This commit is contained in:
baiobelfer 2025-03-01 15:28:21 +01:00
parent 2b3d65f138
commit e1141a3cd4
2 changed files with 16 additions and 14 deletions

BIN
main.pdf

Binary file not shown.

@ -323,8 +323,9 @@ System oceniania opracowany w oparciu o:
% Obecny paragraf "Wewnątrzszkolne Ocenianie: Cel, Zakres Stosowania, Podstawa Prawna oraz Zgodność" zostaje bez zmian
\paragraf{Ogólne zasady oceniania}
\begin{longenum}
\item W Zespole Szkół Licealnych im. Zbigniewa Herberta w Słubicach obowiązuje \textbf{punktowo-procentowy} system oceniania wewnątrzszkolnego, stosowany w szkole młodzieżowej, którego celem jest:
\item Obowiązuje \textbf{punktowo-procentowy} system oceniania wewnątrzszkolnego, stosowany w szkole młodzieżowej, którego celem jest:
\begin{longenum}
\item Zapewnienie uczniowi informacji o poziomie jego osiągnięć edukacyjnych i zachowania oraz o postępach w tym zakresie, w szczególności dotyczących:
\begin{longenum}
@ -343,25 +344,26 @@ System oceniania opracowany w oparciu o:
\item Umożliwienie nauczycielom doskonalenia organizacji i metod pracy dydaktyczno-wychowawczej.
\end{longenum}
\item System oceniania wewnątrzszkolnego opiera się na następujących zasadach:
\item System oceniania wewnątrzszkolnego jest prosty, przejrzysty i opiera się na następujących zasadach:
\begin{longenum}
\item Ocenianiu podlegają:
\item \textbf{Podstawa oceniania}: \\
Ocenie podlegają osiągnięcia edukacyjne ucznia (poziom wiedzy i umiejętności w odniesieniu do wymagań programowych) oraz jego zachowanie (przestrzeganie zasad i norm obowiązujących w szkole).
\item \textbf{Skala ocen}:
\begin{longenum}
\item Osiągnięcia edukacyjne ucznia, polegające na rozpoznawaniu przez nauczycieli poziomu i postępów w opanowaniu wiadomości i umiejętności w stosunku do wymagań edukacyjnych.
\item Zachowanie ucznia, polegające na rozpoznawaniu przez wychowawcę klasy, nauczycieli, specjalistów oraz uczniów danej klasy stopnia respektowania zasad współżycia społecznego, norm etycznych oraz obowiązków określonych w statucie szkoły.
\item Oceny \textbf{bieżące} są wystawiane w \textbf{systemie punktowym}, który pozwala na precyzyjne określenie postępów ucznia.
\item Oceny \textbf{klasyfikacyjne śródroczne} i \textbf{roczne} są przeliczane na \textbf{skalę procentową}, a następnie na stopnie w skali od 1 do 6 według ustalonych kryteriów.
\end{longenum}
\item Oceny ustalane są w systemie punktowym, w którym uzyskana liczba punktów za prace pisemne lub inne formy weryfikacji jest przeliczana na wartości procentowe, a następnie na ocenę w skali od 1 do 6, zgodnie z kryteriami określonymi w niniejszym dokumencie.
\item Uczeń podlega ocenianiu w następujących kategoriach ocen:
\item \textbf{Rodzaje ocen}:
\begin{longenum}
\item Oceny bieżące:
\item Oceny klasyfikacyjne:
\begin{longenum}
\item Śródroczne ustalane na koniec pierwszego semestru.
\item Roczne ustalane na koniec roku szkolnego.
\item Końcowe ustalane po zakończeniu cyklu nauczania na danym poziomie edukacyjnym.
\end{longenum}
\item Oceny \textbf{bieżące} wystawiane w trakcie realizacji materiału.
\item Oceny \textbf{klasyfikacyjne śródroczne} po pierwszym semestrze.
\item Oceny \textbf{roczne} na koniec roku szkolnego.
\item Oceny \textbf{końcowe} po zakończeniu danego etapu edukacji.
\end{longenum}
\end{longenum}
\end{longenum}
\paragraf{Jawność ocen}