This commit is contained in:
baiobelfer 2025-03-29 21:32:39 +01:00
parent 2b69bb7361
commit ca75566b6c
2 changed files with 68 additions and 41 deletions

BIN
main.pdf

Binary file not shown.

109
main.tex
View File

@ -417,6 +417,18 @@ System oceniania opracowany w oparciu o:
\item Dotyczy zarówno obowiązkowych, jak i~dodatkowych zajęć edukacyjnych. \item Dotyczy zarówno obowiązkowych, jak i~dodatkowych zajęć edukacyjnych.
\end{longenum} \end{longenum}
\item{Warunki klasyfikowalności ucznia}
\begin{longenum}
\item Uczeń może być nieklasyfikowany z jednego, kilku albo wszystkich zajęć edukacyjnych, jeżeli:
\begin{longenum}
\item Brak jest podstaw do ustalenia śródrocznej lub rocznej oceny klasyfikacyjnej z powodu braku minimalnej liczby ocen cząstkowych z danego przedmiotu, określonych w PZO,
\item Nieobecność ucznia na zajęciach edukacyjnych przekracza połowę czasu przeznaczonego na te zajęcia w szkolnym planie nauczania.
\end{longenum}
\item Decyzję o nieklasyfikowaniu podejmuje nauczyciel prowadzący zajęcia po konsultacji z wychowawcą i dyrektorem szkoły.
\end{longenum}
%---------------------- %----------------------
% B. USTALANIE OCEN % B. USTALANIE OCEN
%---------------------- %----------------------
@ -548,20 +560,10 @@ System oceniania opracowany w oparciu o:
uniemożliwiają mu dalsze zdobywanie wiedzy z~danego przedmiotu, uniemożliwiają mu dalsze zdobywanie wiedzy z~danego przedmiotu,
\item Nie potrafi rozwiązywać zadań o~elementarnym stopniu trudności nawet z~pomocą nauczyciela. \item Nie potrafi rozwiązywać zadań o~elementarnym stopniu trudności nawet z~pomocą nauczyciela.
\end{longenum} \end{longenum}
\end{longenum} \end{longenum}
% ------------------------------------------------- % -------------------------------------------------
\paragraf{Warunki klasyfikowalności ucznia}
\begin{longenum}
\item Uczeń może być nieklasyfikowany z jednego, kilku albo wszystkich zajęć edukacyjnych, jeżeli:
\begin{longenum}
\item Brak jest podstaw do ustalenia śródrocznej lub rocznej oceny klasyfikacyjnej z powodu braku minimalnej liczby ocen cząstkowych z danego przedmiotu, określonych w PZO,
\item Nieobecność ucznia na zajęciach edukacyjnych przekracza połowę czasu przeznaczonego na te zajęcia w szkolnym planie nauczania.
\end{longenum}
\item Decyzję o nieklasyfikowaniu podejmuje nauczyciel prowadzący zajęcia po konsultacji z wychowawcą i dyrektorem szkoły.
\end{longenum}
% ------------------------------------------------- % -------------------------------------------------
\paragraf{Zasady przenoszenia ocen z innych szkół} \paragraf{Zasady przenoszenia ocen z innych szkół}
@ -1636,63 +1638,88 @@ i~technikum z~dnia 28 czerwca 2024~r., opracowana przez Ministerstwo Edukacji i~
\paragraf{Przedmiot regulacji} \paragraf{Przedmiot regulacji}
\begin{longenum} \begin{longenum}
\item Niniejsze postanowienia dotyczą zasad ustalania: \item Niniejsze przepisy określają zasady ustalania:
\begin{longenum} \begin{longenum}
\item Rocznych ocen klasyfikacyjnych z~przedmiotów obowiązkowych i~dodatkowych. \item Rocznych ocen klasyfikacyjnych z przedmiotów obowiązkowych i dodatkowych.
\item Rocznej oceny klasyfikacyjnej z~zachowania. \item Rocznej oceny klasyfikacyjnej z zachowania.
\end{longenum} \end{longenum}
\item Regulacje te stosuje się w odniesieniu do wszystkich uczniów szkoły, niezależnie od typu \item Regulacje stosuje się do wszystkich uczniów, niezależnie od typu i poziomu kształcenia. Uwzględniają one także procedury związane z klasyfikacją końcową etapu edukacyjnego.
i poziomu realizowanej edukacji. Dodatkowo uwzględniają one elementy związane z~\textbf{klasyfikacją końcową} na koniec etapu edukacyjnego.
\end{longenum} \end{longenum}
\paragraf{Cele wystawiania rocznych ocen klasyfikacyjnych} \paragraf{Cele oceniania rocznego}
\begin{longenum} \begin{longenum}
\item Celem oceniania rocznego jest: \item Celem oceniania rocznego jest:
\begin{longenum} \begin{longenum}
\item podsumowanie osiągnięć edukacyjnych ucznia w odniesieniu do podstawy programowej \item Dokonanie podsumowania osiągnięć ucznia w zakresie wymagań programowych.
oraz programów nauczania poszczególnych przedmiotów, \item Określenie stopnia opanowania wiadomości, umiejętności oraz postaw społecznych.
\item wskazanie stopnia opanowania wiadomości i~umiejętności oraz postaw i~kompetencji społecznych, \item Zdiagnozowanie potrzeb w zakresie dalszej pracy dydaktyczno-wychowawczej.
\item zdiagnozowanie potrzeb w zakresie dalszej pracy dydaktycznej i~wychowawczej, \item Motywowanie ucznia do dalszego rozwoju edukacyjnego.
\item motywowanie uczniów do pogłębiania wiedzy i~doskonalenia umiejętności.
\end{longenum} \end{longenum}
\end{longenum} \end{longenum}
\paragraf{Harmonogram i częstotliwość klasyfikacji rocznej} \paragraf{Harmonogram i informowanie o ocenach}
\begin{longenum} \begin{longenum}
\item Klasyfikacja roczna stanowi część procedur oceniania przeprowadzanych dwa razy w roku szkolnym (wraz z klasyfikacją śródroczną) w terminach określonych w harmonogramie. \item Klasyfikacja roczna odbywa się w terminach określonych w harmonogramie szkoły, na koniec roku szkolnego.
\item Na miesiąc przed klasyfikacją roczną:
\item Na miesiąc przed rocznym klasyfikacyjnym zebraniem plenarnym Rady Pedagogicznej nauczyciele i wychowawca informują ucznia oraz rodziców o przewidywanych rocznych ocenach klasyfikacyjnych z zajęć edukacyjnych i zachowania. \begin{longenum}
\item Nauczyciele informują uczniów o przewidywanych ocenach podczas zajęć.
\item Roczna ocena klasyfikacyjna uwzględnia punkty zdobyte w ciągu całego roku szkolnego. \item Wychowawca przekazuje rodzicom informacje na zebraniu klasowym.
\end{longenum}
\end{longenum} \end{longenum}
\paragraf{Zasady zmiany ocen niedostatecznych oraz promocji} \paragraf{Zasady promocji i powtarzania klasy}
\begin{longenum} \begin{longenum}
\item Niedostateczna roczna ocena klasyfikacyjna może być zmieniona wyłącznie w wyniku egzaminu poprawkowego. \item Uczeń uzyskuje promocję do klasy wyższej, jeżeli z wszystkich obowiązkowych zajęć edukacyjnych otrzymał oceny wyższe niż niedostateczne.
\item Promocja z wyróżnieniem następuje przy średniej ocen co najmniej 4,75 oraz conajmniej bardzo dobrej ocenie zachowania.
\item Do średniej uwzględniane są również oceny z dodatkowych zajęć edukacyjnych, religii lub etyki.
\item Uczeń nie uzyskuje promocji i powtarza klasę, jeżeli ma co najmniej trzy oceny niedostateczne z obowiązkowych zajęć.
\end{longenum}
\item Uczeń otrzymuje promocję do klasy programowo wyższej, jeśli z wszystkich obowiązkowych zajęć edukacyjnych uzyskał roczne oceny wyższe od niedostatecznej. \paragraf{Niekwalifikowanie ucznia i procedury związane z nieklasyfikacją}
\item Uczeń, który w wyniku klasyfikacji rocznej uzyska średnią ocen co najmniej 4,75 oraz co najmniej bardzo dobrą ocenę zachowania, otrzymuje promocję z wyróżnieniem. \begin{longenum}
\item Uczeń może być uznany za nieklasyfikowanego z jednego, kilku lub wszystkich zajęć edukacyjnych, jeżeli:
\begin{longenum}
\item Brakuje minimalnej liczby ocen cząstkowych, określonej w Warunkach Oceniania, jeżeli nie została ona ustalona w PO.
\item Jego nieobecność na zajęciach przekracza połowę czasu przeznaczonego na te zajęcia w szkolnym planie nauczania.
\item Nie ma podstaw do wystawienia śródrocznej lub rocznej oceny klasyfikacyjnej z powodu braku wymaganych osiągnięć edukacyjnych.
\end{longenum}
\item Do średniej ocen rocznych wlicza się także oceny z dodatkowych zajęć edukacyjnych, religii lub etyki, jeśli uczeń na nie uczęszczał. \item Decyzję o nieklasyfikacji podejmuje nauczyciel prowadzący zajęcia po konsultacji z wychowawcą i dyrektorem szkoły.
\item Laureaci i finaliści olimpiad przedmiotowych otrzymują celującą roczną (śródroczną) ocenę klasyfikacyjną z danych zajęć edukacyjnych. Uczeń, który tytuł laureata lub finalisty olimpiady przedmiotowej uzyskał po ustaleniu albo uzyskaniu rocznej oceny klasyfikacyjnej z zajęć edukacyjnych, otrzymuje z tych zajęć edukacyjnych celującą końcową ocenę klasyfikacyjną. \item W przypadku nieklasyfikacji w klasyfikacji śródrocznej:
\begin{longenum}
\item Nauczyciel zobowiązany jest zaproponować uczniowi sposób nadrobienia zaległości w drugim półroczu.
\item Uczeń zobowiązany jest uzyskać oceny bieżące z materiału objętego zaległościami, aby możliwe było wystawienie oceny klasyfikacyjnej na koniec roku szkolnego.
\end{longenum}
\item Uczeń, który nie otrzymał z co najmniej trzech obowiązkowych zajęć edukacyjnych ocen wyższych od niedostatecznej, nie otrzymuje promocji i powtarza klasę. \item Uczeń nieklasyfikowany na koniec roku szkolnego ma prawo przystąpienia do egzaminu klasyfikacyjnego:
\begin{longenum}
\item Egzamin klasyfikacyjny organizuje się dla uczniów, którzy nie zostały zakwalifikowani z powodu usprawiedliwionej nieobecności. Termin egzaminu ustala dyrektor szkoły w porozumieniu z komisją egzaminacyjną oraz uczniem i jego rodzicami.
\item Uczeń nieklasyfikowany z powodu nieusprawiedliwionych nieobecności może przystąpić do egzaminu klasyfikacyjnego wyłącznie za zgodą Rady Pedagogicznej.
\item Wynik egzaminu stanowi podstawę wystawienia oceny klasyfikacyjnej.
\end{longenum}
\item Egzamin klasyfikacyjny zdaje również uczeń realizujący indywidualny program nauki lub tok nauki poza szkołą, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oświatowego.
\end{longenum}
\paragraf{Zmiana oceny niedostatecznej}
\begin{longenum}
\item Niedostateczna ocena roczna może być zmieniona wyłącznie w wyniku egzaminu poprawkowego.
\item Egzamin poprawkowy przeprowadza się zgodnie z procedurami opisanymi w §10 niniejszego regulaminu.
\end{longenum} \end{longenum}
\paragraf{Klasyfikacja końcowa} \paragraf{Klasyfikacja końcowa}
\begin{longenum} \begin{longenum}
\item Klasyfikacja końcowa, oparta na rocznych ocenach klasyfikacyjnych z ostatniego roku etapu edukacyjnego, decyduje o ukończeniu szkoły. Uczeń kończy szkołę, jeśli z wszystkich obowiązkowych zajęć edukacyjnych określonych w szkolnym planie nauczania na danym etapie edukacyjnym uzyskał roczne oceny klasyfikacyjne wyższe od niedostatecznej. \item Klasyfikacja końcowa, oparta na rocznych ocenach z ostatniego roku nauki, decyduje o ukończeniu szkoły.
\item Uczeń kończy szkołę, jeżeli z wszystkich obowiązkowych zajęć uzyskał oceny wyższe niż niedostateczne.
\item Klasyfikacja końcowa stanowi podstawę do wystawienia świadectwa ukończenia szkoły, na którym widnieją roczne oceny klasyfikacyjne z ostatniego roku nauki oraz ewentualnie inne osiągnięcia (np. dla laureatów olimpiad). \item Świadectwo ukończenia szkoły zawiera roczne oceny klasyfikacyjne oraz ewentualne wyróżnienia, np. tytuły laureata lub finalisty olimpiady.
\item Końcowe oceny klasyfikacyjne z etapu edukacyjnego mogą mieć wpływ na rekrutację do szkół wyższego poziomu (np. średnich lub wyższych), szczególnie w przypadku średniej ocen lub wyróżnień.
\end{longenum} \end{longenum}
%-------------------------------- %--------------------------------