diff --git a/main.pdf b/main.pdf index 7188828..a95e305 100644 Binary files a/main.pdf and b/main.pdf differ diff --git a/main.tex b/main.tex index f97ff4f..afbcade 100644 --- a/main.tex +++ b/main.tex @@ -220,17 +220,23 @@ im. Zbigniewa Herberta w Słubicach \\ \vspace{5em} +\newcommand{\pp}{1} +\newcommand{\roz}{2} +\newcommand{\ust}{3} + +\footnotetext[\pp]{Podstawa programowa wychowania ogólnego dla liceum ogólnoedukacyjnego i technikum z dnia 28 czerwca 2024 r., opracowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki.} +\footnotetext[\roz]{Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 22 lutego 2019 r. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych (Dz.U. 2019 poz. 413).} +\footnotetext[\ust]{Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. -- Prawo oświatowe (Dz.U. 2023 poz. 908, tekst jednolity).} + % \noindent System oceniania opracowany w oparciu o: \setcounter{enumi}{1} % Start the list numbering from 2 \begin{longenum2} - \item Rozporządzenie\footnotemark[1] określające szczegółowe warunki oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów, - \item Ustawę\footnotemark[2] \emph{Prawo oświatowe}. + \item Rozporządzenie\footnotemark[\roz] określające szczegółowe warunki oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów, + \item Ustawę\footnotemark[\ust] \emph{Prawo oświatowe}. \end{longenum2} -\footnotetext[1]{Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 22 lutego 2019 r. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych (Dz.U. 2019 poz. 413).} -\footnotetext[2]{Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. -- Prawo oświatowe (Dz.U. 2023 poz. 908, tekst jednolity).} \newpage \tableofcontents % Polecenie wstawiające spis treści @@ -254,7 +260,7 @@ System oceniania opracowany w oparciu o: \begin{longenum} \item Ocenianie osiągnięć edukacyjnych ucznia polega na rozpoznawaniu poziomu i~postępów w~opanowaniu wiadomości oraz umiejętności, w~odniesieniu do wymagań - określonych w~podstawie programowej\footnotemark[1], oraz w~realizowanych programach nauczania. + określonych w~podstawie programowej\footnotemark[\pp], oraz w~realizowanych programach nauczania. \item Ocenianie zachowania ucznia polega na rozpoznawaniu stopnia respektowania zasad współżycia społecznego, norm etycznych oraz obowiązków określonych w~statucie szkoły. @@ -350,7 +356,7 @@ System oceniania opracowany w oparciu o: % Wymaga to określenia zakresu wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych, wymaganych do uzyskania przez ucznia ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych, zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art.~13 ust.~3 tej ustawy.\footnote{Art.~13 ust.~3 ustawy z dnia 7 września 1991~r. o systemie oświaty (Dz.U.~2023 poz.~900 z późn.~zm.) odnosi się do zakresu zajęć edukacyjnych realizowanych w szkołach publicznych.} % Podstawa programowa, której realizacja jest celem tych wymagań, została określona w rozporządzeniu Ministra Edukacji i Nauki z dnia 28 czerwca 2024~r.\footnote{Pierwotnie podstawa programowa została uregulowana w~rozporządzeniu Ministra Edukacji i Nauki z dnia 14 lutego 2017~r. (Dz.U.~2017 poz.~356).} - \item Formułowanie wymagań edukacyjnych przez nauczycieli odbywa się zgodnie z zasadami określonymi w art.~44b ustawy o systemie oświaty\footnote{Ustawa z dnia 7 września 1991~r. o systemie oświaty (Dz.U.~2023 poz.~900 z późn.~zm.), określająca m.in.\ zasady oceniania osiągnięć edukacyjnych ucznia w odniesieniu do podstawy programowej kształcenia ogólnego i zawodowego.}. + \item Formułowanie wymagań edukacyjnych przez nauczycieli odbywa się zgodnie z~zasadami określonymi w~art.~44b ustawy o~systemie oświaty\footnotemark[\ust]. \vspace{1em} Proces ten obejmuje: @@ -363,7 +369,7 @@ System oceniania opracowany w oparciu o: \end{longenum} \item Cel formułowania wymagań edukacyjnych: \begin{longenum} - \item Realizacja podstawy programowej, określonej w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej\footnote{\label{fn:podstawa}Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 czerwca 2024~r. w sprawie podstawy programowej kształcenia ogólnego.}. + \item Realizacja podstawy programowej, określonej w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej\footnotemark[\roz]. \item Umożliwienie właściwej oceny osiągnięć ucznia. \item Wsparcie ucznia w rozwoju poprzez jasne określenie wymagań edukacyjnych. @@ -391,7 +397,7 @@ System oceniania opracowany w oparciu o: \end{longenum} \item Minimalne wymagania edukacyjne na ocenę dopuszczającą, których spełnienie jest warunkiem uzyskania oceny pozytywnej. - \item Opis oczekiwanych kompetencji społecznych, określonych w podstawie programowej\footref{fn:podstawa}. + \item Opis oczekiwanych kompetencji społecznych, określonych w~podstawie programowej\footnotemark[\pp] \end{longenum} \item Przewodniczący zespołu przedmiotowego przedkłada dokument \textbf{SO} kierownictwu szkoły w~terminie do dnia 30 września. @@ -469,11 +475,7 @@ System oceniania opracowany w oparciu o: \begin{longenum} \item Ustalanie kryteriów oceniania zachowania odbywa się zgodnie z~zasadami - określonymi w~art.~44b ustawy o~systemie oświaty\footnote{% - Ustawa z~dnia 7~września 1991~r. o~systemie oświaty - (Dz.U.~2023 poz.~900 z~późn.~zm.), - określająca m.in.\ zasady oceniania osiągnięć edukacyjnych ucznia - w~odniesieniu do podstawy programowej kształcenia ogólnego i~zawodowego.}. + określonymi w~art.~44b ustawy o~systemie oświaty\footnotemark[\ust]. \vspace{1em} Proces ten obejmuje: @@ -771,7 +773,7 @@ System oceniania opracowany w oparciu o: \paragraf{Przedmiot regulacji ustalania ocen (bieżących i śródrocznych)} \begin{longenum} - \item Bieżące ocenianie oraz ustalanie śródrocznych ocen klasyfikacyjnych z~obowiązkowych i~dodatkowych zajęć edukacyjnych, a~także zajęć prowadzonych na podstawie przepisów wydanych na podstawie art.~13 ust.~3\footnotemark[2], służą w~szczególności: + \item Bieżące ocenianie oraz ustalanie śródrocznych ocen klasyfikacyjnych z~obowiązkowych i~dodatkowych zajęć edukacyjnych, a~także zajęć prowadzonych na podstawie przepisów wydanych na podstawie art.~13 ust.~3 ustawy\footnotemark[\ust], służą w~szczególności: \begin{longenum} \item ustaleniu poziomu osiągnięć edukacyjnych ucznia, \item wspieraniu wielostronnego rozwoju ucznia, @@ -1296,7 +1298,7 @@ System oceniania opracowany w oparciu o: \item Wszelkie sprawy nieuregulowane niniejszym dokumentem rozstrzygane są w~oparciu o: \begin{longenum} - \item Ustawę \emph{Prawo oświatowe} oraz ustawę o~systemie oświaty\footnote{Ustawa z dnia 7 września 1991~r. o systemie oświaty (Dz.U.~2023 poz.~900 z późn.~zm.).}, + \item Ustawę \emph{Prawo oświatowe} oraz ustawę o~systemie oświaty\footnotemark[\ust], \item przepisy wykonawcze Ministra Edukacji i Nauki w~sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów, \item przepisy regulujące funkcjonowanie szkoły, zawarte w~Statucie Szkoły. \end{longenum}