update: Form Wym Edi
This commit is contained in:
parent
cbd8e73962
commit
b2ea97c7e4
131
main.tex
131
main.tex
@ -416,64 +416,64 @@ System oceniania opracowany w oparciu o:
|
||||
\item Ocenianie wewnątrzszkolne obejmuje w~szczególności:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Formułowanie przez nauczycieli wymagań edukacyjnych.
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Wymagania edukacyjne opracowywane są na podstawie realizowanego
|
||||
programu nauczania.
|
||||
\item Nauczyciele na początku roku szkolnego informują uczniów
|
||||
i~rodziców o~wymaganiach edukacyjnych niezbędnych do uzyskania poszczególnych ocen.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
% \item Wymagania edukacyjne opracowywane są na podstawie realizowanego
|
||||
% programu nauczania.
|
||||
% \item Nauczyciele na początku roku szkolnego informują uczniów
|
||||
% i~rodziców o~wymaganiach edukacyjnych niezbędnych do uzyskania poszczególnych ocen.
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
|
||||
\item Ustalanie kryteriów oceniania zachowania.
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Kryteria oceniania zachowania ustala wychowawca we współpracy
|
||||
z~nauczycielami oraz – w~odpowiednim zakresie – z~uczniami danego oddziału.
|
||||
\item Informacje o~tych kryteriach są przekazywane uczniom i~rodzicom
|
||||
na~początku roku szkolnego.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
% \item Kryteria oceniania zachowania ustala wychowawca we współpracy
|
||||
% z~nauczycielami oraz – w~odpowiednim zakresie – z~uczniami danego oddziału.
|
||||
% \item Informacje o~tych kryteriach są przekazywane uczniom i~rodzicom
|
||||
% na~początku roku szkolnego.
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
|
||||
\item Ocenianie bieżące i~śródroczne (klasyfikacyjne).
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Ocenianie obejmuje obowiązkowe i~dodatkowe zajęcia edukacyjne
|
||||
(zgodnie z~programem nauczania stosowanym w~szkole).
|
||||
\item Ustalanie ocen bieżących (cząstkowych) oraz śródrocznych (klasyfikacyjnych)
|
||||
odbywa się zgodnie z~zasadami określonymi w~statucie szkoły
|
||||
oraz wewnątrzszkolnych procedurach oceniania.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
% \item Ocenianie obejmuje obowiązkowe i~dodatkowe zajęcia edukacyjne
|
||||
% (zgodnie z~programem nauczania stosowanym w~szkole).
|
||||
% \item Ustalanie ocen bieżących (cząstkowych) oraz śródrocznych (klasyfikacyjnych)
|
||||
% odbywa się zgodnie z~zasadami określonymi w~statucie szkoły
|
||||
% oraz wewnątrzszkolnych procedurach oceniania.
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
|
||||
\item Ocenianie roczne (klasyfikacyjne).
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Ustalanie ocen rocznych (klasyfikacyjnych) dotyczy wszystkich przedmiotów
|
||||
obowiązkowych i~dodatkowych, o~których mowa w~statucie szkoły,
|
||||
i~odbywa się z~uwzględnieniem postanowień tego statutu.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
% \item Ustalanie ocen rocznych (klasyfikacyjnych) dotyczy wszystkich przedmiotów
|
||||
% obowiązkowych i~dodatkowych, o~których mowa w~statucie szkoły,
|
||||
% i~odbywa się z~uwzględnieniem postanowień tego statutu.
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
|
||||
\item Przeprowadzanie egzaminów klasyfikacyjnych.
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Egzaminy klasyfikacyjne przeprowadza się w~przypadkach
|
||||
przewidzianych w~statucie szkoły lub innych wewnętrznych regulacjach.
|
||||
\item Dotyczą one m.in. długotrwałej nieobecności ucznia albo zmiany szkoły.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
% \item Egzaminy klasyfikacyjne przeprowadza się w~przypadkach
|
||||
% przewidzianych w~statucie szkoły lub innych wewnętrznych regulacjach.
|
||||
% \item Dotyczą one m.in. długotrwałej nieobecności ucznia albo zmiany szkoły.
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
|
||||
\item Uatalanie warunków otrzymania wyższych ocen klasyfikacyjnych.
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Wewnętrzne procedury określają wymagania związane z~ubieganiem się
|
||||
o~wyższą niż przewidywana ocenę z~zajęć edukacyjnych oraz zachowania.
|
||||
\item Informacje o~warunkach i~trybie uzyskania wyższej oceny przekazują
|
||||
uczniom i~rodzicom nauczyciele oraz wychowawcy na początku roku szkolnego.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
% \item Wewnętrzne procedury określają wymagania związane z~ubieganiem się
|
||||
% o~wyższą niż przewidywana ocenę z~zajęć edukacyjnych oraz zachowania.
|
||||
% \item Informacje o~warunkach i~trybie uzyskania wyższej oceny przekazują
|
||||
% uczniom i~rodzicom nauczyciele oraz wychowawcy na początku roku szkolnego.
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
|
||||
\item Ustalanie sposobów przekazywania informacji rodzicom.
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Szkoła określa sposoby informowania rodziców o:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Postępach i~trudnościach w~nauce oraz w~zachowaniu ucznia.
|
||||
\item Szczególnych uzdolnieniach ucznia.
|
||||
\item Wynikach klasyfikacji (śródrocznej i~rocznej) oraz wymaganiach edukacyjnych.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
\item Formy przekazywania informacji (np. zebrania, indywidualne konsultacje,
|
||||
dziennik elektroniczny) są określone w~statucie szkoły
|
||||
lub wewnątrzszkolnych procedurach.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
% \item Szkoła określa sposoby informowania rodziców o:
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
% \item Postępach i~trudnościach w~nauce oraz w~zachowaniu ucznia.
|
||||
% \item Szczególnych uzdolnieniach ucznia.
|
||||
% \item Wynikach klasyfikacji (śródrocznej i~rocznej) oraz wymaganiach edukacyjnych.
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
% \item Formy przekazywania informacji (np. zebrania, indywidualne konsultacje,
|
||||
% dziennik elektroniczny) są określone w~statucie szkoły
|
||||
% lub wewnątrzszkolnych procedurach.
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
|
||||
\end{longenum}
|
||||
\end{longenum}
|
||||
@ -491,33 +491,32 @@ i~technikum z~dnia 28 czerwca 2024~r., opracowana przez Ministerstwo Edukacji i~
|
||||
|
||||
% \section*{Rozdział II. Formułowanie wymagań edukacyjnych}
|
||||
\newpage
|
||||
\section{Formułowanie wymagań edukacyjnych}
|
||||
\section{Formułowanie Wymagań Edukacyjnych}
|
||||
|
||||
\paragraf{Przedmiot Regulacji Formułowania Wymagań Edukacyjnych.}
|
||||
|
||||
\paragraf{Zakres i~cele wymagań edukacyjnych}
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
|
||||
\item Formułowanie wymagań edukacyjnych przez nauczycieli odbywa się zgodnie z~zasadami określonymi w~art.~44b ustawy o~systemie oświaty\footnotemark[\ust].
|
||||
|
||||
\vspace{1em}
|
||||
Proces ten obejmuje:
|
||||
\item Niniejszy rozdział określa:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Zakres wymagań edukacyjnych:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Określenie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych ucznia.
|
||||
\item Dopasowanie wymagań do podstawy programowej kształcenia ogólnego. % lub zawodowego;
|
||||
\item Uwzględnienie wymagań wynikających z realizowanych w szkole programów nauczania.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
\item Cel formułowania wymagań edukacyjnych:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Realizacja podstawy programowej, określonej w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej\footnotemark[\roz].
|
||||
\item Zasady opracowywania przez nauczycieli wymagań edukacyjnych, w~szczególności:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Opracowanie przez zespół nauczycieli dokumentu \textbf{Szczegółowego Oceniania} (SO).
|
||||
\item Sporządzanie przez nauczyciela dokumentu \textbf{Przedmiotowego Oceniania} (PO).
|
||||
\item Terminy i~tryb przedkładania opracowanych dokumentów dyrekcji szkoły.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
\item Umożliwienie właściwej oceny osiągnięć ucznia.
|
||||
\item Wsparcie ucznia w rozwoju poprzez jasne określenie wymagań edukacyjnych.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
\item Ustalanie warunków i~sposobu przekazywania uczniom i~rodzicom informacji,
|
||||
w~tym:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Obowiązki nauczycieli i~wychowawców w~zakresie informowania o~wymaganiach edukacyjnych.
|
||||
\item Procedurę dokumentowania tego faktu w~dzienniku.
|
||||
\item Zasady przekazywania informacji o~postępach w~nauce i~o~ocenach.
|
||||
\item Sposoby zapoznawania rodziców z~dokumentami regulującymi proces oceniania (\textbf{WO}, \textbf{SO}, \textbf{PO}).
|
||||
\end{longenum}
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
|
||||
\paragraf{Zasady opracowywania przez nauczycieli wymagań edukacyjnych dla uczniów.}
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
|
||||
|
Loading…
x
Reference in New Issue
Block a user