u: jawnosc oceny do post. ogólnych
This commit is contained in:
parent
21e1efc7a6
commit
dffef23f5a
117
main.tex
117
main.tex
@ -322,6 +322,61 @@ System oceniania opracowany w oparciu o:
|
|||||||
\end{longenum}
|
\end{longenum}
|
||||||
\end{longenum}
|
\end{longenum}
|
||||||
|
|
||||||
|
\paragraf{Jawność ocen}
|
||||||
|
\begin{longenum}
|
||||||
|
\item Zasada powszechnej dostępności informacji o ocenach
|
||||||
|
\begin{longenum}
|
||||||
|
\item Oceny uzyskane przez ucznia podlegają jawności wobec ucznia oraz jego rodziców lub prawnych opiekunów.
|
||||||
|
\item Zasada jawności obejmuje wszelkie rodzaje ocen, w szczególności:
|
||||||
|
\begin{longenum}
|
||||||
|
\item Oceny bieżące.
|
||||||
|
\item Oceny klasyfikacyjne, w tym śródroczne oraz roczne.
|
||||||
|
\end{longenum}
|
||||||
|
\item Jawność dotyczy zarówno ocen uzyskanych z zajęć edukacyjnych, jak i ocen zachowania ucznia.
|
||||||
|
\end{longenum}
|
||||||
|
|
||||||
|
\item Rejestracja ocen w dzienniku elektronicznym
|
||||||
|
\begin{longenum}
|
||||||
|
\item Oceny bieżące, śródroczne klasyfikacyjne oraz roczne klasyfikacyjne podlegają obligatoryjnemu wpisowi do dziennika elektronicznego w terminach określonych w niniejszym Wewnątrzszkolnym Ocenianiu (WO).
|
||||||
|
\item Uczeń oraz jego rodzice lub prawni opiekunowie mają zapewniony stały dostęp do informacji o ocenach za pośrednictwem dziennika elektronicznego po dokonaniu autoryzowanego logowania.
|
||||||
|
\end{longenum}
|
||||||
|
|
||||||
|
\item Uzasadnienie ocen z zajęć edukacyjnych
|
||||||
|
\begin{longenum}
|
||||||
|
\item Uczeń lub jego rodzice albo prawni opiekunowie mają prawo wnosić o uzasadnienie każdej oceny bieżącej lub klasyfikacyjnej, zarówno śródrocznej, jak i rocznej, wystawionej w ramach zajęć edukacyjnych.
|
||||||
|
\item Nauczyciel, na żądanie określone w pkt 1, jest obowiązany przedstawić uzasadnienie oceny, uwzględniając w szczególności:
|
||||||
|
\begin{longenum}
|
||||||
|
\item Stopień realizacji wymagań edukacyjnych określonych w Podstawie Programowej (PP) oraz Szczegółowym Ocenianiu (SO).
|
||||||
|
\item Kryteria oceniania przyjęte w Szczegółowym Ocenianiu (SO), z uwzględnieniem wymagań minimalnych i rozszerzonych.
|
||||||
|
\item Metodę obliczania punktacji uzyskanej za daną formę weryfikacji wiedzy lub umiejętności.
|
||||||
|
\item Elementy pracy ucznia ocenione pozytywnie.
|
||||||
|
\item Obszary wymagające poprawy lub uzupełnienia.
|
||||||
|
\item Wskazówki dotyczące dalszego rozwoju kompetencji i doskonalenia wyników nauczania.
|
||||||
|
\item Formę weryfikacji wiedzy lub umiejętności, przeprowadzoną zgodnie z Procedurami Oceniania (PO).
|
||||||
|
\item Warunki i możliwości poprawy oceny, określone w Procedurach Oceniania (PO).
|
||||||
|
\end{longenum}
|
||||||
|
\end{longenum}
|
||||||
|
|
||||||
|
\item Uzasadnienie ocen zachowania
|
||||||
|
\begin{longenum}
|
||||||
|
\item Na żądanie ucznia lub jego rodziców albo prawnych opiekunów wychowawca klasy jest obowiązany przedstawić uzasadnienie wystawionej oceny zachowania, odwołując się do kryteriów określonych w niniejszym Wewnątrzszkolnym Ocenianiu (WO).
|
||||||
|
\item Uzasadnienie oceny zachowania winno zawierać:
|
||||||
|
\begin{longenum}
|
||||||
|
\item Odniesienie do kryteriów oceny zachowania, w tym w szczególności frekwencji, kultury osobistej, współpracy w grupie oraz przestrzegania regulaminu szkoły.
|
||||||
|
\item Wskazanie pozytywnych aspektów postaw i zachowań ucznia.
|
||||||
|
\item Określenie obszarów wymagających poprawy.
|
||||||
|
\item Wskazówki w zakresie dalszego rozwoju społecznego i osobistego ucznia.
|
||||||
|
\end{longenum}
|
||||||
|
\end{longenum}
|
||||||
|
|
||||||
|
\item Tryb przekazywania uzasadnienia ocen
|
||||||
|
\begin{longenum}
|
||||||
|
\item Uzasadnienie oceny przekazywane jest uczniowi w formie ustnej, w trakcie zajęć lub podczas indywidualnej konsultacji.
|
||||||
|
\item Uzasadnienie oceny przekazywane jest rodzicom lub prawnym opiekunom w trakcie indywidualnego spotkania, w tym w ramach zebrań z rodzicami lub konsultacji, lub w innej formie uzgodnionej z wnioskodawcą, w szczególności w formie zdalnej.
|
||||||
|
\end{longenum}
|
||||||
|
\end{longenum}
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
%-----------------------
|
%-----------------------
|
||||||
% PRZYPISY
|
% PRZYPISY
|
||||||
%-----------------------
|
%-----------------------
|
||||||
@ -604,67 +659,9 @@ i~technikum z~dnia 28 czerwca 2024~r., opracowana przez Ministerstwo Edukacji i~
|
|||||||
% \end{longenum}
|
% \end{longenum}
|
||||||
% \end{longenum}
|
% \end{longenum}
|
||||||
\end{longenum}
|
\end{longenum}
|
||||||
|
|
||||||
\paragraf{Jawność Oceny}
|
|
||||||
\begin{longenum}
|
|
||||||
|
|
||||||
\item Powszechna dostępność informacji o ocenach
|
|
||||||
\begin{longenum}
|
|
||||||
\item Oceny uzyskane przez ucznia są jawne zarówno dla niego samego, jak i dla jego rodziców (prawnych opiekunów).
|
|
||||||
\item Jawność obejmuje wszystkie rodzaje ocen:
|
|
||||||
\begin{longenum}
|
|
||||||
\item Bieżące.
|
|
||||||
\item Klasyfikacyjne: (śródroczne i roczne).
|
|
||||||
\end{longenum}
|
|
||||||
\item Dotyczy to zarówno ocen z~zajęć edukacyjnych, jak i~ocen zachowania.
|
|
||||||
\end{longenum}
|
|
||||||
|
|
||||||
\item Rejestrowanie ocen w dzienniku elektronicznym
|
|
||||||
\begin{longenum}
|
|
||||||
\item Oceny (bieżące, śródroczne klasyfikacyjne oraz roczne klasyfikacyjne) są wpisywane do dziennika elektronicznego zgodnie z terminami określonymi w \textcolor{orange}{Wewnątrzszkolnym Ocenianiu (WO)}.
|
|
||||||
\item Uczeń oraz rodzice (prawni opiekunowie) mają \textbf{stały dostęp} do tych informacji po zalogowaniu się do e-dziennika.
|
|
||||||
\end{longenum}
|
|
||||||
|
|
||||||
\item Uzasadnianie oceny wystawionej za określoną formę sprawdzania wiedzy i~umiejętności w~ramach zajęć edukacyjnych.
|
|
||||||
|
|
||||||
\begin{longenum}
|
|
||||||
|
|
||||||
\item Każdy uczeń oraz jego rodzice (prawni opiekunowie) mają prawo żądania uzasadnienia wystawionej oceny bieżącej lub klasyfikacyjnej (śródrocznej, rocznej).
|
|
||||||
|
|
||||||
\item Nauczyciel, przygotowując uzasadnienie oceny, odnosi się w szczególności do:
|
|
||||||
\begin{longenum}
|
|
||||||
\item stopnia realizacji wymagań wynikających z~Podstawy Programowej (PP) oraz Szczegółowego Oceniania (SO),
|
|
||||||
\item kryteriów oceniania przyjętych w~SO, z~uwzględnieniem wymagań minimalnych i~rozszerzonych,
|
|
||||||
\item sposobu wyliczania punktacji za daną formę sprawdzania wiedzy lub umiejętności,
|
|
||||||
\item elementów pracy ucznia wykonanych prawidłowo,
|
|
||||||
\item obszarów wymagających poprawy,
|
|
||||||
\item wskazówek dotyczących dalszej nauki oraz rozwoju kompetencji,
|
|
||||||
\item formy sprawdzania wiedzy, przeprowadzonej zgodnie z~Procedurami Oceniania (PO),
|
|
||||||
\item możliwości poprawy oceny, określonych w~PO.
|
|
||||||
\end{longenum}
|
|
||||||
|
|
||||||
\item Uzasadnianie wystawionych ocen zachowania:
|
|
||||||
\begin{longenum}
|
|
||||||
\item Na żądanie ucznia lub jego rodziców (prawnych opiekunów) \textbf{wychowawca klasy} uzasadnia ocenę zachowania, \textbf{odwołując się do kryteriów} opisanych w \textbf{Wewnątrzszkolnym Ocenianiu (WO)}.
|
|
||||||
\item Uzasadnienie oceny zachowania powinno zawierać:
|
|
||||||
\begin{longenum}
|
|
||||||
\item odniesienie do przyjętych kryteriów (np. frekwencja, kultura osobista, współpraca w grupie, przestrzeganie regulaminu),
|
|
||||||
\item mocne strony w zakresie postaw i zachowań ucznia,
|
|
||||||
\item obszary wymagające poprawy,
|
|
||||||
\item wskazówki dotyczące dalszego rozwoju społecznego i osobistego.
|
|
||||||
\end{longenum}
|
|
||||||
|
|
||||||
\end{longenum}
|
|
||||||
|
|
||||||
\item Forma przekazania uzasadnienia:
|
|
||||||
\begin{longenum}
|
|
||||||
\item \textbf{Uczniowi} --- ustnie, podczas zajęć lub w indywidualnej konsultacji,
|
|
||||||
\item \textbf{Rodzicom (prawnym opiekunom)} --- podczas indywidualnego spotkania (np. tzw. wywiadówki lub konsultacje) albo w innej uzgodnionej formie (np. online).
|
|
||||||
\end{longenum}
|
|
||||||
|
|
||||||
\end{longenum}
|
|
||||||
|
|
||||||
% --------------------------------------------------------------------
|
% --------------------------------------------------------------------
|
||||||
|
% --------------------------------------------------------------------
|
||||||
|
|
||||||
\section{Ustalanie kryteriów oceniania zachowania}
|
\section{Ustalanie kryteriów oceniania zachowania}
|
||||||
\label{chap:ocenianie}
|
\label{chap:ocenianie}
|
||||||
@ -1046,7 +1043,7 @@ i~technikum z~dnia 28 czerwca 2024~r., opracowana przez Ministerstwo Edukacji i~
|
|||||||
\end{longenum}
|
\end{longenum}
|
||||||
\end{longenum}
|
\end{longenum}
|
||||||
|
|
||||||
%-------------------------------------------------------------------------
|
%-------------------------------------------------------------------------
|
||||||
% \newpage
|
% \newpage
|
||||||
\subsection{Bieżace ocenianie osiągnięć ucznia}
|
\subsection{Bieżace ocenianie osiągnięć ucznia}
|
||||||
\label{subsec:ocenianie-ucznia}
|
\label{subsec:ocenianie-ucznia}
|
||||||
|
Loading…
x
Reference in New Issue
Block a user