This commit is contained in:
baiobelfer 2025-04-02 20:33:23 +02:00
parent f01ae1c91c
commit c052d0c544
4 changed files with 29 additions and 35 deletions

BIN
m.pdf

Binary file not shown.

37
m.tex
View File

@ -338,7 +338,7 @@ System oceniania opracowany w oparciu o:
\paragraf{Ogólne zasady oceniania} \paragraf{Ogólne zasady oceniania}
\begin{longenum} \begin{longenum}
\item \label{itm:ogolne-zasady-punktowo-procentowy} Obowiązuje \textbf{punktowo-procentowy} system oceniania wewnątrzszkolnego, stosowany w szkole młodzieżowej, którego celem jest: \item \label{itm:ogolne-zasady-punktowo-procentowy} Obowiązuje \textbf{\emph{punktowo-procentowy}} system oceniania wewnątrzszkolnego, stosowany w szkole młodzieżowej, którego celem jest:
\begin{longenum} \begin{longenum}
\item \label{itm:ogolne-zasady-cel-informacja} Zapewnienie uczniowi informacji o poziomie jego osiągnięć edukacyjnych i zachowania oraz o postępach w tym zakresie, w szczególności dotyczących: \item \label{itm:ogolne-zasady-cel-informacja} Zapewnienie uczniowi informacji o poziomie jego osiągnięć edukacyjnych i zachowania oraz o postępach w tym zakresie, w szczególności dotyczących:
\begin{longenum} \begin{longenum}
@ -391,7 +391,7 @@ System oceniania opracowany w oparciu o:
\begin{longenum} \begin{longenum}
\item \label{itm:ogolne-zasady-srodroczne} Śródroczne -- na koniec pierwszego okresu; \item \label{itm:ogolne-zasady-srodroczne} Śródroczne -- na koniec pierwszego okresu;
\item \label{itm:ogolne-zasady-roczne} Roczne -- na koniec roku szkolnego; \item \label{itm:ogolne-zasady-roczne} Roczne -- na koniec roku szkolnego;
\item \label{itm:ogolne-zasady-koncowa} \textbf{Ocena końcowa}: \item \label{itm:ogolne-zasady-koncowa} Ocena końcowa:
\begin{longenum} \begin{longenum}
\item \label{itm:ogolne-zasady-koncowa-cykl} Ustalana po zakończeniu cyklu nauczania w~szkole; \item \label{itm:ogolne-zasady-koncowa-cykl} Ustalana po zakończeniu cyklu nauczania w~szkole;
\item \label{itm:ogolne-zasady-koncowa-roczna} Odpowiada ocenie rocznej uzyskanej w~ostatnim roku kształcenia z~danych zajęć edukacyjnych; \item \label{itm:ogolne-zasady-koncowa-roczna} Odpowiada ocenie rocznej uzyskanej w~ostatnim roku kształcenia z~danych zajęć edukacyjnych;
@ -401,7 +401,7 @@ System oceniania opracowany w oparciu o:
\item \label{itm:ogolne-zasady-koncowa-olimpiady} Wyników olimpiad i~konkursów uprawniających do uzyskania oceny celującej. \item \label{itm:ogolne-zasady-koncowa-olimpiady} Wyników olimpiad i~konkursów uprawniających do uzyskania oceny celującej.
\end{longenum} \end{longenum}
\end{longenum} \end{longenum}
\item \label{itm:ogolne-zasady-koncowa-zachowanie} \textbf{Końcowa ocena zachowania}: \item \label{itm:ogolne-zasady-koncowa-zachowanie} Końcowa ocena zachowania:
\begin{longenum} \begin{longenum}
\item \label{itm:ogolne-zasady-koncowa-zachowanie-klasa} Stanowi ocena klasyfikacyjna wystawiona w~klasie programowo najwyższej. \item \label{itm:ogolne-zasady-koncowa-zachowanie-klasa} Stanowi ocena klasyfikacyjna wystawiona w~klasie programowo najwyższej.
\end{longenum} \end{longenum}
@ -410,8 +410,8 @@ System oceniania opracowany w oparciu o:
\item \label{itm:ogolne-zasady-skala-ocen} Skala ocen: \item \label{itm:ogolne-zasady-skala-ocen} Skala ocen:
\begin{longenum} \begin{longenum}
\item \label{itm:ogolne-zasady-skala-punktowa} Oceny \textbf{bieżące} są wystawiane w~\textbf{systemie punktowym}, który pozwala na precyzyjne określenie postępów ucznia. \item \label{itm:ogolne-zasady-skala-punktowa} Oceny bieżące są wystawiane w~systemie punktowym, który pozwala na precyzyjne określenie postępów ucznia.
\item \label{itm:ogolne-zasady-skala-procentowa} Oceny \textbf{klasyfikacyjne śródroczne} i~\textbf{roczne} oraz \textbf{końcowe} są przeliczane na \textbf{skalę procentową}, a~następnie na \textbf{stopnie} w~skali od 1~do 6~według ustalonych kryteriów. \item \label{itm:ogolne-zasady-skala-procentowa} Oceny klasyfikacyjne śródroczne i~roczne oraz końcowe są przeliczane na skalę procentową, a~następnie na stopnie w~skali od 1~do 6~według ustalonych kryteriów.
\end{longenum} \end{longenum}
\end{longenum} \end{longenum}
\end{longenum} \end{longenum}
@ -443,8 +443,8 @@ System oceniania opracowany w oparciu o:
\begin{longenum} \begin{longenum}
\item \label{itm:po-klasyf-uczen-nieklasyfikowany} Uczeń może być uznany za nieklasyfikowanego z~jednego, kilku lub wszystkich zajęć edukacyjnych, jeżeli: \item \label{itm:po-klasyf-uczen-nieklasyfikowany} Uczeń może być uznany za nieklasyfikowanego z~jednego, kilku lub wszystkich zajęć edukacyjnych, jeżeli:
\begin{longenum} \begin{longenum}
\item \label{itm:po-klasyf-brak-minimalnej-liczby-ocen} Brakuje minimalnej liczby ocen cząstkowych, o~której mowa w~[]\hyperref[itm:po-ob-minimalna-liczba-ocen]{\S17 ust. 1}, określonej w~WO, jeżeli nie została ona ustalona w~PO. \item \label{itm:po-klasyf-brak-minimalnej-liczby-ocen} Brakuje minimalnej liczby ocen cząstkowych, o~której mowa w~\hyperref[itm:po-ob-minimalna-liczba-ocen]{\S17 ust. 1}, określonej w~WO, jeżeli nie została ona ustalona w~PO.
\item \label{itm:wymaganie-trzy-formy} Nie został oceniony w~co najmniej trzech różnych formach sprawdzania wiedzy, o~których mowa w~\hyperref[itm:po-ob-trzy-formy]{\S17 ust. 2}, w~ciągu roku szkolnego, jeżeli nie została ona ustalona w~PO. \item \label{itm:wymaganie-trzy-formy} Uczeń nie został poddany ocenie w~co najmniej trzech różnych formach sprawdzania wiedzy, o~których mowa w~\hyperref[itm:po-ob-trzy-formy]{\S17 ust. 2}, w~okresie roku szkolnego, z~zastrzeżeniem odmiennego ustalenia w Przedmiotowym Ocenianiu[\ref{}].
\item \label{itm:po-klasyf-nieobecnosc-polowa-czasu} Jego nieobecność na zajęciach wynosi co najmniej połowę czasu przeznaczonego na te zajęcia w~szkolnym planie nauczania. \item \label{itm:po-klasyf-nieobecnosc-polowa-czasu} Jego nieobecność na zajęciach wynosi co najmniej połowę czasu przeznaczonego na te zajęcia w~szkolnym planie nauczania.
\item \label{itm:po-klasyf-brak-podstaw-oceny} Nie ma podstaw do wystawienia śródrocznej lub rocznej oceny klasyfikacyjnej z~powodu braku wymaganych osiągnięć edukacyjnych. \item \label{itm:po-klasyf-brak-podstaw-oceny} Nie ma podstaw do wystawienia śródrocznej lub rocznej oceny klasyfikacyjnej z~powodu braku wymaganych osiągnięć edukacyjnych.
@ -673,7 +673,7 @@ System oceniania opracowany w oparciu o:
\item \label{itm:wpisy-do-dziennika} \item \label{itm:wpisy-do-dziennika}
Oceny bieżące, śródroczne klasyfikacyjne oraz roczne klasyfikacyjne podlegają obligatoryjnemu wpisowi do dziennika elektronicznego w terminach określonych w~\hyperref[itm:wyniki-prac-pisemnych]{\S19 ust. 3 pkt. 5 ppkt. 1}, w celu dostarczenia rodzicom lub prawnym opiekunom i nauczycielom informacji o postępach, trudnościach i uzdolnieniach ucznia. Oceny bieżące, śródroczne klasyfikacyjne oraz roczne klasyfikacyjne podlegają obligatoryjnemu wpisowi do dziennika elektronicznego w terminach określonych w~\hyperref[itm:wyniki-prac-pisemnych]{\S19 ust. 3 pkt. 5 ppkt. 1}, w celu dostarczenia rodzicom lub prawnym opiekunom i nauczycielom informacji o postępach, trudnościach i uzdolnieniach ucznia.
\item Uczeń oraz jego rodzice lub prawni opiekunowie mają zapewniony stały dostęp do informacji o ocenach za pośrednictwem dziennika elektronicznego po dokonaniu autoryzowanego logowania. \item \label{itm:dostep-do-ocen-dziennik} Uczeń oraz jego rodzice lub prawni opiekunowie mają zapewniony stały dostęp do informacji o ocenach za pośrednictwem dziennika elektronicznego po dokonaniu autoryzowanego logowania.
\item \label{itm:zasady-udostepniania-prac} \item \label{itm:zasady-udostepniania-prac}
Zasady udostępniania pisemnych form sprawdzania wiedzy i umiejętności: Zasady udostępniania pisemnych form sprawdzania wiedzy i umiejętności:
@ -872,21 +872,18 @@ i~technikum z~dnia 28 czerwca 2024~r., opracowana przez Ministerstwo Edukacji i~
\begin{longenum} \begin{longenum}
\item Rodzaje form sprawdzania wiedzy i~umiejętności, określonych w~\hyperref[itm:prace-pisemne]{\S19 ust. 3} i~\hyperref[itm:formy-sprawdzania-ostatnie-lekcje]{\S19 ust. 4}. \item Rodzaje form sprawdzania wiedzy i~umiejętności, określonych w~\hyperref[itm:prace-pisemne]{\S19 ust. 3} i~\hyperref[itm:formy-sprawdzania-ostatnie-lekcje]{\S19 ust. 4}.
\item \label{itm:specyficzne-formy} Specyficzne dla danego przedmiotu formy sprawdzania wiedzy i~umiejętności, uwzględniające cele kształcenia oraz charakterystykę danej dziedziny. \item \label{itm:po-specyficzne-formy} Specyficzne dla danego przedmiotu formy sprawdzania osiągnięć edukacyjnych, uwzględniające cele kształcenia oraz charakterystykę danej dziedziny o~których mowa w~\hyperref[itm:inne-formy-sprawdzania]{\S19 ust. 5}.
\end{longenum} \end{longenum}
\item \label{itm:fwe-po-fsw} Formy i sposoby weryfikacji osiągnięć edukacyjnych uczniów, w tym harmonogram prac kontrolnych związany z realizacją poszczególnych działów w danym semestrze, zgodny z Wewnątrzszkolnym Ocenianiem (WO). w Tym rownież formy specyficzne dla przedmiotu
\item \label{itm:po-specyficzne-formy}
W dokumencie PO nauczyciel określa \textbf{specyficzne dla przedmiotu formy sprawdzania wiedzy i~umiejętności}, o~których mowa w~\hyperref[itm:inne-formy-sprawdzania]{\S19 ust. 5}, uwzględniając cele kształcenia oraz specyfikę danej dziedziny, w~szczególności rodzaj, częstotliwość i~sposób ich oceniania.
\item Szczegółowe zasady sprawdzania osiągnięć edukacyjnych, w tym: \item Szczegółowe zasady sprawdzania osiągnięć edukacyjnych, w tym:
\begin{longenum} \begin{longenum}
\item \label{itm:maksymalna-liczba-punktow} Maksymalną liczbę punktów dla każdej formy sprawdzania wiedzy. \item \label{itm:maksymalna-liczba-punktow} Maksymalną liczbę punktów dla każdej formy sprawdzania wiedzy.
\item Sposób przeliczania uzyskanych punktów \sout{na wartości procentowe}. \item Sposób przeliczania uzyskanych punktów \sout{na wartości procentowe}.
\item \label{itm:min-formy-weryfikacji} \item \label{itm:min-formy-weryfikacji}
Minimalną liczbę różnych form sprawdzania wiedzy i~umiejętności w~semestrze, zapewniającą wszechstronną ocenę, \emph{nie mniejszą niż określona w~WO} (\hyperref[itm:po-ob-trzy-formy]{\S17 ust. 2}); w~razie braku szczegółowych zasad w~PO, stosuje się postanowienia powołane w~nim. Minimalną liczbę różnych form sprawdzania wiedzy i~umiejętności w~semestrze, zapewniającą wszechstronną ocenę, \emph{nie mniejszą niż określona w}~(\hyperref[itm:po-ob-trzy-formy]{\S17 ust. 2}); w~razie braku szczegółowych zasad w~PO, stosuje się postanowienia powołane w~nim.
% \item Minimalne i rozszerzone wymagania dla poszczególnych ocen bieżących. % \item Minimalne i rozszerzone wymagania dla poszczególnych ocen bieżących.
\end{longenum} \end{longenum}
@ -1483,7 +1480,7 @@ W dokumencie PO nauczyciel określa \textbf{specyficzne dla przedmiotu formy spr
\label{tab:oceny} \label{tab:oceny}
\end{table} \end{table}
\item \label{itm:po-ob-trzy-formy} Każdy uczeń musi być oceniany w~co najmniej \textbf{trzech różnych formach sprawdzania wiedzy i umiejętności} w~ciągu semestru. Jeżeli w~dokumencie PO danego przedmiotu ustalono inaczej, obowiązują zasady wynikające z~tych ustaleń (\hyperref[itm:min-formy-weryfikacji]{\S12 ust. 2 pkt. 4 ppkt. 1 lit. e plit. c)}). \item \label{itm:po-ob-trzy-formy} Każdy uczeń musi być oceniany w~co najmniej \textbf{trzech różnych formach sprawdzania wiedzy i umiejętności} w~ciągu semestru. Jeżeli w~dokumencie PO danego przedmiotu ustalono inaczej, obowiązują zasady wynikające z~tych ustaleń (\hyperref[itm:min-formy-weryfikacji]{\S12 ust. 2 pkt. 4 ppkt. 1 lit. c plit. c)}).
\end{longenum} \end{longenum}
@ -1506,7 +1503,7 @@ W dokumencie PO nauczyciel określa \textbf{specyficzne dla przedmiotu formy spr
\item \label{itm:znaczenie-przygotowanie-egzaminy} Przygotowują uczniów do egzaminów zewnętrznych, kształtując umiejętność pracy w~warunkach kontrolowanych i~ograniczonych czasowo. \item \label{itm:znaczenie-przygotowanie-egzaminy} Przygotowują uczniów do egzaminów zewnętrznych, kształtując umiejętność pracy w~warunkach kontrolowanych i~ograniczonych czasowo.
\end{longenum} \end{longenum}
\item \label{itm:wagi-form-sprawdzania} Maksymalne liczby punktów dla poszczególnych form sprawdzania wiedzy określone są w~dokumentacji Przedmiotowego Oceniania (\hyperref[itm:maksymalna-liczba-punktow]{\S12 ust. 2 pkt. 4 ppkt. 1 lit. e plit. a)}) i~obejmują w~szczególności: \item \label{itm:wagi-form-sprawdzania} Maksymalne liczby punktów dla poszczególnych form sprawdzania wiedzy określone są w~dokumentacji Przedmiotowego Oceniania (\hyperref[itm:maksymalna-liczba-punktow]{\S12 ust. 2 pkt. 4 ppkt. 1 lit. c plit. a)}) i~obejmują w~szczególności:
\begin{longenum} \begin{longenum}
\item \label{itm:wagi-dostosowanie-wymagania} Dostosowanie punktacji do wymagań podstawy programowej w zakresie ich realizacji \item \label{itm:wagi-dostosowanie-wymagania} Dostosowanie punktacji do wymagań podstawy programowej w zakresie ich realizacji
@ -1602,7 +1599,7 @@ W dokumencie PO nauczyciel określa \textbf{specyficzne dla przedmiotu formy spr
\item \label{itm:inne-formy-sprawdzania} Inne formy sprawdzania wiedzy i~umiejętności: \item \label{itm:inne-formy-sprawdzania} Inne formy sprawdzania wiedzy i~umiejętności:
\begin{longenum} \begin{longenum}
\item \label{itm:inne-formy-aktywnosc-zadania} Obejmują aktywność na lekcji oraz zadania charakterystyczne dla danego przedmiotu (m.in.~ćwiczenia ustne, pisemne i~praktyczne, referaty, prezentacje, projekty, prace twórcze). \item \label{itm:inne-formy-aktywnosc-zadania} Obejmują aktywność na lekcji oraz zadania charakterystyczne dla danego przedmiotu (m.in.~ćwiczenia ustne, pisemne i~praktyczne, referaty, prezentacje, projekty, prace twórcze).
\item \label{itm:inne-formy-szczegoly-podmiotowe} Szczegóły i~zakres ich stosowania określa nauczyciel w~dokumencie PO zgodnie z~(\hyperref[itm:specyficzne-formy]{\S12 ust. 2 pkt. 4 ppkt. 1 lit. b plit. b)}). \item \label{itm:inne-formy-szczegoly-podmiotowe} Szczegóły i~zakres ich stosowania określa nauczyciel w~dokumencie PO zgodnie z~([\ref{itm:specyficzne-formy}]).
\end{longenum} \end{longenum}
\end{longenum} \end{longenum}
@ -1726,7 +1723,7 @@ W dokumencie PO nauczyciel określa \textbf{specyficzne dla przedmiotu formy spr
\paragraf{Podstawa punktowa i~zasady ustalania ocen rocznych} \paragraf{Podstawa punktowa i~zasady ustalania ocen rocznych}
\begin{longenum} \begin{longenum}
\item Roczna ocena klasyfikacyjna z~danego przedmiotu jest \textbf{ustalana na podstawie liczby punktów} uzyskanych przez ucznia w~dzienniku elektronicznym w~ciągu całego roku szkolnego (\hyperref[itm:po-klasyf-caly-rok]{\S5 ust. 4 pkt. 1 ppkt. 2}), uwzględniając określone w~PO formy sprawdzania wiadomości i~umiejętności (\hyperref[itm:fwe-po-fsw]{\S12 ust. 2 pkt. 4 ppkt. 1 lit. c}). \item Roczna ocena klasyfikacyjna z~danego przedmiotu jest \textbf{ustalana na podstawie liczby punktów} uzyskanych przez ucznia w~dzienniku elektronicznym w~ciągu całego roku szkolnego (\hyperref[itm:po-klasyf-caly-rok]{\S5 ust. 4 pkt. 1 ppkt. 2}), uwzględniając określone w~PO formy sprawdzania wiadomości i~umiejętności (\hyperref[itm:fwe-po-fsw]{\S12 ust. 2 pkt. 4 ppkt. 1 lit. b}).
\item Wynik punktowy podlega \textbf{przeliczeniu na procenty}, a~następnie konwersji na stopień w~skali 1--6, zgodnie z~WO (\hyperref[itm:po-klasyf-przeliczenie-procenty]{\S5 ust. 4 pkt. 2}). \item Wynik punktowy podlega \textbf{przeliczeniu na procenty}, a~następnie konwersji na stopień w~skali 1--6, zgodnie z~WO (\hyperref[itm:po-klasyf-przeliczenie-procenty]{\S5 ust. 4 pkt. 2}).
\item Do obliczeń uwzględnia się w~szczególności: \item Do obliczeń uwzględnia się w~szczególności:
\begin{longenum} \begin{longenum}

BIN
main.pdf

Binary file not shown.

View File

@ -338,7 +338,7 @@ System oceniania opracowany w oparciu o:
\paragraf{Ogólne zasady oceniania} \paragraf{Ogólne zasady oceniania}
\begin{longenum} \begin{longenum}
\item \label{itm:ogolne-zasady-punktowo-procentowy} Obowiązuje \textbf{punktowo-procentowy} system oceniania wewnątrzszkolnego, stosowany w szkole młodzieżowej, którego celem jest: \item \label{itm:ogolne-zasady-punktowo-procentowy} Obowiązuje \textbf{\emph{punktowo-procentowy}} system oceniania wewnątrzszkolnego, stosowany w szkole młodzieżowej, którego celem jest:
\begin{longenum} \begin{longenum}
\item \label{itm:ogolne-zasady-cel-informacja} Zapewnienie uczniowi informacji o poziomie jego osiągnięć edukacyjnych i zachowania oraz o postępach w tym zakresie, w szczególności dotyczących: \item \label{itm:ogolne-zasady-cel-informacja} Zapewnienie uczniowi informacji o poziomie jego osiągnięć edukacyjnych i zachowania oraz o postępach w tym zakresie, w szczególności dotyczących:
\begin{longenum} \begin{longenum}
@ -391,7 +391,7 @@ System oceniania opracowany w oparciu o:
\begin{longenum} \begin{longenum}
\item \label{itm:ogolne-zasady-srodroczne} Śródroczne -- na koniec pierwszego okresu; \item \label{itm:ogolne-zasady-srodroczne} Śródroczne -- na koniec pierwszego okresu;
\item \label{itm:ogolne-zasady-roczne} Roczne -- na koniec roku szkolnego; \item \label{itm:ogolne-zasady-roczne} Roczne -- na koniec roku szkolnego;
\item \label{itm:ogolne-zasady-koncowa} \textbf{Ocena końcowa}: \item \label{itm:ogolne-zasady-koncowa} Ocena końcowa:
\begin{longenum} \begin{longenum}
\item \label{itm:ogolne-zasady-koncowa-cykl} Ustalana po zakończeniu cyklu nauczania w~szkole; \item \label{itm:ogolne-zasady-koncowa-cykl} Ustalana po zakończeniu cyklu nauczania w~szkole;
\item \label{itm:ogolne-zasady-koncowa-roczna} Odpowiada ocenie rocznej uzyskanej w~ostatnim roku kształcenia z~danych zajęć edukacyjnych; \item \label{itm:ogolne-zasady-koncowa-roczna} Odpowiada ocenie rocznej uzyskanej w~ostatnim roku kształcenia z~danych zajęć edukacyjnych;
@ -401,7 +401,7 @@ System oceniania opracowany w oparciu o:
\item \label{itm:ogolne-zasady-koncowa-olimpiady} Wyników olimpiad i~konkursów uprawniających do uzyskania oceny celującej. \item \label{itm:ogolne-zasady-koncowa-olimpiady} Wyników olimpiad i~konkursów uprawniających do uzyskania oceny celującej.
\end{longenum} \end{longenum}
\end{longenum} \end{longenum}
\item \label{itm:ogolne-zasady-koncowa-zachowanie} \textbf{Końcowa ocena zachowania}: \item \label{itm:ogolne-zasady-koncowa-zachowanie} Końcowa ocena zachowania:
\begin{longenum} \begin{longenum}
\item \label{itm:ogolne-zasady-koncowa-zachowanie-klasa} Stanowi ocena klasyfikacyjna wystawiona w~klasie programowo najwyższej. \item \label{itm:ogolne-zasady-koncowa-zachowanie-klasa} Stanowi ocena klasyfikacyjna wystawiona w~klasie programowo najwyższej.
\end{longenum} \end{longenum}
@ -410,8 +410,8 @@ System oceniania opracowany w oparciu o:
\item \label{itm:ogolne-zasady-skala-ocen} Skala ocen: \item \label{itm:ogolne-zasady-skala-ocen} Skala ocen:
\begin{longenum} \begin{longenum}
\item \label{itm:ogolne-zasady-skala-punktowa} Oceny \textbf{bieżące} są wystawiane w~\textbf{systemie punktowym}, który pozwala na precyzyjne określenie postępów ucznia. \item \label{itm:ogolne-zasady-skala-punktowa} Oceny bieżące są wystawiane w~systemie punktowym, który pozwala na precyzyjne określenie postępów ucznia.
\item \label{itm:ogolne-zasady-skala-procentowa} Oceny \textbf{klasyfikacyjne śródroczne} i~\textbf{roczne} oraz \textbf{końcowe} są przeliczane na \textbf{skalę procentową}, a~następnie na \textbf{stopnie} w~skali od 1~do 6~według ustalonych kryteriów. \item \label{itm:ogolne-zasady-skala-procentowa} Oceny klasyfikacyjne śródroczne i~roczne oraz końcowe są przeliczane na skalę procentową, a~następnie na stopnie w~skali od 1~do 6~według ustalonych kryteriów.
\end{longenum} \end{longenum}
\end{longenum} \end{longenum}
\end{longenum} \end{longenum}
@ -443,8 +443,8 @@ System oceniania opracowany w oparciu o:
\begin{longenum} \begin{longenum}
\item \label{itm:po-klasyf-uczen-nieklasyfikowany} Uczeń może być uznany za nieklasyfikowanego z~jednego, kilku lub wszystkich zajęć edukacyjnych, jeżeli: \item \label{itm:po-klasyf-uczen-nieklasyfikowany} Uczeń może być uznany za nieklasyfikowanego z~jednego, kilku lub wszystkich zajęć edukacyjnych, jeżeli:
\begin{longenum} \begin{longenum}
\item \label{itm:po-klasyf-brak-minimalnej-liczby-ocen} Brakuje minimalnej liczby ocen cząstkowych, o~której mowa w~[]\ref{itm:po-ob-minimalna-liczba-ocen}], określonej w~WO, jeżeli nie została ona ustalona w~PO. \item \label{itm:po-klasyf-brak-minimalnej-liczby-ocen} Brakuje minimalnej liczby ocen cząstkowych, o~której mowa w~[\ref{itm:po-ob-minimalna-liczba-ocen}], określonej w~WO, jeżeli nie została ona ustalona w~PO.
\item \label{itm:wymaganie-trzy-formy} Nie został oceniony w~co najmniej trzech różnych formach sprawdzania wiedzy, o~których mowa w~[\ref{itm:po-ob-trzy-formy}], w~ciągu roku szkolnego, jeżeli nie została ona ustalona w~PO. \item \label{itm:wymaganie-trzy-formy} Uczeń nie został poddany ocenie w~co najmniej trzech różnych formach sprawdzania wiedzy, o~których mowa w~[\ref{itm:po-ob-trzy-formy}], w~okresie roku szkolnego, z~zastrzeżeniem odmiennego ustalenia w Przedmiotowym Ocenianiu[\ref{}].
\item \label{itm:po-klasyf-nieobecnosc-polowa-czasu} Jego nieobecność na zajęciach wynosi co najmniej połowę czasu przeznaczonego na te zajęcia w~szkolnym planie nauczania. \item \label{itm:po-klasyf-nieobecnosc-polowa-czasu} Jego nieobecność na zajęciach wynosi co najmniej połowę czasu przeznaczonego na te zajęcia w~szkolnym planie nauczania.
\item \label{itm:po-klasyf-brak-podstaw-oceny} Nie ma podstaw do wystawienia śródrocznej lub rocznej oceny klasyfikacyjnej z~powodu braku wymaganych osiągnięć edukacyjnych. \item \label{itm:po-klasyf-brak-podstaw-oceny} Nie ma podstaw do wystawienia śródrocznej lub rocznej oceny klasyfikacyjnej z~powodu braku wymaganych osiągnięć edukacyjnych.
@ -872,21 +872,18 @@ i~technikum z~dnia 28 czerwca 2024~r., opracowana przez Ministerstwo Edukacji i~
\begin{longenum} \begin{longenum}
\item Rodzaje form sprawdzania wiedzy i~umiejętności, określonych w~[\ref{itm:prace-pisemne}] i~[\ref{itm:formy-sprawdzania-ostatnie-lekcje}]. \item Rodzaje form sprawdzania wiedzy i~umiejętności, określonych w~[\ref{itm:prace-pisemne}] i~[\ref{itm:formy-sprawdzania-ostatnie-lekcje}].
\item \label{itm:specyficzne-formy} Specyficzne dla danego przedmiotu formy sprawdzania wiedzy i~umiejętności, uwzględniające cele kształcenia oraz charakterystykę danej dziedziny. \item \label{itm:po-specyficzne-formy} Specyficzne dla danego przedmiotu formy sprawdzania osiągnięć edukacyjnych, uwzględniające cele kształcenia oraz charakterystykę danej dziedziny o~których mowa w~[\ref{itm:inne-formy-sprawdzania}].
\end{longenum} \end{longenum}
\item \label{itm:fwe-po-fsw} Formy i sposoby weryfikacji osiągnięć edukacyjnych uczniów, w tym harmonogram prac kontrolnych związany z realizacją poszczególnych działów w danym semestrze, zgodny z Wewnątrzszkolnym Ocenianiem (WO). w Tym rownież formy specyficzne dla przedmiotu
\item \label{itm:po-specyficzne-formy}
W dokumencie PO nauczyciel określa \textbf{specyficzne dla przedmiotu formy sprawdzania wiedzy i~umiejętności}, o~których mowa w~[\ref{itm:inne-formy-sprawdzania}], uwzględniając cele kształcenia oraz specyfikę danej dziedziny, w~szczególności rodzaj, częstotliwość i~sposób ich oceniania.
\item Szczegółowe zasady sprawdzania osiągnięć edukacyjnych, w tym: \item Szczegółowe zasady sprawdzania osiągnięć edukacyjnych, w tym:
\begin{longenum} \begin{longenum}
\item \label{itm:maksymalna-liczba-punktow} Maksymalną liczbę punktów dla każdej formy sprawdzania wiedzy. \item \label{itm:maksymalna-liczba-punktow} Maksymalną liczbę punktów dla każdej formy sprawdzania wiedzy.
\item Sposób przeliczania uzyskanych punktów \sout{na wartości procentowe}. \item Sposób przeliczania uzyskanych punktów \sout{na wartości procentowe}.
\item \label{itm:min-formy-weryfikacji} \item \label{itm:min-formy-weryfikacji}
Minimalną liczbę różnych form sprawdzania wiedzy i~umiejętności w~semestrze, zapewniającą wszechstronną ocenę, \emph{nie mniejszą niż określona w~WO} ([\ref{itm:po-ob-trzy-formy}]); w~razie braku szczegółowych zasad w~PO, stosuje się postanowienia powołane w~nim. Minimalną liczbę różnych form sprawdzania wiedzy i~umiejętności w~semestrze, zapewniającą wszechstronną ocenę, \emph{nie mniejszą niż określona w}~([\ref{itm:po-ob-trzy-formy}]); w~razie braku szczegółowych zasad w~PO, stosuje się postanowienia powołane w~nim.
% \item Minimalne i rozszerzone wymagania dla poszczególnych ocen bieżących. % \item Minimalne i rozszerzone wymagania dla poszczególnych ocen bieżących.
\end{longenum} \end{longenum}