u: jawnosc oceny do post. ogólnych

This commit is contained in:
baiobelfer 2025-02-25 18:51:35 +01:00
parent 21e1efc7a6
commit dffef23f5a
2 changed files with 57 additions and 60 deletions

BIN
main.pdf

Binary file not shown.

115
main.tex
View File

@ -322,6 +322,61 @@ System oceniania opracowany w oparciu o:
\end{longenum}
\end{longenum}
\paragraf{Jawność ocen}
\begin{longenum}
\item Zasada powszechnej dostępności informacji o ocenach
\begin{longenum}
\item Oceny uzyskane przez ucznia podlegają jawności wobec ucznia oraz jego rodziców lub prawnych opiekunów.
\item Zasada jawności obejmuje wszelkie rodzaje ocen, w szczególności:
\begin{longenum}
\item Oceny bieżące.
\item Oceny klasyfikacyjne, w tym śródroczne oraz roczne.
\end{longenum}
\item Jawność dotyczy zarówno ocen uzyskanych z zajęć edukacyjnych, jak i ocen zachowania ucznia.
\end{longenum}
\item Rejestracja ocen w dzienniku elektronicznym
\begin{longenum}
\item Oceny bieżące, śródroczne klasyfikacyjne oraz roczne klasyfikacyjne podlegają obligatoryjnemu wpisowi do dziennika elektronicznego w terminach określonych w niniejszym Wewnątrzszkolnym Ocenianiu (WO).
\item Uczeń oraz jego rodzice lub prawni opiekunowie mają zapewniony stały dostęp do informacji o ocenach za pośrednictwem dziennika elektronicznego po dokonaniu autoryzowanego logowania.
\end{longenum}
\item Uzasadnienie ocen z zajęć edukacyjnych
\begin{longenum}
\item Uczeń lub jego rodzice albo prawni opiekunowie mają prawo wnosić o uzasadnienie każdej oceny bieżącej lub klasyfikacyjnej, zarówno śródrocznej, jak i rocznej, wystawionej w ramach zajęć edukacyjnych.
\item Nauczyciel, na żądanie określone w pkt 1, jest obowiązany przedstawić uzasadnienie oceny, uwzględniając w szczególności:
\begin{longenum}
\item Stopień realizacji wymagań edukacyjnych określonych w Podstawie Programowej (PP) oraz Szczegółowym Ocenianiu (SO).
\item Kryteria oceniania przyjęte w Szczegółowym Ocenianiu (SO), z uwzględnieniem wymagań minimalnych i rozszerzonych.
\item Metodę obliczania punktacji uzyskanej za daną formę weryfikacji wiedzy lub umiejętności.
\item Elementy pracy ucznia ocenione pozytywnie.
\item Obszary wymagające poprawy lub uzupełnienia.
\item Wskazówki dotyczące dalszego rozwoju kompetencji i doskonalenia wyników nauczania.
\item Formę weryfikacji wiedzy lub umiejętności, przeprowadzoną zgodnie z Procedurami Oceniania (PO).
\item Warunki i możliwości poprawy oceny, określone w Procedurach Oceniania (PO).
\end{longenum}
\end{longenum}
\item Uzasadnienie ocen zachowania
\begin{longenum}
\item Na żądanie ucznia lub jego rodziców albo prawnych opiekunów wychowawca klasy jest obowiązany przedstawić uzasadnienie wystawionej oceny zachowania, odwołując się do kryteriów określonych w niniejszym Wewnątrzszkolnym Ocenianiu (WO).
\item Uzasadnienie oceny zachowania winno zawierać:
\begin{longenum}
\item Odniesienie do kryteriów oceny zachowania, w tym w szczególności frekwencji, kultury osobistej, współpracy w grupie oraz przestrzegania regulaminu szkoły.
\item Wskazanie pozytywnych aspektów postaw i zachowań ucznia.
\item Określenie obszarów wymagających poprawy.
\item Wskazówki w zakresie dalszego rozwoju społecznego i osobistego ucznia.
\end{longenum}
\end{longenum}
\item Tryb przekazywania uzasadnienia ocen
\begin{longenum}
\item Uzasadnienie oceny przekazywane jest uczniowi w formie ustnej, w trakcie zajęć lub podczas indywidualnej konsultacji.
\item Uzasadnienie oceny przekazywane jest rodzicom lub prawnym opiekunom w trakcie indywidualnego spotkania, w tym w ramach zebrań z rodzicami lub konsultacji, lub w innej formie uzgodnionej z wnioskodawcą, w szczególności w formie zdalnej.
\end{longenum}
\end{longenum}
%-----------------------
% PRZYPISY
%-----------------------
@ -605,65 +660,7 @@ i~technikum z~dnia 28 czerwca 2024~r., opracowana przez Ministerstwo Edukacji i~
% \end{longenum}
\end{longenum}
\paragraf{Jawność Oceny}
\begin{longenum}
\item Powszechna dostępność informacji o ocenach
\begin{longenum}
\item Oceny uzyskane przez ucznia są jawne zarówno dla niego samego, jak i dla jego rodziców (prawnych opiekunów).
\item Jawność obejmuje wszystkie rodzaje ocen:
\begin{longenum}
\item Bieżące.
\item Klasyfikacyjne: (śródroczne i roczne).
\end{longenum}
\item Dotyczy to zarówno ocen z~zajęć edukacyjnych, jak i~ocen zachowania.
\end{longenum}
\item Rejestrowanie ocen w dzienniku elektronicznym
\begin{longenum}
\item Oceny (bieżące, śródroczne klasyfikacyjne oraz roczne klasyfikacyjne) są wpisywane do dziennika elektronicznego zgodnie z terminami określonymi w \textcolor{orange}{Wewnątrzszkolnym Ocenianiu (WO)}.
\item Uczeń oraz rodzice (prawni opiekunowie) mają \textbf{stały dostęp} do tych informacji po zalogowaniu się do e-dziennika.
\end{longenum}
\item Uzasadnianie oceny wystawionej za określoną formę sprawdzania wiedzy i~umiejętności w~ramach zajęć edukacyjnych.
\begin{longenum}
\item Każdy uczeń oraz jego rodzice (prawni opiekunowie) mają prawo żądania uzasadnienia wystawionej oceny bieżącej lub klasyfikacyjnej (śródrocznej, rocznej).
\item Nauczyciel, przygotowując uzasadnienie oceny, odnosi się w szczególności do:
\begin{longenum}
\item stopnia realizacji wymagań wynikających z~Podstawy Programowej (PP) oraz Szczegółowego Oceniania (SO),
\item kryteriów oceniania przyjętych w~SO, z~uwzględnieniem wymagań minimalnych i~rozszerzonych,
\item sposobu wyliczania punktacji za daną formę sprawdzania wiedzy lub umiejętności,
\item elementów pracy ucznia wykonanych prawidłowo,
\item obszarów wymagających poprawy,
\item wskazówek dotyczących dalszej nauki oraz rozwoju kompetencji,
\item formy sprawdzania wiedzy, przeprowadzonej zgodnie z~Procedurami Oceniania (PO),
\item możliwości poprawy oceny, określonych w~PO.
\end{longenum}
\item Uzasadnianie wystawionych ocen zachowania:
\begin{longenum}
\item Na żądanie ucznia lub jego rodziców (prawnych opiekunów) \textbf{wychowawca klasy} uzasadnia ocenę zachowania, \textbf{odwołując się do kryteriów} opisanych w \textbf{Wewnątrzszkolnym Ocenianiu (WO)}.
\item Uzasadnienie oceny zachowania powinno zawierać:
\begin{longenum}
\item odniesienie do przyjętych kryteriów (np. frekwencja, kultura osobista, współpraca w grupie, przestrzeganie regulaminu),
\item mocne strony w zakresie postaw i zachowań ucznia,
\item obszary wymagające poprawy,
\item wskazówki dotyczące dalszego rozwoju społecznego i osobistego.
\end{longenum}
\end{longenum}
\item Forma przekazania uzasadnienia:
\begin{longenum}
\item \textbf{Uczniowi} --- ustnie, podczas zajęć lub w indywidualnej konsultacji,
\item \textbf{Rodzicom (prawnym opiekunom)} --- podczas indywidualnego spotkania (np. tzw. wywiadówki lub konsultacje) albo w innej uzgodnionej formie (np. online).
\end{longenum}
\end{longenum}
% --------------------------------------------------------------------
% --------------------------------------------------------------------
\section{Ustalanie kryteriów oceniania zachowania}