "\\S38 ust. 2", - "label": "", - "text": "\\item Celem niniejszych przepisów jest zapewnienie \\textbf{sprawnej i~skutecznej} komunikacji SzkoÅ‚y z~rodzicami, tak aby:", - "children": [ - { - "type": "pkt", - "numbering": "\\S38 ust. 2 pkt. 1", - "label": "", - "text": "\\item Umożliwić bieżące Å›ledzenie postÄ™pów ucznia,", - "children": [] - }, - { - "type": "pkt", - "numbering": "\\S38 ust. 2 pkt. 2", - "label": "", - "text": "\\item Szybko wychwytywać ewentualne trudnoÅ›ci wychowawcze czy edukacyjne,", - "children": [] - }, - { - "type": "pkt", - "numbering": "\\S38 ust. 2 pkt. 3", - "label": "", - "text": "\\item Wspomagać rozwój indywidualnych predyspozycji i~uzdolnieÅ„ ucznia.", - "children": [] - } - ] - } - ] - }, { "type": "par", "numbering": "\\S39", "label": "", - "text": "\\paragraf{Formy przekazywania informacji rodzicom}", + "text": "\\paragraf{Egzamin sprawdzajÄ…cy w razie zastrzeżeÅ„ co do trybu ustalenia oceny}", "children": [ { "type": "ust", "numbering": "\\S39 ust. 1", - "label": "", - "text": "\\item Różnorodność form komunikacji\\\\", + "label": "itm:egz-sprawdzajacy", + "text": "\\item \\label{itm:egz-sprawdzajacy}", "children": [ { "type": "pkt", "numbering": "\\S39 ust. 1 pkt. 1", "label": "", - "text": "\\item Zebrania klasowe – odbywajÄ…ce siÄ™ co najmniej raz w~semestrze,", - "children": [] - }, - { - "type": "pkt", - "numbering": "\\S39 ust. 1 pkt. 2", - "label": "", - "text": "\\item Indywidualne konsultacje z~nauczycielami i~wychowawcÄ…,", - "children": [] - }, - { - "type": "pkt", - "numbering": "\\S39 ust. 1 pkt. 3", - "label": "", - "text": "\\item Dziennik elektroniczny – bieżący wglÄ…d w~oceny, frekwencjÄ™ i~uwagi,", - "children": [] - }, - { - "type": "pkt", - "numbering": "\\S39 ust. 1 pkt. 4", - "label": "", - "text": "\\item Inne formy kontaktów indywidualnych – np. rozmowy telefoniczne, e-mail, spotkania z~pedagogiem lub psychologiem.", + "text": "\\item Egzamin sprawdzajÄ…cy przeprowadza siÄ™ gdy rodzice lub peÅ‚noletni uczeÅ„ zgÅ‚oszÄ… zastrzeżenia do trybu ustalenia rocznej (koÅ„cowej) oceny klasyfikacyjnej z~zajęć edukacyjnych.", "children": [] } ] @@ -4352,13 +4294,20 @@ "type": "ust", "numbering": "\\S39 ust. 2", "label": "", - "text": "\\item Zakres i~harmonogram spotkaÅ„", + "text": "\\item ZÅ‚ożenie zastrzeżenia", "children": [ { "type": "pkt", "numbering": "\\S39 ust. 2 pkt. 1", "label": "", - "text": "\\item Zakres oraz szczegółowy plan zebraÅ„, konsultacji i~dyżurów nauczycieli oraz wychowawców okreÅ›la \\textbf{Statut SzkoÅ‚y} lub odrÄ™bne wewnÄ…trzszkolne procedury.", + "text": "\\item Pismo kieruje siÄ™ do \\textbf{Dyrektora} SzkoÅ‚y", + "children": [] + }, + { + "type": "pkt", + "numbering": "\\S39 ust. 2 pkt. 2", + "label": "", + "text": "\\item Zastrzeżenie musi wskazywać naruszone przepisy lub nieprawidÅ‚owoÅ›ci proceduralne.", "children": [] } ] @@ -4367,13 +4316,71 @@ "type": "ust", "numbering": "\\S39 ust. 3", "label": "", - "text": "\\item Prawo rodziców do konsultacji", + "text": "\\item PowoÅ‚anie komisji", "children": [ { "type": "pkt", "numbering": "\\S39 ust. 3 pkt. 1", "label": "", - "text": "\\item Rodzice (prawni opiekunowie) majÄ… prawo w~dowolnym momencie roku szkolnego zwrócić siÄ™ z~proÅ›bÄ… o~dodatkowe konsultacje lub spotkanie, szczególnie gdy dostrzegajÄ… niepokojÄ…ce symptomy w~nauce lub zachowaniu ucznia, bÄ…dź chcÄ… omówić kwestie rozwoju jego uzdolnieÅ„.", + "text": "\\item Dyrektor, w~ciÄ…gu \\textbf{5~dni roboczych} od otrzymania zastrzeżenia, powoÅ‚uje \\textbf{komisjÄ™ sprawdzajÄ…cÄ…} w~skÅ‚adzie co najmniej trzyosobowym: przewodniczÄ…cy (\\textbf{Dyrektor} lub wicedyrektor) oraz dwóch nauczycieli - egzaminujÄ…cy i specjalista pokrewny.", + "children": [] + } + ] + }, + { + "type": "ust", + "numbering": "\\S39 ust. 4", + "label": "", + "text": "\\item Terminy i forma egzaminu", + "children": [ + { + "type": "pkt", + "numbering": "\\S39 ust. 4 pkt. 1", + "label": "", + "text": "\\item Egzamin wyznacza siÄ™ \\textbf{nie później niż w ciÄ…gu 5~dni roboczych} od powoÅ‚ania komisji.", + "children": [] + }, + { + "type": "pkt", + "numbering": "\\S39 ust. 4 pkt. 2", + "label": "", + "text": "\\item SkÅ‚ada siÄ™ z części \\textbf{pisemnej} oraz", + "children": [] + }, + { + "type": "pkt", + "numbering": "\\S39 ust. 4 pkt. 3", + "label": "", + "text": "\\item Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi", + "children": [] + } + ] + }, + { + "type": "ust", + "numbering": "\\S39 ust. 5", + "label": "", + "text": "\\item Wynik i charakter ostateczny", + "children": [ + { + "type": "pkt", + "numbering": "\\S39 ust. 5 pkt. 1", + "label": "", + "text": "\\item Komisja \\textbf{niezwÅ‚ocznie} po egzaminie ustala nowÄ… ocenÄ™ rocznÄ… (koÅ„cowÄ…), która \\textbf{nie może być niższa} od poprzedniej.", + "children": [] + }, + { + "type": "pkt", + "numbering": "\\S39 ust. 5 pkt. 2", + "label": "", + "text": "\\item Ocena ustalona przez komisjÄ™ jest \\textbf{ostateczna} w ramach danej klasyfikacji.", + "children": [] + }, + { + "type": "pkt", + "numbering": "\\S39 ust. 5 pkt. 3", + "label": "", + "text": "\\item Z egzaminu sporzÄ…dza siÄ™ \\textbf{protokół}, a prace pisemne dołącza do dokumentacji przebiegu nauczania.", "children": [] } ] @@ -4384,39 +4391,179 @@ "type": "par", "numbering": "\\S40", "label": "", - "text": "\\paragraf{Zakres obowiÄ…zywania i procedura zmian}", + "text": "\\paragraf{Zakres i cele informowania rodziców}", "children": [ { "type": "ust", "numbering": "\\S40 ust. 1", "label": "", - "text": "\\item Niniejsze wewnÄ…trzszkolne zasady oceniania stanowiÄ… integralnÄ… część \\textbf{Statutu SzkoÅ‚y} i~podlegajÄ… zatwierdzeniu przez \\textbf{RadÄ™ PedagogicznÄ…} zgodnie z~obowiÄ…zujÄ…cÄ… procedurÄ….", - "children": [] + "text": "\\item Niniejsze postanowienia okreÅ›lajÄ… \\textbf{zakres} oraz \\textbf{formy} przekazywania rodzicom (prawnym opiekunom) informacji o:", + "children": [ + { + "type": "pkt", + "numbering": "\\S40 ust. 1 pkt. 1", + "label": "", + "text": "\\item PostÄ™pach i~trudnoÅ›ciach ucznia w~nauce i~zachowaniu,", + "children": [] + }, + { + "type": "pkt", + "numbering": "\\S40 ust. 1 pkt. 2", + "label": "", + "text": "\\item Szczególnych uzdolnieniach i~osiÄ…gniÄ™ciach ucznia,", + "children": [] + }, + { + "type": "pkt", + "numbering": "\\S40 ust. 1 pkt. 3", + "label": "", + "text": "\\item Wynikach klasyfikacji Å›ródrocznej i~rocznej oraz wymaganiach edukacyjnych obowiÄ…zujÄ…cych ucznia.", + "children": [] + } + ] }, { "type": "ust", "numbering": "\\S40 ust. 2", "label": "", - "text": "\\item Wszelkie sprawy nieuregulowane niniejszym dokumentem rozstrzygane sÄ… w~oparciu o:", + "text": "\\item Celem niniejszych przepisów jest zapewnienie \\textbf{sprawnej i~skutecznej} komunikacji SzkoÅ‚y z~rodzicami, tak aby:", "children": [ { "type": "pkt", "numbering": "\\S40 ust. 2 pkt. 1", "label": "", - "text": "\\item UstawÄ™ \\emph{Prawo oÅ›wiatowe} oraz ustawÄ™ o~systemie oÅ›wiaty\\fnnum{\\ustOSO},", + "text": "\\item Umożliwić bieżące Å›ledzenie postÄ™pów ucznia,", "children": [] }, { "type": "pkt", "numbering": "\\S40 ust. 2 pkt. 2", "label": "", - "text": "\\item przepisy wykonawcze Ministra Edukacji i~Nauki w~sprawie oceniania, klasyfikowania i~promowania uczniów,", + "text": "\\item Szybko wychwytywać ewentualne trudnoÅ›ci wychowawcze czy edukacyjne,", "children": [] }, { "type": "pkt", "numbering": "\\S40 ust. 2 pkt. 3", "label": "", + "text": "\\item Wspomagać rozwój indywidualnych predyspozycji i~uzdolnieÅ„ ucznia.", + "children": [] + } + ] + } + ] + }, + { + "type": "par", + "numbering": "\\S41", + "label": "", + "text": "\\paragraf{Formy przekazywania informacji rodzicom}", + "children": [ + { + "type": "ust", + "numbering": "\\S41 ust. 1", + "label": "", + "text": "\\item Różnorodność form komunikacji\\\\", + "children": [ + { + "type": "pkt", + "numbering": "\\S41 ust. 1 pkt. 1", + "label": "", + "text": "\\item Zebrania klasowe – odbywajÄ…ce siÄ™ co najmniej raz w~semestrze,", + "children": [] + }, + { + "type": "pkt", + "numbering": "\\S41 ust. 1 pkt. 2", + "label": "", + "text": "\\item Indywidualne konsultacje z~nauczycielami i~wychowawcÄ…,", + "children": [] + }, + { + "type": "pkt", + "numbering": "\\S41 ust. 1 pkt. 3", + "label": "", + "text": "\\item Dziennik elektroniczny – bieżący wglÄ…d w~oceny, frekwencjÄ™ i~uwagi,", + "children": [] + }, + { + "type": "pkt", + "numbering": "\\S41 ust. 1 pkt. 4", + "label": "", + "text": "\\item Inne formy kontaktów indywidualnych – np. rozmowy telefoniczne, e-mail, spotkania z~pedagogiem lub psychologiem.", + "children": [] + } + ] + }, + { + "type": "ust", + "numbering": "\\S41 ust. 2", + "label": "", + "text": "\\item Zakres i~harmonogram spotkaÅ„", + "children": [ + { + "type": "pkt", + "numbering": "\\S41 ust. 2 pkt. 1", + "label": "", + "text": "\\item Zakres oraz szczegółowy plan zebraÅ„, konsultacji i~dyżurów nauczycieli oraz wychowawców okreÅ›la \\textbf{Statut SzkoÅ‚y} lub odrÄ™bne wewnÄ…trzszkolne procedury.", + "children": [] + } + ] + }, + { + "type": "ust", + "numbering": "\\S41 ust. 3", + "label": "", + "text": "\\item Prawo rodziców do konsultacji", + "children": [ + { + "type": "pkt", + "numbering": "\\S41 ust. 3 pkt. 1", + "label": "", + "text": "\\item Rodzice (prawni opiekunowie) majÄ… prawo w~dowolnym momencie roku szkolnego zwrócić siÄ™ z~proÅ›bÄ… o~dodatkowe konsultacje lub spotkanie, szczególnie gdy dostrzegajÄ… niepokojÄ…ce symptomy w~nauce lub zachowaniu ucznia, bÄ…dź chcÄ… omówić kwestie rozwoju jego uzdolnieÅ„.", + "children": [] + } + ] + } + ] + }, + { + "type": "par", + "numbering": "\\S42", + "label": "", + "text": "\\paragraf{Zakres obowiÄ…zywania i procedura zmian}", + "children": [ + { + "type": "ust", + "numbering": "\\S42 ust. 1", + "label": "", + "text": "\\item Niniejsze wewnÄ…trzszkolne zasady oceniania stanowiÄ… integralnÄ… część \\textbf{Statutu SzkoÅ‚y} i~podlegajÄ… zatwierdzeniu przez \\textbf{RadÄ™ PedagogicznÄ…} zgodnie z~obowiÄ…zujÄ…cÄ… procedurÄ….", + "children": [] + }, + { + "type": "ust", + "numbering": "\\S42 ust. 2", + "label": "", + "text": "\\item Wszelkie sprawy nieuregulowane niniejszym dokumentem rozstrzygane sÄ… w~oparciu o:", + "children": [ + { + "type": "pkt", + "numbering": "\\S42 ust. 2 pkt. 1", + "label": "", + "text": "\\item UstawÄ™ \\emph{Prawo oÅ›wiatowe} oraz ustawÄ™ o~systemie oÅ›wiaty\\fnnum{\\ustOSO},", + "children": [] + }, + { + "type": "pkt", + "numbering": "\\S42 ust. 2 pkt. 2", + "label": "", + "text": "\\item przepisy wykonawcze Ministra Edukacji i~Nauki w~sprawie oceniania, klasyfikowania i~promowania uczniów,", + "children": [] + }, + { + "type": "pkt", + "numbering": "\\S42 ust. 2 pkt. 3", + "label": "", "text": "\\item przepisy regulujÄ…ce funkcjonowanie SzkoÅ‚y, zawarte w~\\textbf{Statucie SzkoÅ‚y}.", "children": [] } @@ -4424,7 +4571,7 @@ }, { "type": "ust", - "numbering": "\\S40 ust. 3", + "numbering": "\\S42 ust. 3", "label": "", "text": "\\item Zmiany i~uzupeÅ‚nienia do niniejszego dokumentu wprowadza siÄ™ w~trybie przewidzianym", "children": [] @@ -4433,20 +4580,20 @@ }, { "type": "par", - "numbering": "\\S41", + "numbering": "\\S43", "label": "", "text": "\\paragraf{WejÅ›cie w~życie}", "children": [ { "type": "ust", - "numbering": "\\S41 ust. 1", + "numbering": "\\S43 ust. 1", "label": "", "text": "\\item Niniejsze wewnÄ…trzszkolne zasady oceniania obowiÄ…zujÄ… od dnia", "children": [] }, { "type": "ust", - "numbering": "\\S41 ust. 2", + "numbering": "\\S43 ust. 2", "label": "", "text": "\\item Z~dniem wejÅ›cia w~życie niniejszego dokumentu tracÄ… moc wszelkie wczeÅ›niejsze przepisy wewnÄ…trzszkolne w~zakresie oceniania, które sÄ… z~nim sprzeczne.", "children": [] diff --git a/main.tex b/main.tex index 60d0aa0..15432d9 100644 --- a/main.tex +++ b/main.tex @@ -2200,27 +2200,30 @@ im. Zbigniewa Herberta w SÅ‚ubicach \\ \end{longenum} %----------------------------------------------------------------- -\paragraf{Tryb podwyższenia rocznej oceny klasyfikacyjnej} -\begin{longenum} - % …wstÄ™p, definicje… +\paragraf{Tryb podwyższenia rocznej (koncowej) oceny klasyfikacyjnej} - %––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––– - % Podstawa prawna: art. 44f ust. 5 ustawy o systemie oÅ›wiaty (Dz.U. 2023 poz. 125 z późn. zm.) - \item Wniosek o~\emph{ustalenie oceny wyższej niż przewidywana} +% Podstawa prawna: art. 44f ust. 5–6 oraz art. 44n ustawy o Systemie OÅ›wiaty +% (Dz.U. 2024 poz. 750) oraz § 23 rozporzÄ…dzenia MEN z 22 II 2019 r. +\begin{longenum} + + \item Wniosek o~\emph{ustalenie oceny wyższej niż przewidywana} \begin{longenum} - \item SzczegółowÄ… procedurÄ™ skÅ‚adania wniosku okreÅ›la siÄ™ w~rozdziale \hyperref[sec:wyzsze-oceny]{Ustalanie Warunków Otrzymania Wyższych Ocen Klasyfikacyjnych}. + \item Zasady skÅ‚adania i rozpatrywania wniosku zostaÅ‚y okreÅ›lone + zgodnie z~[\ref{itm:ust-oceny-wyzszej}]\\ + rozdziaÅ‚u \hyperref[sec:wyzsze-oceny] + {Ustalanie Warunków Otrzymania Wyższych Ocen Klasyfikacyjnych}. \end{longenum} - %––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––– - % Podstawa prawna: art. 44f ust. 6 ustawy z dnia 7 wrzeÅ›nia 1991 r. o systemie oÅ›wiaty (Dz.U. 2023 poz. 125 z późn. zm.) - \item Wniosek o \emph{sprawdzian komisaryczny} + \item Wniosek o~\emph{egzamin sprawdzajÄ…cy} %(art.\,44n u.s.o.) \begin{longenum} - \item Zasady organizacji sprawdzianu wiedzy i umiejÄ™tnoÅ›ci ustala siÄ™ w rozdziale \hyperref[sec:wyzsze-oceny]{Ustalanie Warunków Otrzymania Wyższych Ocen Klasyfikacyjnych}. + \item Zasady organizacji egzaminu sprawdzajÄ…cego zostaÅ‚y okreÅ›lone + zgodnie z~[\ref{itm:egz-sprawdzajacy}]\\ + rozdziaÅ‚u \hyperref[sec:wyzsze-oceny] + {Ustalanie Warunków Otrzymania Wyższych Ocen Klasyfikacyjnych}. \end{longenum} \end{longenum} - %----------------------------------------------------------------- \paragraf{Ustalanie oceny rocznej z~zachowania} \begin{longenum} @@ -2262,7 +2265,8 @@ im. Zbigniewa Herberta w SÅ‚ubicach \\ % 1 ────────────────────────────────────────────────────────────── % Art. 44m ust. 1 u.s.o. – prawo do EG poprawkowego z ≤ 2 przedmiotów - \item Prawo do przystÄ…pienia + \item \label{itm:egz-poprawkowy-zasady} + Prawo do przystÄ…pienia \begin{longenum} \item \label{itm:egz-poprawkowy-uprawnienia} UczeÅ„, który w klasyfikacji rocznej uzyskaÅ‚ ocenÄ™ niedostatecznÄ… @@ -2317,7 +2321,7 @@ im. Zbigniewa Herberta w SÅ‚ubicach \\ dołącza siÄ™ do dokumentacji przebiegu nauczania. % § 21 ust. 5 rozp. MEN 2019 \end{longenum} - % 7 ────────────────────────────────────────────────────────────── + % 7 ───────────────────────────────itm:egz-poprawkowy-zasady─────────────────────────────── % Art. 44m ust. 3–4 & 7 u.s.o. \item \label{itm:egz-poprawkowy-wynik} Wynik egzaminu @@ -2440,7 +2444,8 @@ im. Zbigniewa Herberta w SÅ‚ubicach \\ \textbf{nie później niż} w dniu poprzedzajÄ…cym zakoÅ„czenie zajęć dydaktycznych. \end{longenum} - + %-------------------------------------- + %–––––––––––––––– 3. KOMISJA ––––––––––––––––––––––––––––––––––– \item \label{itm:egz-klas-komisja} % § 17 ust. 3 rozp. MEN 2019 @@ -2521,14 +2526,31 @@ im. Zbigniewa Herberta w SÅ‚ubicach \\ -%-------------------------------------- +%––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––– +%––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––– \section{Ustalanie Warunków Otrzymania Wyższych Ocen Klasyfikacyjnych} \label{sec:wyzsze-oceny} +%––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––– +\paragraf{Zakres i cel regulacji} +\label{par:wyzsze-oceny-wstep} + +\begin{longenum} + \item Niniejszy rozdziaÅ‚ okreÅ›la procedury postÄ™powania w przypadku, gdy uczeÅ„ peÅ‚noletni lub jego rodzice (prawni opiekunowie) ubiegajÄ… siÄ™ o wyższÄ… niż przewidywana ocenÄ™ klasyfikacyjnÄ… rocznÄ… lub Å›ródrocznÄ…. + + \item Wprowadzono także regulacje dotyczÄ…ce egzaminu sprawdzajÄ…cego, przeprowadzanego w przypadku zgÅ‚oszenia zastrzeżeÅ„ do trybu ustalenia oceny klasyfikacyjnej. + + \item Celem rozdziaÅ‚u jest zapewnienie uczciwej, przejrzystej i zgodnej z praktykÄ… szkolnÄ… procedury weryfikacji ocen, zarówno w przypadku wnioskowania o podwyższenie oceny, jak i zastrzeżeÅ„ do sposobu jej ustalenia. +\end{longenum} + + \paragraf{Procedura uzyskania wyższej niż przewidywana oceny klasyfikacyjnej} +\label{par:ust-oceny-wyzszej} \begin{longenum} - \item \textbf{Zakres stosowania i cel regulacji} + \item \label{itm:ust-oceny-wyzszej} + Zakres stosowania i cel regulacji + \begin{longenum} \item Niniejsze postanowienia stosuje siÄ™ w sytuacji, gdy \emph{przewidywana ocena klasyfikacyjna} @@ -2585,6 +2607,55 @@ im. Zbigniewa Herberta w SÅ‚ubicach \\ \end{longenum} +%––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––– +\paragraf{Egzamin sprawdzajÄ…cy w razie zastrzeżeÅ„ co do trybu ustalenia oceny} +\label{par:egz-sprawdzajacy} + +\begin{longenum} + % 1 ──────────────────────────────────────────────────────────── + \item \label{itm:egz-sprawdzajacy} + Zakres i cel + \begin{longenum} + \item Egzamin sprawdzajÄ…cy przeprowadza siÄ™ gdy rodzice lub peÅ‚noletni uczeÅ„ zgÅ‚oszÄ… zastrzeżenia do trybu ustalenia rocznej (koÅ„cowej) oceny klasyfikacyjnej z~zajęć edukacyjnych. + \end{longenum} + + % 2 ──────────────────────────────────────────────────────────── + \item ZÅ‚ożenie zastrzeżenia + \begin{longenum} + \item Pismo kieruje siÄ™ do \textbf{Dyrektora} SzkoÅ‚y + w~terminie \textbf{2~dni roboczych} od dnia zakoÅ„czenia zajęć dydaktycznych (ogÅ‚oszenia oceny). + \item Zastrzeżenie musi wskazywać naruszone przepisy lub nieprawidÅ‚owoÅ›ci proceduralne. + \end{longenum} + + % 3 ──────────────────────────────────────────────────────────── + \item PowoÅ‚anie komisji + \begin{longenum} + \item Dyrektor, w~ciÄ…gu \textbf{5~dni roboczych} od otrzymania zastrzeżenia, powoÅ‚uje \textbf{komisjÄ™ sprawdzajÄ…cÄ…} w~skÅ‚adzie co najmniej trzyosobowym: przewodniczÄ…cy (\textbf{Dyrektor} lub wicedyrektor) oraz dwóch nauczycieli - egzaminujÄ…cy i specjalista pokrewny. + \end{longenum} + + % 4 ──────────────────────────────────────────────────────────── + \item Terminy i forma egzaminu + \begin{longenum} + \item Egzamin wyznacza siÄ™ \textbf{nie później niż w ciÄ…gu 5~dni roboczych} od powoÅ‚ania komisji. + \item SkÅ‚ada siÄ™ z części \textbf{pisemnej} oraz + \textbf{ustnej lub praktycznej}; zakres zadaÅ„ odpowiada + wymaganiom ogólnym i szczegółowym \textbf{Podstawy + Programowej}\fnnum{\pp}. + \item Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi + majÄ… zapewnione dostosowanie warunków. % § 23 ust. 2 rozporzÄ…dzenia MEN + \end{longenum} + + % 5 ──────────────────────────────────────────────────────────── + \item Wynik i charakter ostateczny + \begin{longenum} + \item Komisja \textbf{niezwÅ‚ocznie} po egzaminie ustala nowÄ… ocenÄ™ rocznÄ… (koÅ„cowÄ…), która \textbf{nie może być niższa} od poprzedniej. + \item Ocena ustalona przez komisjÄ™ jest \textbf{ostateczna} w ramach danej klasyfikacji. + \item Z egzaminu sporzÄ…dza siÄ™ \textbf{protokół}, a prace pisemne dołącza do dokumentacji przebiegu nauczania. + \end{longenum} +\end{longenum} + + + %-------------------------------------------------------------------- \section{Ustalanie Sposobów Przekazywania Informacji Rodzicom} \label{sec:informowanie_rodzicow} @@ -2596,8 +2667,7 @@ im. Zbigniewa Herberta w SÅ‚ubicach \\ \begin{longenum} \item PostÄ™pach i~trudnoÅ›ciach ucznia w~nauce i~zachowaniu, \item Szczególnych uzdolnieniach i~osiÄ…gniÄ™ciach ucznia, - \item Wynikach klasyfikacji Å›ródrocznej i~rocznej oraz wymaganiach edukacyjnych - obowiÄ…zujÄ…cych ucznia. + \item Wynikach klasyfikacji Å›ródrocznej i~rocznej oraz wymaganiach edukacyjnych obowiÄ…zujÄ…cych ucznia. \end{longenum} \item Celem niniejszych przepisów jest zapewnienie \textbf{sprawnej i~skutecznej} komunikacji SzkoÅ‚y z~rodzicami, tak aby: