This commit is contained in:
baiobelfer 2025-07-20 15:09:04 +02:00
parent de498f29e7
commit f7abc81756
7 changed files with 538 additions and 225 deletions

19
m.aux
View File

@ -307,6 +307,7 @@
\newlabel{itm:rr-weryfikacja}{{{{\textbf {3}}}}{26}{Klasyfikacja Roczna}{Item.470}{}}
\newlabel{itm:rr-zach-wynik}{{{{\textbf {1}}}}{26}{Klasyfikacja Roczna}{Item.475}{}}
\transparent@use{.1}
\newlabel{itm:egz-poprawkowy-zasady}{{{{\textbf {1}}}}{27}{Klasyfikacja Roczna}{Item.480}{}}
\newlabel{itm:egz-poprawkowy-uprawnienia}{{{{1}}}{27}{Klasyfikacja Roczna}{Item.481}{}}
\newlabel{itm:egz-poprawkowy-forma}{{{{1}}}{27}{Klasyfikacja Roczna}{Item.483}{}}
\newlabel{itm:egz-poprawkowy-terminy-podstawowy}{{{{1}}}{27}{Klasyfikacja Roczna}{Item.485}{}}
@ -331,11 +332,17 @@
\newlabel{itm:egz-sprawdzajace-odwolanie}{{6}{29}{Przeprowadzanie Egzaminów Klasyfikacyjnych}{Item.519}{}}
\@writefile{toc}{\contentsline {section}{\numberline {7}Ustalanie Warunków Otrzymania Wyższych Ocen Klasyfikacyjnych}{29}{section.7}\protected@file@percent }
\newlabel{sec:wyzsze-oceny}{{7}{29}{Ustalanie Warunków Otrzymania Wyższych Ocen Klasyfikacyjnych}{section.7}{}}
\newlabel{itm:braki-wymagania}{{{{3}}}{29}{Ustalanie Warunków Otrzymania Wyższych Ocen Klasyfikacyjnych}{Item.531}{}}
\newlabel{par:wyzsze-oceny-wstep}{{7}{29}{Ustalanie Warunków Otrzymania Wyższych Ocen Klasyfikacyjnych}{section.7}{}}
\newlabel{par:ust-oceny-wyzszej}{{7}{29}{Ustalanie Warunków Otrzymania Wyższych Ocen Klasyfikacyjnych}{Item.524}{}}
\newlabel{itm:ust-oceny-wyzszej}{{{{\textbf {1}}}}{29}{Ustalanie Warunków Otrzymania Wyższych Ocen Klasyfikacyjnych}{Item.525}{}}
\transparent@use{.1}
\@writefile{toc}{\contentsline {section}{\numberline {8}Ustalanie Sposobów Przekazywania Informacji Rodzicom}{30}{section.8}\protected@file@percent }
\newlabel{sec:informowanie_rodzicow}{{8}{30}{Ustalanie Sposobów Przekazywania Informacji Rodzicom}{section.8}{}}
\newlabel{itm:braki-wymagania}{{{{3}}}{30}{Ustalanie Warunków Otrzymania Wyższych Ocen Klasyfikacyjnych}{Item.534}{}}
\newlabel{par:egz-sprawdzajacy}{{7}{30}{Ustalanie Warunków Otrzymania Wyższych Ocen Klasyfikacyjnych}{Item.546}{}}
\newlabel{itm:egz-sprawdzajacy}{{{{\textbf {1}}}}{30}{Ustalanie Warunków Otrzymania Wyższych Ocen Klasyfikacyjnych}{Item.547}{}}
\transparent@use{.1}
\@writefile{toc}{\contentsline {section}{\numberline {9}Postanowienia Końcowe}{31}{section.9}\protected@file@percent }
\newlabel{sec:postanowienia_koncowe}{{9}{31}{Postanowienia Końcowe}{section.9}{}}
\gdef \@abspage@last{31}
\@writefile{toc}{\contentsline {section}{\numberline {8}Ustalanie Sposobów Przekazywania Informacji Rodzicom}{31}{section.8}\protected@file@percent }
\newlabel{sec:informowanie_rodzicow}{{8}{31}{Ustalanie Sposobów Przekazywania Informacji Rodzicom}{section.8}{}}
\transparent@use{.1}
\@writefile{toc}{\contentsline {section}{\numberline {9}Postanowienia Końcowe}{32}{section.9}\protected@file@percent }
\newlabel{sec:postanowienia_koncowe}{{9}{32}{Postanowienia Końcowe}{section.9}{}}
\gdef \@abspage@last{32}

103
m.log
View File

@ -1,4 +1,4 @@
This is pdfTeX, Version 3.141592653-2.6-1.40.26 (TeX Live 2025/dev/Debian) (preloaded format=pdflatex 2024.12.27) 20 JUL 2025 14:05
This is pdfTeX, Version 3.141592653-2.6-1.40.26 (TeX Live 2025/dev/Debian) (preloaded format=pdflatex 2024.12.27) 20 JUL 2025 15:08
entering extended mode
restricted \write18 enabled.
%&-line parsing enabled.
@ -1411,17 +1411,17 @@ Package fancyhdr Warning: \headheight is too small (12.0pt):
File: img/logo.png.png Graphic file (type png)
<use img/logo.png.png>
Package pdftex.def Info: img/logo.png.png used on input line 2253.
Package pdftex.def Info: img/logo.png.png used on input line 2256.
(pdftex.def) Requested size: 418.25368pt x 183.98233pt.
[26]
Overfull \hbox (4.7538pt too wide) in paragraph at lines 2329--2331
Overfull \hbox (4.7538pt too wide) in paragraph at lines 2333--2335
[]\T1/lmr/m/n/12 (-20) Ustalona w eg-za-mi-nie po-praw-ko-wym ocena jest \T1/lm
r/bx/n/12 (-20) osta-teczna w ra-mach bie-»ˇ-cej kla-sy-fi-ka-cji\T1/lmr/m/n/12
(-20) .
[]
Overfull \hbox (1.43887pt too wide) in paragraph at lines 2352--2360
Overfull \hbox (1.43887pt too wide) in paragraph at lines 2356--2364
\T1/lmr/m/n/12 (-20) Nieusprawiedliwione nie-przy-stˇ-pie-nie ozna-cza utrzy-ma
-nie oceny nie-do-sta-tecz-nej i po-wta-rza-nie
[]
@ -1438,48 +1438,41 @@ Package fancyhdr Warning: \headheight is too small (12.0pt):
File: img/logo.png.png Graphic file (type png)
<use img/logo.png.png>
Package pdftex.def Info: img/logo.png.png used on input line 2360.
Package pdftex.def Info: img/logo.png.png used on input line 2364.
(pdftex.def) Requested size: 418.25368pt x 183.98233pt.
[27]
Overfull \hbox (6.357pt too wide) in paragraph at lines 2376--2380
Overfull \hbox (6.357pt too wide) in paragraph at lines 2380--2384
[]\T1/lmr/m/n/12 (-20) Egzamin kla-sy-fi-ka-cyjny umo»-li-wia usta-le-nie | [
], | [] lub | [] oceny kla-sy-fi-ka-cyj-nej
[]
Overfull \hbox (3.77611pt too wide) in paragraph at lines 2404--2407
Overfull \hbox (3.77611pt too wide) in paragraph at lines 2408--2411
[]\T1/lmr/m/n/12 (-20) Otrzyma po-zy-tywnˇ de-cy-zj¦ \T1/lmr/bx/n/12 (-20) Dy-r
ek-tora SzkoŞy \T1/lmr/m/n/12 (-20) po za-si¦-gni¦-ciu opi-nii \T1/lmr/bx/n/12
(-20) Rady Pe-da-go-gicz-nej\T1/lmr/m/n/12 (-20) .
[]
Overfull \hbox (19.95877pt too wide) in paragraph at lines 2425--2427
Overfull \hbox (19.95877pt too wide) in paragraph at lines 2429--2431
[]\T1/lmr/bx/n/12 (-20) Forma eg-za-minu \T1/lmr/m/n/12 (-20) obej-muje cz¦±˘ p
i-semnˇ oraz ustnˇ lub prak-tycznˇ (dla przed-mio-tów wy-ma-ga-jˇ-cych
[]
Overfull \hbox (7.74786pt too wide) in paragraph at lines 2434--2437
Overfull \hbox (7.74786pt too wide) in paragraph at lines 2438--2441
[]\T1/lmr/m/n/12 (-20) ródroczny eg-za-min na-le»y prze-pro-wa-dzi˘ \T1/lmr/bx
/n/12 (-20) nie póą-niej ni» \T1/lmr/m/n/12 (-20) w dniu po-prze-dza-jˇ-cym za-
ko«-cze-nie
[]
Overfull \hbox (9.56715pt too wide) in paragraph at lines 2454--2458
Overfull \hbox (9.56715pt too wide) in paragraph at lines 2459--2463
[]\T1/lmr/bx/n/12 (-20) Dostosowanie wa-run-ków \T1/lmr/m/n/12 (-20) ^^U za-kre
s i spo-sób spraw-dze-nia wie-dzy do-sto-so-wuje si¦ do in-dy-wi-du-al-nych
[]
Overfull \hbox (12.82138pt too wide) in paragraph at lines 2474--2476
[]\T1/lmr/m/n/12 (-20) Ustalona w eg-za-mi-nie kla-sy-fi-ka-cyj-nym ocena jest
\T1/lmr/bx/n/12 (-20) osta-teczna w ra-mach bie-»¡-cej kla-sy-fi-ka-cji\T1/lmr/
m/n/12 (-20) .
[]
Package fancyhdr Warning: \headheight is too small (12.0pt):
@ -1491,20 +1484,29 @@ Package fancyhdr Warning: \headheight is too small (12.0pt):
File: img/logo.png.png Graphic file (type png)
<use img/logo.png.png>
Package pdftex.def Info: img/logo.png.png used on input line 2476.
Package pdftex.def Info: img/logo.png.png used on input line 2479.
(pdftex.def) Requested size: 418.25368pt x 183.98233pt.
[28]
Overfull \hbox (1.1261pt too wide) in paragraph at lines 2483--2487
Overfull \hbox (12.82138pt too wide) in paragraph at lines 2479--2481
[]\T1/lmr/m/n/12 (-20) Ustalona w eg-za-mi-nie kla-sy-fi-ka-cyj-nym ocena jest
\T1/lmr/bx/n/12 (-20) osta-teczna w ra-mach bie-»¡-cej kla-sy-fi-ka-cji\T1/lmr/
m/n/12 (-20) .
[]
Overfull \hbox (1.1261pt too wide) in paragraph at lines 2488--2492
\T1/lmr/bx/n/12 (-20) ź35 Mo»-li-wo±˘ po-prawy oceny nie-do-sta-tecz-nej uzy-s
ka-nej w eg-za-mi-nie kla-sy-fi-ka-cyj-nym
[]
LaTeX Warning: Reference `itm:egz-poprawkowy-zasady' on page 29 undefined on in
put line 2490.
Overfull \hbox (2.47527pt too wide) in paragraph at lines 2541--2542
[]\T1/lmr/m/n/12 (-20) Wprowadzono tak»e re-gu-la-cje do-ty-cz¡ce eg-za-minu sp
raw-dza-j¡-cego, prze-pro-wa-dza-nego w przy-padku
[]
Overfull \hbox (1.36168pt too wide) in paragraph at lines 2545--2546
Overfull \hbox (1.36168pt too wide) in paragraph at lines 2567--2568
[]\T1/lmr/m/n/12 (-20) Ucze« (lub jego ro-dzice/prawni opie-ku-no-wie) \T1/lmr/
bx/n/12 (-20) skŞada wnio-sek \T1/lmr/m/n/12 (-20) o pod-wy»-sze-nie prze-wi-dy
-wa-nej
@ -1522,23 +1524,43 @@ Package fancyhdr Warning: \headheight is too small (12.0pt):
File: img/logo.png.png Graphic file (type png)
<use img/logo.png.png>
Package pdftex.def Info: img/logo.png.png used on input line 2563.
Package pdftex.def Info: img/logo.png.png used on input line 2570.
(pdftex.def) Requested size: 418.25368pt x 183.98233pt.
[29]
Overfull \hbox (0.3936pt too wide) in paragraph at lines 2565--2566
Overfull \hbox (0.3936pt too wide) in paragraph at lines 2587--2588
[]\T1/lmr/m/n/12 (-20) Dodatkowy spraw-dzian pi-semny z za-gad-nie«, w któ-rych
ucze« nie osiˇ-gnˇŞ wy-star-cza-jˇ-cej
[]
Overfull \hbox (1.19495pt too wide) in paragraph at lines 2582--2583
Overfull \hbox (1.19495pt too wide) in paragraph at lines 2604--2605
[]\T1/lmr/m/n/12 (-20) Decyzja o pod-wy»-sze-niu (bˇdą nie-pod-wy»-sze-niu) oce
ny jest \T1/lmr/bx/n/12 (-20) osta-teczna \T1/lmr/m/n/12 (-20) i zo-staje | [
]
[]
Overfull \hbox (15.05904pt too wide) in paragraph at lines 2615--2618
Package fancyhdr Warning: \headheight is too small (12.0pt):
(fancyhdr) Make it at least 13.59999pt, for example:
(fancyhdr) \setlength{\headheight}{13.59999pt}.
(fancyhdr) You might also make \topmargin smaller to compensate:
(fancyhdr) \addtolength{\topmargin}{-1.59999pt}.
File: img/logo.png.png Graphic file (type png)
<use img/logo.png.png>
Package pdftex.def Info: img/logo.png.png used on input line 2627.
(pdftex.def) Requested size: 418.25368pt x 183.98233pt.
[30]
Overfull \hbox (1.10667pt too wide) in paragraph at lines 2644--2646
[]\T1/lmr/m/n/12 (-20) Uczniowie ze spe-cjal-nymi po-trze-bami edu-ka-cyj-nymi
maj¡ za-pew-nione do-sto-so-wa-nie wa-run-ków.
[]
Overfull \hbox (15.05904pt too wide) in paragraph at lines 2685--2688
\T1/lmr/m/n/12 (-20) SzkoŞa sto-suje ró»ne spo-soby in-for-mo-wa-nia ro-dzi-ców
(praw-nych opie-ku-nów) o po-st¦-pach, trud-no-±ciach
[]
@ -1555,10 +1577,10 @@ Package fancyhdr Warning: \headheight is too small (12.0pt):
File: img/logo.png.png Graphic file (type png)
<use img/logo.png.png>
Package pdftex.def Info: img/logo.png.png used on input line 2619.
Package pdftex.def Info: img/logo.png.png used on input line 2691.
(pdftex.def) Requested size: 418.25368pt x 183.98233pt.
[30]
Overfull \hbox (18.45055pt too wide) in paragraph at lines 2649--2650
[31]
Overfull \hbox (18.45055pt too wide) in paragraph at lines 2719--2720
[]\T1/lmr/m/n/12 (-20) przepisy wy-ko-naw-cze Mi-ni-stra Edu-ka-cji i Na-uki w
spra-wie oce-nia-nia, kla-sy-fi-ko-wa-nia i pro-mo-wa-nia
[]
@ -1575,28 +1597,25 @@ Package fancyhdr Warning: \headheight is too small (12.0pt):
File: img/logo.png.png Graphic file (type png)
<use img/logo.png.png>
Package pdftex.def Info: img/logo.png.png used on input line 3051.
Package pdftex.def Info: img/logo.png.png used on input line 3121.
(pdftex.def) Requested size: 418.25368pt x 183.98233pt.
[31] (./m.aux)
[32] (./m.aux)
***********
LaTeX2e <2024-11-01>
L3 programming layer <2024-11-02>
***********
LaTeX Warning: There were undefined references.
LaTeX Warning: There were multiply-defined labels.
Package rerunfilecheck Info: File `m.out' has not changed.
(rerunfilecheck) Checksum: 7446AD45D80286169ADCC6A1E002CF4A;2739.
)
Here is how much of TeX's memory you used:
21736 strings out of 473362
405724 string characters out of 5723554
863284 words of memory out of 5000000
43720 multiletter control sequences out of 15000+600000
21760 strings out of 473362
405989 string characters out of 5723554
863773 words of memory out of 5000000
43725 multiletter control sequences out of 15000+600000
638305 words of font info for 190 fonts, out of 8000000 for 9000
1141 hyphenation exceptions out of 8191
90i,13n,93p,994b,1673s stack positions out of 10000i,1000n,20000p,200000b,200000s
@ -1608,10 +1627,10 @@ e/texmf/fonts/type1/public/lm/lmr12.pfb></usr/share/texmf/fonts/type1/public/lm
/lmr7.pfb></usr/share/texmf/fonts/type1/public/lm/lmr8.pfb></usr/share/texmf/fo
nts/type1/public/lm/lmri12.pfb></usr/share/texmf/fonts/type1/public/lm/lmsy10.p
fb>
Output written on m.pdf (31 pages, 348056 bytes).
Output written on m.pdf (32 pages, 351137 bytes).
PDF statistics:
1164 PDF objects out of 1200 (max. 8388607)
1094 compressed objects within 11 object streams
629 named destinations out of 1000 (max. 500000)
1192 PDF objects out of 1200 (max. 8388607)
1120 compressed objects within 12 object streams
648 named destinations out of 1000 (max. 500000)
45150 words of extra memory for PDF output out of 51595 (max. 10000000)

BIN
m.pdf

Binary file not shown.

112
m.tex
View File

@ -2200,27 +2200,30 @@ im. Zbigniewa Herberta w Słubicach \\
\end{longenum}
%-----------------------------------------------------------------
\paragraf{Tryb podwyższenia rocznej oceny klasyfikacyjnej}
\begin{longenum}
% …wstęp, definicje…
\paragraf{Tryb podwyższenia rocznej (koncowej) oceny klasyfikacyjnej}
%
% Podstawa prawna: art. 44f ust. 5 ustawy o systemie oświaty (Dz.U. 2023 poz. 125 z późn. zm.)
\item Wniosek o~\emph{ustalenie oceny wyższej niż przewidywana}
% Podstawa prawna: art.44fust.56 oraz art.44n ustawy o Systemie Oświaty
% (Dz.U.2024poz.750) oraz §23 rozporządzenia MEN z 22II2019r.
\begin{longenum}
\item Wniosek o~\emph{ustalenie oceny wyższej niż przewidywana}
\begin{longenum}
\item Szczegółową procedurę składania wniosku określa się w~rozdziale \hyperref[sec:wyzsze-oceny]{Ustalanie Warunków Otrzymania Wyższych Ocen Klasyfikacyjnych}.
\item Zasady składania i rozpatrywania wniosku zostały określone
zgodnie z~\hyperref[itm:ust-oceny-wyzszej]{\S38 ust. 1}\\
rozdziału \hyperref[sec:wyzsze-oceny]
{Ustalanie Warunków Otrzymania Wyższych Ocen Klasyfikacyjnych}.
\end{longenum}
%
% Podstawa prawna: art. 44f ust. 6 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz.U. 2023 poz. 125 z późn. zm.)
\item Wniosek o \emph{sprawdzian komisaryczny}
\item Wniosek o~\emph{egzamin sprawdzający} %(art.\,44n u.s.o.)
\begin{longenum}
\item Zasady organizacji sprawdzianu wiedzy i umiejętności ustala się w rozdziale \hyperref[sec:wyzsze-oceny]{Ustalanie Warunków Otrzymania Wyższych Ocen Klasyfikacyjnych}.
\item Zasady organizacji egzaminu sprawdzającego zostały określone
zgodnie z~\hyperref[itm:egz-sprawdzajacy]{\S39 ust. 1}\\
rozdziału \hyperref[sec:wyzsze-oceny]
{Ustalanie Warunków Otrzymania Wyższych Ocen Klasyfikacyjnych}.
\end{longenum}
\end{longenum}
%-----------------------------------------------------------------
\paragraf{Ustalanie oceny rocznej z~zachowania}
\begin{longenum}
@ -2262,7 +2265,8 @@ im. Zbigniewa Herberta w Słubicach \\
% 1 ──────────────────────────────────────────────────────────────
% Art.44must.1u.s.o. prawo do EG poprawkowego z2przedmiotów
\item Prawo do przystąpienia
\item \label{itm:egz-poprawkowy-zasady}
Prawo do przystąpienia
\begin{longenum}
\item \label{itm:egz-poprawkowy-uprawnienia}
Uczeń, który w klasyfikacji rocznej uzyskał ocenę niedostateczną
@ -2317,7 +2321,7 @@ im. Zbigniewa Herberta w Słubicach \\
dołącza się do dokumentacji przebiegu nauczania. %§21ust.5rozp.MEN2019
\end{longenum}
% 7 ──────────────────────────────────────────────────────────────
% 7 ───────────────────────────────itm:egz-poprawkowy-zasady───────────────────────────────
% Art.44must.34&7u.s.o.
\item \label{itm:egz-poprawkowy-wynik}
Wynik egzaminu
@ -2440,7 +2444,8 @@ im. Zbigniewa Herberta w Słubicach \\
\textbf{nie później niż} w dniu poprzedzającym zakończenie
zajęć dydaktycznych.
\end{longenum}
%--------------------------------------
% 3. KOMISJA
\item \label{itm:egz-klas-komisja}
% §17 ust.3 rozp. MEN 2019
@ -2487,7 +2492,7 @@ im. Zbigniewa Herberta w Słubicach \\
\item Jeżeli uczeń otrzyma z~egzaminu klasyfikacyjnego ocenę
\textbf{niedostateczną}, przysługuje mu prawo do \emph{egzaminu poprawkowego}
z~tego przedmiotu w~ostatnim tygodniu ferii letnich
(patrz procedura w~[\ref{itm:egz-poprawkowy-zasady}]).
(patrz procedura w~\hyperref[itm:egz-poprawkowy-zasady]{\S31 ust. 1}).
\item Egzamin poprawkowy przeprowadza komisja powołana
przez \textbf{Dyrektora Szkoły}, odrębna od składu
komisji egzaminu klasyfikacyjnego.
@ -2521,14 +2526,31 @@ im. Zbigniewa Herberta w Słubicach \\
%--------------------------------------
%
%
\section{Ustalanie Warunków Otrzymania Wyższych Ocen Klasyfikacyjnych}
\label{sec:wyzsze-oceny}
%
\paragraf{Zakres i cel regulacji}
\label{par:wyzsze-oceny-wstep}
\begin{longenum}
\item Niniejszy rozdział określa procedury postępowania w przypadku, gdy uczeń pełnoletni lub jego rodzice (prawni opiekunowie) ubiegają się o wyższą niż przewidywana ocenę klasyfikacyjną roczną lub śródroczną.
\item Wprowadzono także regulacje dotyczące egzaminu sprawdzającego, przeprowadzanego w przypadku zgłoszenia zastrzeżeń do trybu ustalenia oceny klasyfikacyjnej.
\item Celem rozdziału jest zapewnienie uczciwej, przejrzystej i zgodnej z praktyką szkolną procedury weryfikacji ocen, zarówno w przypadku wnioskowania o podwyższenie oceny, jak i zastrzeżeń do sposobu jej ustalenia.
\end{longenum}
\paragraf{Procedura uzyskania wyższej niż przewidywana oceny klasyfikacyjnej}
\label{par:ust-oceny-wyzszej}
\begin{longenum}
\item \textbf{Zakres stosowania i cel regulacji}
\item \label{itm:ust-oceny-wyzszej}
Zakres stosowania i cel regulacji
\begin{longenum}
\item Niniejsze postanowienia stosuje się w sytuacji, gdy \emph{przewidywana ocena klasyfikacyjna}
@ -2566,7 +2588,7 @@ im. Zbigniewa Herberta w Słubicach \\
\item Ustną odpowiedź lub zadanie praktyczne,
\item Projekt lub inną formę pracy twórczej (jeśli specyfika przedmiotu tego wymaga).
\end{longenum}
\item Zakres materiału i~\textbf{poziom trudności} zadań muszą \textbf{odpowiadać} wymaganiom edukacyjnym właściwym dla \emph{oceny}, o~którą uczeń się ubiega. W~szczególności uczeń powinien wykazać się uzupełnieniem braków, o~których mowa w~\hyperref[itm:braki-wymagania]{\S37 ust. 2 pkt. 3}.
\item Zakres materiału i~\textbf{poziom trudności} zadań muszą \textbf{odpowiadać} wymaganiom edukacyjnym właściwym dla \emph{oceny}, o~którą uczeń się ubiega. W~szczególności uczeń powinien wykazać się uzupełnieniem braków, o~których mowa w~\hyperref[itm:braki-wymagania]{\S38 ust. 2 pkt. 3}.
\item Uczeń \textbf{musi osiągnąć} próg punktowy (lub jakościowy) przewidziany w kryteriach ilościowych (\hyperref[itm:kryteria-ocen-klasyfikacyjnych]{\S6 ust. 4}) na ocenę, o~którą wnioskuje.
\item Termin i~sposób przeprowadzenia tej dodatkowej weryfikacji \emph{uzgadnia} nauczyciel z~uczniem, biorąc pod uwagę warunki organizacyjne Szkoły i~możliwości ucznia.
@ -2585,6 +2607,55 @@ im. Zbigniewa Herberta w Słubicach \\
\end{longenum}
%
\paragraf{Egzamin sprawdzający w razie zastrzeżeń co do trybu ustalenia oceny}
\label{par:egz-sprawdzajacy}
\begin{longenum}
% 1 ────────────────────────────────────────────────────────────
\item \label{itm:egz-sprawdzajacy}
Zakres i cel
\begin{longenum}
\item Egzamin sprawdzający przeprowadza się gdy rodzice lub pełnoletni uczeń zgłoszą zastrzeżenia do trybu ustalenia rocznej (końcowej) oceny klasyfikacyjnej z~zajęć edukacyjnych.
\end{longenum}
% 2 ────────────────────────────────────────────────────────────
\item Złożenie zastrzeżenia
\begin{longenum}
\item Pismo kieruje się do \textbf{Dyrektora} Szkoły
w~terminie \textbf{2~dni roboczych} od dnia zakończenia zajęć dydaktycznych (ogłoszenia oceny).
\item Zastrzeżenie musi wskazywać naruszone przepisy lub nieprawidłowości proceduralne.
\end{longenum}
% 3 ────────────────────────────────────────────────────────────
\item Powołanie komisji
\begin{longenum}
\item Dyrektor, w~ciągu \textbf{5~dni roboczych} od otrzymania zastrzeżenia, powołuje \textbf{komisję sprawdzającą} w~składzie co najmniej trzyosobowym: przewodniczący (\textbf{Dyrektor} lub wicedyrektor) oraz dwóch nauczycieli - egzaminujący i specjalista pokrewny.
\end{longenum}
% 4 ────────────────────────────────────────────────────────────
\item Terminy i forma egzaminu
\begin{longenum}
\item Egzamin wyznacza się \textbf{nie później niż w ciągu 5~dni roboczych} od powołania komisji.
\item Składa się z części \textbf{pisemnej} oraz
\textbf{ustnej lub praktycznej}; zakres zadań odpowiada
wymaganiom ogólnym i szczegółowym \textbf{Podstawy
Programowej}\fnnum{\pp}.
\item Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
mają zapewnione dostosowanie warunków. % §23ust.2 rozporządzenia MEN
\end{longenum}
% 5 ────────────────────────────────────────────────────────────
\item Wynik i charakter ostateczny
\begin{longenum}
\item Komisja \textbf{niezwłocznie} po egzaminie ustala nową ocenę roczną (końcową), która \textbf{nie może być niższa} od poprzedniej.
\item Ocena ustalona przez komisję jest \textbf{ostateczna} w ramach danej klasyfikacji.
\item Z egzaminu sporządza się \textbf{protokół}, a prace pisemne dołącza do dokumentacji przebiegu nauczania.
\end{longenum}
\end{longenum}
%--------------------------------------------------------------------
\section{Ustalanie Sposobów Przekazywania Informacji Rodzicom}
\label{sec:informowanie_rodzicow}
@ -2596,8 +2667,7 @@ im. Zbigniewa Herberta w Słubicach \\
\begin{longenum}
\item Postępach i~trudnościach ucznia w~nauce i~zachowaniu,
\item Szczególnych uzdolnieniach i~osiągnięciach ucznia,
\item Wynikach klasyfikacji śródrocznej i~rocznej oraz wymaganiach edukacyjnych
obowiązujących ucznia.
\item Wynikach klasyfikacji śródrocznej i~rocznej oraz wymaganiach edukacyjnych obowiązujących ucznia.
\end{longenum}
\item Celem niniejszych przepisów jest zapewnienie \textbf{sprawnej i~skutecznej} komunikacji Szkoły z~rodzicami, tak aby:

4
m.toc
View File

@ -8,5 +8,5 @@
\contentsline {section}{\numberline {5}Klasyfikacja Roczna}{25}{section.5}%
\contentsline {section}{\numberline {6}Przeprowadzanie Egzaminów Klasyfikacyjnych}{28}{section.6}%
\contentsline {section}{\numberline {7}Ustalanie Warunków Otrzymania Wyższych Ocen Klasyfikacyjnych}{29}{section.7}%
\contentsline {section}{\numberline {8}Ustalanie Sposobów Przekazywania Informacji Rodzicom}{30}{section.8}%
\contentsline {section}{\numberline {9}Postanowienia Końcowe}{31}{section.9}%
\contentsline {section}{\numberline {8}Ustalanie Sposobów Przekazywania Informacji Rodzicom}{31}{section.8}%
\contentsline {section}{\numberline {9}Postanowienia Końcowe}{32}{section.9}%

View File

@ -3625,19 +3625,19 @@
"type": "par",
"numbering": "\\S27",
"label": "",
"text": "\\paragraf{Tryb podwyższenia rocznej oceny klasyfikacyjnej}",
"text": "\\paragraf{Tryb podwyższenia rocznej (koncowej) oceny klasyfikacyjnej}",
"children": [
{
"type": "ust",
"numbering": "\\S27 ust. 1",
"label": "",
"text": "\\item Wniosek o~\\emph{ustalenie oceny wyższej niż przewidywana}",
"text": "\\item Wniosek o~\\emph{ustalenie oceny wyższej niż przewidywana}",
"children": [
{
"type": "pkt",
"numbering": "\\S27 ust. 1 pkt. 1",
"label": "",
"text": "\\item Szczegółową procedurę składania wniosku określa się w~rozdziale \\hyperref[sec:wyzsze-oceny]{Ustalanie Warunków Otrzymania Wyższych Ocen Klasyfikacyjnych}.",
"text": "\\item Zasady składania i rozpatrywania wniosku zostały określone",
"children": []
}
]
@ -3646,13 +3646,13 @@
"type": "ust",
"numbering": "\\S27 ust. 2",
"label": "",
"text": "\\item Wniosek o \\emph{sprawdzian komisaryczny}",
"text": "\\item Wniosek o~\\emph{egzamin sprawdzający}",
"children": [
{
"type": "pkt",
"numbering": "\\S27 ust. 2 pkt. 1",
"label": "",
"text": "\\item Zasady organizacji sprawdzianu wiedzy i umiejętności ustala się w rozdziale \\hyperref[sec:wyzsze-oceny]{Ustalanie Warunków Otrzymania Wyższych Ocen Klasyfikacyjnych}.",
"text": "\\item Zasady organizacji egzaminu sprawdzającego zostały określone",
"children": []
}
]
@ -3727,8 +3727,8 @@
{
"type": "ust",
"numbering": "\\S31 ust. 1",
"label": "",
"text": "\\item Prawo do przystąpienia",
"label": "itm:egz-poprawkowy-zasady",
"text": "\\item \\label{itm:egz-poprawkowy-zasady}",
"children": [
{
"type": "pkt",
@ -4076,24 +4076,53 @@
"type": "par",
"numbering": "\\S37",
"label": "",
"text": "\\paragraf{Procedura uzyskania wyższej niż przewidywana oceny klasyfikacyjnej}",
"text": "\\paragraf{Zakres i cel regulacji}",
"children": [
{
"type": "ust",
"numbering": "\\S37 ust. 1",
"label": "",
"text": "\\item \\textbf{Zakres stosowania i cel regulacji}",
"text": "\\item Niniejszy rozdział określa procedury postępowania w przypadku, gdy uczeń pełnoletni lub jego rodzice (prawni opiekunowie) ubiegają się o wyższą niż przewidywana ocenę klasyfikacyjną roczną lub śródroczną.",
"children": []
},
{
"type": "ust",
"numbering": "\\S37 ust. 2",
"label": "",
"text": "\\item Wprowadzono także regulacje dotyczące egzaminu sprawdzającego, przeprowadzanego w przypadku zgłoszenia zastrzeżeń do trybu ustalenia oceny klasyfikacyjnej.",
"children": []
},
{
"type": "ust",
"numbering": "\\S37 ust. 3",
"label": "",
"text": "\\item Celem rozdziału jest zapewnienie uczciwej, przejrzystej i zgodnej z praktyką szkolną procedury weryfikacji ocen, zarówno w przypadku wnioskowania o podwyższenie oceny, jak i zastrzeżeń do sposobu jej ustalenia.",
"children": []
}
]
},
{
"type": "par",
"numbering": "\\S38",
"label": "",
"text": "\\paragraf{Procedura uzyskania wyższej niż przewidywana oceny klasyfikacyjnej}",
"children": [
{
"type": "ust",
"numbering": "\\S38 ust. 1",
"label": "itm:ust-oceny-wyzszej",
"text": "\\item \\label{itm:ust-oceny-wyzszej}",
"children": [
{
"type": "pkt",
"numbering": "\\S37 ust. 1 pkt. 1",
"numbering": "\\S38 ust. 1 pkt. 1",
"label": "",
"text": "\\item Niniejsze postanowienia stosuje się w sytuacji, gdy \\emph{przewidywana ocena klasyfikacyjna}",
"children": []
},
{
"type": "pkt",
"numbering": "\\S37 ust. 1 pkt. 2",
"numbering": "\\S38 ust. 1 pkt. 2",
"label": "",
"text": "\\item Celem procedury jest zapewnienie \\textbf{rzetelnego i sprawiedliwego} sprawdzenia,",
"children": []
@ -4102,40 +4131,40 @@
},
{
"type": "ust",
"numbering": "\\S37 ust. 2",
"numbering": "\\S38 ust. 2",
"label": "",
"text": "\\item \\textbf{Warunki i analiza braków}",
"children": [
{
"type": "pkt",
"numbering": "\\S37 ust. 2 pkt. 1",
"numbering": "\\S38 ust. 2 pkt. 1",
"label": "",
"text": "\\item Uczeń (lub jego rodzice/prawni opiekunowie) \\textbf{składa wniosek} o~podwyższenie przewidywanej oceny \\emph{nie później niż} na 7~dni przed posiedzeniem klasyfikacyjnym.",
"children": []
},
{
"type": "pkt",
"numbering": "\\S37 ust. 2 pkt. 2",
"numbering": "\\S38 ust. 2 pkt. 2",
"label": "",
"text": "\\item Nauczyciel sprawdza, czy uczeń \\textbf{spełnia minimalne kryteria formalne}, z~uwzględnieniem ustaleń zawartych w~\\textbf{Przedmiotowym Ocenianiu}. Jeżeli w~\\textbf{PO} nie określono inaczej, do głównych warunków należą:",
"children": [
{
"type": "ppkt",
"numbering": "\\S37 ust. 2 pkt. 2 ppkt. 1)",
"numbering": "\\S38 ust. 2 pkt. 2 ppkt. 1)",
"label": "",
"text": "\\item Brak \\textbf{nieobecności nieusprawiedliwionych} powyżej \\emph{20\\%} czasu przeznaczonego na~zajęcia w~planie nauczania,",
"children": []
},
{
"type": "ppkt",
"numbering": "\\S37 ust. 2 pkt. 2 ppkt. 2)",
"numbering": "\\S38 ust. 2 pkt. 2 ppkt. 2)",
"label": "",
"text": "\\item Przystąpienie do wszystkich \\emph{obowiązkowych prac pisemnych} (sprawdzianów, kartkówek),",
"children": []
},
{
"type": "ppkt",
"numbering": "\\S37 ust. 2 pkt. 2 ppkt. 3)",
"numbering": "\\S38 ust. 2 pkt. 2 ppkt. 3)",
"label": "",
"text": "\\item Terminowe nadrabianie ewentualnych zaległości.",
"children": []
@ -4144,7 +4173,7 @@
},
{
"type": "pkt",
"numbering": "\\S37 ust. 2 pkt. 3",
"numbering": "\\S38 ust. 2 pkt. 3",
"label": "itm:braki-wymagania",
"text": "\\item \\label{itm:braki-wymagania}",
"children": []
@ -4153,33 +4182,33 @@
},
{
"type": "ust",
"numbering": "\\S37 ust. 3",
"numbering": "\\S38 ust. 3",
"label": "",
"text": "\\item \\textbf{Forma sprawdzenia osiągnięć edukacyjnych}",
"children": [
{
"type": "pkt",
"numbering": "\\S37 ust. 3 pkt. 1",
"numbering": "\\S38 ust. 3 pkt. 1",
"label": "",
"text": "\\item Jeżeli nauczyciel \\textbf{uzna}, że uczeń musi dodatkowo \\emph{udowodnić opanowanie} brakujących wymagań \\textbf{na wyższą ocenę}, wówczas wyznacza \\emph{dodatkową formę sprawdzania wiedzy}, którą \\textbf{samodzielnie} przeprowadza (bez udziału komisji), np.:",
"children": [
{
"type": "ppkt",
"numbering": "\\S37 ust. 3 pkt. 1 ppkt. 1)",
"numbering": "\\S38 ust. 3 pkt. 1 ppkt. 1)",
"label": "",
"text": "\\item Dodatkowy sprawdzian pisemny z~zagadnień, w~których uczeń nie osiągnął wystarczającej liczby punktów.",
"children": []
},
{
"type": "ppkt",
"numbering": "\\S37 ust. 3 pkt. 1 ppkt. 2)",
"numbering": "\\S38 ust. 3 pkt. 1 ppkt. 2)",
"label": "",
"text": "\\item Ustną odpowiedź lub zadanie praktyczne,",
"children": []
},
{
"type": "ppkt",
"numbering": "\\S37 ust. 3 pkt. 1 ppkt. 3)",
"numbering": "\\S38 ust. 3 pkt. 1 ppkt. 3)",
"label": "",
"text": "\\item Projekt lub inną formę pracy twórczej (jeśli specyfika przedmiotu tego wymaga).",
"children": []
@ -4188,21 +4217,21 @@
},
{
"type": "pkt",
"numbering": "\\S37 ust. 3 pkt. 2",
"numbering": "\\S38 ust. 3 pkt. 2",
"label": "",
"text": "\\item Zakres materiału i~\\textbf{poziom trudności} zadań muszą \\textbf{odpowiadać} wymaganiom edukacyjnym właściwym dla \\emph{oceny}, o~którą uczeń się ubiega. W~szczególności uczeń powinien wykazać się uzupełnieniem braków, o~których mowa w~[\\ref{itm:braki-wymagania}].",
"children": []
},
{
"type": "pkt",
"numbering": "\\S37 ust. 3 pkt. 3",
"numbering": "\\S38 ust. 3 pkt. 3",
"label": "",
"text": "\\item Uczeń \\textbf{musi osiągnąć} próg punktowy (lub jakościowy) przewidziany w kryteriach ilościowych ([\\ref{itm:kryteria-ocen-klasyfikacyjnych}]) na ocenę, o~którą wnioskuje.",
"children": []
},
{
"type": "pkt",
"numbering": "\\S37 ust. 3 pkt. 4",
"numbering": "\\S38 ust. 3 pkt. 4",
"label": "",
"text": "\\item Termin i~sposób przeprowadzenia tej dodatkowej weryfikacji \\emph{uzgadnia} nauczyciel z~uczniem, biorąc pod uwagę warunki organizacyjne Szkoły i~możliwości ucznia.",
"children": []
@ -4211,27 +4240,27 @@
},
{
"type": "ust",
"numbering": "\\S37 ust. 4",
"numbering": "\\S38 ust. 4",
"label": "",
"text": "\\item \\textbf{Rozstrzygnięcie i charakter ostateczny}",
"children": [
{
"type": "pkt",
"numbering": "\\S37 ust. 4 pkt. 1",
"numbering": "\\S38 ust. 4 pkt. 1",
"label": "",
"text": "\\item Po sprawdzeniu dodatkowej formy weryfikacji nauczyciel \\textbf{oblicza wynik} (np.~w skali procentowej) lub wystawia ocenę jakościową zgodnie z~\\textbf{PO}.",
"children": []
},
{
"type": "pkt",
"numbering": "\\S37 ust. 4 pkt. 2",
"numbering": "\\S38 ust. 4 pkt. 2",
"label": "",
"text": "\\item Jeżeli uczeń \\emph{osiągnie} wymagany próg (lub poziom kompetencji) dla \\emph{wyższej oceny}, nauczyciel \\textbf{podwyższa} ocenę do poziomu, o~jaki uczeń wnioskował (lub do poziomu faktycznie uzyskanego).",
"children": []
},
{
"type": "pkt",
"numbering": "\\S37 ust. 4 pkt. 3",
"numbering": "\\S38 ust. 4 pkt. 3",
"label": "",
"text": "\\item Decyzja o~podwyższeniu (bądź niepodwyższeniu) oceny jest \\textbf{ostateczna} i~zostaje \\emph{niezwłocznie} przekazana uczniowi oraz jego rodzicom (prawnym opiekunom), najpóźniej 2~dni przed radą klasyfikacyjną (jeśli wewnętrzne regulacje nie stanowią inaczej).",
"children": []
@ -4240,110 +4269,23 @@
}
]
},
{
"type": "par",
"numbering": "\\S38",
"label": "",
"text": "\\paragraf{Zakres i cele informowania rodziców}",
"children": [
{
"type": "ust",
"numbering": "\\S38 ust. 1",
"label": "",
"text": "\\item Niniejsze postanowienia określają \\textbf{zakres} oraz \\textbf{formy} przekazywania rodzicom (prawnym opiekunom) informacji o:",
"children": [
{
"type": "pkt",
"numbering": "\\S38 ust. 1 pkt. 1",
"label": "",
"text": "\\item Postępach i~trudnościach ucznia w~nauce i~zachowaniu,",
"children": []
},
{
"type": "pkt",
"numbering": "\\S38 ust. 1 pkt. 2",
"label": "",
"text": "\\item Szczególnych uzdolnieniach i~osiągnięciach ucznia,",
"children": []
},
{
"type": "pkt",
"numbering": "\\S38 ust. 1 pkt. 3",
"label": "",
"text": "\\item Wynikach klasyfikacji śródrocznej i~rocznej oraz wymaganiach edukacyjnych",
"children": []
}
]
},
{
"type": "ust",
"numbering": "\\S38 ust. 2",
"label": "",
"text": "\\item Celem niniejszych przepisów jest zapewnienie \\textbf{sprawnej i~skutecznej} komunikacji Szkoły z~rodzicami, tak aby:",
"children": [
{
"type": "pkt",
"numbering": "\\S38 ust. 2 pkt. 1",
"label": "",
"text": "\\item Umożliwić bieżące śledzenie postępów ucznia,",
"children": []
},
{
"type": "pkt",
"numbering": "\\S38 ust. 2 pkt. 2",
"label": "",
"text": "\\item Szybko wychwytywać ewentualne trudności wychowawcze czy edukacyjne,",
"children": []
},
{
"type": "pkt",
"numbering": "\\S38 ust. 2 pkt. 3",
"label": "",
"text": "\\item Wspomagać rozwój indywidualnych predyspozycji i~uzdolnień ucznia.",
"children": []
}
]
}
]
},
{
"type": "par",
"numbering": "\\S39",
"label": "",
"text": "\\paragraf{Formy przekazywania informacji rodzicom}",
"text": "\\paragraf{Egzamin sprawdzający w razie zastrzeżeń co do trybu ustalenia oceny}",
"children": [
{
"type": "ust",
"numbering": "\\S39 ust. 1",
"label": "",
"text": "\\item Różnorodność form komunikacji\\\\",
"label": "itm:egz-sprawdzajacy",
"text": "\\item \\label{itm:egz-sprawdzajacy}",
"children": [
{
"type": "pkt",
"numbering": "\\S39 ust. 1 pkt. 1",
"label": "",
"text": "\\item Zebrania klasowe odbywające się co najmniej raz w~semestrze,",
"children": []
},
{
"type": "pkt",
"numbering": "\\S39 ust. 1 pkt. 2",
"label": "",
"text": "\\item Indywidualne konsultacje z~nauczycielami i~wychowawcą,",
"children": []
},
{
"type": "pkt",
"numbering": "\\S39 ust. 1 pkt. 3",
"label": "",
"text": "\\item Dziennik elektroniczny bieżący wgląd w~oceny, frekwencję i~uwagi,",
"children": []
},
{
"type": "pkt",
"numbering": "\\S39 ust. 1 pkt. 4",
"label": "",
"text": "\\item Inne formy kontaktów indywidualnych np. rozmowy telefoniczne, e-mail, spotkania z~pedagogiem lub psychologiem.",
"text": "\\item Egzamin sprawdzający przeprowadza się gdy rodzice lub pełnoletni uczeń zgłoszą zastrzeżenia do trybu ustalenia rocznej (końcowej) oceny klasyfikacyjnej z~zajęć edukacyjnych.",
"children": []
}
]
@ -4352,13 +4294,20 @@
"type": "ust",
"numbering": "\\S39 ust. 2",
"label": "",
"text": "\\item Zakres i~harmonogram spotkań",
"text": "\\item Złożenie zastrzeżenia",
"children": [
{
"type": "pkt",
"numbering": "\\S39 ust. 2 pkt. 1",
"label": "",
"text": "\\item Zakres oraz szczegółowy plan zebrań, konsultacji i~dyżurów nauczycieli oraz wychowawców określa \\textbf{Statut Szkoły} lub odrębne wewnątrzszkolne procedury.",
"text": "\\item Pismo kieruje się do \\textbf{Dyrektora} Szkoły",
"children": []
},
{
"type": "pkt",
"numbering": "\\S39 ust. 2 pkt. 2",
"label": "",
"text": "\\item Zastrzeżenie musi wskazywać naruszone przepisy lub nieprawidłowości proceduralne.",
"children": []
}
]
@ -4367,13 +4316,71 @@
"type": "ust",
"numbering": "\\S39 ust. 3",
"label": "",
"text": "\\item Prawo rodziców do konsultacji",
"text": "\\item Powołanie komisji",
"children": [
{
"type": "pkt",
"numbering": "\\S39 ust. 3 pkt. 1",
"label": "",
"text": "\\item Rodzice (prawni opiekunowie) mają prawo w~dowolnym momencie roku szkolnego zwrócić się z~prośbą o~dodatkowe konsultacje lub spotkanie, szczególnie gdy dostrzegają niepokojące symptomy w~nauce lub zachowaniu ucznia, bądź chcą omówić kwestie rozwoju jego uzdolnień.",
"text": "\\item Dyrektor, w~ciągu \\textbf{5~dni roboczych} od otrzymania zastrzeżenia, powołuje \\textbf{komisję sprawdzającą} w~składzie co najmniej trzyosobowym: przewodniczący (\\textbf{Dyrektor} lub wicedyrektor) oraz dwóch nauczycieli - egzaminujący i specjalista pokrewny.",
"children": []
}
]
},
{
"type": "ust",
"numbering": "\\S39 ust. 4",
"label": "",
"text": "\\item Terminy i forma egzaminu",
"children": [
{
"type": "pkt",
"numbering": "\\S39 ust. 4 pkt. 1",
"label": "",
"text": "\\item Egzamin wyznacza się \\textbf{nie później niż w ciągu 5~dni roboczych} od powołania komisji.",
"children": []
},
{
"type": "pkt",
"numbering": "\\S39 ust. 4 pkt. 2",
"label": "",
"text": "\\item Składa się z części \\textbf{pisemnej} oraz",
"children": []
},
{
"type": "pkt",
"numbering": "\\S39 ust. 4 pkt. 3",
"label": "",
"text": "\\item Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi",
"children": []
}
]
},
{
"type": "ust",
"numbering": "\\S39 ust. 5",
"label": "",
"text": "\\item Wynik i charakter ostateczny",
"children": [
{
"type": "pkt",
"numbering": "\\S39 ust. 5 pkt. 1",
"label": "",
"text": "\\item Komisja \\textbf{niezwłocznie} po egzaminie ustala nową ocenę roczną (końcową), która \\textbf{nie może być niższa} od poprzedniej.",
"children": []
},
{
"type": "pkt",
"numbering": "\\S39 ust. 5 pkt. 2",
"label": "",
"text": "\\item Ocena ustalona przez komisję jest \\textbf{ostateczna} w ramach danej klasyfikacji.",
"children": []
},
{
"type": "pkt",
"numbering": "\\S39 ust. 5 pkt. 3",
"label": "",
"text": "\\item Z egzaminu sporządza się \\textbf{protokół}, a prace pisemne dołącza do dokumentacji przebiegu nauczania.",
"children": []
}
]
@ -4384,39 +4391,179 @@
"type": "par",
"numbering": "\\S40",
"label": "",
"text": "\\paragraf{Zakres obowiązywania i procedura zmian}",
"text": "\\paragraf{Zakres i cele informowania rodziców}",
"children": [
{
"type": "ust",
"numbering": "\\S40 ust. 1",
"label": "",
"text": "\\item Niniejsze wewnątrzszkolne zasady oceniania stanowią integralną część \\textbf{Statutu Szkoły} i~podlegają zatwierdzeniu przez \\textbf{Radę Pedagogiczną} zgodnie z~obowiązującą procedurą.",
"children": []
"text": "\\item Niniejsze postanowienia określają \\textbf{zakres} oraz \\textbf{formy} przekazywania rodzicom (prawnym opiekunom) informacji o:",
"children": [
{
"type": "pkt",
"numbering": "\\S40 ust. 1 pkt. 1",
"label": "",
"text": "\\item Postępach i~trudnościach ucznia w~nauce i~zachowaniu,",
"children": []
},
{
"type": "pkt",
"numbering": "\\S40 ust. 1 pkt. 2",
"label": "",
"text": "\\item Szczególnych uzdolnieniach i~osiągnięciach ucznia,",
"children": []
},
{
"type": "pkt",
"numbering": "\\S40 ust. 1 pkt. 3",
"label": "",
"text": "\\item Wynikach klasyfikacji śródrocznej i~rocznej oraz wymaganiach edukacyjnych obowiązujących ucznia.",
"children": []
}
]
},
{
"type": "ust",
"numbering": "\\S40 ust. 2",
"label": "",
"text": "\\item Wszelkie sprawy nieuregulowane niniejszym dokumentem rozstrzygane są w~oparciu o:",
"text": "\\item Celem niniejszych przepisów jest zapewnienie \\textbf{sprawnej i~skutecznej} komunikacji Szkoły z~rodzicami, tak aby:",
"children": [
{
"type": "pkt",
"numbering": "\\S40 ust. 2 pkt. 1",
"label": "",
"text": "\\item Ustawę \\emph{Prawo oświatowe} oraz ustawę o~systemie oświaty\\fnnum{\\ustOSO},",
"text": "\\item Umożliwić bieżące śledzenie postępów ucznia,",
"children": []
},
{
"type": "pkt",
"numbering": "\\S40 ust. 2 pkt. 2",
"label": "",
"text": "\\item przepisy wykonawcze Ministra Edukacji i~Nauki w~sprawie oceniania, klasyfikowania i~promowania uczniów,",
"text": "\\item Szybko wychwytywać ewentualne trudności wychowawcze czy edukacyjne,",
"children": []
},
{
"type": "pkt",
"numbering": "\\S40 ust. 2 pkt. 3",
"label": "",
"text": "\\item Wspomagać rozwój indywidualnych predyspozycji i~uzdolnień ucznia.",
"children": []
}
]
}
]
},
{
"type": "par",
"numbering": "\\S41",
"label": "",
"text": "\\paragraf{Formy przekazywania informacji rodzicom}",
"children": [
{
"type": "ust",
"numbering": "\\S41 ust. 1",
"label": "",
"text": "\\item Różnorodność form komunikacji\\\\",
"children": [
{
"type": "pkt",
"numbering": "\\S41 ust. 1 pkt. 1",
"label": "",
"text": "\\item Zebrania klasowe odbywające się co najmniej raz w~semestrze,",
"children": []
},
{
"type": "pkt",
"numbering": "\\S41 ust. 1 pkt. 2",
"label": "",
"text": "\\item Indywidualne konsultacje z~nauczycielami i~wychowawcą,",
"children": []
},
{
"type": "pkt",
"numbering": "\\S41 ust. 1 pkt. 3",
"label": "",
"text": "\\item Dziennik elektroniczny bieżący wgląd w~oceny, frekwencję i~uwagi,",
"children": []
},
{
"type": "pkt",
"numbering": "\\S41 ust. 1 pkt. 4",
"label": "",
"text": "\\item Inne formy kontaktów indywidualnych np. rozmowy telefoniczne, e-mail, spotkania z~pedagogiem lub psychologiem.",
"children": []
}
]
},
{
"type": "ust",
"numbering": "\\S41 ust. 2",
"label": "",
"text": "\\item Zakres i~harmonogram spotkań",
"children": [
{
"type": "pkt",
"numbering": "\\S41 ust. 2 pkt. 1",
"label": "",
"text": "\\item Zakres oraz szczegółowy plan zebrań, konsultacji i~dyżurów nauczycieli oraz wychowawców określa \\textbf{Statut Szkoły} lub odrębne wewnątrzszkolne procedury.",
"children": []
}
]
},
{
"type": "ust",
"numbering": "\\S41 ust. 3",
"label": "",
"text": "\\item Prawo rodziców do konsultacji",
"children": [
{
"type": "pkt",
"numbering": "\\S41 ust. 3 pkt. 1",
"label": "",
"text": "\\item Rodzice (prawni opiekunowie) mają prawo w~dowolnym momencie roku szkolnego zwrócić się z~prośbą o~dodatkowe konsultacje lub spotkanie, szczególnie gdy dostrzegają niepokojące symptomy w~nauce lub zachowaniu ucznia, bądź chcą omówić kwestie rozwoju jego uzdolnień.",
"children": []
}
]
}
]
},
{
"type": "par",
"numbering": "\\S42",
"label": "",
"text": "\\paragraf{Zakres obowiązywania i procedura zmian}",
"children": [
{
"type": "ust",
"numbering": "\\S42 ust. 1",
"label": "",
"text": "\\item Niniejsze wewnątrzszkolne zasady oceniania stanowią integralną część \\textbf{Statutu Szkoły} i~podlegają zatwierdzeniu przez \\textbf{Radę Pedagogiczną} zgodnie z~obowiązującą procedurą.",
"children": []
},
{
"type": "ust",
"numbering": "\\S42 ust. 2",
"label": "",
"text": "\\item Wszelkie sprawy nieuregulowane niniejszym dokumentem rozstrzygane są w~oparciu o:",
"children": [
{
"type": "pkt",
"numbering": "\\S42 ust. 2 pkt. 1",
"label": "",
"text": "\\item Ustawę \\emph{Prawo oświatowe} oraz ustawę o~systemie oświaty\\fnnum{\\ustOSO},",
"children": []
},
{
"type": "pkt",
"numbering": "\\S42 ust. 2 pkt. 2",
"label": "",
"text": "\\item przepisy wykonawcze Ministra Edukacji i~Nauki w~sprawie oceniania, klasyfikowania i~promowania uczniów,",
"children": []
},
{
"type": "pkt",
"numbering": "\\S42 ust. 2 pkt. 3",
"label": "",
"text": "\\item przepisy regulujące funkcjonowanie Szkoły, zawarte w~\\textbf{Statucie Szkoły}.",
"children": []
}
@ -4424,7 +4571,7 @@
},
{
"type": "ust",
"numbering": "\\S40 ust. 3",
"numbering": "\\S42 ust. 3",
"label": "",
"text": "\\item Zmiany i~uzupełnienia do niniejszego dokumentu wprowadza się w~trybie przewidzianym",
"children": []
@ -4433,20 +4580,20 @@
},
{
"type": "par",
"numbering": "\\S41",
"numbering": "\\S43",
"label": "",
"text": "\\paragraf{Wejście w~życie}",
"children": [
{
"type": "ust",
"numbering": "\\S41 ust. 1",
"numbering": "\\S43 ust. 1",
"label": "",
"text": "\\item Niniejsze wewnątrzszkolne zasady oceniania obowiązują od dnia",
"children": []
},
{
"type": "ust",
"numbering": "\\S41 ust. 2",
"numbering": "\\S43 ust. 2",
"label": "",
"text": "\\item Z~dniem wejścia w~życie niniejszego dokumentu tracą moc wszelkie wcześniejsze przepisy wewnątrzszkolne w~zakresie oceniania, które są z~nim sprzeczne.",
"children": []

108
main.tex
View File

@ -2200,27 +2200,30 @@ im. Zbigniewa Herberta w Słubicach \\
\end{longenum}
%-----------------------------------------------------------------
\paragraf{Tryb podwyższenia rocznej oceny klasyfikacyjnej}
\begin{longenum}
% …wstęp, definicje…
\paragraf{Tryb podwyższenia rocznej (koncowej) oceny klasyfikacyjnej}
%
% Podstawa prawna: art. 44f ust. 5 ustawy o systemie oświaty (Dz.U. 2023 poz. 125 z późn. zm.)
\item Wniosek o~\emph{ustalenie oceny wyższej niż przewidywana}
% Podstawa prawna: art.44fust.56 oraz art.44n ustawy o Systemie Oświaty
% (Dz.U.2024poz.750) oraz §23 rozporządzenia MEN z 22II2019r.
\begin{longenum}
\item Wniosek o~\emph{ustalenie oceny wyższej niż przewidywana}
\begin{longenum}
\item Szczegółową procedurę składania wniosku określa się w~rozdziale \hyperref[sec:wyzsze-oceny]{Ustalanie Warunków Otrzymania Wyższych Ocen Klasyfikacyjnych}.
\item Zasady składania i rozpatrywania wniosku zostały określone
zgodnie z~[\ref{itm:ust-oceny-wyzszej}]\\
rozdziału \hyperref[sec:wyzsze-oceny]
{Ustalanie Warunków Otrzymania Wyższych Ocen Klasyfikacyjnych}.
\end{longenum}
%
% Podstawa prawna: art. 44f ust. 6 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz.U. 2023 poz. 125 z późn. zm.)
\item Wniosek o \emph{sprawdzian komisaryczny}
\item Wniosek o~\emph{egzamin sprawdzający} %(art.\,44n u.s.o.)
\begin{longenum}
\item Zasady organizacji sprawdzianu wiedzy i umiejętności ustala się w rozdziale \hyperref[sec:wyzsze-oceny]{Ustalanie Warunków Otrzymania Wyższych Ocen Klasyfikacyjnych}.
\item Zasady organizacji egzaminu sprawdzającego zostały określone
zgodnie z~[\ref{itm:egz-sprawdzajacy}]\\
rozdziału \hyperref[sec:wyzsze-oceny]
{Ustalanie Warunków Otrzymania Wyższych Ocen Klasyfikacyjnych}.
\end{longenum}
\end{longenum}
%-----------------------------------------------------------------
\paragraf{Ustalanie oceny rocznej z~zachowania}
\begin{longenum}
@ -2262,7 +2265,8 @@ im. Zbigniewa Herberta w Słubicach \\
% 1 ──────────────────────────────────────────────────────────────
% Art.44must.1u.s.o. prawo do EG poprawkowego z2przedmiotów
\item Prawo do przystąpienia
\item \label{itm:egz-poprawkowy-zasady}
Prawo do przystąpienia
\begin{longenum}
\item \label{itm:egz-poprawkowy-uprawnienia}
Uczeń, który w klasyfikacji rocznej uzyskał ocenę niedostateczną
@ -2317,7 +2321,7 @@ im. Zbigniewa Herberta w Słubicach \\
dołącza się do dokumentacji przebiegu nauczania. %§21ust.5rozp.MEN2019
\end{longenum}
% 7 ──────────────────────────────────────────────────────────────
% 7 ───────────────────────────────itm:egz-poprawkowy-zasady───────────────────────────────
% Art.44must.34&7u.s.o.
\item \label{itm:egz-poprawkowy-wynik}
Wynik egzaminu
@ -2440,7 +2444,8 @@ im. Zbigniewa Herberta w Słubicach \\
\textbf{nie później niż} w dniu poprzedzającym zakończenie
zajęć dydaktycznych.
\end{longenum}
%--------------------------------------
% 3. KOMISJA
\item \label{itm:egz-klas-komisja}
% §17 ust.3 rozp. MEN 2019
@ -2521,14 +2526,31 @@ im. Zbigniewa Herberta w Słubicach \\
%--------------------------------------
%
%
\section{Ustalanie Warunków Otrzymania Wyższych Ocen Klasyfikacyjnych}
\label{sec:wyzsze-oceny}
%
\paragraf{Zakres i cel regulacji}
\label{par:wyzsze-oceny-wstep}
\begin{longenum}
\item Niniejszy rozdział określa procedury postępowania w przypadku, gdy uczeń pełnoletni lub jego rodzice (prawni opiekunowie) ubiegają się o wyższą niż przewidywana ocenę klasyfikacyjną roczną lub śródroczną.
\item Wprowadzono także regulacje dotyczące egzaminu sprawdzającego, przeprowadzanego w przypadku zgłoszenia zastrzeżeń do trybu ustalenia oceny klasyfikacyjnej.
\item Celem rozdziału jest zapewnienie uczciwej, przejrzystej i zgodnej z praktyką szkolną procedury weryfikacji ocen, zarówno w przypadku wnioskowania o podwyższenie oceny, jak i zastrzeżeń do sposobu jej ustalenia.
\end{longenum}
\paragraf{Procedura uzyskania wyższej niż przewidywana oceny klasyfikacyjnej}
\label{par:ust-oceny-wyzszej}
\begin{longenum}
\item \textbf{Zakres stosowania i cel regulacji}
\item \label{itm:ust-oceny-wyzszej}
Zakres stosowania i cel regulacji
\begin{longenum}
\item Niniejsze postanowienia stosuje się w sytuacji, gdy \emph{przewidywana ocena klasyfikacyjna}
@ -2585,6 +2607,55 @@ im. Zbigniewa Herberta w Słubicach \\
\end{longenum}
%
\paragraf{Egzamin sprawdzający w razie zastrzeżeń co do trybu ustalenia oceny}
\label{par:egz-sprawdzajacy}
\begin{longenum}
% 1 ────────────────────────────────────────────────────────────
\item \label{itm:egz-sprawdzajacy}
Zakres i cel
\begin{longenum}
\item Egzamin sprawdzający przeprowadza się gdy rodzice lub pełnoletni uczeń zgłoszą zastrzeżenia do trybu ustalenia rocznej (końcowej) oceny klasyfikacyjnej z~zajęć edukacyjnych.
\end{longenum}
% 2 ────────────────────────────────────────────────────────────
\item Złożenie zastrzeżenia
\begin{longenum}
\item Pismo kieruje się do \textbf{Dyrektora} Szkoły
w~terminie \textbf{2~dni roboczych} od dnia zakończenia zajęć dydaktycznych (ogłoszenia oceny).
\item Zastrzeżenie musi wskazywać naruszone przepisy lub nieprawidłowości proceduralne.
\end{longenum}
% 3 ────────────────────────────────────────────────────────────
\item Powołanie komisji
\begin{longenum}
\item Dyrektor, w~ciągu \textbf{5~dni roboczych} od otrzymania zastrzeżenia, powołuje \textbf{komisję sprawdzającą} w~składzie co najmniej trzyosobowym: przewodniczący (\textbf{Dyrektor} lub wicedyrektor) oraz dwóch nauczycieli - egzaminujący i specjalista pokrewny.
\end{longenum}
% 4 ────────────────────────────────────────────────────────────
\item Terminy i forma egzaminu
\begin{longenum}
\item Egzamin wyznacza się \textbf{nie później niż w ciągu 5~dni roboczych} od powołania komisji.
\item Składa się z części \textbf{pisemnej} oraz
\textbf{ustnej lub praktycznej}; zakres zadań odpowiada
wymaganiom ogólnym i szczegółowym \textbf{Podstawy
Programowej}\fnnum{\pp}.
\item Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
mają zapewnione dostosowanie warunków. % §23ust.2 rozporządzenia MEN
\end{longenum}
% 5 ────────────────────────────────────────────────────────────
\item Wynik i charakter ostateczny
\begin{longenum}
\item Komisja \textbf{niezwłocznie} po egzaminie ustala nową ocenę roczną (końcową), która \textbf{nie może być niższa} od poprzedniej.
\item Ocena ustalona przez komisję jest \textbf{ostateczna} w ramach danej klasyfikacji.
\item Z egzaminu sporządza się \textbf{protokół}, a prace pisemne dołącza do dokumentacji przebiegu nauczania.
\end{longenum}
\end{longenum}
%--------------------------------------------------------------------
\section{Ustalanie Sposobów Przekazywania Informacji Rodzicom}
\label{sec:informowanie_rodzicow}
@ -2596,8 +2667,7 @@ im. Zbigniewa Herberta w Słubicach \\
\begin{longenum}
\item Postępach i~trudnościach ucznia w~nauce i~zachowaniu,
\item Szczególnych uzdolnieniach i~osiągnięciach ucznia,
\item Wynikach klasyfikacji śródrocznej i~rocznej oraz wymaganiach edukacyjnych
obowiązujących ucznia.
\item Wynikach klasyfikacji śródrocznej i~rocznej oraz wymaganiach edukacyjnych obowiązujących ucznia.
\end{longenum}
\item Celem niniejszych przepisów jest zapewnienie \textbf{sprawnej i~skutecznej} komunikacji Szkoły z~rodzicami, tak aby: