u: wagi ok

This commit is contained in:
baiobelfer 2025-03-15 17:08:49 +01:00
parent 1627a1db61
commit f4a4e89998
2 changed files with 15 additions and 15 deletions

BIN
main.pdf

Binary file not shown.

View File

@ -1179,7 +1179,7 @@ i~technikum z~dnia 28 czerwca 2024~r., opracowana przez Ministerstwo Edukacji i~
\paragraf{Zasady ogólne} \paragraf{Zasady ogólne}
\begin{longenum} \begin{longenum}
\item Ocenianie bieżące jest prowadzone systematycznie. Minimalna liczba ocen cząstkowych w semestrze zależy od tygodniowej liczby godzin danego przedmiotu, co przedstawiono w tabeli~\ref{tab:oceny}. \item Ocenianie bieżące jest prowadzone systematycznie. Minimalna liczba ocen cząstkowych w~semestrze zależy od tygodniowej liczby godzin danego przedmiotu, co przedstawiono w~tabeli~\ref{tab:oceny}.
\begin{table}[h] \begin{table}[h]
\centering \centering
@ -1189,16 +1189,17 @@ i~technikum z~dnia 28 czerwca 2024~r., opracowana przez Ministerstwo Edukacji i~
1--2 & co najmniej 3 \\ \hline 1--2 & co najmniej 3 \\ \hline
3 i więcej & co najmniej 4 \\ \hline 3 i więcej & co najmniej 4 \\ \hline
\end{tabular} \end{tabular}
\caption{Minimalna liczba ocen cząstkowych w semestrze w zależności od liczby godzin tygodniowo.} \caption{Minimalna liczba ocen cząstkowych w~semestrze w~zależności od liczby godzin tygodniowo.}
\label{tab:oceny} \label{tab:oceny}
\end{table} \end{table}
\item Oceny wpisywane są do dziennika elektronicznego wraz z czytelnym komentarzem. \item Oceny wpisywane są do dziennika elektronicznego wraz z~czytelnym komentarzem.
\end{longenum} \end{longenum}
\paragraf{Zasady korzystania z urządzeń elektronicznych} \paragraf{Zasady korzystania z~urządzeń elektronicznych}
\begin{longenum} \begin{longenum}
\item W~czasie trwania form sprawdzania wiedzy i~umiejętności urządzenia elektroniczne muszą być wyłączone i~przechowywane w~plecaku lub w~miejscu wyznaczonym przez nauczyciela. Wyjątek jest możliwy wyłącznie za wyraźnym zezwoleniem nauczyciela. \item W~czasie trwania form sprawdzania wiedzy i~umiejętności urządzenia elektroniczne muszą być wyłączone i~przechowywane w~plecaku lub w~miejscu wyznaczonym przez nauczyciela. Wyjątek jest możliwy wyłącznie za wyraźnym zezwoleniem nauczyciela.
\item \textbf{Korzystanie z niedozwolonych środków} (np. telefonu, smartwatcha) bez zgody nauczyciela skutkuje: \item \textbf{Korzystanie z niedozwolonych środków} (np. telefonu, smartwatcha) bez zgody nauczyciela skutkuje:
\begin{longenum} \begin{longenum}
\item Otrzymaniem 0~punktów. \item Otrzymaniem 0~punktów.
@ -1206,20 +1207,19 @@ i~technikum z~dnia 28 czerwca 2024~r., opracowana przez Ministerstwo Edukacji i~
\end{longenum} \end{longenum}
\end{longenum} \end{longenum}
\paragraf{Formy sprawdzania wiedzy i umiejętności oraz zasady ich przeprowadzania} \paragraf{Formy sprawdzania wiedzy i~umiejętności oraz zasady ich przeprowadzania}
\begin{longenum} \begin{longenum}
\item Znaczenie form sprawdzania wiedzy wynika z ich roli w procesie dydaktycznym: \item Znaczenie form sprawdzania wiedzy wynika z~ich roli w~procesie dydaktycznym:
\begin{longenum} \begin{longenum}
\item Weryfikacja stopnia opanowania przez ucznia wymagań szczegółowych i ogólnych przewidzianych w podstawie programowej. \item Weryfikacja stopnia opanowania przez ucznia wymagań szczegółowych i~ogólnych przewidzianych w~podstawie programowej.
\item Przygotowują uczniów do egzaminów zewnętrznych (np. matura), kształtując umiejętność pracy w warunkach kontrolowanych i ograniczonych czasowo. \item Przygotowują uczniów do egzaminów zewnętrznych (np. matura), kształtując umiejętność pracy w~warunkach kontrolowanych i~ograniczonych czasowo.
\end{longenum} \end{longenum}
\item Zasady określające wagi oraz znaczenie form sprawdzania wiedzy zostały ujęte w dokumentacji Przedmiotowego Oceniania (PO). Szczegółowe informacje obejmują: \item Zasady określające wagi poszczególnych form sprawdzania wiedzy zawarte są w~Przedmiotowym Ocenianiu (PO). Obejmują one:
\begin{longenum} \begin{longenum}
\item Ustalenie wag oraz znaczenia poszczególnych form sprawdzania wiedzy, uzależnionych od realizacji wymagań szczegółowych i ogólnych, określonych w podstawie programowej. \item Ustalenie wag dla form sprawdzania wiedzy zgodnie z wymaganiami podstawy programowej.
\item Dostosowanie wag do liczby i poziomu trudności wymagań edukacyjnych, co umożliwia obiektywne wystawienie oceny informującej o postępach ucznia.
\item Zapewnienie, że wagi przypisane poszczególnym formom sprawdzania wiedzy odzwierciedlają liczbę oraz poziom trudności wymagań edukacyjnych, zarówno szczegółowych, jak i ogólnych, z których uczeń jest rozliczany. Wagi te służą obiektywnemu i proporcjonalnemu wyznaczaniu oceny końcowej, która ma pełnić funkcję informacyjną o postępach ucznia w realizacji celów edukacyjnych, nie zaś stanowić formy kary lub nagrody.
\end{longenum} \end{longenum}
\item \textbf{Prace pisemne} (prace klasowe, sprawdziany, testy oraz diagnozy podlegające ocenie): \item \textbf{Prace pisemne} (prace klasowe, sprawdziany, testy oraz diagnozy podlegające ocenie):