diff --git a/main.pdf b/main.pdf index d4ed8ad..a16d8f9 100644 Binary files a/main.pdf and b/main.pdf differ diff --git a/main.tex b/main.tex index d77ad90..93e5960 100644 --- a/main.tex +++ b/main.tex @@ -924,299 +924,299 @@ i~technikum z~dnia 28 czerwca 2024~r., opracowana przez Ministerstwo Edukacji i~ \paragraf{Zakres i cele ustalania kryteriów oceniania zachowania} -% \begin{longenum} +\begin{longenum} -% \item Ustalanie kryteriów oceniania zachowania odbywa się zgodnie z~zasadami -% określonymi w~art.~44b ustawy o~systemie oświaty\footnotemark[\ust]. + \item Ustalanie kryteriów oceniania zachowania odbywa się zgodnie z~zasadami + określonymi w~art.~44b ustawy o~systemie oświaty\footnotemark[\ust]. -% \vspace{1em} -% Proces ten obejmuje: -% \begin{longenum} -% \item \textbf{Zakres ustalania kryteriów oceniania zachowania} -% \begin{longenum} -% \item Niniejszy dokument reguluje wszelkie kwestie związane z~definiowaniem, wdrażaniem oraz weryfikacją kryteriów oceniania zachowania uczniów, obejmujących w~szczególności: -% \begin{enumerate} -% \item zachowanie na terenie szkoły, -% \item postępowanie uczniów podczas zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych, -% \item reprezentowanie szkoły podczas uroczystości i imprez szkolnych bądź międzyszkolnych, -% \item stosunek uczniów do rówieśników, pracowników szkoły oraz osób z~zewnątrz. -% \end{enumerate} -% \end{longenum} + \vspace{1em} + Proces ten obejmuje: + \begin{longenum} + \item \textbf{Zakres ustalania kryteriów oceniania zachowania} + \begin{longenum} + \item Niniejszy dokument reguluje wszelkie kwestie związane z~definiowaniem, wdrażaniem oraz weryfikacją kryteriów oceniania zachowania uczniów, obejmujących w~szczególności: + \begin{enumerate} + \item zachowanie na terenie szkoły, + \item postępowanie uczniów podczas zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych, + \item reprezentowanie szkoły podczas uroczystości i imprez szkolnych bądź międzyszkolnych, + \item stosunek uczniów do rówieśników, pracowników szkoły oraz osób z~zewnątrz. + \end{enumerate} + \end{longenum} -% \item \textbf{Cele ustalania kryteriów oceniania zachowania} -% \begin{longenum} -% \item Celem wprowadzenia jednolitych kryteriów oceniania zachowania jest w~szczególności: -% \begin{enumerate} -% \item zapewnienie przejrzystych i~spójnych zasad oceny postępowania uczniów, -% \item kształtowanie postaw społecznych, obywatelskich i~etycznych, -% \item motywowanie uczniów do rozwoju osobistego i~postępowania zgodnego z~normami społecznymi, -% \item promowanie właściwych relacji rówieśniczych, kultury osobistej i~odpowiedzialności. -% \end{enumerate} -% \end{longenum} + \item \textbf{Cele ustalania kryteriów oceniania zachowania} + \begin{longenum} + \item Celem wprowadzenia jednolitych kryteriów oceniania zachowania jest w~szczególności: + \begin{enumerate} + \item zapewnienie przejrzystych i~spójnych zasad oceny postępowania uczniów, + \item kształtowanie postaw społecznych, obywatelskich i~etycznych, + \item motywowanie uczniów do rozwoju osobistego i~postępowania zgodnego z~normami społecznymi, + \item promowanie właściwych relacji rówieśniczych, kultury osobistej i~odpowiedzialności. + \end{enumerate} + \end{longenum} -% \end{longenum} -% \end{longenum} + \end{longenum} +\end{longenum} -% \begin{longenum} +\begin{longenum} -% \item \textbf{Zasady oceniania zachowania} -% \begin{longenum} + \item \textbf{Zasady oceniania zachowania} + \begin{longenum} -% \item \textbf{Informacje ogólne} -% \begin{longenum} + \item \textbf{Informacje ogólne} + \begin{longenum} -% \item \textbf{Charakter oceny zachowania} -% \begin{longenum} + \item \textbf{Charakter oceny zachowania} + \begin{longenum} -% \item Ocena zachowania ucznia wyraża opinię szkoły o~tym, w~jakim stopniu uczeń: -% \begin{longenum} -% \item spełnia obowiązki szkolne, -% \item przestrzega zasad współżycia społecznego, -% \item respektuje ogólnie przyjęte normy etyczne. -% \end{longenum} + \item Ocena zachowania ucznia wyraża opinię szkoły o~tym, w~jakim stopniu uczeń: + \begin{longenum} + \item spełnia obowiązki szkolne, + \item przestrzega zasad współżycia społecznego, + \item respektuje ogólnie przyjęte normy etyczne. + \end{longenum} -% \item Śródroczna i~roczna ocena zachowania uwzględnia w~szczególności: -% \begin{longenum} -% \item zdefiniowane w~lit.~a) zasady (tj.~obowiązki szkolne, zasady współżycia społecznego i~normy etyczne), w~tym: -% \begin{longenum} -% \item postawę uczniów względem szkoły: przestrzeganie przepisów wynikających -% z~obowiązujących regulaminów, punktualność i~obowiązkowość, -% \item postawę uczniów względem innych ludzi: pomoc i~życzliwość wobec kolegów -% i~pracowników szkolnych, szacunek dla starszych, uprzejmość, prawdomówność, -% poszanowanie cudzego mienia, kultura słowa, -% \item postawę uczniów względem siebie: pilność, dbałość o~własny rozwój, -% czystość i~higienę osobistą. -% \end{longenum} -% \item przeciwstawianie się przemocy, agresji i~wulgarności, -% \item realizację założeń szkolnego programu wychowawczo-profilaktycznego, -% \item liczbę godzin nieusprawiedliwionych. -% \end{longenum} -% \end{longenum} + \item Śródroczna i~roczna ocena zachowania uwzględnia w~szczególności: + \begin{longenum} + \item zdefiniowane w~lit.~a) zasady (tj.~obowiązki szkolne, zasady współżycia społecznego i~normy etyczne), w~tym: + \begin{longenum} + \item postawę uczniów względem szkoły: przestrzeganie przepisów wynikających + z~obowiązujących regulaminów, punktualność i~obowiązkowość, + \item postawę uczniów względem innych ludzi: pomoc i~życzliwość wobec kolegów + i~pracowników szkolnych, szacunek dla starszych, uprzejmość, prawdomówność, + poszanowanie cudzego mienia, kultura słowa, + \item postawę uczniów względem siebie: pilność, dbałość o~własny rozwój, + czystość i~higienę osobistą. + \end{longenum} + \item przeciwstawianie się przemocy, agresji i~wulgarności, + \item realizację założeń szkolnego programu wychowawczo-profilaktycznego, + \item liczbę godzin nieusprawiedliwionych. + \end{longenum} + \end{longenum} -% \item \textbf{Funkcja wychowawcza oceny zachowania} -% \begin{longenum} -% \item Ocena zachowania pełni funkcję wychowawczą: -% \begin{longenum} -% \item wspiera rozwój osobowościowy ucznia, -% \item motywuje do samodoskonalenia, -% \item pomaga kształtować postawy społeczne i~prospołeczne. -% \end{longenum} -% \end{longenum} + \item \textbf{Funkcja wychowawcza oceny zachowania} + \begin{longenum} + \item Ocena zachowania pełni funkcję wychowawczą: + \begin{longenum} + \item wspiera rozwój osobowościowy ucznia, + \item motywuje do samodoskonalenia, + \item pomaga kształtować postawy społeczne i~prospołeczne. + \end{longenum} + \end{longenum} -% \item \textbf{Zasady przyznawania punktów} -% \begin{longenum} -% \item Nauczyciele, wychowawcy oraz inni pracownicy szkoły mają prawo wpisywać uwagi -% (pozytywne i~negatywne) oraz przyznawać punkty w~elektronicznym dzienniku za -% zachowanie ucznia, zgodnie z~przyjętymi w~szkole zasadami. -% \end{longenum} + \item \textbf{Zasady przyznawania punktów} + \begin{longenum} + \item Nauczyciele, wychowawcy oraz inni pracownicy szkoły mają prawo wpisywać uwagi + (pozytywne i~negatywne) oraz przyznawać punkty w~elektronicznym dzienniku za + zachowanie ucznia, zgodnie z~przyjętymi w~szkole zasadami. + \end{longenum} -% \item \textbf{Procedura informowania uczniów i~rodziców} -% \begin{longenum} -% \item Wychowawca oddziału zapoznaje z~zasadami oceniania zachowania i~tabelą punktową: -% \begin{longenum} -% \item uczniów -- zgodnie z~§2~ust.~II~WO, -% \item rodziców (prawnych opiekunów) -- zgodnie z~§2~ust.~III~WO. -% \end{longenum} -% \end{longenum} -% \end{longenum} + \item \textbf{Procedura informowania uczniów i~rodziców} + \begin{longenum} + \item Wychowawca oddziału zapoznaje z~zasadami oceniania zachowania i~tabelą punktową: + \begin{longenum} + \item uczniów -- zgodnie z~§2~ust.~II~WO, + \item rodziców (prawnych opiekunów) -- zgodnie z~§2~ust.~III~WO. + \end{longenum} + \end{longenum} + \end{longenum} -% \item \textbf{Zasady punktowej oceny zachowania} -% \begin{longenum} + \item \textbf{Zasady punktowej oceny zachowania} + \begin{longenum} -% \item \textbf{Początkowa pula punktów i~zasady naliczania} -% \begin{longenum} -% \item Każdy uczeń rozpoczyna semestr z~\textbf{początkową pulą punktów} wynoszącą 50. -% \item Punkty \textbf{dodatnie} przyznawane są za zachowania i~aktywności uznane za -% wspierające funkcjonowanie szkoły lub pozytywnie wpływające na jej społeczność -% (np.~udział w~wolontariacie, konkursach, działaniach prospołecznych). -% \item Punkty \textbf{ujemne} przyznawane są za nieprzestrzeganie regulaminu szkoły -% lub przejawy zachowań uznanych za niepożądane (np.~spóźnienia, lekceważenie -% nauczycieli, zachowania agresywne). -% \end{longenum} + \item \textbf{Początkowa pula punktów i~zasady naliczania} + \begin{longenum} + \item Każdy uczeń rozpoczyna semestr z~\textbf{początkową pulą punktów} wynoszącą 50. + \item Punkty \textbf{dodatnie} przyznawane są za zachowania i~aktywności uznane za + wspierające funkcjonowanie szkoły lub pozytywnie wpływające na jej społeczność + (np.~udział w~wolontariacie, konkursach, działaniach prospołecznych). + \item Punkty \textbf{ujemne} przyznawane są za nieprzestrzeganie regulaminu szkoły + lub przejawy zachowań uznanych za niepożądane (np.~spóźnienia, lekceważenie + nauczycieli, zachowania agresywne). + \end{longenum} -% \item \textbf{Dodatkowe punkty przyznawane przez wychowawcę} -% \begin{longenum} -% \item Wychowawca klasy raz w~każdym semestrze ma możliwość przyznania dodatkowych -% (maksymalnie 15) punktów, zarówno dodatnich, jak i~ujemnych, uwzględniając: -% \begin{longenum} -% \item opinie nauczycieli i~pracowników szkoły, -% \item opinię klasy, -% \item samoocenę ucznia. -% \end{longenum} -% \end{longenum} + \item \textbf{Dodatkowe punkty przyznawane przez wychowawcę} + \begin{longenum} + \item Wychowawca klasy raz w~każdym semestrze ma możliwość przyznania dodatkowych + (maksymalnie 15) punktów, zarówno dodatnich, jak i~ujemnych, uwzględniając: + \begin{longenum} + \item opinie nauczycieli i~pracowników szkoły, + \item opinię klasy, + \item samoocenę ucznia. + \end{longenum} + \end{longenum} -% \item \textbf{Nagana Dyrektora} -% \begin{longenum} -% \item Otrzymanie \textbf{nagany Dyrektora} skutkuje ustaleniem maksymalnie -% \textbf{poprawnej} oceny, zgodnie z~\textbf{Statutem szkoły}, z~liczbą punktów minimalną -% dla tej oceny (50). -% \textcolor{red}{(Należy w~Statucie określić, za jakie przewinienia przyznawana -% jest taka nagana, np.~przemoc.)} -% \end{longenum} + \item \textbf{Nagana Dyrektora} + \begin{longenum} + \item Otrzymanie \textbf{nagany Dyrektora} skutkuje ustaleniem maksymalnie + \textbf{poprawnej} oceny, zgodnie z~\textbf{Statutem szkoły}, z~liczbą punktów minimalną + dla tej oceny (50). + \textcolor{red}{(Należy w~Statucie określić, za jakie przewinienia przyznawana + jest taka nagana, np.~przemoc.)} + \end{longenum} -% \end{longenum} + \end{longenum} -% \item \textbf{Procedura ustalania oceny końcowej z~zachowania} -% \begin{longenum} + \item \textbf{Procedura ustalania oceny końcowej z~zachowania} + \begin{longenum} -% \item \textbf{Zakres czasowy i~przedziały punktowe} -% \begin{longenum} -% \item Ocena zachowania jest ustalana \textbf{semestralnie} i~\textbf{rocznie} na -% podstawie sumy punktów, zgodnie z~poniższym przedziałem: -% \begin{center} -% \begin{tabular}{|c|c|} -% \hline -% \textbf{Ocena} & \textbf{Przedział punktowy} \\ -% \hline -% Wzorowe & 96 i~więcej \\ -% \hline -% Bardzo dobre & 80--95 \\ -% \hline -% Dobre & 65--79 \\ -% \hline -% Poprawne & 50--64 \\ -% \hline -% Nieodpowiednie & 30--49 \\ -% \hline -% Naganne & 29 i~mniej \\ -% \hline -% \end{tabular} -% \end{center} -% \end{longenum} + \item \textbf{Zakres czasowy i~przedziały punktowe} + \begin{longenum} + \item Ocena zachowania jest ustalana \textbf{semestralnie} i~\textbf{rocznie} na + podstawie sumy punktów, zgodnie z~poniższym przedziałem: + \begin{center} + \begin{tabular}{|c|c|} + \hline + \textbf{Ocena} & \textbf{Przedział punktowy} \\ + \hline + Wzorowe & 96 i~więcej \\ + \hline + Bardzo dobre & 80--95 \\ + \hline + Dobre & 65--79 \\ + \hline + Poprawne & 50--64 \\ + \hline + Nieodpowiednie & 30--49 \\ + \hline + Naganne & 29 i~mniej \\ + \hline + \end{tabular} + \end{center} + \end{longenum} -% \item \textbf{Sposób wyliczenia końcowej liczby punktów} -% \begin{longenum} -% \item Końcowa liczba punktów jest sumą: -% \begin{longenum} -% \item punktów początkowych (50), -% \item punktów przyznanych (dodatnich i~ujemnych) zgodnie z~pkt.~5~ppkt.~1), -% \item punktów przyznanych w~drodze decyzji wychowawcy (maksymalnie +15 lub -15). -% \end{longenum} -% \item Ocena zachowania jest ostatecznie ustalana semestralnie i~rocznie na -% podstawie łącznej liczby punktów, zgodnie z~lit.~a) powyżej. -% \end{longenum} + \item \textbf{Sposób wyliczenia końcowej liczby punktów} + \begin{longenum} + \item Końcowa liczba punktów jest sumą: + \begin{longenum} + \item punktów początkowych (50), + \item punktów przyznanych (dodatnich i~ujemnych) zgodnie z~pkt.~5~ppkt.~1), + \item punktów przyznanych w~drodze decyzji wychowawcy (maksymalnie +15 lub -15). + \end{longenum} + \item Ocena zachowania jest ostatecznie ustalana semestralnie i~rocznie na + podstawie łącznej liczby punktów, zgodnie z~lit.~a) powyżej. + \end{longenum} -% \item \textbf{Uwzględnienie specyficznych trudności ucznia} -% \begin{longenum} -% \item Przy ustalaniu oceny klasyfikacyjnej zachowania ucznia z~udokumentowanymi -% zaburzeniami lub dysfunkcjami rozwojowymi uwzględnia się ich wpływ na zachowanie, -% zgodnie z~orzeczeniem poradni psychologiczno-pedagogicznej lub innej poradni -% specjalistycznej. -% \end{longenum} + \item \textbf{Uwzględnienie specyficznych trudności ucznia} + \begin{longenum} + \item Przy ustalaniu oceny klasyfikacyjnej zachowania ucznia z~udokumentowanymi + zaburzeniami lub dysfunkcjami rozwojowymi uwzględnia się ich wpływ na zachowanie, + zgodnie z~orzeczeniem poradni psychologiczno-pedagogicznej lub innej poradni + specjalistycznej. + \end{longenum} -% \item \textbf{Ostateczność oceny i~ewentualne odwołania} -% \begin{longenum} -% \item Ocena semestralna i~roczna jest \textbf{ostateczna} oraz ustalana przez -% wychowawcę klasy z~uwzględnieniem opinii nauczycieli, pracowników szkoły i~uczniów -% danej klasy. -% \item W~przypadku nieobecności wychowawcy decyzję podejmuje osoba wyznaczona -% przez \textbf{Dyrektora szkoły}. -% \item Statut szkoły może przewidywać możliwość odwołania się od oceny w~określonym -% terminie (np.~w~ciągu 3~dni przed posiedzeniem Rady Pedagogicznej). -% \end{longenum} + \item \textbf{Ostateczność oceny i~ewentualne odwołania} + \begin{longenum} + \item Ocena semestralna i~roczna jest \textbf{ostateczna} oraz ustalana przez + wychowawcę klasy z~uwzględnieniem opinii nauczycieli, pracowników szkoły i~uczniów + danej klasy. + \item W~przypadku nieobecności wychowawcy decyzję podejmuje osoba wyznaczona + przez \textbf{Dyrektora szkoły}. + \item Statut szkoły może przewidywać możliwość odwołania się od oceny w~określonym + terminie (np.~w~ciągu 3~dni przed posiedzeniem Rady Pedagogicznej). + \end{longenum} -% \item \textbf{Wpływ oceny zachowania na promocję} -% \begin{longenum} -% \item Ocena z~zachowania nie ma bezpośredniego wpływu na promocję do klasy -% programowo wyższej ani na ukończenie szkoły, jednak może być uwzględniana przy -% przyznawaniu nagród, stypendiów oraz innych wyróżnień. -% \end{longenum} + \item \textbf{Wpływ oceny zachowania na promocję} + \begin{longenum} + \item Ocena z~zachowania nie ma bezpośredniego wpływu na promocję do klasy + programowo wyższej ani na ukończenie szkoły, jednak może być uwzględniana przy + przyznawaniu nagród, stypendiów oraz innych wyróżnień. + \end{longenum} -% \end{longenum} + \end{longenum} -% \end{longenum} + \end{longenum} -% \item \textbf{Kryteria jakościowe i~tabela opisowa} -% \begin{longenum} -% \item W~celu zapewnienia przejrzystości i~sprawiedliwości oceniania, -% \textbf{punkty (dodatnie i~ujemne)} przyznaje się według ustalonych kategorii, -% na przykład: + \item \textbf{Kryteria jakościowe i~tabela opisowa} + \begin{longenum} + \item W~celu zapewnienia przejrzystości i~sprawiedliwości oceniania, + \textbf{punkty (dodatnie i~ujemne)} przyznaje się według ustalonych kategorii, + na przykład: -% \begin{longtable}{|p{6cm}|c|p{7cm}|} -% \hline -% \textbf{Kryterium} & \textbf{Punkty} & \textbf{Opis} \\ -% \hline -% \endfirsthead + \begin{longtable}{|p{6cm}|c|p{7cm}|} + \hline + \textbf{Kryterium} & \textbf{Punkty} & \textbf{Opis} \\ + \hline + \endfirsthead -% \multicolumn{3}{c}% -% {\tablename\ \thetable\ -- \textit{kontynuacja ze strony poprzedniej}} \\ -% \hline -% \textbf{Kryterium} & \textbf{Punkty} & \textbf{Opis} \\ -% \hline -% \endhead + \multicolumn{3}{c}% + {\tablename\ \thetable\ -- \textit{kontynuacja ze strony poprzedniej}} \\ + \hline + \textbf{Kryterium} & \textbf{Punkty} & \textbf{Opis} \\ + \hline + \endhead -% \hline \multicolumn{3}{|r|}{\textit{Ciąg dalszy na następnej stronie}} \\ -% \hline -% \endfoot + \hline \multicolumn{3}{|r|}{\textit{Ciąg dalszy na następnej stronie}} \\ + \hline + \endfoot -% \hline -% \endlastfoot + \hline + \endlastfoot -% \textbf{Frekwencja} -% & +1 -% & 100\%~obecności w~semestrze -% (dopuszcza się inną punktację dla frekwencji 95--99\%). \\ -% \cline{2-3} -% & +1 -% & Brak godzin nieusprawiedliwionych w~semestrze. \\ -% \cline{2-3} -% & -1 -% & Każda nieusprawiedliwiona godzina. \\ -% \hline + \textbf{Frekwencja} + & +1 + & 100\%~obecności w~semestrze + (dopuszcza się inną punktację dla frekwencji 95--99\%). \\ + \cline{2-3} + & +1 + & Brak godzin nieusprawiedliwionych w~semestrze. \\ + \cline{2-3} + & -1 + & Każda nieusprawiedliwiona godzina. \\ + \hline -% \textbf{Postawa wobec nauki, aktywność} -% & +1 -% & Udział w~konkursach przedmiotowych, olimpiadach, osiągnięcia, wyróżnienia. \\ -% \cline{2-3} -% & +1 -% & Reprezentowanie szkoły w~zawodach sportowych. \\ -% \cline{2-3} -% & +1 -% & Aktywny udział w~działaniach na rzecz klasy i~szkoły -% (np.~Samorząd Uczniowski, poczet sztandarowy). \\ -% \cline{2-3} -% & -1 -% & Powtarzający się brak przygotowania do lekcji, lekceważenie poleceń, -% brak odrabiania prac domowych. \\ -% \hline + \textbf{Postawa wobec nauki, aktywność} + & +1 + & Udział w~konkursach przedmiotowych, olimpiadach, osiągnięcia, wyróżnienia. \\ + \cline{2-3} + & +1 + & Reprezentowanie szkoły w~zawodach sportowych. \\ + \cline{2-3} + & +1 + & Aktywny udział w~działaniach na rzecz klasy i~szkoły + (np.~Samorząd Uczniowski, poczet sztandarowy). \\ + \cline{2-3} + & -1 + & Powtarzający się brak przygotowania do lekcji, lekceważenie poleceń, + brak odrabiania prac domowych. \\ + \hline -% \textbf{Kultura osobista, szacunek} -% & +1 -% & Pomoc koleżeńska, udział w~wolontariacie (każdorazowo). \\ -% \cline{2-3} -% & -1 -% & Aroganckie zachowanie, obraźliwy język wobec nauczycieli lub pracowników szkoły. \\ -% \cline{2-3} -% & -1 -% & Agresja słowna, groźby. \\ -% \cline{2-3} -% & -1 -% & Udział w~bójce. \\ -% \cline{2-3} -% & -1 -% & Dewastacja mienia, kradzież, używki (posiadanie, zażywanie). \\ -% \hline + \textbf{Kultura osobista, szacunek} + & +1 + & Pomoc koleżeńska, udział w~wolontariacie (każdorazowo). \\ + \cline{2-3} + & -1 + & Aroganckie zachowanie, obraźliwy język wobec nauczycieli lub pracowników szkoły. \\ + \cline{2-3} + & -1 + & Agresja słowna, groźby. \\ + \cline{2-3} + & -1 + & Udział w~bójce. \\ + \cline{2-3} + & -1 + & Dewastacja mienia, kradzież, używki (posiadanie, zażywanie). \\ + \hline -% \textbf{Bezpieczeństwo i~higiena} -% & +1 -% & Dbanie o~bezpieczeństwo swoje i~innych, reagowanie na sytuacje niebezpieczne. \\ -% \cline{2-3} -% & -1 -% & Korzystanie z~telefonu komórkowego podczas lekcji (każdorazowo). \\ -% \cline{2-3} -% & -1 -% & Palenie papierosów, e-papierosów, snusów itp.\ na terenie szkoły. \\ -% \hline + \textbf{Bezpieczeństwo i~higiena} + & +1 + & Dbanie o~bezpieczeństwo swoje i~innych, reagowanie na sytuacje niebezpieczne. \\ + \cline{2-3} + & -1 + & Korzystanie z~telefonu komórkowego podczas lekcji (każdorazowo). \\ + \cline{2-3} + & -1 + & Palenie papierosów, e-papierosów, snusów itp.\ na terenie szkoły. \\ + \hline -% \textbf{Inne} -% & od -1 do +1 -% & Każda sytuacja nieujęta w~powyższych kategoriach (przydział punktów -% indywidualnie, z~wpisem w~dzienniku). \\ -% \hline -% \end{longtable} + \textbf{Inne} + & od -1 do +1 + & Każda sytuacja nieujęta w~powyższych kategoriach (przydział punktów + indywidualnie, z~wpisem w~dzienniku). \\ + \hline + \end{longtable} -% \end{longenum} -% \end{longenum} + \end{longenum} +\end{longenum} %------------------------------------------------------------------------- @@ -1586,8 +1586,8 @@ i~technikum z~dnia 28 czerwca 2024~r., opracowana przez Ministerstwo Edukacji i~ \begin{longenum} \item Niniejsze postanowienia dotyczą zasad ustalania: \begin{longenum} - \item \textbf{rocznych ocen klasyfikacyjnych} z~\textbf{przedmiotów obowiązkowych} i~\textbf{dodatkowych}, - \item \textbf{rocznej oceny klasyfikacyjnej z~zachowania}. + \item Rocznych ocen klasyfikacyjnych z~przedmiotów obowiązkowych i~dodatkowych. + \item Rocznej oceny klasyfikacyjnej z~zachowania. \end{longenum} \item Regulacje te stosuje się w odniesieniu do wszystkich uczniów szkoły, niezależnie od typu