u
This commit is contained in:
parent
26ee6ece90
commit
e96dbffde4
110
main.tex
110
main.tex
@ -249,7 +249,6 @@ System oceniania opracowany w oparciu o:
|
||||
\paragraf{Cel i Zakres Stosowania Wewnątrzszkolnego Oceniania}
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
|
||||
|
||||
%----------------------
|
||||
% CEL
|
||||
%----------------------
|
||||
@ -405,51 +404,84 @@ System oceniania opracowany w oparciu o:
|
||||
\paragraf{Zasady klasyfikacji wewnątrzszkolnej}
|
||||
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Ocenianie wewnątrzszkolne ma na celu okresowe podsumowanie osiągnięć edukacyjnych ucznia z zajęć określonych w szkolnym planie nauczania oraz jego zachowania, w ramach klasyfikacji śródrocznej i rocznej.
|
||||
%----------------------
|
||||
% A. CHARAKTER I CEL
|
||||
%----------------------
|
||||
\item \textbf{Charakter i cel klasyfikacji}
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Ocenianie wewnątrzszkolne ma na celu okresowe podsumowanie osiągnięć edukacyjnych ucznia z zajęć określonych w szkolnym planie nauczania oraz jego zachowania, w ramach klasyfikacji śródrocznej i rocznej.
|
||||
\item Dotyczy zarówno \textbf{obowiązkowych}, jak i \textbf{dodatkowych} zajęć edukacyjnych (z zastrzeżeniem, że oceny z dodatkowych zajęć nie wpływają na promocję ani ukończenie szkoły).
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
\item Śródroczne i roczne oceny klasyfikacyjne z obowiązkowych zajęć edukacyjnych ustalają nauczyciele prowadzący te zajęcia. Ocenę klasyfikacyjną zachowania wystawia wychowawca klasy po zasięgnięciu opinii nauczycieli, uczniów danej klasy oraz ocenianego ucznia.
|
||||
%----------------------
|
||||
% B. USTALANIE OCEN
|
||||
%----------------------
|
||||
\item \textbf{Zasady ustalania ocen śródrocznych i rocznych}
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item \textbf{Śródroczne i roczne oceny z obowiązkowych zajęć edukacyjnych} ustalają nauczyciele prowadzący te zajęcia.
|
||||
\item \textbf{Ocenę klasyfikacyjną zachowania} wystawia wychowawca klasy po zasięgnięciu opinii nauczycieli, uczniów danej klasy oraz ocenianego ucznia.
|
||||
\item \textbf{Oceny z dodatkowych zajęć edukacyjnych} nie wpływają na promocję do klasy programowo wyższej ani na ukończenie szkoły.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
\item Oceny klasyfikacyjne z dodatkowych zajęć edukacyjnych nie wpływają na promocję do klasy programowo wyższej ani na ukończenie szkoły.
|
||||
%----------------------
|
||||
% C. DOKUMENTACJA I PUNKTY
|
||||
%----------------------
|
||||
\item \textbf{Dokumentowanie wyników i obliczanie punktów}
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item \textbf{Śródroczna i roczna ocena klasyfikacyjna} wynika z liczby punktów uzyskanych przez ucznia (odpowiednio w pierwszym okresie lub w całym roku szkolnym) i jest zapisywana w stosownej dokumentacji.
|
||||
\item Wynik punktowy jest następnie przeliczany na \textbf{procenty}, zgodnie z ustaleniami szkolnymi, a finalnie przekładany na \textbf{stopień} w skali 1--6 (lub ocenę niedostateczną–celującą).
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
\item Śródroczna i roczna ocena klasyfikacyjna wynika z liczby punktów uzyskanych przez ucznia (odpowiednio w pierwszym okresie lub w całym roku szkolnym) i jest zapisywana w stosownej dokumentacji.
|
||||
\newpage
|
||||
\item \textbf{Skala stopni klasyfikacyjnych}
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item \textbf{Przy wystawianiu ocen} stosuje się skalę stopni przedstawioną w tabeli~\ref{tab:skala_ocen}:
|
||||
|
||||
\item Przy wystawianiu ocen stosuje się skalę stopni przedstawioną w tabeli~\ref{tab:skala_ocen}:
|
||||
\begin{table}[h]
|
||||
\centering
|
||||
\begin{tabular}{|l|c|}
|
||||
\hline
|
||||
\textbf{Stopień} & \textbf{Ocena} \\ \hline
|
||||
celujący & 6 \\ \hline
|
||||
bardzo dobry & 5 \\ \hline
|
||||
dobry & 4 \\ \hline
|
||||
dostateczny & 3 \\ \hline
|
||||
dopuszczający & 2 \\ \hline
|
||||
niedostateczny & 1 \\ \hline
|
||||
\end{tabular}
|
||||
\caption{Skala ocen klasyfikacyjnych.}
|
||||
\label{tab:skala_ocen}
|
||||
\end{table}
|
||||
\begin{table}[h]
|
||||
\centering
|
||||
\begin{tabular}{|l|c|}
|
||||
\hline
|
||||
\textbf{Stopień} & \textbf{Ocena} \\ \hline
|
||||
celujący & 6 \\ \hline
|
||||
bardzo dobry & 5 \\ \hline
|
||||
dobry & 4 \\ \hline
|
||||
dostateczny & 3 \\ \hline
|
||||
dopuszczający & 2 \\ \hline
|
||||
niedostateczny & 1 \\ \hline
|
||||
\end{tabular}
|
||||
\caption{Skala ocen klasyfikacyjnych.}
|
||||
\label{tab:skala_ocen}
|
||||
\end{table}
|
||||
|
||||
\item Kryteria procentowe odpowiadające poszczególnym stopniom przedstawia tabela~\ref{tab:oceny_procentowe}:
|
||||
\begin{table}[h]
|
||||
\centering
|
||||
\begin{tabular}{|l|c|}
|
||||
\hline
|
||||
\textbf{Ocena} & \textbf{Udział punktowy w procentach} \\ \hline
|
||||
niedostateczny & 0--29\% \\ \hline
|
||||
dopuszczający & 30--49\% \\ \hline
|
||||
dostateczny & 50--64\% \\ \hline
|
||||
dobry & 65--79\% \\ \hline
|
||||
bardzo dobry & 80--95\% \\ \hline
|
||||
celujący & 96\% i więcej \\ \hline
|
||||
\end{tabular}
|
||||
\caption{Kryteria oceniania w procentach.}
|
||||
\label{tab:oceny_procentowe}
|
||||
\end{table}
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
%----------------------
|
||||
% E. KRYTERIA PROCENTOWE
|
||||
%----------------------
|
||||
\item \textbf{Kryteria procentowe przypisane poszczególnym stopniom}
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Kryteria procentowe przedstawia tabela~\ref{tab:oceny_procentowe}:
|
||||
\begin{table}[h]
|
||||
\centering
|
||||
\begin{tabular}{|l|c|}
|
||||
\hline
|
||||
\textbf{Ocena} & \textbf{Udział punktowy w procentach} \\ \hline
|
||||
niedostateczny & 0--29\% \\ \hline
|
||||
dopuszczający & 30--49\% \\ \hline
|
||||
dostateczny & 50--64\% \\ \hline
|
||||
dobry & 65--79\% \\ \hline
|
||||
bardzo dobry & 80--95\% \\ \hline
|
||||
celujący & 96\% i więcej \\ \hline
|
||||
\end{tabular}
|
||||
\caption{Kryteria oceniania w procentach.}
|
||||
\label{tab:oceny_procentowe}
|
||||
\end{table}
|
||||
\item Wynik procentowy oblicza się na podstawie liczby uzyskanych punktów i zaokrągla do części całkowitych zgodnie z zasadami matematycznymi.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
\item Wynik procentowy oblicza się na podstawie liczby uzyskanych punktów, a następnie zaokrągla do części całkowitych zgodnie z zasadami matematycznymi.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
% -------------------------------------------------% -------------------------------------------------
|
||||
% -------------------------------------------------
|
||||
% -------------------------------------------------
|
||||
|
||||
\paragraf{Jawność ocen}
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
|
Loading…
x
Reference in New Issue
Block a user