diff --git a/main.pdf b/main.pdf index 4622cb7..bdd1239 100644 Binary files a/main.pdf and b/main.pdf differ diff --git a/main.tex b/main.tex index 0640972..1d0e403 100644 --- a/main.tex +++ b/main.tex @@ -1179,7 +1179,7 @@ i~technikum z~dnia 28 czerwca 2024~r., opracowana przez Ministerstwo Edukacji i~ \paragraf{Zasady ogólne} \begin{longenum} - \item Ocenianie bieżące jest prowadzone systematycznie. Minimalna liczba ocen cząstkowych w semestrze zależy od tygodniowej liczby godzin danego przedmiotu, co przedstawiono w tabeli~\ref{tab:oceny}. + \item Ocenianie bieżące jest prowadzone systematycznie. Minimalna liczba ocen cząstkowych w~semestrze zależy od tygodniowej liczby godzin danego przedmiotu, co przedstawiono w~tabeli~\ref{tab:oceny}. \begin{table}[h] \centering @@ -1189,16 +1189,17 @@ i~technikum z~dnia 28 czerwca 2024~r., opracowana przez Ministerstwo Edukacji i~ 1--2 & co najmniej 3 \\ \hline 3 i więcej & co najmniej 4 \\ \hline \end{tabular} - \caption{Minimalna liczba ocen cząstkowych w semestrze w zależności od liczby godzin tygodniowo.} + \caption{Minimalna liczba ocen cząstkowych w~semestrze w~zależności od liczby godzin tygodniowo.} \label{tab:oceny} \end{table} - \item Oceny wpisywane są do dziennika elektronicznego wraz z czytelnym komentarzem. + \item Oceny wpisywane są do dziennika elektronicznego wraz z~czytelnym komentarzem. \end{longenum} -\paragraf{Zasady korzystania z urządzeń elektronicznych} +\paragraf{Zasady korzystania z~urządzeń elektronicznych} \begin{longenum} \item W~czasie trwania form sprawdzania wiedzy i~umiejętności urządzenia elektroniczne muszą być wyłączone i~przechowywane w~plecaku lub w~miejscu wyznaczonym przez nauczyciela. Wyjątek jest możliwy wyłącznie za wyraźnym zezwoleniem nauczyciela. + \item \textbf{Korzystanie z niedozwolonych środków} (np. telefonu, smartwatcha) bez zgody nauczyciela skutkuje: \begin{longenum} \item Otrzymaniem 0~punktów. @@ -1206,22 +1207,21 @@ i~technikum z~dnia 28 czerwca 2024~r., opracowana przez Ministerstwo Edukacji i~ \end{longenum} \end{longenum} -\paragraf{Formy sprawdzania wiedzy i umiejętności oraz zasady ich przeprowadzania} +\paragraf{Formy sprawdzania wiedzy i~umiejętności oraz zasady ich przeprowadzania} \begin{longenum} - \item Znaczenie form sprawdzania wiedzy wynika z ich roli w procesie dydaktycznym: + \item Znaczenie form sprawdzania wiedzy wynika z~ich roli w~procesie dydaktycznym: \begin{longenum} - \item Weryfikacja stopnia opanowania przez ucznia wymagań szczegółowych i ogólnych przewidzianych w podstawie programowej. - \item Przygotowują uczniów do egzaminów zewnętrznych (np. matura), kształtując umiejętność pracy w warunkach kontrolowanych i ograniczonych czasowo. + \item Weryfikacja stopnia opanowania przez ucznia wymagań szczegółowych i~ogólnych przewidzianych w~podstawie programowej. + \item Przygotowują uczniów do egzaminów zewnętrznych (np. matura), kształtując umiejętność pracy w~warunkach kontrolowanych i~ograniczonych czasowo. \end{longenum} - \item Zasady określające wagi oraz znaczenie form sprawdzania wiedzy zostały ujęte w dokumentacji Przedmiotowego Oceniania (PO). Szczegółowe informacje obejmują: - \begin{longenum} - \item Ustalenie wag oraz znaczenia poszczególnych form sprawdzania wiedzy, uzależnionych od realizacji wymagań szczegółowych i ogólnych, określonych w podstawie programowej. - - \item Zapewnienie, że wagi przypisane poszczególnym formom sprawdzania wiedzy odzwierciedlają liczbę oraz poziom trudności wymagań edukacyjnych, zarówno szczegółowych, jak i ogólnych, z których uczeń jest rozliczany. Wagi te służą obiektywnemu i proporcjonalnemu wyznaczaniu oceny końcowej, która ma pełnić funkcję informacyjną o postępach ucznia w realizacji celów edukacyjnych, nie zaś stanowić formy kary lub nagrody. - \end{longenum} - + \item Zasady określające wagi poszczególnych form sprawdzania wiedzy zawarte są w~Przedmiotowym Ocenianiu (PO). Obejmują one: + \begin{longenum} + \item Ustalenie wag dla form sprawdzania wiedzy zgodnie z wymaganiami podstawy programowej. + \item Dostosowanie wag do liczby i poziomu trudności wymagań edukacyjnych, co umożliwia obiektywne wystawienie oceny informującej o postępach ucznia. + \end{longenum} + \item \textbf{Prace pisemne} (prace klasowe, sprawdziany, testy oraz diagnozy podlegające ocenie): \begin{longenum}