u
This commit is contained in:
parent
5f9ece98f4
commit
dfb64b84b7
444
main.tex
444
main.tex
@ -10,6 +10,20 @@
|
||||
%
|
||||
}
|
||||
|
||||
\usepackage[pdfusetitle, % wykorzystuje metadane dokumentu
|
||||
pdfa, % zgodność z PDF/A
|
||||
backref=section, % opcjonalne powiązania wsteczne
|
||||
colorlinks=true, % kolorowe linki zamiast ramek
|
||||
linkcolor=blue, % kolor linków wewnętrznych
|
||||
anchorcolor=black,
|
||||
citecolor=green,
|
||||
filecolor=magenta,
|
||||
urlcolor=cyan,
|
||||
pdfpagelabels=true,
|
||||
hyperindex=true,
|
||||
plainpages=false,
|
||||
pdfstartview=FitH]{hyperref}
|
||||
|
||||
\usepackage{ulem}
|
||||
\usepackage{longtable}
|
||||
|
||||
@ -404,66 +418,63 @@ System oceniania opracowany w oparciu o:
|
||||
|
||||
% -------------------------------------------------
|
||||
\paragraf{Zasady klasyfikacji wewnątrzszkolnej}
|
||||
\label{itm:klasyfikacja-zasady}
|
||||
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
|
||||
\item Charakter i~cel klasyfikacji
|
||||
\item \label{itm:klasyfikacja-charakter-cel} Charakter i~cel klasyfikacji
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Ocenianie wewnątrzszkolne ma na celu okresowe podsumowanie osiągnięć edukacyjnych ucznia
|
||||
\item \label{itm:klasyfikacja-cel-okresowe-podsumowanie} Ocenianie wewnątrzszkolne ma na celu okresowe podsumowanie osiągnięć edukacyjnych ucznia
|
||||
z~zajęć określonych w~szkolnym planie nauczania oraz jego zachowania, w~ramach klasyfikacji śródrocznej i~rocznej.
|
||||
|
||||
\item Dotyczy zarówno obowiązkowych, jak i~dodatkowych zajęć edukacyjnych.
|
||||
\item \label{itm:klasyfikacja-dotyczy-obowiazkowych-dodatkowych} Dotyczy zarówno obowiązkowych, jak i~dodatkowych zajęć edukacyjnych.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
|
||||
\item Zasady ustalania ocen śródrocznych i~rocznych
|
||||
\item \label{itm:klasyfikacja-zasady-ustalania} Zasady ustalania ocen śródrocznych i~rocznych
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Śródroczne i~roczne oceny z~obowiązkowych i~dodatkowych zajęć edukacyjnych ustalają nauczyciele prowadzący te zajęcia.
|
||||
\item \label{itm:klasyfikacja-nauczyciele-ustalaja-oceny} Śródroczne i~roczne oceny z~obowiązkowych i~dodatkowych zajęć edukacyjnych ustalają nauczyciele prowadzący te zajęcia.
|
||||
|
||||
\item Ocenę klasyfikacyjną zachowania wystawia wychowawca klasy zgodnie z~obowiązującym punktowym systemem oceny zachowania.
|
||||
\item \label{itm:klasyfikacja-wychowawca-ocena-zachowania} Ocenę klasyfikacyjną zachowania wystawia wychowawca klasy zgodnie z~obowiązującym punktowym systemem oceny zachowania.
|
||||
|
||||
\item Oceny z~dodatkowych zajęć edukacyjnych nie wpływają na promocję do klasy programowo wyższej ani na ukończenie szkoły.
|
||||
\item \label{itm:klasyfikacja-oceny-dodatkowe-nie-wplywaja} Oceny z~dodatkowych zajęć edukacyjnych nie wpływają na promocję do klasy programowo wyższej ani na ukończenie szkoły.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
|
||||
\item{Warunki klasyfikowalności ucznia}
|
||||
\item \label{itm:klasyfikacja-warunki-klasyfikowalnosci} Warunki klasyfikowalności ucznia
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Uczeń może być uznany za nieklasyfikowanego z~jednego, kilku lub wszystkich zajęć edukacyjnych, jeżeli:
|
||||
\item \label{itm:klasyfikacja-uczen-nieklasyfikowany} Uczeń może być uznany za nieklasyfikowanego z~jednego, kilku lub wszystkich zajęć edukacyjnych, jeżeli:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Brakuje minimalnej liczby ocen cząstkowych, określonej w~WO, jeżeli nie została ona ustalona w PO.
|
||||
\item Jego nieobecność na zajęciach wynosi co najmniej połowę czasu przeznaczonego na te zajęcia w~szkolnym planie nauczania.
|
||||
\item Nie ma podstaw do wystawienia śródrocznej lub rocznej oceny klasyfikacyjnej z powodu braku wymaganych osiągnięć edukacyjnych.
|
||||
\item \label{itm:klasyfikacja-brak-minimalnej-liczby-ocen} Brakuje minimalnej liczby ocen cząstkowych, określonej w~WO, jeżeli nie została ona ustalona w PO.
|
||||
\item \label{itm:klasyfikacja-nieobecnosc-polowa-czasu} Jego nieobecność na zajęciach wynosi co najmniej połowę czasu przeznaczonego na te zajęcia w~szkolnym planie nauczania.
|
||||
\item \label{itm:klasyfikacja-brak-podstaw-oceny} Nie ma podstaw do wystawienia śródrocznej lub rocznej oceny klasyfikacyjnej z powodu braku wymaganych osiągnięć edukacyjnych.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
|
||||
\item Obliczanie oceny klasyfikacyjnej
|
||||
\item \label{itm:klasyfikacja-obliczanie-oceny} Obliczanie oceny klasyfikacyjnej
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Śródroczna i~roczna ocena klasyfikacyjna jest wyliczana z~liczby punktów uzyskanych przez ucznia w~systemie Librus odpowiednio:
|
||||
\item \label{itm:klasyfikacja-ocena-srodroczna-roczna} Śródroczna i~roczna ocena klasyfikacyjna jest wyliczana z~liczby punktów uzyskanych przez ucznia w~systemie Librus odpowiednio:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item W~pierwszym okresie - dla oceny śródrocznej
|
||||
\item W~całym roku szkolnym - dla oceny rocznej
|
||||
\item \label{itm:klasyfikacja-pierwszy-okres} W~pierwszym okresie - dla oceny śródrocznej
|
||||
\item \label{itm:klasyfikacja-caly-rok} W~całym roku szkolnym - dla oceny rocznej
|
||||
\end{longenum}
|
||||
\item Wynik punktowy jest przeliczany na procenty zgodnie z~wewnątrzszkolnym systemem oceniania, a~następnie konwertowany na stopień w~skali 1--6 (od niedostatecznej do~celującej).
|
||||
\item \label{itm:klasyfikacja-przeliczenie-procenty} Wynik punktowy jest przeliczany na procenty zgodnie z~wewnątrzszkolnym systemem oceniania, a~następnie konwertowany na stopień w~skali 1--6 (od niedostatecznej do~celującej).
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
\item Terminy klasyfikacyjne:
|
||||
\item \label{itm:klasyfikacja-terminy-klasyfikacyjne} Terminy klasyfikacyjne:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Terminy posiedzeń śródrocznej oraz rocznej rady klasyfikacyjnej określa dyrektor szkoły w~drodze zarządzenia wewnętrznego.
|
||||
\item \label{itm:klasyfikacja-dyrektor-okresla-terminy} Terminy posiedzeń śródrocznej oraz rocznej rady klasyfikacyjnej określa dyrektor szkoły w~drodze zarządzenia wewnętrznego.
|
||||
|
||||
\item Nie później niż w dniu posiedzenia rady klasyfikacyjnej:
|
||||
\item \label{itm:klasyfikacja-wpis-do-dokumentacji} Nie później niż w dniu posiedzenia rady klasyfikacyjnej:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Nauczyciele prowadzący zajęcia edukacyjne dokonują wpisu ocen klasyfikacyjnych z~tychże zajęć do dokumentacji przebiegu nauczania.
|
||||
\item Wychowawca klasy dokonuje wpisu oceny klasyfikacyjnej z~zachowania do dokumentacji przebiegu nauczania.
|
||||
\item \label{itm:klasyfikacja-wpis-ocen-edukacyjnych} Nauczyciele prowadzący zajęcia edukacyjne dokonują wpisu ocen klasyfikacyjnych z~tychże zajęć do dokumentacji przebiegu nauczania.
|
||||
\item \label{itm:klasyfikacja-wpis-oceny-zachowania} Wychowawca klasy dokonuje wpisu oceny klasyfikacyjnej z~zachowania do dokumentacji przebiegu nauczania.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
\item W~razie zagrożenia oceną niedostateczną lub nieklasyfikowaniem ucznia, nauczyciele zajęć edukacyjnych informują ucznia i~jego rodziców (prawnych opiekunów) o~przewidywanych ocenach śródrocznych poprzez wpis w~dzienniku elektronicznym Librus w~terminie:
|
||||
\item \label{itm:klasyfikacja-informacja-o-zagrozeniu} W~razie zagrożenia oceną niedostateczną lub nieklasyfikowaniem ucznia, nauczyciele zajęć edukacyjnych informują ucznia i~jego rodziców (prawnych opiekunów) o~przewidywanych ocenach śródrocznych poprzez wpis w~dzienniku elektronicznym Librus w~terminie:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Nie później niż miesiąc przed posiedzeniem klasyfikacyjnym rady pedagogicznej.
|
||||
\item \label{itm:klasyfikacja-termin-informacji} Nie później niż miesiąc przed posiedzeniem klasyfikacyjnym rady pedagogicznej.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
|
||||
\item Skala stopni klasyfikacyjnych
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Przy wystawianiu ocen stosuje się skalę stopni przedstawioną w~tabeli~\ref{tab:skala_ocen}:
|
||||
@ -1585,169 +1596,284 @@ i~technikum z~dnia 28 czerwca 2024~r., opracowana przez Ministerstwo Edukacji i~
|
||||
% 27. Uczeń ma obowiązek być przygotowany do odpowiedzi ustnej ztrzech ostatnich jednostek tematycznych
|
||||
|
||||
%-------------------------------------------------------------------------
|
||||
|
||||
\subsection{Klasyfikacja śródroczna (okresowa)}
|
||||
\label{subsec:klasyfikacja-srodroczna}
|
||||
\label{itm:klasyfikacja-srodroczna}
|
||||
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Zasady ogólne:
|
||||
|
||||
\item \label{itm:klasyfikacja-zasady-ogolne} \textbf{Zasady ogólne}:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Klasyfikacja śródroczna (okresowa) przeprowadzana jest raz w ciągu roku szkolnego,
|
||||
zwykle pod koniec pierwszego semestru.
|
||||
\item Polega na podsumowaniu osiągnięć edukacyjnych ucznia za okres od
|
||||
początku roku szkolnego do zakończenia pierwszego semestru oraz na ustaleniu śródrocznych ocen klasyfikacyjnych z poszczególnych zajęć i śródrocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania.
|
||||
\item Klasyfikacja śródroczna przeprowadzana jest raz w ciągu roku szkolnego, zgodnie z zasadami określonymi w [\ref{itm:klasyfikacja-charakter-cel}].
|
||||
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
\item Terminy klasyfikacyjne:
|
||||
\item \label{itm:klasyfikacja-specyfika} \textbf{Specyfika klasyfikacji śródrocznej}:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Terminy ustala dyrektor szkoły. Najczęściej wyznaczane są one na ostatni tydzień pierwszego okresu (styczeń lub luty).
|
||||
\item Informację o~przewidywanych ocenach śródrocznych nauczyciele i~wychowawca przekazują uczniom w~następujących terminach:
|
||||
\item Klasyfikacja śródroczna obejmuje podsumowanie osiągnięć edukacyjnych ucznia za pierwszy semestr roku szkolnego, zgodnie z wymaganiami określonymi w [\ref{itm:klasyfikacja-cel-okresowe-podsumowanie}].
|
||||
\item Terminy klasyfikacji ustala dyrektor szkoły, stosownie do [\ref{itm:klasyfikacja-terminy-klasyfikacyjne}].
|
||||
\item Informacje o przewidywanych ocenach śródrocznych przekazywane są uczniom i rodzicom zgodnie z terminami określonymi w [\ref{itm:klasyfikacja-termin-informacji}].
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
\item \label{itm:klasyfikacja-niekwalifikowanie-srodroczne} \textbf{Niekwalifikowanie śródroczne}:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Co najmniej 2~tygodnie przed klasyfikacyjnym posiedzeniem rady pedagogicznej,
|
||||
\item W~przypadku zagrożenia oceną niedostateczną — \emph{co najmniej 30~dni} przed terminem tego posiedzenia.
|
||||
\item Warunki niekwalifikowania ucznia w klasyfikacji śródrocznej opisane są w [\ref{itm:klasyfikacja-warunki-klasyfikowalnosci}].
|
||||
\item W przypadku nieklasyfikacji, nauczyciel zobowiązany jest określić ramy i tryb, w jakim uczeń może nadrobić zaległości w drugim półroczu:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Nauczyciel ustala plan działań, uwzględniając:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Materiał do uzupełnienia.
|
||||
\item Terminy realizacji poszczególnych elementów.
|
||||
\item Formy sprawdzenia wiedzy.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
\item Monitoruje postępy ucznia, zapewniając możliwość konsultacji.
|
||||
\item Informuje rodziców o~warunkach nadrabiania zaległości poprzez stosowne wpisy w dzienniku elektronicznym.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
\item Podstawa punktowa i~zasady ustalania ocen śródrocznych z~zajęć edukacyjnych:
|
||||
% \item \label{itm:procedura-odwolawcza} \textbf{Procedura odwoławcza}:
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
% \item Procedura odwoławcza w przypadku niezgodności oceny śródrocznej z przepisami określona jest w [\ref{itm:odwolanie-przepisy}].
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
|
||||
\end{longenum}%-------------------------------------------------------------------------
|
||||
|
||||
% \subsection{Klasyfikacja śródroczna (okresowa)}
|
||||
% \label{subsec:klasyfikacja-srodroczna}
|
||||
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
% \item Zasady ogólne:
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
% \item Klasyfikacja śródroczna (okresowa) przeprowadzana jest raz w ciągu roku szkolnego,
|
||||
% zwykle pod koniec pierwszego semestru.
|
||||
% \item Polega na podsumowaniu osiągnięć edukacyjnych ucznia za okres od
|
||||
% początku roku szkolnego do zakończenia pierwszego semestru oraz na ustaleniu śródrocznych ocen klasyfikacyjnych z poszczególnych zajęć i śródrocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania.
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
|
||||
% \item Terminy klasyfikacyjne:
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
% \item Terminy ustala dyrektor szkoły. Najczęściej wyznaczane są one na ostatni tydzień pierwszego okresu (styczeń lub luty).
|
||||
% \item Informację o~przewidywanych ocenach śródrocznych nauczyciele i~wychowawca przekazują uczniom w~następujących terminach:
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
% \item Co najmniej 2~tygodnie przed klasyfikacyjnym posiedzeniem rady pedagogicznej,
|
||||
% \item W~przypadku zagrożenia oceną niedostateczną — \emph{co najmniej 30~dni} przed terminem tego posiedzenia.
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
|
||||
% \item Podstawa punktowa i~zasady ustalania ocen śródrocznych z~zajęć edukacyjnych:
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
% \item Śródroczna ocena klasyfikacyjna z~danego przedmiotu opiera się na liczbie punktów uzyskanych w~pierwszym okresie roku szkolnego, z~uwzględnieniem różnych form sprawdzania wiedzy.
|
||||
% \item Ostateczna ocena śródroczna wyliczana jest automatycznie w~programie~Librus jako średnia ważona, przy czym uwzględnia się:
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
% \item Liczbę punktów uzyskanych w~pierwszym semestrze,
|
||||
% \item Łączną maksymalną liczbę punktów ustaloną dla zrealizowanych form sprawdzania wiedzy w pierwszym semestrze (zgodnie z Przedmiotowym Ocenianiem (PO)).
|
||||
% \item Zasady określone w~Wewnątrzszkolnym~Ocenianiu~(WO),
|
||||
% w~tym procedury popraw ocen.
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
|
||||
% \item Ocena klasyfikacyjna zachowania:
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
% \item Śródroczną ocenę klasyfikacyjną zachowania wystawia wychowawca klasy
|
||||
% po zasięgnięciu opinii nauczycieli, uczniów oraz opinii samego ocenianego ucznia, zgodnie z punktowymi zasadami oceny zachowania określonymi w Wewnątrzszkolnym Ocenianiu (WO).
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
|
||||
% \item Procedura odwoławcza:
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
% \item Uczeń lub rodzic (prawny opiekun) może wnieść zastrzeżenie do~dyrektora szkoły,
|
||||
% jeśli uzna, że ocena śródroczna z zajęć edukacyjnych lub zachowania została
|
||||
% ustalona niezgodnie z~przepisami.
|
||||
% \item Dyrektor może wówczas powołać komisję, która przeprowadzi sprawdzian wiadomości
|
||||
% i~umiejętności w przypadku zajęć edukacyjnych lub dokona ponownej oceny zachowania
|
||||
% na podstawie obowiązujących zasad. Ocena ustalona przez komisję jest ostateczna
|
||||
% i~nie może być niższa od pierwotnej.
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
|
||||
% \item Niekwalifikowanie śródroczne:
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
% \item Uczeń może zostać uznany za nieklasyfikowanego w klasyfikacji śródrocznej, jeżeli:
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
% \item Brakuje minimalnej liczby ocen cząstkowych, określonej w Przedmiotowym Systemie Oceniania (PSO) lub Wewnątrzszkolnym Ocenianiu (WO).
|
||||
% \item Jego nieobecność na zajęciach przekracza połowę czasu przeznaczonego na te zajęcia w szkolnym planie nauczania.
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
% \item Decyzję o nieklasyfikacji podejmuje nauczyciel prowadzący zajęcia po konsultacji z wychowawcą i dyrektorem szkoły.
|
||||
% \item W przypadku nieklasyfikacji w klasyfikacji śródrocznej:
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
% \item Nauczyciel zobowiązany jest zaproponować uczniowi sposób nadrobienia zaległości w drugim półroczu.
|
||||
% \item Uczeń zobowiązany jest uzyskać oceny bieżące z materiału objętego zaległościami, aby możliwe było wystawienie oceny klasyfikacyjnej na koniec roku szkolnego.
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
|
||||
%--------------------------------------------------------------------------
|
||||
%--------------------------------------------------------------------------
|
||||
\section{Klasyfikacja roczna}
|
||||
\label{sec:klasyfikacja_roczna}
|
||||
|
||||
\paragraf{Zakres stosowania klasyfikacji rocznej}
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Śródroczna ocena klasyfikacyjna z~danego przedmiotu opiera się na liczbie punktów uzyskanych w~pierwszym okresie roku szkolnego, z~uwzględnieniem różnych form sprawdzania wiedzy.
|
||||
\item Ostateczna ocena śródroczna wyliczana jest automatycznie w~programie~Librus jako średnia ważona, przy czym uwzględnia się:
|
||||
\item Klasyfikacja roczna obejmuje:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Liczbę punktów uzyskanych w~pierwszym semestrze,
|
||||
\item Łączną maksymalną liczbę punktów ustaloną dla zrealizowanych form sprawdzania wiedzy w pierwszym semestrze (zgodnie z Przedmiotowym Ocenianiem (PO)).
|
||||
\item Zasady określone w~Wewnątrzszkolnym~Ocenianiu~(WO),
|
||||
w~tym procedury popraw ocen.
|
||||
\item Oceny roczne z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych (\ref{itm:klasyfikacja-dotyczy-obowiazkowych-dodatkowych}).
|
||||
\item Ocenę roczną z zachowania, ustalaną przez wychowawcę klasy zgodnie z punktowym systemem oceny zachowania (\ref{itm:klasyfikacja-wychowawca-ocena-zachowania}).
|
||||
\item Decyzje o promocji ucznia do następnej klasy lub ukończeniu etapu edukacyjnego.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
\item Klasyfikacja roczna jest integralną częścią procesu oceniania wewnątrzszkolnego, opisanego w §\ref{itm:klasyfikacja-zasady-ustalania}.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
\paragraf{Cele klasyfikacji rocznej}
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Klasyfikacja roczna ma na celu:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Dokonanie podsumowania osiągnięć ucznia w odniesieniu do wymagań programowych (\ref{itm:klasyfikacja-cel-okresowe-podsumowanie}).
|
||||
\item Określenie stopnia opanowania umiejętności praktycznych i postaw społecznych.
|
||||
\item Wskazanie potrzeb w zakresie dalszego rozwoju edukacyjnego.
|
||||
\item Motywowanie ucznia do systematycznej pracy i dalszych osiągnięć.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
\item Ocena klasyfikacyjna zachowania:
|
||||
\paragraf{Warunki wystawienia ocen rocznych}
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Śródroczną ocenę klasyfikacyjną zachowania wystawia wychowawca klasy
|
||||
po zasięgnięciu opinii nauczycieli, uczniów oraz opinii samego ocenianego ucznia, zgodnie z punktowymi zasadami oceny zachowania określonymi w Wewnątrzszkolnym Ocenianiu (WO).
|
||||
\item Roczna ocena klasyfikacyjna jest wystawiana na podstawie:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Wyników uzyskanych w ciągu całego roku szkolnego (\ref{itm:klasyfikacja-ocena-srodroczna-roczna}, \ref{itm:klasyfikacja-caly-rok}).
|
||||
\item Średniej punktowej przeliczonej na skalę ocen według ustalonych kryteriów (\ref{itm:klasyfikacja-przeliczenie-procenty}).
|
||||
\item Opinii nauczycieli prowadzących zajęcia oraz wychowawcy (w przypadku oceny zachowania).
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
\item Procedura odwoławcza:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Uczeń lub rodzic (prawny opiekun) może wnieść zastrzeżenie do~dyrektora szkoły,
|
||||
jeśli uzna, że ocena śródroczna z zajęć edukacyjnych lub zachowania została
|
||||
ustalona niezgodnie z~przepisami.
|
||||
\item Dyrektor może wówczas powołać komisję, która przeprowadzi sprawdzian wiadomości
|
||||
i~umiejętności w przypadku zajęć edukacyjnych lub dokona ponownej oceny zachowania
|
||||
na podstawie obowiązujących zasad. Ocena ustalona przez komisję jest ostateczna
|
||||
i~nie może być niższa od pierwotnej.
|
||||
\item Uczeń może być uznany za nieklasyfikowanego z jednego, kilku lub wszystkich zajęć edukacyjnych, jeżeli spełniony jest co najmniej jeden z warunków określonych w §\ref{itm:klasyfikacja-warunki-klasyfikowalnosci}.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
\item Niekwalifikowanie śródroczne:
|
||||
\paragraf{Procedury informowania o klasyfikacji rocznej}
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Uczeń może zostać uznany za nieklasyfikowanego w klasyfikacji śródrocznej, jeżeli:
|
||||
\item Informacja o przewidywanych ocenach rocznych jest przekazywana:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Brakuje minimalnej liczby ocen cząstkowych, określonej w Przedmiotowym Systemie Oceniania (PSO) lub Wewnątrzszkolnym Ocenianiu (WO).
|
||||
\item Jego nieobecność na zajęciach przekracza połowę czasu przeznaczonego na te zajęcia w szkolnym planie nauczania.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
\item Decyzję o nieklasyfikacji podejmuje nauczyciel prowadzący zajęcia po konsultacji z wychowawcą i dyrektorem szkoły.
|
||||
\item W przypadku nieklasyfikacji w klasyfikacji śródrocznej:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Nauczyciel zobowiązany jest zaproponować uczniowi sposób nadrobienia zaległości w drugim półroczu.
|
||||
\item Uczeń zobowiązany jest uzyskać oceny bieżące z materiału objętego zaległościami, aby możliwe było wystawienie oceny klasyfikacyjnej na koniec roku szkolnego.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
\item Uczniom – bezpośrednio przez nauczycieli na zajęciach.
|
||||
\item Rodzicom – podczas zebrania klasowego organizowanego przez wychowawcę.
|
||||
\item Dodatkowe konsultacje są dostępne w formie indywidualnych spotkań z nauczycielami.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
\item Termin przekazania informacji o przewidywanych ocenach rocznych ustala się na miesiąc przed oficjalnym posiedzeniem Rady Pedagogicznej (\ref{itm:klasyfikacja-termin-informacji}).
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
\paragraf{Decyzje związane z klasyfikacją roczną}
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Na podstawie klasyfikacji rocznej podejmowane są decyzje dotyczące:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Promocji ucznia do następnej klasy.
|
||||
\item Powtarzania klasy w przypadku niespełnienia warunków promocji.
|
||||
\item Klasyfikacji końcowej dla uczniów kończących etap edukacyjny.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
\item Decyzje te są podejmowane przez Radę Pedagogiczną na podstawie wniosków nauczycieli i wychowawców.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
\paragraf{Specjalne przypadki klasyfikacji rocznej}
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Uczniowie objęci indywidualnymi programami nauczania lub realizujący tok nauki poza szkołą mogą uzyskać klasyfikację roczną na podstawie wyników egzaminu sprawdzającego.
|
||||
|
||||
\item Laureaci i finaliści olimpiad przedmiotowych otrzymują celującą ocenę roczną z odpowiednich przedmiotów, zgodnie z ustaleniami zawartymi w §[numer sekcji dotyczącej wyjątków].
|
||||
|
||||
\item W przypadku zmiany szkoły, oceny z poprzedniej placówki są przeliczane na punkty według skali określonej w §[numer sekcji dotyczącej transferu].
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
%--------------------------------------------------------------------------
|
||||
\section{Ocenianie roczne (klasyfikacyjne)}
|
||||
\label{sec:roczne_klasyfikacyjne}
|
||||
|
||||
\paragraf{Przedmiot regulacji}
|
||||
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Niniejsze przepisy określają zasady ustalania:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Rocznych ocen klasyfikacyjnych z przedmiotów obowiązkowych i dodatkowych.
|
||||
\item Rocznej oceny klasyfikacyjnej z zachowania.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
\item Regulacje stosuje się do wszystkich uczniów, niezależnie od typu i poziomu kształcenia. Uwzględniają one także procedury związane z klasyfikacją końcową etapu edukacyjnego.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
\paragraf{Cele oceniania rocznego}
|
||||
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Celem oceniania rocznego jest:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Dokonanie podsumowania osiągnięć ucznia w zakresie wymagań programowych.
|
||||
\item Określenie stopnia opanowania wiadomości, umiejętności oraz postaw społecznych.
|
||||
\item Zdiagnozowanie potrzeb w zakresie dalszej pracy dydaktyczno-wychowawczej.
|
||||
\item Motywowanie ucznia do dalszego rozwoju edukacyjnego.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
\paragraf{Harmonogram i informowanie o ocenach}
|
||||
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Klasyfikacja roczna odbywa się w terminach określonych w harmonogramie szkoły, na koniec roku szkolnego.
|
||||
\item Na miesiąc przed klasyfikacją roczną:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Nauczyciele informują uczniów o przewidywanych ocenach podczas zajęć.
|
||||
\item Wychowawca przekazuje rodzicom informacje na zebraniu klasowym.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
\paragraf{Zasady promocji i powtarzania klasy}
|
||||
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Uczeń uzyskuje promocję do klasy wyższej, jeżeli z wszystkich obowiązkowych zajęć edukacyjnych otrzymał oceny wyższe niż niedostateczne.
|
||||
\item Promocja z wyróżnieniem następuje przy średniej ocen co najmniej 4,75 oraz bardzo dobrej ocenie zachowania.
|
||||
\item Do średniej uwzględniane są również oceny z dodatkowych zajęć edukacyjnych, religii lub etyki.
|
||||
\item Uczeń nie uzyskuje promocji i powtarza klasę, jeżeli ma co najmniej trzy oceny niedostateczne z obowiązkowych zajęć.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
\paragraf{Nieklasyfikowanie ucznia i procedury związane z nieklasyfikacją}
|
||||
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Uczeń może być uznany za nieklasyfikowanego z jednego, kilku lub wszystkich zajęć edukacyjnych, jeżeli:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Brakuje minimalnej liczby ocen cząstkowych, określonej w WO, jeżeli nie została ona ustalona w PO.
|
||||
\item Jego nieobecność na zajęciach przekracza połowę czasu przeznaczonego na te zajęcia w szkolnym planie nauczania.
|
||||
\item Nie ma podstaw do wystawienia śródrocznej lub rocznej oceny klasyfikacyjnej z powodu braku wymaganych osiągnięć edukacyjnych.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
\item Uczeń nieklasyfikowany na koniec roku szkolnego ma prawo przystąpienia do egzaminu klasyfikacyjnego:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Egzamin klasyfikacyjny organizuje się dla uczniów, którzy nie zostały zakwalifikowani z powodu usprawiedliwionej nieobecności. Termin egzaminu ustala dyrektor szkoły w porozumieniu z komisją egzaminacyjną oraz uczniem i jego rodzicami.
|
||||
\item Uczeń nieklasyfikowany z powodu nieusprawiedliwionych nieobecności może przystąpić do egzaminu klasyfikacyjnego wyłącznie za zgodą Rady Pedagogicznej.
|
||||
\item Wynik egzaminu stanowi podstawę wystawienia oceny klasyfikacyjnej.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
\item Egzamin klasyfikacyjny zdaje również uczeń realizujący indywidualny program nauki lub tok nauki poza szkołą, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oświatowego.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
\paragraf{Zmiana oceny niedostatecznej}
|
||||
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Niedostateczna ocena roczna może być zmieniona wyłącznie w wyniku egzaminu poprawkowego.
|
||||
\item Egzamin poprawkowy przeprowadza się zgodnie z procedurami opisanymi w §10 niniejszego regulaminu.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
|
||||
\paragraf Procedura odwoławcza:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Uczeń lub rodzic (prawny opiekun) może wnieść zastrzeżenie do~dyrektora szkoły,
|
||||
jeśli uzna, że ocena śródroczna z zajęć edukacyjnych lub zachowania została
|
||||
ustalona niezgodnie z~przepisami.
|
||||
\item Dyrektor może wówczas powołać komisję, która przeprowadzi sprawdzian wiadomości
|
||||
i~umiejętności w przypadku zajęć edukacyjnych lub dokona ponownej oceny zachowania
|
||||
na podstawie obowiązujących zasad. Ocena ustalona przez komisję jest ostateczna
|
||||
i~nie może być niższa od pierwotnej.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
% \section{Ocenianie roczne (klasyfikacyjne)}
|
||||
% \label{sec:roczne_klasyfikacyjne}
|
||||
|
||||
\paragraf{Klasyfikacja końcowa}
|
||||
% \paragraf{Przedmiot regulacji}
|
||||
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Klasyfikacja końcowa, oparta na rocznych ocenach z ostatniego roku nauki, decyduje o ukończeniu szkoły.
|
||||
\item Uczeń kończy szkołę, jeżeli z wszystkich obowiązkowych zajęć uzyskał oceny wyższe niż niedostateczne.
|
||||
\item Świadectwo ukończenia szkoły zawiera roczne oceny klasyfikacyjne oraz ewentualne wyróżnienia, np. tytuły laureata lub finalisty olimpiady.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
% \item Niniejsze przepisy określają zasady ustalania:
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
% \item Rocznych ocen klasyfikacyjnych z przedmiotów obowiązkowych i dodatkowych.
|
||||
% \item Rocznej oceny klasyfikacyjnej z zachowania.
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
|
||||
% \item Regulacje stosuje się do wszystkich uczniów, niezależnie od typu i poziomu kształcenia. Uwzględniają one także procedury związane z klasyfikacją końcową etapu edukacyjnego.
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
|
||||
% \paragraf{Cele oceniania rocznego}
|
||||
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
% \item Celem oceniania rocznego jest:
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
% \item Dokonanie podsumowania osiągnięć ucznia w zakresie wymagań programowych.
|
||||
% \item Określenie stopnia opanowania wiadomości, umiejętności oraz postaw społecznych.
|
||||
% \item Zdiagnozowanie potrzeb w zakresie dalszej pracy dydaktyczno-wychowawczej.
|
||||
% \item Motywowanie ucznia do dalszego rozwoju edukacyjnego.
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
|
||||
% \paragraf{Harmonogram i informowanie o ocenach}
|
||||
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
% \item Klasyfikacja roczna odbywa się w terminach określonych w harmonogramie szkoły, na koniec roku szkolnego.
|
||||
% \item Na miesiąc przed klasyfikacją roczną:
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
% \item Nauczyciele informują uczniów o przewidywanych ocenach podczas zajęć.
|
||||
% \item Wychowawca przekazuje rodzicom informacje na zebraniu klasowym.
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
|
||||
% \paragraf{Zasady promocji i powtarzania klasy}
|
||||
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
% \item Uczeń uzyskuje promocję do klasy wyższej, jeżeli z wszystkich obowiązkowych zajęć edukacyjnych otrzymał oceny wyższe niż niedostateczne.
|
||||
% \item Promocja z wyróżnieniem następuje przy średniej ocen co najmniej 4,75 oraz bardzo dobrej ocenie zachowania.
|
||||
% \item Do średniej uwzględniane są również oceny z dodatkowych zajęć edukacyjnych, religii lub etyki.
|
||||
% \item Uczeń nie uzyskuje promocji i powtarza klasę, jeżeli ma co najmniej trzy oceny niedostateczne z obowiązkowych zajęć.
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
|
||||
% \paragraf{Nieklasyfikowanie ucznia i procedury związane z nieklasyfikacją}
|
||||
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
% \item Uczeń może być uznany za nieklasyfikowanego z jednego, kilku lub wszystkich zajęć edukacyjnych, jeżeli:
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
% \item Brakuje minimalnej liczby ocen cząstkowych, określonej w WO, jeżeli nie została ona ustalona w PO.
|
||||
% \item Jego nieobecność na zajęciach przekracza połowę czasu przeznaczonego na te zajęcia w szkolnym planie nauczania.
|
||||
% \item Nie ma podstaw do wystawienia śródrocznej lub rocznej oceny klasyfikacyjnej z powodu braku wymaganych osiągnięć edukacyjnych.
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
|
||||
% \item Uczeń nieklasyfikowany na koniec roku szkolnego ma prawo przystąpienia do egzaminu klasyfikacyjnego:
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
% \item Egzamin klasyfikacyjny organizuje się dla uczniów, którzy nie zostały zakwalifikowani z powodu usprawiedliwionej nieobecności. Termin egzaminu ustala dyrektor szkoły w porozumieniu z komisją egzaminacyjną oraz uczniem i jego rodzicami.
|
||||
% \item Uczeń nieklasyfikowany z powodu nieusprawiedliwionych nieobecności może przystąpić do egzaminu klasyfikacyjnego wyłącznie za zgodą Rady Pedagogicznej.
|
||||
% \item Wynik egzaminu stanowi podstawę wystawienia oceny klasyfikacyjnej.
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
|
||||
% \item Egzamin klasyfikacyjny zdaje również uczeń realizujący indywidualny program nauki lub tok nauki poza szkołą, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oświatowego.
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
|
||||
% \paragraf{Zmiana oceny niedostatecznej}
|
||||
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
% \item Niedostateczna ocena roczna może być zmieniona wyłącznie w wyniku egzaminu poprawkowego.
|
||||
% \item Egzamin poprawkowy przeprowadza się zgodnie z procedurami opisanymi w §10 niniejszego regulaminu.
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
|
||||
|
||||
% \paragraf Procedura odwoławcza:
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
% \item Uczeń lub rodzic (prawny opiekun) może wnieść zastrzeżenie do~dyrektora szkoły,
|
||||
% jeśli uzna, że ocena śródroczna z zajęć edukacyjnych lub zachowania została
|
||||
% ustalona niezgodnie z~przepisami.
|
||||
% \item Dyrektor może wówczas powołać komisję, która przeprowadzi sprawdzian wiadomości
|
||||
% i~umiejętności w przypadku zajęć edukacyjnych lub dokona ponownej oceny zachowania
|
||||
% na podstawie obowiązujących zasad. Ocena ustalona przez komisję jest ostateczna
|
||||
% i~nie może być niższa od pierwotnej.
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
|
||||
% \paragraf{Klasyfikacja końcowa}
|
||||
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
% \item Klasyfikacja końcowa, oparta na rocznych ocenach z ostatniego roku nauki, decyduje o ukończeniu szkoły.
|
||||
% \item Uczeń kończy szkołę, jeżeli z wszystkich obowiązkowych zajęć uzyskał oceny wyższe niż niedostateczne.
|
||||
% \item Świadectwo ukończenia szkoły zawiera roczne oceny klasyfikacyjne oraz ewentualne wyróżnienia, np. tytuły laureata lub finalisty olimpiady.
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
|
||||
%--------------------------------
|
||||
\section{Przeprowadzanie egzaminów klasyfikacyjnych}
|
||||
|
Loading…
x
Reference in New Issue
Block a user