diff --git a/main.pdf b/main.pdf index f7d8026..97c700d 100644 Binary files a/main.pdf and b/main.pdf differ diff --git a/main.tex b/main.tex index b2f8ddc..84acf55 100644 --- a/main.tex +++ b/main.tex @@ -323,8 +323,9 @@ System oceniania opracowany w oparciu o: % Obecny paragraf "Wewnątrzszkolne Ocenianie: Cel, Zakres Stosowania, Podstawa Prawna oraz Zgodność" zostaje bez zmian \paragraf{Ogólne zasady oceniania} + \begin{longenum} - \item W Zespole Szkół Licealnych im. Zbigniewa Herberta w Słubicach obowiązuje \textbf{punktowo-procentowy} system oceniania wewnątrzszkolnego, stosowany w szkole młodzieżowej, którego celem jest: + \item Obowiązuje \textbf{punktowo-procentowy} system oceniania wewnątrzszkolnego, stosowany w szkole młodzieżowej, którego celem jest: \begin{longenum} \item Zapewnienie uczniowi informacji o poziomie jego osiągnięć edukacyjnych i zachowania oraz o postępach w tym zakresie, w szczególności dotyczących: \begin{longenum} @@ -343,25 +344,26 @@ System oceniania opracowany w oparciu o: \item Umożliwienie nauczycielom doskonalenia organizacji i metod pracy dydaktyczno-wychowawczej. \end{longenum} - \item System oceniania wewnątrzszkolnego opiera się na następujących zasadach: + \item System oceniania wewnątrzszkolnego jest prosty, przejrzysty i opiera się na następujących zasadach: \begin{longenum} - \item Ocenianiu podlegają: + \item \textbf{Podstawa oceniania}: \\ + Ocenie podlegają osiągnięcia edukacyjne ucznia (poziom wiedzy i umiejętności w odniesieniu do wymagań programowych) oraz jego zachowanie (przestrzeganie zasad i norm obowiązujących w szkole). + + \item \textbf{Skala ocen}: \begin{longenum} - \item Osiągnięcia edukacyjne ucznia, polegające na rozpoznawaniu przez nauczycieli poziomu i postępów w opanowaniu wiadomości i umiejętności w stosunku do wymagań edukacyjnych. - \item Zachowanie ucznia, polegające na rozpoznawaniu przez wychowawcę klasy, nauczycieli, specjalistów oraz uczniów danej klasy stopnia respektowania zasad współżycia społecznego, norm etycznych oraz obowiązków określonych w statucie szkoły. + \item Oceny \textbf{bieżące} są wystawiane w \textbf{systemie punktowym}, który pozwala na precyzyjne określenie postępów ucznia. + \item Oceny \textbf{klasyfikacyjne śródroczne} i \textbf{roczne} są przeliczane na \textbf{skalę procentową}, a następnie na stopnie w skali od 1 do 6 według ustalonych kryteriów. \end{longenum} - \item Oceny ustalane są w systemie punktowym, w którym uzyskana liczba punktów za prace pisemne lub inne formy weryfikacji jest przeliczana na wartości procentowe, a następnie na ocenę w skali od 1 do 6, zgodnie z kryteriami określonymi w niniejszym dokumencie. - \item Uczeń podlega ocenianiu w następujących kategoriach ocen: + + \item \textbf{Rodzaje ocen}: \begin{longenum} - \item Oceny bieżące: - \item Oceny klasyfikacyjne: - \begin{longenum} - \item Śródroczne – ustalane na koniec pierwszego semestru. - \item Roczne – ustalane na koniec roku szkolnego. - \item Końcowe – ustalane po zakończeniu cyklu nauczania na danym poziomie edukacyjnym. - \end{longenum} + \item Oceny \textbf{bieżące} – wystawiane w trakcie realizacji materiału. + \item Oceny \textbf{klasyfikacyjne śródroczne} – po pierwszym semestrze. + \item Oceny \textbf{roczne} – na koniec roku szkolnego. + \item Oceny \textbf{końcowe} – po zakończeniu danego etapu edukacji. \end{longenum} \end{longenum} + \end{longenum} \paragraf{Jawność ocen}