update: Form Wym Edi

This commit is contained in:
baiobelfer 2025-02-15 10:40:32 +01:00
parent cbd8e73962
commit b2ea97c7e4
2 changed files with 66 additions and 67 deletions

BIN
main.pdf

Binary file not shown.

133
main.tex
View File

@ -416,64 +416,64 @@ System oceniania opracowany w oparciu o:
\item Ocenianie wewnątrzszkolne obejmuje w~szczególności: \item Ocenianie wewnątrzszkolne obejmuje w~szczególności:
\begin{longenum} \begin{longenum}
\item Formułowanie przez nauczycieli wymagań edukacyjnych. \item Formułowanie przez nauczycieli wymagań edukacyjnych.
\begin{longenum} % \begin{longenum}
\item Wymagania edukacyjne opracowywane są na podstawie realizowanego % \item Wymagania edukacyjne opracowywane są na podstawie realizowanego
programu nauczania. % programu nauczania.
\item Nauczyciele na początku roku szkolnego informują uczniów % \item Nauczyciele na początku roku szkolnego informują uczniów
i~rodziców o~wymaganiach edukacyjnych niezbędnych do uzyskania poszczególnych ocen. % i~rodziców o~wymaganiach edukacyjnych niezbędnych do uzyskania poszczególnych ocen.
\end{longenum} % \end{longenum}
\item Ustalanie kryteriów oceniania zachowania. \item Ustalanie kryteriów oceniania zachowania.
\begin{longenum} % \begin{longenum}
\item Kryteria oceniania zachowania ustala wychowawca we współpracy % \item Kryteria oceniania zachowania ustala wychowawca we współpracy
z~nauczycielami oraz w~odpowiednim zakresie z~uczniami danego oddziału. % z~nauczycielami oraz w~odpowiednim zakresie z~uczniami danego oddziału.
\item Informacje o~tych kryteriach są przekazywane uczniom i~rodzicom % \item Informacje o~tych kryteriach są przekazywane uczniom i~rodzicom
na~początku roku szkolnego. % na~początku roku szkolnego.
\end{longenum} % \end{longenum}
\item Ocenianie bieżące i~śródroczne (klasyfikacyjne). \item Ocenianie bieżące i~śródroczne (klasyfikacyjne).
\begin{longenum} % \begin{longenum}
\item Ocenianie obejmuje obowiązkowe i~dodatkowe zajęcia edukacyjne % \item Ocenianie obejmuje obowiązkowe i~dodatkowe zajęcia edukacyjne
(zgodnie z~programem nauczania stosowanym w~szkole). % (zgodnie z~programem nauczania stosowanym w~szkole).
\item Ustalanie ocen bieżących (cząstkowych) oraz śródrocznych (klasyfikacyjnych) % \item Ustalanie ocen bieżących (cząstkowych) oraz śródrocznych (klasyfikacyjnych)
odbywa się zgodnie z~zasadami określonymi w~statucie szkoły % odbywa się zgodnie z~zasadami określonymi w~statucie szkoły
oraz wewnątrzszkolnych procedurach oceniania. % oraz wewnątrzszkolnych procedurach oceniania.
\end{longenum} % \end{longenum}
\item Ocenianie roczne (klasyfikacyjne). \item Ocenianie roczne (klasyfikacyjne).
\begin{longenum} % \begin{longenum}
\item Ustalanie ocen rocznych (klasyfikacyjnych) dotyczy wszystkich przedmiotów % \item Ustalanie ocen rocznych (klasyfikacyjnych) dotyczy wszystkich przedmiotów
obowiązkowych i~dodatkowych, o~których mowa w~statucie szkoły, % obowiązkowych i~dodatkowych, o~których mowa w~statucie szkoły,
i~odbywa się z~uwzględnieniem postanowień tego statutu. % i~odbywa się z~uwzględnieniem postanowień tego statutu.
\end{longenum} % \end{longenum}
\item Przeprowadzanie egzaminów klasyfikacyjnych. \item Przeprowadzanie egzaminów klasyfikacyjnych.
\begin{longenum} % \begin{longenum}
\item Egzaminy klasyfikacyjne przeprowadza się w~przypadkach % \item Egzaminy klasyfikacyjne przeprowadza się w~przypadkach
przewidzianych w~statucie szkoły lub innych wewnętrznych regulacjach. % przewidzianych w~statucie szkoły lub innych wewnętrznych regulacjach.
\item Dotyczą one m.in. długotrwałej nieobecności ucznia albo zmiany szkoły. % \item Dotyczą one m.in. długotrwałej nieobecności ucznia albo zmiany szkoły.
\end{longenum} % \end{longenum}
\item Uatalanie warunków otrzymania wyższych ocen klasyfikacyjnych. \item Uatalanie warunków otrzymania wyższych ocen klasyfikacyjnych.
\begin{longenum} % \begin{longenum}
\item Wewnętrzne procedury określają wymagania związane z~ubieganiem się % \item Wewnętrzne procedury określają wymagania związane z~ubieganiem się
o~wyższą niż przewidywana ocenę z~zajęć edukacyjnych oraz zachowania. % o~wyższą niż przewidywana ocenę z~zajęć edukacyjnych oraz zachowania.
\item Informacje o~warunkach i~trybie uzyskania wyższej oceny przekazują % \item Informacje o~warunkach i~trybie uzyskania wyższej oceny przekazują
uczniom i~rodzicom nauczyciele oraz wychowawcy na początku roku szkolnego. % uczniom i~rodzicom nauczyciele oraz wychowawcy na początku roku szkolnego.
\end{longenum} % \end{longenum}
\item Ustalanie sposobów przekazywania informacji rodzicom. \item Ustalanie sposobów przekazywania informacji rodzicom.
\begin{longenum} % \begin{longenum}
\item Szkoła określa sposoby informowania rodziców o: % \item Szkoła określa sposoby informowania rodziców o:
\begin{longenum} % \begin{longenum}
\item Postępach i~trudnościach w~nauce oraz w~zachowaniu ucznia. % \item Postępach i~trudnościach w~nauce oraz w~zachowaniu ucznia.
\item Szczególnych uzdolnieniach ucznia. % \item Szczególnych uzdolnieniach ucznia.
\item Wynikach klasyfikacji (śródrocznej i~rocznej) oraz wymaganiach edukacyjnych. % \item Wynikach klasyfikacji (śródrocznej i~rocznej) oraz wymaganiach edukacyjnych.
\end{longenum} % \end{longenum}
\item Formy przekazywania informacji (np. zebrania, indywidualne konsultacje, % \item Formy przekazywania informacji (np. zebrania, indywidualne konsultacje,
dziennik elektroniczny) są określone w~statucie szkoły % dziennik elektroniczny) są określone w~statucie szkoły
lub wewnątrzszkolnych procedurach. % lub wewnątrzszkolnych procedurach.
\end{longenum} % \end{longenum}
\end{longenum} \end{longenum}
\end{longenum} \end{longenum}
@ -491,33 +491,32 @@ i~technikum z~dnia 28 czerwca 2024~r., opracowana przez Ministerstwo Edukacji i~
% \section*{Rozdział II. Formułowanie wymagań edukacyjnych} % \section*{Rozdział II. Formułowanie wymagań edukacyjnych}
\newpage \newpage
\section{Formułowanie wymagań edukacyjnych} \section{Formułowanie Wymagań Edukacyjnych}
\paragraf{Przedmiot Regulacji Formułowania Wymagań Edukacyjnych.}
\paragraf{Zakres i~cele wymagań edukacyjnych}
\begin{longenum} \begin{longenum}
\item Niniejszy rozdział określa:
\item Formułowanie wymagań edukacyjnych przez nauczycieli odbywa się zgodnie z~zasadami określonymi w~art.~44b ustawy o~systemie oświaty\footnotemark[\ust].
\vspace{1em}
Proces ten obejmuje:
\begin{longenum} \begin{longenum}
\item Zakres wymagań edukacyjnych: \item Zasady opracowywania przez nauczycieli wymagań edukacyjnych, w~szczególności:
\begin{longenum} \begin{longenum}
\item Określenie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych ucznia. \item Opracowanie przez zespół nauczycieli dokumentu \textbf{Szczegółowego Oceniania} (SO).
\item Dopasowanie wymagań do podstawy programowej kształcenia ogólnego. % lub zawodowego; \item Sporządzanie przez nauczyciela dokumentu \textbf{Przedmiotowego Oceniania} (PO).
\item Uwzględnienie wymagań wynikających z realizowanych w szkole programów nauczania. \item Terminy i~tryb przedkładania opracowanych dokumentów dyrekcji szkoły.
\end{longenum} \end{longenum}
\item Cel formułowania wymagań edukacyjnych:
\begin{longenum} \item Ustalanie warunków i~sposobu przekazywania uczniom i~rodzicom informacji,
\item Realizacja podstawy programowej, określonej w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej\footnotemark[\roz]. w~tym:
\begin{longenum}
\item Umożliwienie właściwej oceny osiągnięć ucznia. \item Obowiązki nauczycieli i~wychowawców w~zakresie informowania o~wymaganiach edukacyjnych.
\item Wsparcie ucznia w rozwoju poprzez jasne określenie wymagań edukacyjnych. \item Procedurę dokumentowania tego faktu w~dzienniku.
\end{longenum} \item Zasady przekazywania informacji o~postępach w~nauce i~o~ocenach.
\item Sposoby zapoznawania rodziców z~dokumentami regulującymi proces oceniania (\textbf{WO}, \textbf{SO}, \textbf{PO}).
\end{longenum}
\end{longenum} \end{longenum}
\end{longenum} \end{longenum}
\paragraf{Zasady opracowywania przez nauczycieli wymagań edukacyjnych dla uczniów.} \paragraf{Zasady opracowywania przez nauczycieli wymagań edukacyjnych dla uczniów.}
\begin{longenum} \begin{longenum}