Postanowienia Ogólne: ok
This commit is contained in:
parent
b3c95e2423
commit
cbd8e73962
242
main.tex
242
main.tex
@ -224,7 +224,7 @@ im. Zbigniewa Herberta w Słubicach \\
|
|||||||
\newcommand{\roz}{2}
|
\newcommand{\roz}{2}
|
||||||
\newcommand{\ust}{3}
|
\newcommand{\ust}{3}
|
||||||
|
|
||||||
\footnotetext[\pp]{Podstawa programowa wychowania ogólnego dla liceum ogólnoedukacyjnego i technikum z dnia 28 czerwca 2024 r., opracowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki.}
|
% \footnotetext[\pp]{Podstawa programowa wychowania ogólnego dla liceum ogólnoedukacyjnego i technikum z dnia 28 czerwca 2024 r., opracowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki.}
|
||||||
\footnotetext[\roz]{Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 22 lutego 2019 r. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych (Dz.U. 2019 poz. 413).}
|
\footnotetext[\roz]{Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 22 lutego 2019 r. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych (Dz.U. 2019 poz. 413).}
|
||||||
\footnotetext[\ust]{Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. -- Prawo oświatowe (Dz.U. 2023 poz. 908, tekst jednolity).}
|
\footnotetext[\ust]{Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. -- Prawo oświatowe (Dz.U. 2023 poz. 908, tekst jednolity).}
|
||||||
|
|
||||||
@ -242,87 +242,219 @@ System oceniania opracowany w oparciu o:
|
|||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
\thispagestyle{fancy}
|
\thispagestyle{fancy}
|
||||||
|
|
||||||
|
% %-------------------
|
||||||
|
% \newpage
|
||||||
|
% \section{Postanowienia ogólne}
|
||||||
|
|
||||||
|
% %-----------------------------------------
|
||||||
|
% % § 1
|
||||||
|
% %-----------------------------------------
|
||||||
|
% % \noindent
|
||||||
|
% % \hspace{2em}\textbf{\S 1. Zakres i cele oceniania wewnątrzszkolnego}
|
||||||
|
% \paragraf{Zakres i cele oceniania wewnątrzszkolnego}
|
||||||
|
|
||||||
|
% \begin{longenum}
|
||||||
|
|
||||||
|
% % ----- Ustęp 1 -----
|
||||||
|
% \item Zakres oceniania
|
||||||
|
% \begin{longenum}
|
||||||
|
% \item Ocenianie osiągnięć edukacyjnych ucznia polega na rozpoznawaniu poziomu
|
||||||
|
% i~postępów w~opanowaniu wiadomości oraz umiejętności, w~odniesieniu do wymagań
|
||||||
|
% określonych w~podstawie programowej\footnotemark[\pp], oraz w~realizowanych programach nauczania.
|
||||||
|
|
||||||
|
% \item Ocenianie zachowania ucznia polega na rozpoznawaniu stopnia respektowania
|
||||||
|
% zasad współżycia społecznego, norm etycznych oraz obowiązków określonych w~statucie szkoły.
|
||||||
|
% \end{longenum}
|
||||||
|
|
||||||
|
% % ----- Ustęp 2 -----
|
||||||
|
% \item Cele oceniania wewnątrzszkolnego
|
||||||
|
% \begin{longenum}
|
||||||
|
% \item Informowanie i~motywowanie uczniów do dalszego rozwoju.
|
||||||
|
% \item Wspieranie uczniów w~procesie kształcenia i~doskonalenia umiejętności.
|
||||||
|
% \item Doskonalenie pracy nauczycieli poprzez analizę wyników nauczania i~wychowania.
|
||||||
|
% \end{longenum}
|
||||||
|
|
||||||
|
% \end{longenum}
|
||||||
|
|
||||||
|
% %-----------------------------------------
|
||||||
|
% % § 2
|
||||||
|
% %-----------------------------------------
|
||||||
|
|
||||||
|
% \vspace{1em}
|
||||||
|
% \paragraf{Ocenianie wewnątrzszkolne obejmuje:}
|
||||||
|
|
||||||
|
% \begin{longenum}
|
||||||
|
|
||||||
|
% \item Formułowanie przez nauczycieli wymagań edukacyjnych
|
||||||
|
% \begin{longenum}
|
||||||
|
% \item Wymagania edukacyjne są opracowywane na podstawie realizowanego programu nauczania.
|
||||||
|
% \item Nauczyciele na początku roku szkolnego informują uczniów i~rodziców
|
||||||
|
% o~wymaganiach edukacyjnych niezbędnych do uzyskania poszczególnych ocen.
|
||||||
|
% \end{longenum}
|
||||||
|
|
||||||
|
% \item Ustalanie kryteriów oceniania zachowania
|
||||||
|
% \begin{longenum}
|
||||||
|
% \item Kryteria oceniania zachowania ustala wychowawca we współpracy z~nauczycielami oraz – w~odpowiednim zakresie – z~uczniami danego oddziału.
|
||||||
|
% \item Informacje o~tych kryteriach są przekazywane uczniom i~rodzicom
|
||||||
|
% na początku roku szkolnego.
|
||||||
|
% \end{longenum}
|
||||||
|
|
||||||
|
% \item Ocenianie bieżące i~śródroczne (klasyfikacyjne)
|
||||||
|
% \begin{longenum}
|
||||||
|
% \item Ocenianie obejmuje obowiązkowe i~dodatkowe zajęcia edukacyjne
|
||||||
|
% (zgodnie z~programem nauczania stosowanym w szkole).
|
||||||
|
% \item Ustalanie ocen bieżących (cząstkowych) oraz śródrocznych (klasyfikacyjnych)
|
||||||
|
% odbywa się zgodnie z~zasadami określonymi w~statucie szkoły
|
||||||
|
% oraz wewnątrzszkolnych procedurach oceniania.
|
||||||
|
% \end{longenum}
|
||||||
|
|
||||||
|
% \item Ocenianie roczne (klasyfikacyjne)
|
||||||
|
% \begin{longenum}
|
||||||
|
% \item Ustalanie ocen rocznych (klasyfikacyjnych) dotyczy wszystkich przedmiotów
|
||||||
|
% obowiązkowych i~dodatkowych, o~których mowa w~statucie szkoły,
|
||||||
|
% i~odbywa się z~uwzględnieniem postanowień tego statutu.
|
||||||
|
% \end{longenum}
|
||||||
|
|
||||||
|
% \item Przeprowadzanie egzaminów klasyfikacyjnych
|
||||||
|
% \begin{longenum}
|
||||||
|
% \item Egzaminy klasyfikacyjne przeprowadza się w~przypadkach
|
||||||
|
% przewidzianych w~statucie szkoły lub innych wewnętrznych regulacjach.
|
||||||
|
% \item Dotyczą m.in. długotrwałej nieobecności ucznia albo zmiany szkoły.
|
||||||
|
% \end{longenum}
|
||||||
|
|
||||||
|
% \item Ustalanie warunków otrzymania wyższych ocen klasyfikacyjnych
|
||||||
|
% \begin{longenum}
|
||||||
|
% \item Wewnętrzne procedury określają wymagania związane z~ubieganiem się
|
||||||
|
% o~wyższą niż przewidywana ocenę z~zajęć edukacyjnych oraz zachowania.
|
||||||
|
% \item Informacje o~warunkach i~trybie uzyskania wyższej oceny przekazują
|
||||||
|
% uczniom i~rodzicom nauczyciele oraz wychowawcy na początku roku szkolnego.
|
||||||
|
% \end{longenum}
|
||||||
|
|
||||||
|
% \item Ustalanie sposobów przekazywania informacji rodzicom
|
||||||
|
% \begin{longenum}
|
||||||
|
% \item Szkoła określa sposoby informowania rodziców o:
|
||||||
|
% \begin{longenum}
|
||||||
|
% \item postępach i~trudnościach w~nauce oraz w~zachowaniu ucznia,
|
||||||
|
% \item szczególnych uzdolnieniach ucznia,
|
||||||
|
% \item wynikach klasyfikacji (śródrocznej i~rocznej) oraz wymaganiach edukacyjnych.
|
||||||
|
% \end{longenum}
|
||||||
|
% \item Formy przekazywania informacji (np. zebrania, indywidualne konsultacje,
|
||||||
|
% dziennik elektroniczny) są określone w~statucie szkoły
|
||||||
|
% lub wewnątrzszkolnych procedurach.
|
||||||
|
% \end{longenum}
|
||||||
|
|
||||||
|
% \end{longenum}
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
\newpage
|
\newpage
|
||||||
%-------------------
|
\section{Postanowienia Ogólne}
|
||||||
\section{Postanowienia ogólne}
|
|
||||||
|
|
||||||
%-----------------------------------------
|
|
||||||
% § 1
|
|
||||||
%-----------------------------------------
|
|
||||||
% \noindent
|
|
||||||
% \hspace{2em}\textbf{\S 1. Zakres i cele oceniania wewnątrzszkolnego}
|
|
||||||
\paragraf{Zakres i cele oceniania wewnątrzszkolnego}
|
|
||||||
|
|
||||||
|
\paragraf{Wewnątrzszkolne Oceniania: Cel, Zakres Stosowania, Podstawa Prawna oraz Zgodność}
|
||||||
\begin{longenum}
|
\begin{longenum}
|
||||||
|
|
||||||
% ----- Ustęp 1 -----
|
%----------------------
|
||||||
\item Zakres oceniania
|
% CEL
|
||||||
|
%----------------------
|
||||||
|
\item \textbf{Cel:}
|
||||||
\begin{longenum}
|
\begin{longenum}
|
||||||
\item Ocenianie osiągnięć edukacyjnych ucznia polega na rozpoznawaniu poziomu
|
\item Celem oceniania wewnątrzszkolnego jest w szczególności:
|
||||||
i~postępów w~opanowaniu wiadomości oraz umiejętności, w~odniesieniu do wymagań
|
|
||||||
określonych w~podstawie programowej\footnotemark[\pp], oraz w~realizowanych programach nauczania.
|
|
||||||
|
|
||||||
\item Ocenianie zachowania ucznia polega na rozpoznawaniu stopnia respektowania
|
|
||||||
zasad współżycia społecznego, norm etycznych oraz obowiązków określonych w~statucie szkoły.
|
|
||||||
\end{longenum}
|
|
||||||
|
|
||||||
% ----- Ustęp 2 -----
|
|
||||||
\item Cele oceniania wewnątrzszkolnego
|
|
||||||
\begin{longenum}
|
\begin{longenum}
|
||||||
\item Informowanie i~motywowanie uczniów do dalszego rozwoju.
|
\item Informowanie i~motywowanie uczniów do dalszego rozwoju.
|
||||||
\item Wspieranie uczniów w~procesie kształcenia i~doskonalenia umiejętności.
|
\item Wspieranie uczniów w~procesie kształcenia i~doskonalenia umiejętności,
|
||||||
\item Doskonalenie pracy nauczycieli poprzez analizę wyników nauczania i~wychowania.
|
\item Doskonalenie pracy nauczycieli poprzez analizę wyników nauczania i~wychowania.
|
||||||
\end{longenum}
|
\end{longenum}
|
||||||
|
\end{longenum}
|
||||||
|
|
||||||
|
%----------------------
|
||||||
|
% ZAKRES STOSOWANIA
|
||||||
|
%----------------------
|
||||||
|
\item \textbf{Zakres Stosowania:}
|
||||||
|
\begin{longenum}
|
||||||
|
\item Ocenianie osiągnięć edukacyjnych ucznia polega na rozpoznawaniu poziomu
|
||||||
|
i~postępów w~opanowaniu wiadomości oraz umiejętności, w~odniesieniu do~wymagań
|
||||||
|
określonych w~podstawie programowej\footnotemark[\pp] oraz w~realizowanych programach nauczania.
|
||||||
|
\item Ocenianie zachowania ucznia polega na rozpoznawaniu stopnia respektowania
|
||||||
|
zasad współżycia społecznego, norm etycznych oraz obowiązków określonych
|
||||||
|
w~statucie szkoły.
|
||||||
|
\end{longenum}
|
||||||
|
|
||||||
|
%----------------------
|
||||||
|
% PODSTAWA PRAWNA
|
||||||
|
%----------------------
|
||||||
|
\item \textbf{Podstawa Prawna:}
|
||||||
|
\begin{longenum}
|
||||||
|
\item Ocenianie wewnątrzszkolne prowadzone jest w~oparciu o~obowiązujące
|
||||||
|
przepisy prawa oświatowego, w~szczególności:
|
||||||
|
\begin{longenum}
|
||||||
|
\item \textbf{Podstawę programową} kształcenia ogólnego\footnotemark[\pp],
|
||||||
|
\item \textbf{Rozporządzenie} w~sprawie oceniania, klasyfikowania
|
||||||
|
i~promowania uczniów\footnotemark[\roz],
|
||||||
|
\item \textbf{Ustawę} z~dnia 14~grudnia~2016~r. -- Prawo oświatowe\footnotemark[\ust].
|
||||||
|
\end{longenum}
|
||||||
|
\end{longenum}
|
||||||
|
|
||||||
|
%----------------------
|
||||||
|
% ZGODNOŚĆ
|
||||||
|
%----------------------
|
||||||
|
\item \textbf{Zgodność:}
|
||||||
|
\begin{longenum}
|
||||||
|
\item Niniejsze zasady oceniania wewnątrzszkolnego są zgodne z:
|
||||||
|
\begin{longenum}
|
||||||
|
\item \textbf{Statutem Szkoły}.
|
||||||
|
\item Wewnętrznymi regulacjami oraz procedurami obowiązującymi w~szkole.
|
||||||
|
\end{longenum}
|
||||||
|
\end{longenum}
|
||||||
|
|
||||||
\end{longenum}
|
\end{longenum}
|
||||||
|
|
||||||
%-----------------------------------------
|
\vspace{0.5em}
|
||||||
% § 2
|
|
||||||
%-----------------------------------------
|
|
||||||
|
|
||||||
\vspace{1em}
|
\paragraf{Przedmiot Regulacji Oceniania Wewnątrzszkolnego}
|
||||||
\paragraf{Ocenianie wewnątrzszkolne obejmuje:}
|
|
||||||
|
|
||||||
\begin{longenum}
|
\begin{longenum}
|
||||||
|
\item Ocenianie wewnątrzszkolne obejmuje w~szczególności:
|
||||||
\item Formułowanie przez nauczycieli wymagań edukacyjnych
|
|
||||||
\begin{longenum}
|
\begin{longenum}
|
||||||
\item Wymagania edukacyjne są opracowywane na podstawie realizowanego programu nauczania.
|
\item Formułowanie przez nauczycieli wymagań edukacyjnych.
|
||||||
\item Nauczyciele na początku roku szkolnego informują uczniów i~rodziców
|
\begin{longenum}
|
||||||
o~wymaganiach edukacyjnych niezbędnych do uzyskania poszczególnych ocen.
|
\item Wymagania edukacyjne opracowywane są na podstawie realizowanego
|
||||||
|
programu nauczania.
|
||||||
|
\item Nauczyciele na początku roku szkolnego informują uczniów
|
||||||
|
i~rodziców o~wymaganiach edukacyjnych niezbędnych do uzyskania poszczególnych ocen.
|
||||||
\end{longenum}
|
\end{longenum}
|
||||||
|
|
||||||
\item Ustalanie kryteriów oceniania zachowania
|
\item Ustalanie kryteriów oceniania zachowania.
|
||||||
\begin{longenum}
|
\begin{longenum}
|
||||||
\item Kryteria oceniania zachowania ustala wychowawca we współpracy z~nauczycielami oraz – w~odpowiednim zakresie – z~uczniami danego oddziału.
|
\item Kryteria oceniania zachowania ustala wychowawca we współpracy
|
||||||
|
z~nauczycielami oraz – w~odpowiednim zakresie – z~uczniami danego oddziału.
|
||||||
\item Informacje o~tych kryteriach są przekazywane uczniom i~rodzicom
|
\item Informacje o~tych kryteriach są przekazywane uczniom i~rodzicom
|
||||||
na początku roku szkolnego.
|
na~początku roku szkolnego.
|
||||||
\end{longenum}
|
\end{longenum}
|
||||||
|
|
||||||
\item Ocenianie bieżące i~śródroczne (klasyfikacyjne)
|
\item Ocenianie bieżące i~śródroczne (klasyfikacyjne).
|
||||||
\begin{longenum}
|
\begin{longenum}
|
||||||
\item Ocenianie obejmuje obowiązkowe i~dodatkowe zajęcia edukacyjne
|
\item Ocenianie obejmuje obowiązkowe i~dodatkowe zajęcia edukacyjne
|
||||||
(zgodnie z~programem nauczania stosowanym w szkole).
|
(zgodnie z~programem nauczania stosowanym w~szkole).
|
||||||
\item Ustalanie ocen bieżących (cząstkowych) oraz śródrocznych (klasyfikacyjnych)
|
\item Ustalanie ocen bieżących (cząstkowych) oraz śródrocznych (klasyfikacyjnych)
|
||||||
odbywa się zgodnie z~zasadami określonymi w~statucie szkoły
|
odbywa się zgodnie z~zasadami określonymi w~statucie szkoły
|
||||||
oraz wewnątrzszkolnych procedurach oceniania.
|
oraz wewnątrzszkolnych procedurach oceniania.
|
||||||
\end{longenum}
|
\end{longenum}
|
||||||
|
|
||||||
\item Ocenianie roczne (klasyfikacyjne)
|
\item Ocenianie roczne (klasyfikacyjne).
|
||||||
\begin{longenum}
|
\begin{longenum}
|
||||||
\item Ustalanie ocen rocznych (klasyfikacyjnych) dotyczy wszystkich przedmiotów
|
\item Ustalanie ocen rocznych (klasyfikacyjnych) dotyczy wszystkich przedmiotów
|
||||||
obowiązkowych i~dodatkowych, o~których mowa w~statucie szkoły,
|
obowiązkowych i~dodatkowych, o~których mowa w~statucie szkoły,
|
||||||
i~odbywa się z~uwzględnieniem postanowień tego statutu.
|
i~odbywa się z~uwzględnieniem postanowień tego statutu.
|
||||||
\end{longenum}
|
\end{longenum}
|
||||||
|
|
||||||
\item Przeprowadzanie egzaminów klasyfikacyjnych
|
\item Przeprowadzanie egzaminów klasyfikacyjnych.
|
||||||
\begin{longenum}
|
\begin{longenum}
|
||||||
\item Egzaminy klasyfikacyjne przeprowadza się w~przypadkach
|
\item Egzaminy klasyfikacyjne przeprowadza się w~przypadkach
|
||||||
przewidzianych w~statucie szkoły lub innych wewnętrznych regulacjach.
|
przewidzianych w~statucie szkoły lub innych wewnętrznych regulacjach.
|
||||||
\item Dotyczą m.in. długotrwałej nieobecności ucznia albo zmiany szkoły.
|
\item Dotyczą one m.in. długotrwałej nieobecności ucznia albo zmiany szkoły.
|
||||||
\end{longenum}
|
\end{longenum}
|
||||||
|
|
||||||
\item Ustalanie warunków otrzymania wyższych ocen klasyfikacyjnych
|
\item Uatalanie warunków otrzymania wyższych ocen klasyfikacyjnych.
|
||||||
\begin{longenum}
|
\begin{longenum}
|
||||||
\item Wewnętrzne procedury określają wymagania związane z~ubieganiem się
|
\item Wewnętrzne procedury określają wymagania związane z~ubieganiem się
|
||||||
o~wyższą niż przewidywana ocenę z~zajęć edukacyjnych oraz zachowania.
|
o~wyższą niż przewidywana ocenę z~zajęć edukacyjnych oraz zachowania.
|
||||||
@ -330,13 +462,13 @@ System oceniania opracowany w oparciu o:
|
|||||||
uczniom i~rodzicom nauczyciele oraz wychowawcy na początku roku szkolnego.
|
uczniom i~rodzicom nauczyciele oraz wychowawcy na początku roku szkolnego.
|
||||||
\end{longenum}
|
\end{longenum}
|
||||||
|
|
||||||
\item Ustalanie sposobów przekazywania informacji rodzicom
|
\item Ustalanie sposobów przekazywania informacji rodzicom.
|
||||||
\begin{longenum}
|
\begin{longenum}
|
||||||
\item Szkoła określa sposoby informowania rodziców o:
|
\item Szkoła określa sposoby informowania rodziców o:
|
||||||
\begin{longenum}
|
\begin{longenum}
|
||||||
\item postępach i~trudnościach w~nauce oraz w~zachowaniu ucznia,
|
\item Postępach i~trudnościach w~nauce oraz w~zachowaniu ucznia.
|
||||||
\item szczególnych uzdolnieniach ucznia,
|
\item Szczególnych uzdolnieniach ucznia.
|
||||||
\item wynikach klasyfikacji (śródrocznej i~rocznej) oraz wymaganiach edukacyjnych.
|
\item Wynikach klasyfikacji (śródrocznej i~rocznej) oraz wymaganiach edukacyjnych.
|
||||||
\end{longenum}
|
\end{longenum}
|
||||||
\item Formy przekazywania informacji (np. zebrania, indywidualne konsultacje,
|
\item Formy przekazywania informacji (np. zebrania, indywidualne konsultacje,
|
||||||
dziennik elektroniczny) są określone w~statucie szkoły
|
dziennik elektroniczny) są określone w~statucie szkoły
|
||||||
@ -344,17 +476,25 @@ System oceniania opracowany w oparciu o:
|
|||||||
\end{longenum}
|
\end{longenum}
|
||||||
|
|
||||||
\end{longenum}
|
\end{longenum}
|
||||||
|
\end{longenum}
|
||||||
|
|
||||||
|
%-----------------------
|
||||||
|
% PRZYPISY
|
||||||
|
%-----------------------
|
||||||
|
\footnotetext[\pp]{Podstawa programowa wychowania ogólnego dla liceum ogólnokształcącego
|
||||||
|
i~technikum z~dnia 28 czerwca 2024~r., opracowana przez Ministerstwo Edukacji i~Nauki.}
|
||||||
|
% \footnotetext[\roz]{Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z~dnia 22 lutego 2019~r.
|
||||||
|
% w~sprawie szczegółowych warunków i~sposobu oceniania, klasyfikowania i~promowania uczniów
|
||||||
|
% i~słuchaczy w~szkołach publicznych (Dz.U. 2019 poz. 413).}
|
||||||
|
% \footnotetext[\ust]{Ustawa z~dnia 14 grudnia 2016~r. -- Prawo oświatowe (Dz.U. 2023 poz. 908, tekst jednolity).}
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
% \section*{Rozdział II. Formułowanie wymagań edukacyjnych}
|
% \section*{Rozdział II. Formułowanie wymagań edukacyjnych}
|
||||||
|
\newpage
|
||||||
\section{Formułowanie wymagań edukacyjnych}
|
\section{Formułowanie wymagań edukacyjnych}
|
||||||
|
|
||||||
\paragraf{Zakres i~cele wymagań edukacyjnych}
|
\paragraf{Zakres i~cele wymagań edukacyjnych}
|
||||||
\begin{longenum}
|
\begin{longenum}
|
||||||
% \item Wymagania edukacyjne, określające niezbędny zakres wiedzy, umiejętności i \textcolor{blue}{kompetencji społecznych}, ustala się w~celu zapewnienia realizacji podstawy programowej oraz właściwej oceny osiągnięć ucznia.
|
|
||||||
|
|
||||||
% \item Formułowanie wymagań edukacyjnych przez nauczycieli odbywa się zgodnie z zasadami określonymi w art.~44b ustawy.\footnote{Ustawa z dnia 7 września 1991~r. o systemie oświaty (Dz.U.~2023 poz.~900 z późn.~zm.), która reguluje zasady oceniania osiągnięć edukacyjnych i zachowania uczniów.}
|
|
||||||
% Wymaga to określenia zakresu wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych, wymaganych do uzyskania przez ucznia ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych, zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art.~13 ust.~3 tej ustawy.\footnote{Art.~13 ust.~3 ustawy z dnia 7 września 1991~r. o systemie oświaty (Dz.U.~2023 poz.~900 z późn.~zm.) odnosi się do zakresu zajęć edukacyjnych realizowanych w szkołach publicznych.}
|
|
||||||
% Podstawa programowa, której realizacja jest celem tych wymagań, została określona w rozporządzeniu Ministra Edukacji i Nauki z dnia 28 czerwca 2024~r.\footnote{Pierwotnie podstawa programowa została uregulowana w~rozporządzeniu Ministra Edukacji i Nauki z dnia 14 lutego 2017~r. (Dz.U.~2017 poz.~356).}
|
|
||||||
|
|
||||||
\item Formułowanie wymagań edukacyjnych przez nauczycieli odbywa się zgodnie z~zasadami określonymi w~art.~44b ustawy o~systemie oświaty\footnotemark[\ust].
|
\item Formułowanie wymagań edukacyjnych przez nauczycieli odbywa się zgodnie z~zasadami określonymi w~art.~44b ustawy o~systemie oświaty\footnotemark[\ust].
|
||||||
|
|
||||||
|
Loading…
x
Reference in New Issue
Block a user