re-organizacja przypisów
This commit is contained in:
parent
6c538e6018
commit
b3c95e2423
32
main.tex
32
main.tex
@ -220,17 +220,23 @@ im. Zbigniewa Herberta w Słubicach \\
|
||||
|
||||
\vspace{5em}
|
||||
|
||||
\newcommand{\pp}{1}
|
||||
\newcommand{\roz}{2}
|
||||
\newcommand{\ust}{3}
|
||||
|
||||
\footnotetext[\pp]{Podstawa programowa wychowania ogólnego dla liceum ogólnoedukacyjnego i technikum z dnia 28 czerwca 2024 r., opracowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki.}
|
||||
\footnotetext[\roz]{Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 22 lutego 2019 r. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych (Dz.U. 2019 poz. 413).}
|
||||
\footnotetext[\ust]{Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. -- Prawo oświatowe (Dz.U. 2023 poz. 908, tekst jednolity).}
|
||||
|
||||
% \noindent
|
||||
System oceniania opracowany w oparciu o:
|
||||
|
||||
\setcounter{enumi}{1} % Start the list numbering from 2
|
||||
\begin{longenum2}
|
||||
\item Rozporządzenie\footnotemark[1] określające szczegółowe warunki oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów,
|
||||
\item Ustawę\footnotemark[2] \emph{Prawo oświatowe}.
|
||||
\item Rozporządzenie\footnotemark[\roz] określające szczegółowe warunki oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów,
|
||||
\item Ustawę\footnotemark[\ust] \emph{Prawo oświatowe}.
|
||||
\end{longenum2}
|
||||
|
||||
\footnotetext[1]{Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 22 lutego 2019 r. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych (Dz.U. 2019 poz. 413).}
|
||||
\footnotetext[2]{Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. -- Prawo oświatowe (Dz.U. 2023 poz. 908, tekst jednolity).}
|
||||
\newpage
|
||||
\tableofcontents % Polecenie wstawiające spis treści
|
||||
|
||||
@ -254,7 +260,7 @@ System oceniania opracowany w oparciu o:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Ocenianie osiągnięć edukacyjnych ucznia polega na rozpoznawaniu poziomu
|
||||
i~postępów w~opanowaniu wiadomości oraz umiejętności, w~odniesieniu do wymagań
|
||||
określonych w~podstawie programowej\footnotemark[1], oraz w~realizowanych programach nauczania.
|
||||
określonych w~podstawie programowej\footnotemark[\pp], oraz w~realizowanych programach nauczania.
|
||||
|
||||
\item Ocenianie zachowania ucznia polega na rozpoznawaniu stopnia respektowania
|
||||
zasad współżycia społecznego, norm etycznych oraz obowiązków określonych w~statucie szkoły.
|
||||
@ -350,7 +356,7 @@ System oceniania opracowany w oparciu o:
|
||||
% Wymaga to określenia zakresu wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych, wymaganych do uzyskania przez ucznia ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych, zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art.~13 ust.~3 tej ustawy.\footnote{Art.~13 ust.~3 ustawy z dnia 7 września 1991~r. o systemie oświaty (Dz.U.~2023 poz.~900 z późn.~zm.) odnosi się do zakresu zajęć edukacyjnych realizowanych w szkołach publicznych.}
|
||||
% Podstawa programowa, której realizacja jest celem tych wymagań, została określona w rozporządzeniu Ministra Edukacji i Nauki z dnia 28 czerwca 2024~r.\footnote{Pierwotnie podstawa programowa została uregulowana w~rozporządzeniu Ministra Edukacji i Nauki z dnia 14 lutego 2017~r. (Dz.U.~2017 poz.~356).}
|
||||
|
||||
\item Formułowanie wymagań edukacyjnych przez nauczycieli odbywa się zgodnie z zasadami określonymi w art.~44b ustawy o systemie oświaty\footnote{Ustawa z dnia 7 września 1991~r. o systemie oświaty (Dz.U.~2023 poz.~900 z późn.~zm.), określająca m.in.\ zasady oceniania osiągnięć edukacyjnych ucznia w odniesieniu do podstawy programowej kształcenia ogólnego i zawodowego.}.
|
||||
\item Formułowanie wymagań edukacyjnych przez nauczycieli odbywa się zgodnie z~zasadami określonymi w~art.~44b ustawy o~systemie oświaty\footnotemark[\ust].
|
||||
|
||||
\vspace{1em}
|
||||
Proces ten obejmuje:
|
||||
@ -363,7 +369,7 @@ System oceniania opracowany w oparciu o:
|
||||
\end{longenum}
|
||||
\item Cel formułowania wymagań edukacyjnych:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Realizacja podstawy programowej, określonej w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej\footnote{\label{fn:podstawa}Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 czerwca 2024~r. w sprawie podstawy programowej kształcenia ogólnego.}.
|
||||
\item Realizacja podstawy programowej, określonej w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej\footnotemark[\roz].
|
||||
|
||||
\item Umożliwienie właściwej oceny osiągnięć ucznia.
|
||||
\item Wsparcie ucznia w rozwoju poprzez jasne określenie wymagań edukacyjnych.
|
||||
@ -391,7 +397,7 @@ System oceniania opracowany w oparciu o:
|
||||
\end{longenum}
|
||||
\item Minimalne wymagania edukacyjne na ocenę dopuszczającą, których spełnienie jest warunkiem uzyskania oceny pozytywnej.
|
||||
|
||||
\item Opis oczekiwanych kompetencji społecznych, określonych w podstawie programowej\footref{fn:podstawa}.
|
||||
\item Opis oczekiwanych kompetencji społecznych, określonych w~podstawie programowej\footnotemark[\pp]
|
||||
|
||||
\end{longenum}
|
||||
\item Przewodniczący zespołu przedmiotowego przedkłada dokument \textbf{SO} kierownictwu szkoły w~terminie do dnia 30 września.
|
||||
@ -469,11 +475,7 @@ System oceniania opracowany w oparciu o:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
|
||||
\item Ustalanie kryteriów oceniania zachowania odbywa się zgodnie z~zasadami
|
||||
określonymi w~art.~44b ustawy o~systemie oświaty\footnote{%
|
||||
Ustawa z~dnia 7~września 1991~r. o~systemie oświaty
|
||||
(Dz.U.~2023 poz.~900 z~późn.~zm.),
|
||||
określająca m.in.\ zasady oceniania osiągnięć edukacyjnych ucznia
|
||||
w~odniesieniu do podstawy programowej kształcenia ogólnego i~zawodowego.}.
|
||||
określonymi w~art.~44b ustawy o~systemie oświaty\footnotemark[\ust].
|
||||
|
||||
\vspace{1em}
|
||||
Proces ten obejmuje:
|
||||
@ -771,7 +773,7 @@ System oceniania opracowany w oparciu o:
|
||||
\paragraf{Przedmiot regulacji ustalania ocen (bieżących i śródrocznych)}
|
||||
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Bieżące ocenianie oraz ustalanie śródrocznych ocen klasyfikacyjnych z~obowiązkowych i~dodatkowych zajęć edukacyjnych, a~także zajęć prowadzonych na podstawie przepisów wydanych na podstawie art.~13 ust.~3\footnotemark[2], służą w~szczególności:
|
||||
\item Bieżące ocenianie oraz ustalanie śródrocznych ocen klasyfikacyjnych z~obowiązkowych i~dodatkowych zajęć edukacyjnych, a~także zajęć prowadzonych na podstawie przepisów wydanych na podstawie art.~13 ust.~3 ustawy\footnotemark[\ust], służą w~szczególności:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item ustaleniu poziomu osiągnięć edukacyjnych ucznia,
|
||||
\item wspieraniu wielostronnego rozwoju ucznia,
|
||||
@ -1296,7 +1298,7 @@ System oceniania opracowany w oparciu o:
|
||||
|
||||
\item Wszelkie sprawy nieuregulowane niniejszym dokumentem rozstrzygane są w~oparciu o:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Ustawę \emph{Prawo oświatowe} oraz ustawę o~systemie oświaty\footnote{Ustawa z dnia 7 września 1991~r. o systemie oświaty (Dz.U.~2023 poz.~900 z późn.~zm.).},
|
||||
\item Ustawę \emph{Prawo oświatowe} oraz ustawę o~systemie oświaty\footnotemark[\ust],
|
||||
\item przepisy wykonawcze Ministra Edukacji i Nauki w~sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów,
|
||||
\item przepisy regulujące funkcjonowanie szkoły, zawarte w~Statucie Szkoły.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
Loading…
x
Reference in New Issue
Block a user