diff --git a/main.pdf b/main.pdf index 1550ced..6e77645 100644 Binary files a/main.pdf and b/main.pdf differ diff --git a/main.tex b/main.tex index 4a23563..e9e3015 100644 --- a/main.tex +++ b/main.tex @@ -249,7 +249,6 @@ System oceniania opracowany w oparciu o: \paragraf{Cel i Zakres Stosowania Wewnątrzszkolnego Oceniania} \begin{longenum} - %---------------------- % CEL %---------------------- @@ -405,51 +404,84 @@ System oceniania opracowany w oparciu o: \paragraf{Zasady klasyfikacji wewnątrzszkolnej} \begin{longenum} - \item Ocenianie wewnątrzszkolne ma na celu okresowe podsumowanie osiągnięć edukacyjnych ucznia z zajęć określonych w szkolnym planie nauczania oraz jego zachowania, w ramach klasyfikacji śródrocznej i rocznej. + %---------------------- + % A. CHARAKTER I CEL + %---------------------- + \item \textbf{Charakter i cel klasyfikacji} + \begin{longenum} + \item Ocenianie wewnątrzszkolne ma na celu okresowe podsumowanie osiągnięć edukacyjnych ucznia z zajęć określonych w szkolnym planie nauczania oraz jego zachowania, w ramach klasyfikacji śródrocznej i rocznej. + \item Dotyczy zarówno \textbf{obowiązkowych}, jak i \textbf{dodatkowych} zajęć edukacyjnych (z zastrzeżeniem, że oceny z dodatkowych zajęć nie wpływają na promocję ani ukończenie szkoły). + \end{longenum} - \item Śródroczne i roczne oceny klasyfikacyjne z obowiązkowych zajęć edukacyjnych ustalają nauczyciele prowadzący te zajęcia. Ocenę klasyfikacyjną zachowania wystawia wychowawca klasy po zasięgnięciu opinii nauczycieli, uczniów danej klasy oraz ocenianego ucznia. + %---------------------- + % B. USTALANIE OCEN + %---------------------- + \item \textbf{Zasady ustalania ocen śródrocznych i rocznych} + \begin{longenum} + \item \textbf{Śródroczne i roczne oceny z obowiązkowych zajęć edukacyjnych} ustalają nauczyciele prowadzący te zajęcia. + \item \textbf{Ocenę klasyfikacyjną zachowania} wystawia wychowawca klasy po zasięgnięciu opinii nauczycieli, uczniów danej klasy oraz ocenianego ucznia. + \item \textbf{Oceny z dodatkowych zajęć edukacyjnych} nie wpływają na promocję do klasy programowo wyższej ani na ukończenie szkoły. + \end{longenum} - \item Oceny klasyfikacyjne z dodatkowych zajęć edukacyjnych nie wpływają na promocję do klasy programowo wyższej ani na ukończenie szkoły. + %---------------------- + % C. DOKUMENTACJA I PUNKTY + %---------------------- + \item \textbf{Dokumentowanie wyników i obliczanie punktów} + \begin{longenum} + \item \textbf{Śródroczna i roczna ocena klasyfikacyjna} wynika z liczby punktów uzyskanych przez ucznia (odpowiednio w pierwszym okresie lub w całym roku szkolnym) i jest zapisywana w stosownej dokumentacji. + \item Wynik punktowy jest następnie przeliczany na \textbf{procenty}, zgodnie z ustaleniami szkolnymi, a finalnie przekładany na \textbf{stopień} w skali 1--6 (lub ocenę niedostateczną–celującą). + \end{longenum} - \item Śródroczna i roczna ocena klasyfikacyjna wynika z liczby punktów uzyskanych przez ucznia (odpowiednio w pierwszym okresie lub w całym roku szkolnym) i jest zapisywana w stosownej dokumentacji. + \newpage + \item \textbf{Skala stopni klasyfikacyjnych} + \begin{longenum} + \item \textbf{Przy wystawianiu ocen} stosuje się skalę stopni przedstawioną w tabeli~\ref{tab:skala_ocen}: - \item Przy wystawianiu ocen stosuje się skalę stopni przedstawioną w tabeli~\ref{tab:skala_ocen}: - \begin{table}[h] - \centering - \begin{tabular}{|l|c|} - \hline - \textbf{Stopień} & \textbf{Ocena} \\ \hline - celujący & 6 \\ \hline - bardzo dobry & 5 \\ \hline - dobry & 4 \\ \hline - dostateczny & 3 \\ \hline - dopuszczający & 2 \\ \hline - niedostateczny & 1 \\ \hline - \end{tabular} - \caption{Skala ocen klasyfikacyjnych.} - \label{tab:skala_ocen} - \end{table} + \begin{table}[h] + \centering + \begin{tabular}{|l|c|} + \hline + \textbf{Stopień} & \textbf{Ocena} \\ \hline + celujący & 6 \\ \hline + bardzo dobry & 5 \\ \hline + dobry & 4 \\ \hline + dostateczny & 3 \\ \hline + dopuszczający & 2 \\ \hline + niedostateczny & 1 \\ \hline + \end{tabular} + \caption{Skala ocen klasyfikacyjnych.} + \label{tab:skala_ocen} + \end{table} - \item Kryteria procentowe odpowiadające poszczególnym stopniom przedstawia tabela~\ref{tab:oceny_procentowe}: - \begin{table}[h] - \centering - \begin{tabular}{|l|c|} - \hline - \textbf{Ocena} & \textbf{Udział punktowy w procentach} \\ \hline - niedostateczny & 0--29\% \\ \hline - dopuszczający & 30--49\% \\ \hline - dostateczny & 50--64\% \\ \hline - dobry & 65--79\% \\ \hline - bardzo dobry & 80--95\% \\ \hline - celujący & 96\% i więcej \\ \hline - \end{tabular} - \caption{Kryteria oceniania w procentach.} - \label{tab:oceny_procentowe} - \end{table} + \end{longenum} + + %---------------------- + % E. KRYTERIA PROCENTOWE + %---------------------- + \item \textbf{Kryteria procentowe przypisane poszczególnym stopniom} + \begin{longenum} + \item Kryteria procentowe przedstawia tabela~\ref{tab:oceny_procentowe}: + \begin{table}[h] + \centering + \begin{tabular}{|l|c|} + \hline + \textbf{Ocena} & \textbf{Udział punktowy w procentach} \\ \hline + niedostateczny & 0--29\% \\ \hline + dopuszczający & 30--49\% \\ \hline + dostateczny & 50--64\% \\ \hline + dobry & 65--79\% \\ \hline + bardzo dobry & 80--95\% \\ \hline + celujący & 96\% i więcej \\ \hline + \end{tabular} + \caption{Kryteria oceniania w procentach.} + \label{tab:oceny_procentowe} + \end{table} + \item Wynik procentowy oblicza się na podstawie liczby uzyskanych punktów i zaokrągla do części całkowitych zgodnie z zasadami matematycznymi. + \end{longenum} - \item Wynik procentowy oblicza się na podstawie liczby uzyskanych punktów, a następnie zaokrągla do części całkowitych zgodnie z zasadami matematycznymi. \end{longenum} -% -------------------------------------------------% ------------------------------------------------- +% ------------------------------------------------- +% ------------------------------------------------- \paragraf{Jawność ocen} \begin{longenum}