u
This commit is contained in:
parent
8ea3b5a21d
commit
e219a7764d
516
main.tex
516
main.tex
@ -924,299 +924,299 @@ i~technikum z~dnia 28 czerwca 2024~r., opracowana przez Ministerstwo Edukacji i~
|
||||
|
||||
\paragraf{Zakres i cele ustalania kryteriów oceniania zachowania}
|
||||
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
|
||||
% \item Ustalanie kryteriów oceniania zachowania odbywa się zgodnie z~zasadami
|
||||
% określonymi w~art.~44b ustawy o~systemie oświaty\footnotemark[\ust].
|
||||
\item Ustalanie kryteriów oceniania zachowania odbywa się zgodnie z~zasadami
|
||||
określonymi w~art.~44b ustawy o~systemie oświaty\footnotemark[\ust].
|
||||
|
||||
% \vspace{1em}
|
||||
% Proces ten obejmuje:
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
% \item \textbf{Zakres ustalania kryteriów oceniania zachowania}
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
% \item Niniejszy dokument reguluje wszelkie kwestie związane z~definiowaniem, wdrażaniem oraz weryfikacją kryteriów oceniania zachowania uczniów, obejmujących w~szczególności:
|
||||
% \begin{enumerate}
|
||||
% \item zachowanie na terenie szkoły,
|
||||
% \item postępowanie uczniów podczas zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych,
|
||||
% \item reprezentowanie szkoły podczas uroczystości i imprez szkolnych bądź międzyszkolnych,
|
||||
% \item stosunek uczniów do rówieśników, pracowników szkoły oraz osób z~zewnątrz.
|
||||
% \end{enumerate}
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
\vspace{1em}
|
||||
Proces ten obejmuje:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item \textbf{Zakres ustalania kryteriów oceniania zachowania}
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Niniejszy dokument reguluje wszelkie kwestie związane z~definiowaniem, wdrażaniem oraz weryfikacją kryteriów oceniania zachowania uczniów, obejmujących w~szczególności:
|
||||
\begin{enumerate}
|
||||
\item zachowanie na terenie szkoły,
|
||||
\item postępowanie uczniów podczas zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych,
|
||||
\item reprezentowanie szkoły podczas uroczystości i imprez szkolnych bądź międzyszkolnych,
|
||||
\item stosunek uczniów do rówieśników, pracowników szkoły oraz osób z~zewnątrz.
|
||||
\end{enumerate}
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
% \item \textbf{Cele ustalania kryteriów oceniania zachowania}
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
% \item Celem wprowadzenia jednolitych kryteriów oceniania zachowania jest w~szczególności:
|
||||
% \begin{enumerate}
|
||||
% \item zapewnienie przejrzystych i~spójnych zasad oceny postępowania uczniów,
|
||||
% \item kształtowanie postaw społecznych, obywatelskich i~etycznych,
|
||||
% \item motywowanie uczniów do rozwoju osobistego i~postępowania zgodnego z~normami społecznymi,
|
||||
% \item promowanie właściwych relacji rówieśniczych, kultury osobistej i~odpowiedzialności.
|
||||
% \end{enumerate}
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
\item \textbf{Cele ustalania kryteriów oceniania zachowania}
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Celem wprowadzenia jednolitych kryteriów oceniania zachowania jest w~szczególności:
|
||||
\begin{enumerate}
|
||||
\item zapewnienie przejrzystych i~spójnych zasad oceny postępowania uczniów,
|
||||
\item kształtowanie postaw społecznych, obywatelskich i~etycznych,
|
||||
\item motywowanie uczniów do rozwoju osobistego i~postępowania zgodnego z~normami społecznymi,
|
||||
\item promowanie właściwych relacji rówieśniczych, kultury osobistej i~odpowiedzialności.
|
||||
\end{enumerate}
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
\end{longenum}
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
|
||||
% \item \textbf{Zasady oceniania zachowania}
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
\item \textbf{Zasady oceniania zachowania}
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
|
||||
% \item \textbf{Informacje ogólne}
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
\item \textbf{Informacje ogólne}
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
|
||||
% \item \textbf{Charakter oceny zachowania}
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
\item \textbf{Charakter oceny zachowania}
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
|
||||
% \item Ocena zachowania ucznia wyraża opinię szkoły o~tym, w~jakim stopniu uczeń:
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
% \item spełnia obowiązki szkolne,
|
||||
% \item przestrzega zasad współżycia społecznego,
|
||||
% \item respektuje ogólnie przyjęte normy etyczne.
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
\item Ocena zachowania ucznia wyraża opinię szkoły o~tym, w~jakim stopniu uczeń:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item spełnia obowiązki szkolne,
|
||||
\item przestrzega zasad współżycia społecznego,
|
||||
\item respektuje ogólnie przyjęte normy etyczne.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
% \item Śródroczna i~roczna ocena zachowania uwzględnia w~szczególności:
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
% \item zdefiniowane w~lit.~a) zasady (tj.~obowiązki szkolne, zasady współżycia społecznego i~normy etyczne), w~tym:
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
% \item postawę uczniów względem szkoły: przestrzeganie przepisów wynikających
|
||||
% z~obowiązujących regulaminów, punktualność i~obowiązkowość,
|
||||
% \item postawę uczniów względem innych ludzi: pomoc i~życzliwość wobec kolegów
|
||||
% i~pracowników szkolnych, szacunek dla starszych, uprzejmość, prawdomówność,
|
||||
% poszanowanie cudzego mienia, kultura słowa,
|
||||
% \item postawę uczniów względem siebie: pilność, dbałość o~własny rozwój,
|
||||
% czystość i~higienę osobistą.
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
% \item przeciwstawianie się przemocy, agresji i~wulgarności,
|
||||
% \item realizację założeń szkolnego programu wychowawczo-profilaktycznego,
|
||||
% \item liczbę godzin nieusprawiedliwionych.
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
\item Śródroczna i~roczna ocena zachowania uwzględnia w~szczególności:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item zdefiniowane w~lit.~a) zasady (tj.~obowiązki szkolne, zasady współżycia społecznego i~normy etyczne), w~tym:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item postawę uczniów względem szkoły: przestrzeganie przepisów wynikających
|
||||
z~obowiązujących regulaminów, punktualność i~obowiązkowość,
|
||||
\item postawę uczniów względem innych ludzi: pomoc i~życzliwość wobec kolegów
|
||||
i~pracowników szkolnych, szacunek dla starszych, uprzejmość, prawdomówność,
|
||||
poszanowanie cudzego mienia, kultura słowa,
|
||||
\item postawę uczniów względem siebie: pilność, dbałość o~własny rozwój,
|
||||
czystość i~higienę osobistą.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
\item przeciwstawianie się przemocy, agresji i~wulgarności,
|
||||
\item realizację założeń szkolnego programu wychowawczo-profilaktycznego,
|
||||
\item liczbę godzin nieusprawiedliwionych.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
% \item \textbf{Funkcja wychowawcza oceny zachowania}
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
% \item Ocena zachowania pełni funkcję wychowawczą:
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
% \item wspiera rozwój osobowościowy ucznia,
|
||||
% \item motywuje do samodoskonalenia,
|
||||
% \item pomaga kształtować postawy społeczne i~prospołeczne.
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
\item \textbf{Funkcja wychowawcza oceny zachowania}
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Ocena zachowania pełni funkcję wychowawczą:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item wspiera rozwój osobowościowy ucznia,
|
||||
\item motywuje do samodoskonalenia,
|
||||
\item pomaga kształtować postawy społeczne i~prospołeczne.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
% \item \textbf{Zasady przyznawania punktów}
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
% \item Nauczyciele, wychowawcy oraz inni pracownicy szkoły mają prawo wpisywać uwagi
|
||||
% (pozytywne i~negatywne) oraz przyznawać punkty w~elektronicznym dzienniku za
|
||||
% zachowanie ucznia, zgodnie z~przyjętymi w~szkole zasadami.
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
\item \textbf{Zasady przyznawania punktów}
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Nauczyciele, wychowawcy oraz inni pracownicy szkoły mają prawo wpisywać uwagi
|
||||
(pozytywne i~negatywne) oraz przyznawać punkty w~elektronicznym dzienniku za
|
||||
zachowanie ucznia, zgodnie z~przyjętymi w~szkole zasadami.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
% \item \textbf{Procedura informowania uczniów i~rodziców}
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
% \item Wychowawca oddziału zapoznaje z~zasadami oceniania zachowania i~tabelą punktową:
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
% \item uczniów -- zgodnie z~§2~ust.~II~WO,
|
||||
% \item rodziców (prawnych opiekunów) -- zgodnie z~§2~ust.~III~WO.
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
\item \textbf{Procedura informowania uczniów i~rodziców}
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Wychowawca oddziału zapoznaje z~zasadami oceniania zachowania i~tabelą punktową:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item uczniów -- zgodnie z~§2~ust.~II~WO,
|
||||
\item rodziców (prawnych opiekunów) -- zgodnie z~§2~ust.~III~WO.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
\end{longenum}
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
% \item \textbf{Zasady punktowej oceny zachowania}
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
\item \textbf{Zasady punktowej oceny zachowania}
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
|
||||
% \item \textbf{Początkowa pula punktów i~zasady naliczania}
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
% \item Każdy uczeń rozpoczyna semestr z~\textbf{początkową pulą punktów} wynoszącą 50.
|
||||
% \item Punkty \textbf{dodatnie} przyznawane są za zachowania i~aktywności uznane za
|
||||
% wspierające funkcjonowanie szkoły lub pozytywnie wpływające na jej społeczność
|
||||
% (np.~udział w~wolontariacie, konkursach, działaniach prospołecznych).
|
||||
% \item Punkty \textbf{ujemne} przyznawane są za nieprzestrzeganie regulaminu szkoły
|
||||
% lub przejawy zachowań uznanych za niepożądane (np.~spóźnienia, lekceważenie
|
||||
% nauczycieli, zachowania agresywne).
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
\item \textbf{Początkowa pula punktów i~zasady naliczania}
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Każdy uczeń rozpoczyna semestr z~\textbf{początkową pulą punktów} wynoszącą 50.
|
||||
\item Punkty \textbf{dodatnie} przyznawane są za zachowania i~aktywności uznane za
|
||||
wspierające funkcjonowanie szkoły lub pozytywnie wpływające na jej społeczność
|
||||
(np.~udział w~wolontariacie, konkursach, działaniach prospołecznych).
|
||||
\item Punkty \textbf{ujemne} przyznawane są za nieprzestrzeganie regulaminu szkoły
|
||||
lub przejawy zachowań uznanych za niepożądane (np.~spóźnienia, lekceważenie
|
||||
nauczycieli, zachowania agresywne).
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
% \item \textbf{Dodatkowe punkty przyznawane przez wychowawcę}
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
% \item Wychowawca klasy raz w~każdym semestrze ma możliwość przyznania dodatkowych
|
||||
% (maksymalnie 15) punktów, zarówno dodatnich, jak i~ujemnych, uwzględniając:
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
% \item opinie nauczycieli i~pracowników szkoły,
|
||||
% \item opinię klasy,
|
||||
% \item samoocenę ucznia.
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
\item \textbf{Dodatkowe punkty przyznawane przez wychowawcę}
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Wychowawca klasy raz w~każdym semestrze ma możliwość przyznania dodatkowych
|
||||
(maksymalnie 15) punktów, zarówno dodatnich, jak i~ujemnych, uwzględniając:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item opinie nauczycieli i~pracowników szkoły,
|
||||
\item opinię klasy,
|
||||
\item samoocenę ucznia.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
% \item \textbf{Nagana Dyrektora}
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
% \item Otrzymanie \textbf{nagany Dyrektora} skutkuje ustaleniem maksymalnie
|
||||
% \textbf{poprawnej} oceny, zgodnie z~\textbf{Statutem szkoły}, z~liczbą punktów minimalną
|
||||
% dla tej oceny (50).
|
||||
% \textcolor{red}{(Należy w~Statucie określić, za jakie przewinienia przyznawana
|
||||
% jest taka nagana, np.~przemoc.)}
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
\item \textbf{Nagana Dyrektora}
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Otrzymanie \textbf{nagany Dyrektora} skutkuje ustaleniem maksymalnie
|
||||
\textbf{poprawnej} oceny, zgodnie z~\textbf{Statutem szkoły}, z~liczbą punktów minimalną
|
||||
dla tej oceny (50).
|
||||
\textcolor{red}{(Należy w~Statucie określić, za jakie przewinienia przyznawana
|
||||
jest taka nagana, np.~przemoc.)}
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
% \item \textbf{Procedura ustalania oceny końcowej z~zachowania}
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
\item \textbf{Procedura ustalania oceny końcowej z~zachowania}
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
|
||||
% \item \textbf{Zakres czasowy i~przedziały punktowe}
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
% \item Ocena zachowania jest ustalana \textbf{semestralnie} i~\textbf{rocznie} na
|
||||
% podstawie sumy punktów, zgodnie z~poniższym przedziałem:
|
||||
% \begin{center}
|
||||
% \begin{tabular}{|c|c|}
|
||||
% \hline
|
||||
% \textbf{Ocena} & \textbf{Przedział punktowy} \\
|
||||
% \hline
|
||||
% Wzorowe & 96 i~więcej \\
|
||||
% \hline
|
||||
% Bardzo dobre & 80--95 \\
|
||||
% \hline
|
||||
% Dobre & 65--79 \\
|
||||
% \hline
|
||||
% Poprawne & 50--64 \\
|
||||
% \hline
|
||||
% Nieodpowiednie & 30--49 \\
|
||||
% \hline
|
||||
% Naganne & 29 i~mniej \\
|
||||
% \hline
|
||||
% \end{tabular}
|
||||
% \end{center}
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
\item \textbf{Zakres czasowy i~przedziały punktowe}
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Ocena zachowania jest ustalana \textbf{semestralnie} i~\textbf{rocznie} na
|
||||
podstawie sumy punktów, zgodnie z~poniższym przedziałem:
|
||||
\begin{center}
|
||||
\begin{tabular}{|c|c|}
|
||||
\hline
|
||||
\textbf{Ocena} & \textbf{Przedział punktowy} \\
|
||||
\hline
|
||||
Wzorowe & 96 i~więcej \\
|
||||
\hline
|
||||
Bardzo dobre & 80--95 \\
|
||||
\hline
|
||||
Dobre & 65--79 \\
|
||||
\hline
|
||||
Poprawne & 50--64 \\
|
||||
\hline
|
||||
Nieodpowiednie & 30--49 \\
|
||||
\hline
|
||||
Naganne & 29 i~mniej \\
|
||||
\hline
|
||||
\end{tabular}
|
||||
\end{center}
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
% \item \textbf{Sposób wyliczenia końcowej liczby punktów}
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
% \item Końcowa liczba punktów jest sumą:
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
% \item punktów początkowych (50),
|
||||
% \item punktów przyznanych (dodatnich i~ujemnych) zgodnie z~pkt.~5~ppkt.~1),
|
||||
% \item punktów przyznanych w~drodze decyzji wychowawcy (maksymalnie +15 lub -15).
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
% \item Ocena zachowania jest ostatecznie ustalana semestralnie i~rocznie na
|
||||
% podstawie łącznej liczby punktów, zgodnie z~lit.~a) powyżej.
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
\item \textbf{Sposób wyliczenia końcowej liczby punktów}
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Końcowa liczba punktów jest sumą:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item punktów początkowych (50),
|
||||
\item punktów przyznanych (dodatnich i~ujemnych) zgodnie z~pkt.~5~ppkt.~1),
|
||||
\item punktów przyznanych w~drodze decyzji wychowawcy (maksymalnie +15 lub -15).
|
||||
\end{longenum}
|
||||
\item Ocena zachowania jest ostatecznie ustalana semestralnie i~rocznie na
|
||||
podstawie łącznej liczby punktów, zgodnie z~lit.~a) powyżej.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
% \item \textbf{Uwzględnienie specyficznych trudności ucznia}
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
% \item Przy ustalaniu oceny klasyfikacyjnej zachowania ucznia z~udokumentowanymi
|
||||
% zaburzeniami lub dysfunkcjami rozwojowymi uwzględnia się ich wpływ na zachowanie,
|
||||
% zgodnie z~orzeczeniem poradni psychologiczno-pedagogicznej lub innej poradni
|
||||
% specjalistycznej.
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
\item \textbf{Uwzględnienie specyficznych trudności ucznia}
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Przy ustalaniu oceny klasyfikacyjnej zachowania ucznia z~udokumentowanymi
|
||||
zaburzeniami lub dysfunkcjami rozwojowymi uwzględnia się ich wpływ na zachowanie,
|
||||
zgodnie z~orzeczeniem poradni psychologiczno-pedagogicznej lub innej poradni
|
||||
specjalistycznej.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
% \item \textbf{Ostateczność oceny i~ewentualne odwołania}
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
% \item Ocena semestralna i~roczna jest \textbf{ostateczna} oraz ustalana przez
|
||||
% wychowawcę klasy z~uwzględnieniem opinii nauczycieli, pracowników szkoły i~uczniów
|
||||
% danej klasy.
|
||||
% \item W~przypadku nieobecności wychowawcy decyzję podejmuje osoba wyznaczona
|
||||
% przez \textbf{Dyrektora szkoły}.
|
||||
% \item Statut szkoły może przewidywać możliwość odwołania się od oceny w~określonym
|
||||
% terminie (np.~w~ciągu 3~dni przed posiedzeniem Rady Pedagogicznej).
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
\item \textbf{Ostateczność oceny i~ewentualne odwołania}
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Ocena semestralna i~roczna jest \textbf{ostateczna} oraz ustalana przez
|
||||
wychowawcę klasy z~uwzględnieniem opinii nauczycieli, pracowników szkoły i~uczniów
|
||||
danej klasy.
|
||||
\item W~przypadku nieobecności wychowawcy decyzję podejmuje osoba wyznaczona
|
||||
przez \textbf{Dyrektora szkoły}.
|
||||
\item Statut szkoły może przewidywać możliwość odwołania się od oceny w~określonym
|
||||
terminie (np.~w~ciągu 3~dni przed posiedzeniem Rady Pedagogicznej).
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
% \item \textbf{Wpływ oceny zachowania na promocję}
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
% \item Ocena z~zachowania nie ma bezpośredniego wpływu na promocję do klasy
|
||||
% programowo wyższej ani na ukończenie szkoły, jednak może być uwzględniana przy
|
||||
% przyznawaniu nagród, stypendiów oraz innych wyróżnień.
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
\item \textbf{Wpływ oceny zachowania na promocję}
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Ocena z~zachowania nie ma bezpośredniego wpływu na promocję do klasy
|
||||
programowo wyższej ani na ukończenie szkoły, jednak może być uwzględniana przy
|
||||
przyznawaniu nagród, stypendiów oraz innych wyróżnień.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
% \item \textbf{Kryteria jakościowe i~tabela opisowa}
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
% \item W~celu zapewnienia przejrzystości i~sprawiedliwości oceniania,
|
||||
% \textbf{punkty (dodatnie i~ujemne)} przyznaje się według ustalonych kategorii,
|
||||
% na przykład:
|
||||
\item \textbf{Kryteria jakościowe i~tabela opisowa}
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item W~celu zapewnienia przejrzystości i~sprawiedliwości oceniania,
|
||||
\textbf{punkty (dodatnie i~ujemne)} przyznaje się według ustalonych kategorii,
|
||||
na przykład:
|
||||
|
||||
% \begin{longtable}{|p{6cm}|c|p{7cm}|}
|
||||
% \hline
|
||||
% \textbf{Kryterium} & \textbf{Punkty} & \textbf{Opis} \\
|
||||
% \hline
|
||||
% \endfirsthead
|
||||
\begin{longtable}{|p{6cm}|c|p{7cm}|}
|
||||
\hline
|
||||
\textbf{Kryterium} & \textbf{Punkty} & \textbf{Opis} \\
|
||||
\hline
|
||||
\endfirsthead
|
||||
|
||||
% \multicolumn{3}{c}%
|
||||
% {\tablename\ \thetable\ -- \textit{kontynuacja ze strony poprzedniej}} \\
|
||||
% \hline
|
||||
% \textbf{Kryterium} & \textbf{Punkty} & \textbf{Opis} \\
|
||||
% \hline
|
||||
% \endhead
|
||||
\multicolumn{3}{c}%
|
||||
{\tablename\ \thetable\ -- \textit{kontynuacja ze strony poprzedniej}} \\
|
||||
\hline
|
||||
\textbf{Kryterium} & \textbf{Punkty} & \textbf{Opis} \\
|
||||
\hline
|
||||
\endhead
|
||||
|
||||
% \hline \multicolumn{3}{|r|}{\textit{Ciąg dalszy na następnej stronie}} \\
|
||||
% \hline
|
||||
% \endfoot
|
||||
\hline \multicolumn{3}{|r|}{\textit{Ciąg dalszy na następnej stronie}} \\
|
||||
\hline
|
||||
\endfoot
|
||||
|
||||
% \hline
|
||||
% \endlastfoot
|
||||
\hline
|
||||
\endlastfoot
|
||||
|
||||
% \textbf{Frekwencja}
|
||||
% & +1
|
||||
% & 100\%~obecności w~semestrze
|
||||
% (dopuszcza się inną punktację dla frekwencji 95--99\%). \\
|
||||
% \cline{2-3}
|
||||
% & +1
|
||||
% & Brak godzin nieusprawiedliwionych w~semestrze. \\
|
||||
% \cline{2-3}
|
||||
% & -1
|
||||
% & Każda nieusprawiedliwiona godzina. \\
|
||||
% \hline
|
||||
\textbf{Frekwencja}
|
||||
& +1
|
||||
& 100\%~obecności w~semestrze
|
||||
(dopuszcza się inną punktację dla frekwencji 95--99\%). \\
|
||||
\cline{2-3}
|
||||
& +1
|
||||
& Brak godzin nieusprawiedliwionych w~semestrze. \\
|
||||
\cline{2-3}
|
||||
& -1
|
||||
& Każda nieusprawiedliwiona godzina. \\
|
||||
\hline
|
||||
|
||||
% \textbf{Postawa wobec nauki, aktywność}
|
||||
% & +1
|
||||
% & Udział w~konkursach przedmiotowych, olimpiadach, osiągnięcia, wyróżnienia. \\
|
||||
% \cline{2-3}
|
||||
% & +1
|
||||
% & Reprezentowanie szkoły w~zawodach sportowych. \\
|
||||
% \cline{2-3}
|
||||
% & +1
|
||||
% & Aktywny udział w~działaniach na rzecz klasy i~szkoły
|
||||
% (np.~Samorząd Uczniowski, poczet sztandarowy). \\
|
||||
% \cline{2-3}
|
||||
% & -1
|
||||
% & Powtarzający się brak przygotowania do lekcji, lekceważenie poleceń,
|
||||
% brak odrabiania prac domowych. \\
|
||||
% \hline
|
||||
\textbf{Postawa wobec nauki, aktywność}
|
||||
& +1
|
||||
& Udział w~konkursach przedmiotowych, olimpiadach, osiągnięcia, wyróżnienia. \\
|
||||
\cline{2-3}
|
||||
& +1
|
||||
& Reprezentowanie szkoły w~zawodach sportowych. \\
|
||||
\cline{2-3}
|
||||
& +1
|
||||
& Aktywny udział w~działaniach na rzecz klasy i~szkoły
|
||||
(np.~Samorząd Uczniowski, poczet sztandarowy). \\
|
||||
\cline{2-3}
|
||||
& -1
|
||||
& Powtarzający się brak przygotowania do lekcji, lekceważenie poleceń,
|
||||
brak odrabiania prac domowych. \\
|
||||
\hline
|
||||
|
||||
% \textbf{Kultura osobista, szacunek}
|
||||
% & +1
|
||||
% & Pomoc koleżeńska, udział w~wolontariacie (każdorazowo). \\
|
||||
% \cline{2-3}
|
||||
% & -1
|
||||
% & Aroganckie zachowanie, obraźliwy język wobec nauczycieli lub pracowników szkoły. \\
|
||||
% \cline{2-3}
|
||||
% & -1
|
||||
% & Agresja słowna, groźby. \\
|
||||
% \cline{2-3}
|
||||
% & -1
|
||||
% & Udział w~bójce. \\
|
||||
% \cline{2-3}
|
||||
% & -1
|
||||
% & Dewastacja mienia, kradzież, używki (posiadanie, zażywanie). \\
|
||||
% \hline
|
||||
\textbf{Kultura osobista, szacunek}
|
||||
& +1
|
||||
& Pomoc koleżeńska, udział w~wolontariacie (każdorazowo). \\
|
||||
\cline{2-3}
|
||||
& -1
|
||||
& Aroganckie zachowanie, obraźliwy język wobec nauczycieli lub pracowników szkoły. \\
|
||||
\cline{2-3}
|
||||
& -1
|
||||
& Agresja słowna, groźby. \\
|
||||
\cline{2-3}
|
||||
& -1
|
||||
& Udział w~bójce. \\
|
||||
\cline{2-3}
|
||||
& -1
|
||||
& Dewastacja mienia, kradzież, używki (posiadanie, zażywanie). \\
|
||||
\hline
|
||||
|
||||
% \textbf{Bezpieczeństwo i~higiena}
|
||||
% & +1
|
||||
% & Dbanie o~bezpieczeństwo swoje i~innych, reagowanie na sytuacje niebezpieczne. \\
|
||||
% \cline{2-3}
|
||||
% & -1
|
||||
% & Korzystanie z~telefonu komórkowego podczas lekcji (każdorazowo). \\
|
||||
% \cline{2-3}
|
||||
% & -1
|
||||
% & Palenie papierosów, e-papierosów, snusów itp.\ na terenie szkoły. \\
|
||||
% \hline
|
||||
\textbf{Bezpieczeństwo i~higiena}
|
||||
& +1
|
||||
& Dbanie o~bezpieczeństwo swoje i~innych, reagowanie na sytuacje niebezpieczne. \\
|
||||
\cline{2-3}
|
||||
& -1
|
||||
& Korzystanie z~telefonu komórkowego podczas lekcji (każdorazowo). \\
|
||||
\cline{2-3}
|
||||
& -1
|
||||
& Palenie papierosów, e-papierosów, snusów itp.\ na terenie szkoły. \\
|
||||
\hline
|
||||
|
||||
% \textbf{Inne}
|
||||
% & od -1 do +1
|
||||
% & Każda sytuacja nieujęta w~powyższych kategoriach (przydział punktów
|
||||
% indywidualnie, z~wpisem w~dzienniku). \\
|
||||
% \hline
|
||||
% \end{longtable}
|
||||
\textbf{Inne}
|
||||
& od -1 do +1
|
||||
& Każda sytuacja nieujęta w~powyższych kategoriach (przydział punktów
|
||||
indywidualnie, z~wpisem w~dzienniku). \\
|
||||
\hline
|
||||
\end{longtable}
|
||||
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
\end{longenum}
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
|
||||
%-------------------------------------------------------------------------
|
||||
@ -1586,8 +1586,8 @@ i~technikum z~dnia 28 czerwca 2024~r., opracowana przez Ministerstwo Edukacji i~
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Niniejsze postanowienia dotyczą zasad ustalania:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item \textbf{rocznych ocen klasyfikacyjnych} z~\textbf{przedmiotów obowiązkowych} i~\textbf{dodatkowych},
|
||||
\item \textbf{rocznej oceny klasyfikacyjnej z~zachowania}.
|
||||
\item Rocznych ocen klasyfikacyjnych z~przedmiotów obowiązkowych i~dodatkowych.
|
||||
\item Rocznej oceny klasyfikacyjnej z~zachowania.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
\item Regulacje te stosuje się w odniesieniu do wszystkich uczniów szkoły, niezależnie od typu
|
||||
|
Loading…
x
Reference in New Issue
Block a user