re-organizacja przypisów

This commit is contained in:
baiobelfer 2025-02-15 09:30:33 +01:00
parent 6c538e6018
commit b3c95e2423
2 changed files with 17 additions and 15 deletions

BIN
main.pdf

Binary file not shown.

View File

@ -220,17 +220,23 @@ im. Zbigniewa Herberta w Słubicach \\
\vspace{5em} \vspace{5em}
\newcommand{\pp}{1}
\newcommand{\roz}{2}
\newcommand{\ust}{3}
\footnotetext[\pp]{Podstawa programowa wychowania ogólnego dla liceum ogólnoedukacyjnego i technikum z dnia 28 czerwca 2024 r., opracowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki.}
\footnotetext[\roz]{Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 22 lutego 2019 r. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych (Dz.U. 2019 poz. 413).}
\footnotetext[\ust]{Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. -- Prawo oświatowe (Dz.U. 2023 poz. 908, tekst jednolity).}
% \noindent % \noindent
System oceniania opracowany w oparciu o: System oceniania opracowany w oparciu o:
\setcounter{enumi}{1} % Start the list numbering from 2 \setcounter{enumi}{1} % Start the list numbering from 2
\begin{longenum2} \begin{longenum2}
\item Rozporządzenie\footnotemark[1] określające szczegółowe warunki oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów, \item Rozporządzenie\footnotemark[\roz] określające szczegółowe warunki oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów,
\item Ustawę\footnotemark[2] \emph{Prawo oświatowe}. \item Ustawę\footnotemark[\ust] \emph{Prawo oświatowe}.
\end{longenum2} \end{longenum2}
\footnotetext[1]{Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 22 lutego 2019 r. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych (Dz.U. 2019 poz. 413).}
\footnotetext[2]{Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. -- Prawo oświatowe (Dz.U. 2023 poz. 908, tekst jednolity).}
\newpage \newpage
\tableofcontents % Polecenie wstawiające spis treści \tableofcontents % Polecenie wstawiające spis treści
@ -254,7 +260,7 @@ System oceniania opracowany w oparciu o:
\begin{longenum} \begin{longenum}
\item Ocenianie osiągnięć edukacyjnych ucznia polega na rozpoznawaniu poziomu \item Ocenianie osiągnięć edukacyjnych ucznia polega na rozpoznawaniu poziomu
i~postępów w~opanowaniu wiadomości oraz umiejętności, w~odniesieniu do wymagań i~postępów w~opanowaniu wiadomości oraz umiejętności, w~odniesieniu do wymagań
określonych w~podstawie programowej\footnotemark[1], oraz w~realizowanych programach nauczania. określonych w~podstawie programowej\footnotemark[\pp], oraz w~realizowanych programach nauczania.
\item Ocenianie zachowania ucznia polega na rozpoznawaniu stopnia respektowania \item Ocenianie zachowania ucznia polega na rozpoznawaniu stopnia respektowania
zasad współżycia społecznego, norm etycznych oraz obowiązków określonych w~statucie szkoły. zasad współżycia społecznego, norm etycznych oraz obowiązków określonych w~statucie szkoły.
@ -350,7 +356,7 @@ System oceniania opracowany w oparciu o:
% Wymaga to określenia zakresu wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych, wymaganych do uzyskania przez ucznia ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych, zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art.~13 ust.~3 tej ustawy.\footnote{Art.~13 ust.~3 ustawy z dnia 7 września 1991~r. o systemie oświaty (Dz.U.~2023 poz.~900 z późn.~zm.) odnosi się do zakresu zajęć edukacyjnych realizowanych w szkołach publicznych.} % Wymaga to określenia zakresu wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych, wymaganych do uzyskania przez ucznia ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych, zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art.~13 ust.~3 tej ustawy.\footnote{Art.~13 ust.~3 ustawy z dnia 7 września 1991~r. o systemie oświaty (Dz.U.~2023 poz.~900 z późn.~zm.) odnosi się do zakresu zajęć edukacyjnych realizowanych w szkołach publicznych.}
% Podstawa programowa, której realizacja jest celem tych wymagań, została określona w rozporządzeniu Ministra Edukacji i Nauki z dnia 28 czerwca 2024~r.\footnote{Pierwotnie podstawa programowa została uregulowana w~rozporządzeniu Ministra Edukacji i Nauki z dnia 14 lutego 2017~r. (Dz.U.~2017 poz.~356).} % Podstawa programowa, której realizacja jest celem tych wymagań, została określona w rozporządzeniu Ministra Edukacji i Nauki z dnia 28 czerwca 2024~r.\footnote{Pierwotnie podstawa programowa została uregulowana w~rozporządzeniu Ministra Edukacji i Nauki z dnia 14 lutego 2017~r. (Dz.U.~2017 poz.~356).}
\item Formułowanie wymagań edukacyjnych przez nauczycieli odbywa się zgodnie z zasadami określonymi w art.~44b ustawy o systemie oświaty\footnote{Ustawa z dnia 7 września 1991~r. o systemie oświaty (Dz.U.~2023 poz.~900 z późn.~zm.), określająca m.in.\ zasady oceniania osiągnięć edukacyjnych ucznia w odniesieniu do podstawy programowej kształcenia ogólnego i zawodowego.}. \item Formułowanie wymagań edukacyjnych przez nauczycieli odbywa się zgodnie z~zasadami określonymi w~art.~44b ustawy o~systemie oświaty\footnotemark[\ust].
\vspace{1em} \vspace{1em}
Proces ten obejmuje: Proces ten obejmuje:
@ -363,7 +369,7 @@ System oceniania opracowany w oparciu o:
\end{longenum} \end{longenum}
\item Cel formułowania wymagań edukacyjnych: \item Cel formułowania wymagań edukacyjnych:
\begin{longenum} \begin{longenum}
\item Realizacja podstawy programowej, określonej w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej\footnote{\label{fn:podstawa}Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 czerwca 2024~r. w sprawie podstawy programowej kształcenia ogólnego.}. \item Realizacja podstawy programowej, określonej w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej\footnotemark[\roz].
\item Umożliwienie właściwej oceny osiągnięć ucznia. \item Umożliwienie właściwej oceny osiągnięć ucznia.
\item Wsparcie ucznia w rozwoju poprzez jasne określenie wymagań edukacyjnych. \item Wsparcie ucznia w rozwoju poprzez jasne określenie wymagań edukacyjnych.
@ -391,7 +397,7 @@ System oceniania opracowany w oparciu o:
\end{longenum} \end{longenum}
\item Minimalne wymagania edukacyjne na ocenę dopuszczającą, których spełnienie jest warunkiem uzyskania oceny pozytywnej. \item Minimalne wymagania edukacyjne na ocenę dopuszczającą, których spełnienie jest warunkiem uzyskania oceny pozytywnej.
\item Opis oczekiwanych kompetencji społecznych, określonych w podstawie programowej\footref{fn:podstawa}. \item Opis oczekiwanych kompetencji społecznych, określonych w~podstawie programowej\footnotemark[\pp]
\end{longenum} \end{longenum}
\item Przewodniczący zespołu przedmiotowego przedkłada dokument \textbf{SO} kierownictwu szkoły w~terminie do dnia 30 września. \item Przewodniczący zespołu przedmiotowego przedkłada dokument \textbf{SO} kierownictwu szkoły w~terminie do dnia 30 września.
@ -469,11 +475,7 @@ System oceniania opracowany w oparciu o:
\begin{longenum} \begin{longenum}
\item Ustalanie kryteriów oceniania zachowania odbywa się zgodnie z~zasadami \item Ustalanie kryteriów oceniania zachowania odbywa się zgodnie z~zasadami
określonymi w~art.~44b ustawy o~systemie oświaty\footnote{% określonymi w~art.~44b ustawy o~systemie oświaty\footnotemark[\ust].
Ustawa z~dnia 7~września 1991~r. o~systemie oświaty
(Dz.U.~2023 poz.~900 z~późn.~zm.),
określająca m.in.\ zasady oceniania osiągnięć edukacyjnych ucznia
w~odniesieniu do podstawy programowej kształcenia ogólnego i~zawodowego.}.
\vspace{1em} \vspace{1em}
Proces ten obejmuje: Proces ten obejmuje:
@ -771,7 +773,7 @@ System oceniania opracowany w oparciu o:
\paragraf{Przedmiot regulacji ustalania ocen (bieżących i śródrocznych)} \paragraf{Przedmiot regulacji ustalania ocen (bieżących i śródrocznych)}
\begin{longenum} \begin{longenum}
\item Bieżące ocenianie oraz ustalanie śródrocznych ocen klasyfikacyjnych z~obowiązkowych i~dodatkowych zajęć edukacyjnych, a~także zajęć prowadzonych na podstawie przepisów wydanych na podstawie art.~13 ust.~3\footnotemark[2], służą w~szczególności: \item Bieżące ocenianie oraz ustalanie śródrocznych ocen klasyfikacyjnych z~obowiązkowych i~dodatkowych zajęć edukacyjnych, a~także zajęć prowadzonych na podstawie przepisów wydanych na podstawie art.~13 ust.~3 ustawy\footnotemark[\ust], służą w~szczególności:
\begin{longenum} \begin{longenum}
\item ustaleniu poziomu osiągnięć edukacyjnych ucznia, \item ustaleniu poziomu osiągnięć edukacyjnych ucznia,
\item wspieraniu wielostronnego rozwoju ucznia, \item wspieraniu wielostronnego rozwoju ucznia,
@ -1296,7 +1298,7 @@ System oceniania opracowany w oparciu o:
\item Wszelkie sprawy nieuregulowane niniejszym dokumentem rozstrzygane są w~oparciu o: \item Wszelkie sprawy nieuregulowane niniejszym dokumentem rozstrzygane są w~oparciu o:
\begin{longenum} \begin{longenum}
\item Ustawę \emph{Prawo oświatowe} oraz ustawę o~systemie oświaty\footnote{Ustawa z dnia 7 września 1991~r. o systemie oświaty (Dz.U.~2023 poz.~900 z późn.~zm.).}, \item Ustawę \emph{Prawo oświatowe} oraz ustawę o~systemie oświaty\footnotemark[\ust],
\item przepisy wykonawcze Ministra Edukacji i Nauki w~sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów, \item przepisy wykonawcze Ministra Edukacji i Nauki w~sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów,
\item przepisy regulujące funkcjonowanie szkoły, zawarte w~Statucie Szkoły. \item przepisy regulujące funkcjonowanie szkoły, zawarte w~Statucie Szkoły.
\end{longenum} \end{longenum}