diff --git a/m.pdf b/m.pdf index 98e4128..ce8fe7a 100644 Binary files a/m.pdf and b/m.pdf differ diff --git a/m.tex b/m.tex index bf9ca0f..cdc2633 100644 --- a/m.tex +++ b/m.tex @@ -855,9 +855,10 @@ i~technikum z~dnia 28 czerwca 2024~r., opracowana przez Ministerstwo Edukacji i~ \item \label{itm:fwe-po-fsw} Formy i sposoby weryfikacji osiągnięć edukacyjnych uczniów, w tym harmonogram prac kontrolnych związany z realizacją poszczególnych działów w danym semestrze, zgodny z Wewnątrzszkolnym Ocenianiem (WO). \item Szczegółowe zasady sprawdzania osiągnięć edukacyjnych, w tym: \begin{longenum} - \item Maksymalną liczbę punktów dla każdej formy sprawdzania wiedzy (np. kartkówka – 10 punktów). - \item Sposób przeliczania uzyskanych punktów na wartości procentowe. - \item Minimalne i rozszerzone wymagania dla poszczególnych ocen bieżących. + \item \label{itm:min-formy-weryfikacji} + Minimalną liczbę różnych form sprawdzania wiedzy i~umiejętności w~semestrze, zapewniającą wszechstronną ocenę, \emph{nie mniejszą niż określona w~WO} (\hyperref[itm:po-ob-trzy-formy]{\S17 ust. 2}); w~razie braku szczegółowych zasad w~PO, stosuje się postanowienia powołane w~nim. + + % \item Minimalne i rozszerzone wymagania dla poszczególnych ocen bieżących. \end{longenum} \item Zasady poprawy ocen bieżących oraz warunki uzyskania ocen wyższych niż wynikające z punktacji, zgodnie z ustaleniami Wewnątrzszkolnego Oceniania (WO), z uwzględnieniem szczególnych potrzeb edukacyjnych uczniów na podstawie opinii lub orzeczeń właściwych instytucji. \item Sposób informowania uczniów i ich rodziców lub prawnych opiekunów o wynikach procesu oceniania, w tym o postępach i trudnościach w nauce. @@ -1452,47 +1453,48 @@ i~technikum z~dnia 28 czerwca 2024~r., opracowana przez Ministerstwo Edukacji i~ \label{tab:oceny} \end{table} - \item \label{itm:po-ob-trzy-formy} Każdy uczeń musi być oceniany w~co najmniej trzech różnych formach sprawdzania wiedzy w~ciągu semestru. Jeżeli w~ocenianiu danego przedmiotu ustalono inaczej, obowiązują zasady wynikające z~tych ustaleń. + \item \label{itm:po-ob-trzy-formy} Każdy uczeń musi być oceniany w~co najmniej \textbf{trzech różnych formach sprawdzania wiedzy i umiejętności} w~ciągu semestru. Jeżeli w~dokumencie PO danego przedmiotu ustalono inaczej, obowiązują zasady wynikające z~tych ustaleń (\hyperref[itm:min-formy-weryfikacji]{\S12 ust. 2 pkt. 4 ppkt. 1 lit. c plit. a)}). \end{longenum} \paragraf{Zasady korzystania z~urządzeń elektronicznych} \begin{longenum} - \item W~czasie trwania form sprawdzania wiedzy i~umiejętności urządzenia elektroniczne muszą być wyłączone i~przechowywane w~plecaku lub w~miejscu wyznaczonym przez nauczyciela. Wyjątek jest możliwy wyłącznie za wyraźnym zezwoleniem nauczyciela. + \item \label{itm:zasady-urzadzenia-wylaczone} W~czasie trwania form sprawdzania wiedzy i~umiejętności urządzenia elektroniczne muszą być wyłączone i~przechowywane w~plecaku lub w~miejscu wyznaczonym przez nauczyciela. Wyjątek jest możliwy wyłącznie za wyraźnym zezwoleniem nauczyciela. - \item \textbf{Korzystanie z~niedozwolonych środków} (np.~telefonu, smartwatcha) bez zgody nauczyciela skutkuje: + \item \label{itm:zasady-niedozwolone-srodki} Korzystanie z~niedozwolonych środków (np.~telefonu, smartwatcha) bez zgody nauczyciela skutkuje: \begin{longenum} - \item Otrzymaniem~0 punktów. - \item Utratą możliwości poprawy tej oceny. + \item \label{itm:zasady-skutki-0-punktow} Otrzymaniem~0 punktów. + \item \label{itm:zasady-skutki-brak-poprawy} Utratą możliwości poprawy tej oceny. \end{longenum} \end{longenum} \paragraf{Formy sprawdzania wiedzy i~umiejętności oraz zasady ich przeprowadzania} \begin{longenum} - \item \textbf{Znaczenie form sprawdzania wiedzy}: + \item \label{itm:znaczenie-form-sprawdzania} Znaczenie form sprawdzania wiedzy: \begin{longenum} - \item Służą weryfikacji stopnia realizacji wymagań określonych w~podstawie programowej. - \item Przygotowują uczniów do egzaminów zewnętrznych, kształtując umiejętność pracy w~warunkach kontrolowanych i~ograniczonych czasowo. + \item \label{itm:znaczenie-weryfikacja-wymagan} Służą weryfikacji stopnia realizacji wymagań określonych w~podstawie programowej. + \item \label{itm:znaczenie-przygotowanie-egzaminy} Przygotowują uczniów do egzaminów zewnętrznych, kształtując umiejętność pracy w~warunkach kontrolowanych i~ograniczonych czasowo. + \end{longenum} + + \item \label{itm:wagi-form-sprawdzania} Maksymalne liczby punktów dla poszczególnych form sprawdzania wiedzy określone są w~dokumentacji Przedmiotowego Oceniania ([\ref{itm:maksymalna-liczba-punktow}]) i~obejmują w~szczególności: + \begin{longenum} + \item \label{itm:wagi-dostosowanie-wymagania} Dostosowanie punktacji do wymagań podstawy programowej w zakresie ich realizacji + + \item \label{itm:wagi-uwzglednienie-trudnosci} Uwzględnienie liczby oraz poziomu trudności sprawdzanych umiejętności i~wiedzy, zapewniające obiektywną ocenę postępów ucznia. \end{longenum} - \item \textbf{Wagi poszczególnych form sprawdzania wiedzy} określone są w~dokumentacji Przedmiotowego Oceniania (PO) i~obejmują w~szczególności: + \item \label{itm:prace-pisemne} Prace pisemne (prace klasowe, sprawdziany, testy, diagnozy podlegające ocenie): \begin{longenum} - \item Dostosowanie wag do wymagań podstawy programowej. - \item Uwzględnienie liczby oraz poziomu trudności sprawdzanych umiejętności i~wiedzy, zapewniające obiektywną ocenę postępów ucznia. - \end{longenum} - - \item \textbf{Prace pisemne} (prace klasowe, sprawdziany, testy, diagnozy podlegające ocenie): - \begin{longenum} - \item \textbf{Znaczenie prac pisemnych}: + \item \label{itm:znaczenie-prac-pisemnych} Znaczenie prac pisemnych: \begin{longenum} - \item Umożliwiają samodzielne, uporządkowane zaprezentowanie wiedzy, wymagające przemyślanej organizacji i~logicznego argumentowania. - \item Pozwalają na sprawdzenie umiejętności rozwiązywania zadań o~różnej konstrukcji (zadania otwarte i~zamknięte) oraz różnym poziomie trudności. - \item Ułatwiają szczegółową analizę błędów w~celu indywidualnej diagnozy i~planowania działań remediacyjnych. - \item Zapewniają obiektywność oceniania dzięki pisemnej formie odpowiedzi, którą można ponownie przeanalizować. + \item \label{itm:znaczenie-samodzielne-zaprezentowanie} Umożliwiają samodzielne, uporządkowane zaprezentowanie wiedzy, wymagające przemyślanej organizacji i~logicznego argumentowania. + \item \label{itm:znaczenie-rozwiązywanie-zadań} Pozwalają na sprawdzenie umiejętności rozwiązywania zadań o~różnej konstrukcji (zadania otwarte i~zamknięte) oraz różnym poziomie trudności. + \item \label{itm:znaczenie-analiza-błędów} Ułatwiają szczegółową analizę błędów w~celu indywidualnej diagnozy i~planowania działań remediacyjnych. + \item \label{itm:znaczenie-obiektywność-oceniania} Zapewniają obiektywność oceniania dzięki pisemnej formie odpowiedzi, którą można ponownie przeanalizować. \end{longenum} - - \item \textbf{Czas trwania} prac pisemnych ustalany jest w~oparciu o~rodzaj formy, zgodnie z~tabelą~\ref{tab:czas_trwania}: - + + \item \label{itm:czas-trwania-prac-pisemnych} Czas trwania prac pisemnych ustalany jest w~oparciu o~rodzaj formy, zgodnie z~tabelą~\ref{tab:czas_trwania}: + \begin{table}[h] \centering \begin{tabular}{|l|c|} @@ -1505,148 +1507,80 @@ i~technikum z~dnia 28 czerwca 2024~r., opracowana przez Ministerstwo Edukacji i~ \label{tab:czas_trwania} \end{table} - \item \textbf{Powtórzenie materiału} oraz zakres planowanej pracy pisemnej są przedstawiane uczniom przed jej przeprowadzeniem. + \item \label{itm:powtorka-materialu} Powtórzenie materiału oraz zakres planowanej pracy pisemnej są przedstawiane uczniom przed jej przeprowadzeniem. - \item \textbf{Terminy prac pisemnych}: + \item \label{itm:terminy-prac-pisemnych} Terminy prac pisemnych: \begin{longenum} - \item Ogłaszane są z~co~najmniej tygodniowym wyprzedzeniem. - \item Zgłaszane do dziennika elektronicznego. - \item W~jednym tygodniu mogą zostać przeprowadzone maksymalnie trzy takie prace. - \item W~ciągu jednego dnia – nie~więcej niż jedna taka praca. + \item \label{itm:terminy-tygodniowe-wyprzedzenie} Ogłaszane są z~co~najmniej tygodniowym wyprzedzeniem. + \item \label{itm:terminy-dziennik-elektroniczny} Zgłaszane do dziennika elektronicznego. + \item \label{itm:terminy-maksymalnie-trzy} W~jednym tygodniu mogą zostać przeprowadzone maksymalnie trzy takie prace. + \item \label{itm:terminy-jedna-na-dzien} W~ciągu jednego dnia – nie~więcej niż jedna taka praca. + \end{longenum} + + \item \label{itm:wyniki-prac-pisemnych} Wyniki prac pisemnych: + \begin{longenum} + \item \label{itm:wyniki-10-dni} Publikowane są w~terminie do~10 dni roboczych. + \item \label{itm:wyniki-15-dni} W~przypadku dłuższych form (np.~z~języka polskiego lub rozbudowanych diagnoz) termin wynosi do~15 dni roboczych. + \item \label{itm:wyniki-wglad-do-pracy} Uczeń ma prawo do wglądu w~sprawdzoną i~ocenioną pracę pisemną, po czym zwraca ją nauczycielowi. + \item \label{itm:wyniki-przechowywanie-do-konca-roku} Nauczyciel ma obowiązek przechowywać sprawdzone i~ocenione prace pisemne do~końca roku szkolnego, tj.~do~31 sierpnia danego roku. \end{longenum} - \item \textbf{Wyniki prac pisemnych}: + \item \label{itm:poprawa-oceny-niedostatecznej} Poprawa oceny niedostatecznej (poniżej~30\%~punktów): \begin{longenum} - \item Publikowane są w~terminie do~10 dni roboczych. - \item W~przypadku dłuższych form (np.~z~języka polskiego lub rozbudowanych diagnoz) termin wynosi do~15 dni roboczych. - \item Uczeń ma prawo do wglądu w~sprawdzoną i~ocenioną pracę pisemną, po czym zwraca ją nauczycielowi. - \item Nauczyciel ma obowiązek przechowywać sprawdzone i~ocenione prace pisemne do~końca roku szkolnego, tj.~do~31 sierpnia danego roku. - \end{longenum} - - \item \textbf{Poprawa oceny niedostatecznej (poniżej~30\%~punktów)}: - \begin{longenum} - \item Uczeń może przystąpić do~jednokrotnej poprawy. - \item Do~dziennika wpisywana jest wyższa ocena uzyskana podczas poprawy. + \item \label{itm:poprawa-jednokrotna} Uczeń może przystąpić do~jednokrotnej poprawy. + \item \label{itm:poprawa-wyzsza-ocena} Do~dziennika wpisywana jest wyższa ocena uzyskana podczas poprawy. \end{longenum} \end{longenum} - \item \textbf{Formy sprawdzania wiedzy z~materiału omawianego na trzech ostatnich lekcjach}: + \item \label{itm:formy-sprawdzania-ostatnie-lekcje} Formy sprawdzania wiedzy z~materiału omawianego na trzech ostatnich lekcjach: \begin{longenum} - \item \textbf{Znaczenie}: + \item \label{itm:znaczenie-form-sprawdzania} Znaczenie: \begin{longenum} - \item Umożliwiają bieżącą weryfikację systematyczności i~postępów w~przyswajaniu nowych treści. - \item Sprzyjają nawykowi regularnego uczenia się oraz szybkiemu reagowaniu na zadania w~ograniczonym czasie. - \item Dostarczają nauczycielowi aktualnych informacji o~poziomie opanowania materiału, wspomagając diagnozę potrzeb edukacyjnych. + \item \label{itm:znaczenie-systematycznosc-postepy} Umożliwiają bieżącą weryfikację systematyczności i~postępów w~przyswajaniu nowych treści. + \item \label{itm:znaczenie-nawyki-regularnosci} Sprzyjają nawykowi regularnego uczenia się oraz szybkiemu reagowaniu na zadania w~ograniczonym czasie. + \item \label{itm:znaczenie-diagnoza-potrzeb} Dostarczają nauczycielowi aktualnych informacji o~poziomie opanowania materiału, wspomagając diagnozę potrzeb edukacyjnych. \end{longenum} - \item Realizowane są \textbf{bez wcześniejszej zapowiedzi} i~nie~podlegają \textbf{poprawie}. + \item \label{itm:realizacja-bez-zapowiedzi} Realizowane są \textbf{bez wcześniejszej zapowiedzi} i~nie~podlegają \textbf{poprawie}. - \item \textbf{Kartkówki}: + \item \label{itm:kartkowki} Kartkówki: \begin{longenum} - \item Trwają maksymalnie~15 minut. - \item Wyniki przekazywane są w~terminie do~10 dni roboczych. + \item \label{itm:czas-trwania-kartkowki} Trwają maksymalnie~15 minut. + \item \label{itm:termin-wynikow-kartkowki} Wyniki przekazywane są w~terminie do~10 dni roboczych. \end{longenum} - \item \textbf{Odpowiedzi ustne}: + \item \label{itm:odpowiedzi-ustne} Odpowiedzi ustne: \begin{longenum} - \item Uczeń wybierany jest w~sposób gwarantujący równomierne obciążenie klasy. - \item Może otrzymać 1--2 minuty na krótkie przygotowanie, jeżeli pytanie tego wymaga. - \item Ocena wraz z~informacją zwrotną przekazywana jest niezwłocznie po odpowiedzi. + \item \label{itm:odpowiedzi-wybieranie-uczniow} Uczeń wybierany jest w~sposób gwarantujący równomierne obciążenie klasy. + \item \label{itm:odpowiedzi-przygotowanie} Może otrzymać 1--2 minuty na krótkie przygotowanie, jeżeli pytanie tego wymaga. + \item \label{itm:odpowiedzi-ocena-niezwloczna} Ocena wraz z~informacją zwrotną przekazywana jest niezwłocznie po odpowiedzi. \end{longenum} - \item \textbf{Odstępstwa od zasad} dopuszcza się w~uzasadnionych przypadkach, po wcześniejszym poinformowaniu uczniów. + \item \label{itm:odstepstwa-od-zasad} Odstępstwa od zasad dopuszcza się w~uzasadnionych przypadkach, po wcześniejszym poinformowaniu uczniów. \end{longenum} + + \item \label{itm:inne-formy-sprawdzania} Inne formy sprawdzania wiedzy i~umiejętności: + \begin{longenum} + \item \label{itm:inne-formy-aktywnosc-zadania} Obejmują aktywność na lekcji oraz zadania charakterystyczne dla danego przedmiotu (m.in.~ćwiczenia ustne, pisemne i~praktyczne, referaty, prezentacje, projekty, prace twórcze). + \item \label{itm:inne-formy-szczegoly-podmiotowe} Szczegóły i~zakres ich stosowania określa nauczyciel w~dokumentacji Przedmiotowego Oceniania (PO). + \end{longenum} \end{longenum} - \item \textbf{Inne formy sprawdzania wiedzy i~umiejętności}: - \begin{longenum} - \item Obejmują aktywność na lekcji oraz zadania charakterystyczne dla danego przedmiotu (m.in.~ćwiczenia ustne, pisemne i~praktyczne, referaty, prezentacje, projekty, prace twórcze). - \item Szczegóły i~zakres ich stosowania określa nauczyciel w~dokumentacji Przedmiotowego Oceniania (PO). - \end{longenum} -\end{longenum} - \paragraf{Nieobecności i~terminy} \begin{longenum} % \item W~tygodniu nie~może odbyć się więcej niż 3 zapowiedziane sprawdziany (w~tym nie~więcej niż jeden dziennie). - \item Ostatnia praca pisemna może się odbyć najpóźniej na~2 tygodnie przed radą klasyfikacyjną. - - \item Uczeń, który był nieobecny na sprawdzianie z powodu usprawiedliwionej nieobecności, ma obowiązek w ciągu dwóch tygodni od powrotu do szkoły uzgodnić z nauczycielem przedmiotu termin i formę zaliczenia sprawdzianu. - - \item Udział ucznia w~lekcji, na~którą zapowiedziano prace pisemną, jest obowiązkowy, z~wyłączeniem nieobecności spowodowanej chorobą lub innym czynnikiem losowym. - - \item Każda zapowiedziana forma sprawdzania wiedzy jest obowiązkowa do~zaliczenia przez ucznia. - - \item Uczeń ma prawo zgłosić nieprzygotowanie do lekcji, z~wyłączeniem zajęć, na które zapowiedziano pracę pisemną (z~zastrzeżeniem ust. 6 i 7). Prawo to może być realizowane jednokrotnie w~ciągu semestru, \textcolor{blue}{o ile nauczyciel, w~Przedmiotowym Ocenianiu (PO), nie określi inaczej liczby dopuszczalnych zgłoszeń nieprzygotowania}. - - \item Nieprzygotowanie ucznia, który reprezentował szkołę (np.~w~konkursach lub zawodach), jest usprawiedliwiane na~wniosek nauczyciela-opiekuna. - - \item Uczeń jest zwolniony z~pisania bieżących kartkówek i~odpowiedzi w~pierwszym dniu po usprawiedliwionej nieobecności trwającej co~najmniej 5 dni w~przypadku przedmiotów realizowanych raz w~tygodniu lub co~najmniej 3 dni w~przypadku pozostałych przedmiotów. - + \item \label{itm:ostatnia-praca-pisemna} Ostatnia praca pisemna może się odbyć najpóźniej na~2 tygodnie przed radą klasyfikacyjną. + \item \label{itm:usprawiedliwiona-nieobecnosc} Uczeń, który był nieobecny na sprawdzianie z powodu usprawiedliwionej nieobecności, ma obowiązek w ciągu dwóch tygodni od powrotu do szkoły uzgodnić z nauczycielem przedmiotu termin i formę zaliczenia sprawdzianu. + \item \label{itm:obowiazek-udzialu-w-lekcji} Udział ucznia w~lekcji, na~którą zapowiedziano prace pisemną, jest obowiązkowy, z~wyłączeniem nieobecności spowodowanej chorobą lub innym czynnikiem losowym. + \item \label{itm:obowiazek-zaliczenia-sprawdzianu} Każda zapowiedziana forma sprawdzania wiedzy jest obowiązkowa do~zaliczenia przez ucznia. + \item \label{itm:prawo-nieprzygotowania} Uczeń ma prawo zgłosić nieprzygotowanie do lekcji, z~wyłączeniem zajęć, na które zapowiedziano pracę pisemną (z~zastrzeżeniem ust. 6 i 7). Prawo to może być realizowane jednokrotnie w~ciągu semestru, \textcolor{blue}{o ile nauczyciel, w~Przedmiotowym Ocenianiu (PO), nie określi inaczej liczby dopuszczalnych zgłoszeń nieprzygotowania}. + \item \label{itm:usprawiedliwienie-reprezentacja} Nieprzygotowanie ucznia, który reprezentował szkołę (np.~w~konkursach lub zawodach), jest usprawiedliwiane na~wniosek nauczyciela-opiekuna. + \item \label{itm:zwolnienie-po-nieobecnosci} Uczeń jest zwolniony z~pisania bieżących kartkówek i~odpowiedzi w~pierwszym dniu po usprawiedliwionej nieobecności trwającej co~najmniej 5 dni w~przypadku przedmiotów realizowanych raz w~tygodniu lub co~najmniej 3 dni w~przypadku pozostałych przedmiotów. \end{longenum} % 17. Oceny z wychowania fizycznego przekazywane są uczniowi ustnie i wpisywane do dziennika % elektronicznego. -% Udział ucznia na lekcji, na którą zapowiedziano sprawdzian lub kartkówkę jest obowiązkowy -% z wyłączeniem nieobecności spowodowanej chorobą lub innym czynnikiem losowym. -% Każda zapowiedziana forma sprawdzania wiedzy jest obowiązkowa do zaliczenia przez ucznia. -% 21. Jeżeli uczeń jest nieobecny na sprawdzianie, po powrocie do szkoły ma obowiązek ustalić z nauczycielem -% przedmiotu termin i formę poprawy/zaliczenia sprawdzianu, nie później niż dwa tygodnie od powrotu -% do szkoły. - -% Uczeń ma prawo zgłoszenia nieprzygotowania do zajęć lekcyjnych. -% 24. Zgłoszenie nieprzygotowania nie przysługuje na lekcji, na którą zapowiedziano sprawdzian, -% z zastrzeżeniem ust.25 i 26. -% 25. Nieprzygotowanie ucznia, który reprezentował Szkołę (np. w konkursach, zawodach), -% jest usprawiedliwiane na prośbę nauczyciela-opiekuna. -% 26. Uczeń ma prawo do zgłoszenia nieprzygotowania i jest zwolniony z pisania bieżących kartkówek -% i odpowiedzi pierwszego dnia po nieobecności usprawiedliwionej trwającej: -%  co najmniej 5 dni– z przedmiotów, z których zajęcia odbywają się raz w tygodniu -%  co najmniej 3 dni – z pozostałych przedmiotów. -% 27. Uczeń ma obowiązek być przygotowany do odpowiedzi ustnej ztrzech ostatnich jednostek tematycznych - -%------------------------------------------------------------------------- -% \subsection{Klasyfikacja śródroczna (okresowa)} -% \label{itm:klasyfikacja-srodroczna} - -% \begin{longenum} - -% \item \label{itm:klasyfikacja-zasady-ogolne} \textbf{Zasady ogólne}: -% \begin{longenum} -% \item Klasyfikacja śródroczna przeprowadzana jest raz w ciągu roku szkolnego, zgodnie z zasadami określonymi w [\ref{itm:klasyfikacja-charakter-cel}]. - -% \end{longenum} - -% \item \label{itm:klasyfikacja-specyfika} \textbf{Specyfika klasyfikacji śródrocznej}: -% \begin{longenum} -% \item Klasyfikacja śródroczna obejmuje podsumowanie osiągnięć edukacyjnych ucznia za pierwszy semestr roku szkolnego, zgodnie z wymaganiami określonymi w [\ref{itm:klasyfikacja-cel-okresowe-podsumowanie}]. -% \item Terminy klasyfikacji ustala dyrektor szkoły, stosownie do [\ref{itm:klasyfikacja-terminy-klasyfikacyjne}]. -% \item Informacje o przewidywanych ocenach śródrocznych przekazywane są uczniom i rodzicom zgodnie z terminami określonymi w [\ref{itm:klasyfikacja-termin-informacji}]. -% \end{longenum} - -% \item \label{itm:klasyfikacja-niekwalifikowanie-srodroczne} \textbf{Niekwalifikowanie śródroczne}: -% \begin{longenum} -% \item Warunki niekwalifikowania ucznia w klasyfikacji śródrocznej opisane są w [\ref{itm:klasyfikacja-warunki-klasyfikowalnosci}]. -% \item W przypadku nieklasyfikacji, nauczyciel zobowiązany jest określić ramy i tryb, w jakim uczeń może nadrobić zaległości w drugim półroczu: -% \begin{longenum} -% \item Nauczyciel ustala plan działań, uwzględniając: -% \begin{longenum} -% \item Materiał do uzupełnienia. -% \item Terminy realizacji poszczególnych elementów. -% \item Formy sprawdzenia wiedzy. -% \end{longenum} -% \item Monitoruje postępy ucznia, zapewniając możliwość konsultacji. -% \item Informuje rodziców o~warunkach nadrabiania zaległości poprzez stosowne wpisy w dzienniku elektronicznym. -% \end{longenum} -% \end{longenum} - -% % \item \label{itm:procedura-odwolawcza} \textbf{Procedura odwoławcza}: -% % \begin{longenum} -% % \item Procedura odwoławcza w przypadku niezgodności oceny śródrocznej z przepisami określona jest w [\ref{itm:odwolanie-przepisy}]. -% % \end{longenum} - -% \end{longenum} - %------------------------------------------------------------------------- %------------------------------------------------------------------------- diff --git a/main.pdf b/main.pdf index ac0fbc9..10c378f 100644 Binary files a/main.pdf and b/main.pdf differ diff --git a/main.tex b/main.tex index 52e93ef..61ed1cc 100644 --- a/main.tex +++ b/main.tex @@ -855,9 +855,10 @@ i~technikum z~dnia 28 czerwca 2024~r., opracowana przez Ministerstwo Edukacji i~ \item \label{itm:fwe-po-fsw} Formy i sposoby weryfikacji osiągnięć edukacyjnych uczniów, w tym harmonogram prac kontrolnych związany z realizacją poszczególnych działów w danym semestrze, zgodny z Wewnątrzszkolnym Ocenianiem (WO). \item Szczegółowe zasady sprawdzania osiągnięć edukacyjnych, w tym: \begin{longenum} - \item Maksymalną liczbę punktów dla każdej formy sprawdzania wiedzy (np. kartkówka – 10 punktów). - \item Sposób przeliczania uzyskanych punktów na wartości procentowe. - \item Minimalne i rozszerzone wymagania dla poszczególnych ocen bieżących. + \item \label{itm:min-formy-weryfikacji} + Minimalną liczbę różnych form sprawdzania wiedzy i~umiejętności w~semestrze, zapewniającą wszechstronną ocenę, \emph{nie mniejszą niż określona w~WO} ([\ref{itm:po-ob-trzy-formy}]); w~razie braku szczegółowych zasad w~PO, stosuje się postanowienia powołane w~nim. + + % \item Minimalne i rozszerzone wymagania dla poszczególnych ocen bieżących. \end{longenum} \item Zasady poprawy ocen bieżących oraz warunki uzyskania ocen wyższych niż wynikające z punktacji, zgodnie z ustaleniami Wewnątrzszkolnego Oceniania (WO), z uwzględnieniem szczególnych potrzeb edukacyjnych uczniów na podstawie opinii lub orzeczeń właściwych instytucji. \item Sposób informowania uczniów i ich rodziców lub prawnych opiekunów o wynikach procesu oceniania, w tym o postępach i trudnościach w nauce. @@ -1452,47 +1453,48 @@ i~technikum z~dnia 28 czerwca 2024~r., opracowana przez Ministerstwo Edukacji i~ \label{tab:oceny} \end{table} - \item \label{itm:po-ob-trzy-formy} Każdy uczeń musi być oceniany w~co najmniej trzech różnych formach sprawdzania wiedzy w~ciągu semestru. Jeżeli w~ocenianiu danego przedmiotu ustalono inaczej, obowiązują zasady wynikające z~tych ustaleń. + \item \label{itm:po-ob-trzy-formy} Każdy uczeń musi być oceniany w~co najmniej \textbf{trzech różnych formach sprawdzania wiedzy i umiejętności} w~ciągu semestru. Jeżeli w~dokumencie PO danego przedmiotu ustalono inaczej, obowiązują zasady wynikające z~tych ustaleń ([\ref{itm:min-formy-weryfikacji}]). \end{longenum} \paragraf{Zasady korzystania z~urządzeń elektronicznych} \begin{longenum} - \item W~czasie trwania form sprawdzania wiedzy i~umiejętności urządzenia elektroniczne muszą być wyłączone i~przechowywane w~plecaku lub w~miejscu wyznaczonym przez nauczyciela. Wyjątek jest możliwy wyłącznie za wyraźnym zezwoleniem nauczyciela. + \item \label{itm:zasady-urzadzenia-wylaczone} W~czasie trwania form sprawdzania wiedzy i~umiejętności urządzenia elektroniczne muszą być wyłączone i~przechowywane w~plecaku lub w~miejscu wyznaczonym przez nauczyciela. Wyjątek jest możliwy wyłącznie za wyraźnym zezwoleniem nauczyciela. - \item \textbf{Korzystanie z~niedozwolonych środków} (np.~telefonu, smartwatcha) bez zgody nauczyciela skutkuje: + \item \label{itm:zasady-niedozwolone-srodki} Korzystanie z~niedozwolonych środków (np.~telefonu, smartwatcha) bez zgody nauczyciela skutkuje: \begin{longenum} - \item Otrzymaniem~0 punktów. - \item Utratą możliwości poprawy tej oceny. + \item \label{itm:zasady-skutki-0-punktow} Otrzymaniem~0 punktów. + \item \label{itm:zasady-skutki-brak-poprawy} Utratą możliwości poprawy tej oceny. \end{longenum} \end{longenum} \paragraf{Formy sprawdzania wiedzy i~umiejętności oraz zasady ich przeprowadzania} \begin{longenum} - \item \textbf{Znaczenie form sprawdzania wiedzy}: + \item \label{itm:znaczenie-form-sprawdzania} Znaczenie form sprawdzania wiedzy: \begin{longenum} - \item Służą weryfikacji stopnia realizacji wymagań określonych w~podstawie programowej. - \item Przygotowują uczniów do egzaminów zewnętrznych, kształtując umiejętność pracy w~warunkach kontrolowanych i~ograniczonych czasowo. + \item \label{itm:znaczenie-weryfikacja-wymagan} Służą weryfikacji stopnia realizacji wymagań określonych w~podstawie programowej. + \item \label{itm:znaczenie-przygotowanie-egzaminy} Przygotowują uczniów do egzaminów zewnętrznych, kształtując umiejętność pracy w~warunkach kontrolowanych i~ograniczonych czasowo. + \end{longenum} + + \item \label{itm:wagi-form-sprawdzania} Maksymalne liczby punktów dla poszczególnych form sprawdzania wiedzy określone są w~dokumentacji Przedmiotowego Oceniania ([\ref{itm:maksymalna-liczba-punktow}]) i~obejmują w~szczególności: + \begin{longenum} + \item \label{itm:wagi-dostosowanie-wymagania} Dostosowanie punktacji do wymagań podstawy programowej w zakresie ich realizacji + + \item \label{itm:wagi-uwzglednienie-trudnosci} Uwzględnienie liczby oraz poziomu trudności sprawdzanych umiejętności i~wiedzy, zapewniające obiektywną ocenę postępów ucznia. \end{longenum} - \item \textbf{Wagi poszczególnych form sprawdzania wiedzy} określone są w~dokumentacji Przedmiotowego Oceniania (PO) i~obejmują w~szczególności: + \item \label{itm:prace-pisemne} Prace pisemne (prace klasowe, sprawdziany, testy, diagnozy podlegające ocenie): \begin{longenum} - \item Dostosowanie wag do wymagań podstawy programowej. - \item Uwzględnienie liczby oraz poziomu trudności sprawdzanych umiejętności i~wiedzy, zapewniające obiektywną ocenę postępów ucznia. - \end{longenum} - - \item \textbf{Prace pisemne} (prace klasowe, sprawdziany, testy, diagnozy podlegające ocenie): - \begin{longenum} - \item \textbf{Znaczenie prac pisemnych}: + \item \label{itm:znaczenie-prac-pisemnych} Znaczenie prac pisemnych: \begin{longenum} - \item Umożliwiają samodzielne, uporządkowane zaprezentowanie wiedzy, wymagające przemyślanej organizacji i~logicznego argumentowania. - \item Pozwalają na sprawdzenie umiejętności rozwiązywania zadań o~różnej konstrukcji (zadania otwarte i~zamknięte) oraz różnym poziomie trudności. - \item Ułatwiają szczegółową analizę błędów w~celu indywidualnej diagnozy i~planowania działań remediacyjnych. - \item Zapewniają obiektywność oceniania dzięki pisemnej formie odpowiedzi, którą można ponownie przeanalizować. + \item \label{itm:znaczenie-samodzielne-zaprezentowanie} Umożliwiają samodzielne, uporządkowane zaprezentowanie wiedzy, wymagające przemyślanej organizacji i~logicznego argumentowania. + \item \label{itm:znaczenie-rozwiązywanie-zadań} Pozwalają na sprawdzenie umiejętności rozwiązywania zadań o~różnej konstrukcji (zadania otwarte i~zamknięte) oraz różnym poziomie trudności. + \item \label{itm:znaczenie-analiza-błędów} Ułatwiają szczegółową analizę błędów w~celu indywidualnej diagnozy i~planowania działań remediacyjnych. + \item \label{itm:znaczenie-obiektywność-oceniania} Zapewniają obiektywność oceniania dzięki pisemnej formie odpowiedzi, którą można ponownie przeanalizować. \end{longenum} - - \item \textbf{Czas trwania} prac pisemnych ustalany jest w~oparciu o~rodzaj formy, zgodnie z~tabelą~\ref{tab:czas_trwania}: - + + \item \label{itm:czas-trwania-prac-pisemnych} Czas trwania prac pisemnych ustalany jest w~oparciu o~rodzaj formy, zgodnie z~tabelą~\ref{tab:czas_trwania}: + \begin{table}[h] \centering \begin{tabular}{|l|c|} @@ -1505,148 +1507,80 @@ i~technikum z~dnia 28 czerwca 2024~r., opracowana przez Ministerstwo Edukacji i~ \label{tab:czas_trwania} \end{table} - \item \textbf{Powtórzenie materiału} oraz zakres planowanej pracy pisemnej są przedstawiane uczniom przed jej przeprowadzeniem. + \item \label{itm:powtorka-materialu} Powtórzenie materiału oraz zakres planowanej pracy pisemnej są przedstawiane uczniom przed jej przeprowadzeniem. - \item \textbf{Terminy prac pisemnych}: + \item \label{itm:terminy-prac-pisemnych} Terminy prac pisemnych: \begin{longenum} - \item Ogłaszane są z~co~najmniej tygodniowym wyprzedzeniem. - \item Zgłaszane do dziennika elektronicznego. - \item W~jednym tygodniu mogą zostać przeprowadzone maksymalnie trzy takie prace. - \item W~ciągu jednego dnia – nie~więcej niż jedna taka praca. + \item \label{itm:terminy-tygodniowe-wyprzedzenie} Ogłaszane są z~co~najmniej tygodniowym wyprzedzeniem. + \item \label{itm:terminy-dziennik-elektroniczny} Zgłaszane do dziennika elektronicznego. + \item \label{itm:terminy-maksymalnie-trzy} W~jednym tygodniu mogą zostać przeprowadzone maksymalnie trzy takie prace. + \item \label{itm:terminy-jedna-na-dzien} W~ciągu jednego dnia – nie~więcej niż jedna taka praca. + \end{longenum} + + \item \label{itm:wyniki-prac-pisemnych} Wyniki prac pisemnych: + \begin{longenum} + \item \label{itm:wyniki-10-dni} Publikowane są w~terminie do~10 dni roboczych. + \item \label{itm:wyniki-15-dni} W~przypadku dłuższych form (np.~z~języka polskiego lub rozbudowanych diagnoz) termin wynosi do~15 dni roboczych. + \item \label{itm:wyniki-wglad-do-pracy} Uczeń ma prawo do wglądu w~sprawdzoną i~ocenioną pracę pisemną, po czym zwraca ją nauczycielowi. + \item \label{itm:wyniki-przechowywanie-do-konca-roku} Nauczyciel ma obowiązek przechowywać sprawdzone i~ocenione prace pisemne do~końca roku szkolnego, tj.~do~31 sierpnia danego roku. \end{longenum} - \item \textbf{Wyniki prac pisemnych}: + \item \label{itm:poprawa-oceny-niedostatecznej} Poprawa oceny niedostatecznej (poniżej~30\%~punktów): \begin{longenum} - \item Publikowane są w~terminie do~10 dni roboczych. - \item W~przypadku dłuższych form (np.~z~języka polskiego lub rozbudowanych diagnoz) termin wynosi do~15 dni roboczych. - \item Uczeń ma prawo do wglądu w~sprawdzoną i~ocenioną pracę pisemną, po czym zwraca ją nauczycielowi. - \item Nauczyciel ma obowiązek przechowywać sprawdzone i~ocenione prace pisemne do~końca roku szkolnego, tj.~do~31 sierpnia danego roku. - \end{longenum} - - \item \textbf{Poprawa oceny niedostatecznej (poniżej~30\%~punktów)}: - \begin{longenum} - \item Uczeń może przystąpić do~jednokrotnej poprawy. - \item Do~dziennika wpisywana jest wyższa ocena uzyskana podczas poprawy. + \item \label{itm:poprawa-jednokrotna} Uczeń może przystąpić do~jednokrotnej poprawy. + \item \label{itm:poprawa-wyzsza-ocena} Do~dziennika wpisywana jest wyższa ocena uzyskana podczas poprawy. \end{longenum} \end{longenum} - \item \textbf{Formy sprawdzania wiedzy z~materiału omawianego na trzech ostatnich lekcjach}: + \item \label{itm:formy-sprawdzania-ostatnie-lekcje} Formy sprawdzania wiedzy z~materiału omawianego na trzech ostatnich lekcjach: \begin{longenum} - \item \textbf{Znaczenie}: + \item \label{itm:znaczenie-form-sprawdzania} Znaczenie: \begin{longenum} - \item Umożliwiają bieżącą weryfikację systematyczności i~postępów w~przyswajaniu nowych treści. - \item Sprzyjają nawykowi regularnego uczenia się oraz szybkiemu reagowaniu na zadania w~ograniczonym czasie. - \item Dostarczają nauczycielowi aktualnych informacji o~poziomie opanowania materiału, wspomagając diagnozę potrzeb edukacyjnych. + \item \label{itm:znaczenie-systematycznosc-postepy} Umożliwiają bieżącą weryfikację systematyczności i~postępów w~przyswajaniu nowych treści. + \item \label{itm:znaczenie-nawyki-regularnosci} Sprzyjają nawykowi regularnego uczenia się oraz szybkiemu reagowaniu na zadania w~ograniczonym czasie. + \item \label{itm:znaczenie-diagnoza-potrzeb} Dostarczają nauczycielowi aktualnych informacji o~poziomie opanowania materiału, wspomagając diagnozę potrzeb edukacyjnych. \end{longenum} - \item Realizowane są \textbf{bez wcześniejszej zapowiedzi} i~nie~podlegają \textbf{poprawie}. + \item \label{itm:realizacja-bez-zapowiedzi} Realizowane są \textbf{bez wcześniejszej zapowiedzi} i~nie~podlegają \textbf{poprawie}. - \item \textbf{Kartkówki}: + \item \label{itm:kartkowki} Kartkówki: \begin{longenum} - \item Trwają maksymalnie~15 minut. - \item Wyniki przekazywane są w~terminie do~10 dni roboczych. + \item \label{itm:czas-trwania-kartkowki} Trwają maksymalnie~15 minut. + \item \label{itm:termin-wynikow-kartkowki} Wyniki przekazywane są w~terminie do~10 dni roboczych. \end{longenum} - \item \textbf{Odpowiedzi ustne}: + \item \label{itm:odpowiedzi-ustne} Odpowiedzi ustne: \begin{longenum} - \item Uczeń wybierany jest w~sposób gwarantujący równomierne obciążenie klasy. - \item Może otrzymać 1--2 minuty na krótkie przygotowanie, jeżeli pytanie tego wymaga. - \item Ocena wraz z~informacją zwrotną przekazywana jest niezwłocznie po odpowiedzi. + \item \label{itm:odpowiedzi-wybieranie-uczniow} Uczeń wybierany jest w~sposób gwarantujący równomierne obciążenie klasy. + \item \label{itm:odpowiedzi-przygotowanie} Może otrzymać 1--2 minuty na krótkie przygotowanie, jeżeli pytanie tego wymaga. + \item \label{itm:odpowiedzi-ocena-niezwloczna} Ocena wraz z~informacją zwrotną przekazywana jest niezwłocznie po odpowiedzi. \end{longenum} - \item \textbf{Odstępstwa od zasad} dopuszcza się w~uzasadnionych przypadkach, po wcześniejszym poinformowaniu uczniów. + \item \label{itm:odstepstwa-od-zasad} Odstępstwa od zasad dopuszcza się w~uzasadnionych przypadkach, po wcześniejszym poinformowaniu uczniów. \end{longenum} + + \item \label{itm:inne-formy-sprawdzania} Inne formy sprawdzania wiedzy i~umiejętności: + \begin{longenum} + \item \label{itm:inne-formy-aktywnosc-zadania} Obejmują aktywność na lekcji oraz zadania charakterystyczne dla danego przedmiotu (m.in.~ćwiczenia ustne, pisemne i~praktyczne, referaty, prezentacje, projekty, prace twórcze). + \item \label{itm:inne-formy-szczegoly-podmiotowe} Szczegóły i~zakres ich stosowania określa nauczyciel w~dokumentacji Przedmiotowego Oceniania (PO). + \end{longenum} \end{longenum} - \item \textbf{Inne formy sprawdzania wiedzy i~umiejętności}: - \begin{longenum} - \item Obejmują aktywność na lekcji oraz zadania charakterystyczne dla danego przedmiotu (m.in.~ćwiczenia ustne, pisemne i~praktyczne, referaty, prezentacje, projekty, prace twórcze). - \item Szczegóły i~zakres ich stosowania określa nauczyciel w~dokumentacji Przedmiotowego Oceniania (PO). - \end{longenum} -\end{longenum} - \paragraf{Nieobecności i~terminy} \begin{longenum} % \item W~tygodniu nie~może odbyć się więcej niż 3 zapowiedziane sprawdziany (w~tym nie~więcej niż jeden dziennie). - \item Ostatnia praca pisemna może się odbyć najpóźniej na~2 tygodnie przed radą klasyfikacyjną. - - \item Uczeń, który był nieobecny na sprawdzianie z powodu usprawiedliwionej nieobecności, ma obowiązek w ciągu dwóch tygodni od powrotu do szkoły uzgodnić z nauczycielem przedmiotu termin i formę zaliczenia sprawdzianu. - - \item Udział ucznia w~lekcji, na~którą zapowiedziano prace pisemną, jest obowiązkowy, z~wyłączeniem nieobecności spowodowanej chorobą lub innym czynnikiem losowym. - - \item Każda zapowiedziana forma sprawdzania wiedzy jest obowiązkowa do~zaliczenia przez ucznia. - - \item Uczeń ma prawo zgłosić nieprzygotowanie do lekcji, z~wyłączeniem zajęć, na które zapowiedziano pracę pisemną (z~zastrzeżeniem ust. 6 i 7). Prawo to może być realizowane jednokrotnie w~ciągu semestru, \textcolor{blue}{o ile nauczyciel, w~Przedmiotowym Ocenianiu (PO), nie określi inaczej liczby dopuszczalnych zgłoszeń nieprzygotowania}. - - \item Nieprzygotowanie ucznia, który reprezentował szkołę (np.~w~konkursach lub zawodach), jest usprawiedliwiane na~wniosek nauczyciela-opiekuna. - - \item Uczeń jest zwolniony z~pisania bieżących kartkówek i~odpowiedzi w~pierwszym dniu po usprawiedliwionej nieobecności trwającej co~najmniej 5 dni w~przypadku przedmiotów realizowanych raz w~tygodniu lub co~najmniej 3 dni w~przypadku pozostałych przedmiotów. - + \item \label{itm:ostatnia-praca-pisemna} Ostatnia praca pisemna może się odbyć najpóźniej na~2 tygodnie przed radą klasyfikacyjną. + \item \label{itm:usprawiedliwiona-nieobecnosc} Uczeń, który był nieobecny na sprawdzianie z powodu usprawiedliwionej nieobecności, ma obowiązek w ciągu dwóch tygodni od powrotu do szkoły uzgodnić z nauczycielem przedmiotu termin i formę zaliczenia sprawdzianu. + \item \label{itm:obowiazek-udzialu-w-lekcji} Udział ucznia w~lekcji, na~którą zapowiedziano prace pisemną, jest obowiązkowy, z~wyłączeniem nieobecności spowodowanej chorobą lub innym czynnikiem losowym. + \item \label{itm:obowiazek-zaliczenia-sprawdzianu} Każda zapowiedziana forma sprawdzania wiedzy jest obowiązkowa do~zaliczenia przez ucznia. + \item \label{itm:prawo-nieprzygotowania} Uczeń ma prawo zgłosić nieprzygotowanie do lekcji, z~wyłączeniem zajęć, na które zapowiedziano pracę pisemną (z~zastrzeżeniem ust. 6 i 7). Prawo to może być realizowane jednokrotnie w~ciągu semestru, \textcolor{blue}{o ile nauczyciel, w~Przedmiotowym Ocenianiu (PO), nie określi inaczej liczby dopuszczalnych zgłoszeń nieprzygotowania}. + \item \label{itm:usprawiedliwienie-reprezentacja} Nieprzygotowanie ucznia, który reprezentował szkołę (np.~w~konkursach lub zawodach), jest usprawiedliwiane na~wniosek nauczyciela-opiekuna. + \item \label{itm:zwolnienie-po-nieobecnosci} Uczeń jest zwolniony z~pisania bieżących kartkówek i~odpowiedzi w~pierwszym dniu po usprawiedliwionej nieobecności trwającej co~najmniej 5 dni w~przypadku przedmiotów realizowanych raz w~tygodniu lub co~najmniej 3 dni w~przypadku pozostałych przedmiotów. \end{longenum} % 17. Oceny z wychowania fizycznego przekazywane są uczniowi ustnie i wpisywane do dziennika % elektronicznego. -% Udział ucznia na lekcji, na którą zapowiedziano sprawdzian lub kartkówkę jest obowiązkowy -% z wyłączeniem nieobecności spowodowanej chorobą lub innym czynnikiem losowym. -% Każda zapowiedziana forma sprawdzania wiedzy jest obowiązkowa do zaliczenia przez ucznia. -% 21. Jeżeli uczeń jest nieobecny na sprawdzianie, po powrocie do szkoły ma obowiązek ustalić z nauczycielem -% przedmiotu termin i formę poprawy/zaliczenia sprawdzianu, nie później niż dwa tygodnie od powrotu -% do szkoły. - -% Uczeń ma prawo zgłoszenia nieprzygotowania do zajęć lekcyjnych. -% 24. Zgłoszenie nieprzygotowania nie przysługuje na lekcji, na którą zapowiedziano sprawdzian, -% z zastrzeżeniem ust.25 i 26. -% 25. Nieprzygotowanie ucznia, który reprezentował Szkołę (np. w konkursach, zawodach), -% jest usprawiedliwiane na prośbę nauczyciela-opiekuna. -% 26. Uczeń ma prawo do zgłoszenia nieprzygotowania i jest zwolniony z pisania bieżących kartkówek -% i odpowiedzi pierwszego dnia po nieobecności usprawiedliwionej trwającej: -%  co najmniej 5 dni– z przedmiotów, z których zajęcia odbywają się raz w tygodniu -%  co najmniej 3 dni – z pozostałych przedmiotów. -% 27. Uczeń ma obowiązek być przygotowany do odpowiedzi ustnej ztrzech ostatnich jednostek tematycznych - -%------------------------------------------------------------------------- -% \subsection{Klasyfikacja śródroczna (okresowa)} -% \label{itm:klasyfikacja-srodroczna} - -% \begin{longenum} - -% \item \label{itm:klasyfikacja-zasady-ogolne} \textbf{Zasady ogólne}: -% \begin{longenum} -% \item Klasyfikacja śródroczna przeprowadzana jest raz w ciągu roku szkolnego, zgodnie z zasadami określonymi w [\ref{itm:klasyfikacja-charakter-cel}]. - -% \end{longenum} - -% \item \label{itm:klasyfikacja-specyfika} \textbf{Specyfika klasyfikacji śródrocznej}: -% \begin{longenum} -% \item Klasyfikacja śródroczna obejmuje podsumowanie osiągnięć edukacyjnych ucznia za pierwszy semestr roku szkolnego, zgodnie z wymaganiami określonymi w [\ref{itm:klasyfikacja-cel-okresowe-podsumowanie}]. -% \item Terminy klasyfikacji ustala dyrektor szkoły, stosownie do [\ref{itm:klasyfikacja-terminy-klasyfikacyjne}]. -% \item Informacje o przewidywanych ocenach śródrocznych przekazywane są uczniom i rodzicom zgodnie z terminami określonymi w [\ref{itm:klasyfikacja-termin-informacji}]. -% \end{longenum} - -% \item \label{itm:klasyfikacja-niekwalifikowanie-srodroczne} \textbf{Niekwalifikowanie śródroczne}: -% \begin{longenum} -% \item Warunki niekwalifikowania ucznia w klasyfikacji śródrocznej opisane są w [\ref{itm:klasyfikacja-warunki-klasyfikowalnosci}]. -% \item W przypadku nieklasyfikacji, nauczyciel zobowiązany jest określić ramy i tryb, w jakim uczeń może nadrobić zaległości w drugim półroczu: -% \begin{longenum} -% \item Nauczyciel ustala plan działań, uwzględniając: -% \begin{longenum} -% \item Materiał do uzupełnienia. -% \item Terminy realizacji poszczególnych elementów. -% \item Formy sprawdzenia wiedzy. -% \end{longenum} -% \item Monitoruje postępy ucznia, zapewniając możliwość konsultacji. -% \item Informuje rodziców o~warunkach nadrabiania zaległości poprzez stosowne wpisy w dzienniku elektronicznym. -% \end{longenum} -% \end{longenum} - -% % \item \label{itm:procedura-odwolawcza} \textbf{Procedura odwoławcza}: -% % \begin{longenum} -% % \item Procedura odwoławcza w przypadku niezgodności oceny śródrocznej z przepisami określona jest w [\ref{itm:odwolanie-przepisy}]. -% % \end{longenum} - -% \end{longenum} - %------------------------------------------------------------------------- %-------------------------------------------------------------------------