This commit is contained in:
baiobelfer 2025-03-01 15:28:21 +01:00
parent 2b3d65f138
commit e1141a3cd4
2 changed files with 16 additions and 14 deletions

BIN
main.pdf

Binary file not shown.

View File

@ -323,8 +323,9 @@ System oceniania opracowany w oparciu o:
% Obecny paragraf "Wewnątrzszkolne Ocenianie: Cel, Zakres Stosowania, Podstawa Prawna oraz Zgodność" zostaje bez zmian % Obecny paragraf "Wewnątrzszkolne Ocenianie: Cel, Zakres Stosowania, Podstawa Prawna oraz Zgodność" zostaje bez zmian
\paragraf{Ogólne zasady oceniania} \paragraf{Ogólne zasady oceniania}
\begin{longenum} \begin{longenum}
\item W Zespole Szkół Licealnych im. Zbigniewa Herberta w Słubicach obowiązuje \textbf{punktowo-procentowy} system oceniania wewnątrzszkolnego, stosowany w szkole młodzieżowej, którego celem jest: \item Obowiązuje \textbf{punktowo-procentowy} system oceniania wewnątrzszkolnego, stosowany w szkole młodzieżowej, którego celem jest:
\begin{longenum} \begin{longenum}
\item Zapewnienie uczniowi informacji o poziomie jego osiągnięć edukacyjnych i zachowania oraz o postępach w tym zakresie, w szczególności dotyczących: \item Zapewnienie uczniowi informacji o poziomie jego osiągnięć edukacyjnych i zachowania oraz o postępach w tym zakresie, w szczególności dotyczących:
\begin{longenum} \begin{longenum}
@ -343,25 +344,26 @@ System oceniania opracowany w oparciu o:
\item Umożliwienie nauczycielom doskonalenia organizacji i metod pracy dydaktyczno-wychowawczej. \item Umożliwienie nauczycielom doskonalenia organizacji i metod pracy dydaktyczno-wychowawczej.
\end{longenum} \end{longenum}
\item System oceniania wewnątrzszkolnego opiera się na następujących zasadach: \item System oceniania wewnątrzszkolnego jest prosty, przejrzysty i opiera się na następujących zasadach:
\begin{longenum} \begin{longenum}
\item Ocenianiu podlegają: \item \textbf{Podstawa oceniania}: \\
Ocenie podlegają osiągnięcia edukacyjne ucznia (poziom wiedzy i umiejętności w odniesieniu do wymagań programowych) oraz jego zachowanie (przestrzeganie zasad i norm obowiązujących w szkole).
\item \textbf{Skala ocen}:
\begin{longenum} \begin{longenum}
\item Osiągnięcia edukacyjne ucznia, polegające na rozpoznawaniu przez nauczycieli poziomu i postępów w opanowaniu wiadomości i umiejętności w stosunku do wymagań edukacyjnych. \item Oceny \textbf{bieżące} są wystawiane w \textbf{systemie punktowym}, który pozwala na precyzyjne określenie postępów ucznia.
\item Zachowanie ucznia, polegające na rozpoznawaniu przez wychowawcę klasy, nauczycieli, specjalistów oraz uczniów danej klasy stopnia respektowania zasad współżycia społecznego, norm etycznych oraz obowiązków określonych w statucie szkoły. \item Oceny \textbf{klasyfikacyjne śródroczne} i \textbf{roczne} są przeliczane na \textbf{skalę procentową}, a następnie na stopnie w skali od 1 do 6 według ustalonych kryteriów.
\end{longenum} \end{longenum}
\item Oceny ustalane są w systemie punktowym, w którym uzyskana liczba punktów za prace pisemne lub inne formy weryfikacji jest przeliczana na wartości procentowe, a następnie na ocenę w skali od 1 do 6, zgodnie z kryteriami określonymi w niniejszym dokumencie.
\item Uczeń podlega ocenianiu w następujących kategoriach ocen: \item \textbf{Rodzaje ocen}:
\begin{longenum} \begin{longenum}
\item Oceny bieżące: \item Oceny \textbf{bieżące} wystawiane w trakcie realizacji materiału.
\item Oceny klasyfikacyjne: \item Oceny \textbf{klasyfikacyjne śródroczne} po pierwszym semestrze.
\begin{longenum} \item Oceny \textbf{roczne} na koniec roku szkolnego.
\item Śródroczne ustalane na koniec pierwszego semestru. \item Oceny \textbf{końcowe} po zakończeniu danego etapu edukacji.
\item Roczne ustalane na koniec roku szkolnego.
\item Końcowe ustalane po zakończeniu cyklu nauczania na danym poziomie edukacyjnym.
\end{longenum}
\end{longenum} \end{longenum}
\end{longenum} \end{longenum}
\end{longenum} \end{longenum}
\paragraf{Jawność ocen} \paragraf{Jawność ocen}