diff --git a/main.pdf b/main.pdf index 6107501..2bd7474 100644 Binary files a/main.pdf and b/main.pdf differ diff --git a/main.tex b/main.tex index 3e9ca1e..5d172bd 100644 --- a/main.tex +++ b/main.tex @@ -416,64 +416,64 @@ System oceniania opracowany w oparciu o: \item Ocenianie wewnątrzszkolne obejmuje w~szczególności: \begin{longenum} \item Formułowanie przez nauczycieli wymagań edukacyjnych. - \begin{longenum} - \item Wymagania edukacyjne opracowywane są na podstawie realizowanego - programu nauczania. - \item Nauczyciele na początku roku szkolnego informują uczniów - i~rodziców o~wymaganiach edukacyjnych niezbędnych do uzyskania poszczególnych ocen. - \end{longenum} + % \begin{longenum} + % \item Wymagania edukacyjne opracowywane są na podstawie realizowanego + % programu nauczania. + % \item Nauczyciele na początku roku szkolnego informują uczniów + % i~rodziców o~wymaganiach edukacyjnych niezbędnych do uzyskania poszczególnych ocen. + % \end{longenum} \item Ustalanie kryteriów oceniania zachowania. - \begin{longenum} - \item Kryteria oceniania zachowania ustala wychowawca we współpracy - z~nauczycielami oraz – w~odpowiednim zakresie – z~uczniami danego oddziału. - \item Informacje o~tych kryteriach są przekazywane uczniom i~rodzicom - na~początku roku szkolnego. - \end{longenum} + % \begin{longenum} + % \item Kryteria oceniania zachowania ustala wychowawca we współpracy + % z~nauczycielami oraz – w~odpowiednim zakresie – z~uczniami danego oddziału. + % \item Informacje o~tych kryteriach są przekazywane uczniom i~rodzicom + % na~początku roku szkolnego. + % \end{longenum} \item Ocenianie bieżące i~śródroczne (klasyfikacyjne). - \begin{longenum} - \item Ocenianie obejmuje obowiązkowe i~dodatkowe zajęcia edukacyjne - (zgodnie z~programem nauczania stosowanym w~szkole). - \item Ustalanie ocen bieżących (cząstkowych) oraz śródrocznych (klasyfikacyjnych) - odbywa się zgodnie z~zasadami określonymi w~statucie szkoły - oraz wewnątrzszkolnych procedurach oceniania. - \end{longenum} + % \begin{longenum} + % \item Ocenianie obejmuje obowiązkowe i~dodatkowe zajęcia edukacyjne + % (zgodnie z~programem nauczania stosowanym w~szkole). + % \item Ustalanie ocen bieżących (cząstkowych) oraz śródrocznych (klasyfikacyjnych) + % odbywa się zgodnie z~zasadami określonymi w~statucie szkoły + % oraz wewnątrzszkolnych procedurach oceniania. + % \end{longenum} \item Ocenianie roczne (klasyfikacyjne). - \begin{longenum} - \item Ustalanie ocen rocznych (klasyfikacyjnych) dotyczy wszystkich przedmiotów - obowiązkowych i~dodatkowych, o~których mowa w~statucie szkoły, - i~odbywa się z~uwzględnieniem postanowień tego statutu. - \end{longenum} + % \begin{longenum} + % \item Ustalanie ocen rocznych (klasyfikacyjnych) dotyczy wszystkich przedmiotów + % obowiązkowych i~dodatkowych, o~których mowa w~statucie szkoły, + % i~odbywa się z~uwzględnieniem postanowień tego statutu. + % \end{longenum} \item Przeprowadzanie egzaminów klasyfikacyjnych. - \begin{longenum} - \item Egzaminy klasyfikacyjne przeprowadza się w~przypadkach - przewidzianych w~statucie szkoły lub innych wewnętrznych regulacjach. - \item Dotyczą one m.in. długotrwałej nieobecności ucznia albo zmiany szkoły. - \end{longenum} + % \begin{longenum} + % \item Egzaminy klasyfikacyjne przeprowadza się w~przypadkach + % przewidzianych w~statucie szkoły lub innych wewnętrznych regulacjach. + % \item Dotyczą one m.in. długotrwałej nieobecności ucznia albo zmiany szkoły. + % \end{longenum} \item Uatalanie warunków otrzymania wyższych ocen klasyfikacyjnych. - \begin{longenum} - \item Wewnętrzne procedury określają wymagania związane z~ubieganiem się - o~wyższą niż przewidywana ocenę z~zajęć edukacyjnych oraz zachowania. - \item Informacje o~warunkach i~trybie uzyskania wyższej oceny przekazują - uczniom i~rodzicom nauczyciele oraz wychowawcy na początku roku szkolnego. - \end{longenum} + % \begin{longenum} + % \item Wewnętrzne procedury określają wymagania związane z~ubieganiem się + % o~wyższą niż przewidywana ocenę z~zajęć edukacyjnych oraz zachowania. + % \item Informacje o~warunkach i~trybie uzyskania wyższej oceny przekazują + % uczniom i~rodzicom nauczyciele oraz wychowawcy na początku roku szkolnego. + % \end{longenum} \item Ustalanie sposobów przekazywania informacji rodzicom. - \begin{longenum} - \item Szkoła określa sposoby informowania rodziców o: - \begin{longenum} - \item Postępach i~trudnościach w~nauce oraz w~zachowaniu ucznia. - \item Szczególnych uzdolnieniach ucznia. - \item Wynikach klasyfikacji (śródrocznej i~rocznej) oraz wymaganiach edukacyjnych. - \end{longenum} - \item Formy przekazywania informacji (np. zebrania, indywidualne konsultacje, - dziennik elektroniczny) są określone w~statucie szkoły - lub wewnątrzszkolnych procedurach. - \end{longenum} + % \begin{longenum} + % \item Szkoła określa sposoby informowania rodziców o: + % \begin{longenum} + % \item Postępach i~trudnościach w~nauce oraz w~zachowaniu ucznia. + % \item Szczególnych uzdolnieniach ucznia. + % \item Wynikach klasyfikacji (śródrocznej i~rocznej) oraz wymaganiach edukacyjnych. + % \end{longenum} + % \item Formy przekazywania informacji (np. zebrania, indywidualne konsultacje, + % dziennik elektroniczny) są określone w~statucie szkoły + % lub wewnątrzszkolnych procedurach. + % \end{longenum} \end{longenum} \end{longenum} @@ -491,33 +491,32 @@ i~technikum z~dnia 28 czerwca 2024~r., opracowana przez Ministerstwo Edukacji i~ % \section*{Rozdział II. Formułowanie wymagań edukacyjnych} \newpage -\section{Formułowanie wymagań edukacyjnych} +\section{Formułowanie Wymagań Edukacyjnych} + +\paragraf{Przedmiot Regulacji Formułowania Wymagań Edukacyjnych.} -\paragraf{Zakres i~cele wymagań edukacyjnych} \begin{longenum} - - \item Formułowanie wymagań edukacyjnych przez nauczycieli odbywa się zgodnie z~zasadami określonymi w~art.~44b ustawy o~systemie oświaty\footnotemark[\ust]. - - \vspace{1em} - Proces ten obejmuje: + \item Niniejszy rozdział określa: \begin{longenum} - \item Zakres wymagań edukacyjnych: - \begin{longenum} - \item Określenie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych ucznia. - \item Dopasowanie wymagań do podstawy programowej kształcenia ogólnego. % lub zawodowego; - \item Uwzględnienie wymagań wynikających z realizowanych w szkole programów nauczania. - \end{longenum} - \item Cel formułowania wymagań edukacyjnych: - \begin{longenum} - \item Realizacja podstawy programowej, określonej w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej\footnotemark[\roz]. - - \item Umożliwienie właściwej oceny osiągnięć ucznia. - \item Wsparcie ucznia w rozwoju poprzez jasne określenie wymagań edukacyjnych. - \end{longenum} + \item Zasady opracowywania przez nauczycieli wymagań edukacyjnych, w~szczególności: + \begin{longenum} + \item Opracowanie przez zespół nauczycieli dokumentu \textbf{Szczegółowego Oceniania} (SO). + \item Sporządzanie przez nauczyciela dokumentu \textbf{Przedmiotowego Oceniania} (PO). + \item Terminy i~tryb przedkładania opracowanych dokumentów dyrekcji szkoły. + \end{longenum} + + \item Ustalanie warunków i~sposobu przekazywania uczniom i~rodzicom informacji, + w~tym: + \begin{longenum} + \item Obowiązki nauczycieli i~wychowawców w~zakresie informowania o~wymaganiach edukacyjnych. + \item Procedurę dokumentowania tego faktu w~dzienniku. + \item Zasady przekazywania informacji o~postępach w~nauce i~o~ocenach. + \item Sposoby zapoznawania rodziców z~dokumentami regulującymi proces oceniania (\textbf{WO}, \textbf{SO}, \textbf{PO}). + \end{longenum} \end{longenum} - \end{longenum} + \paragraf{Zasady opracowywania przez nauczycieli wymagań edukacyjnych dla uczniów.} \begin{longenum}