diff --git a/main.pdf b/main.pdf index d62dc06..1afd437 100644 Binary files a/main.pdf and b/main.pdf differ diff --git a/main.tex b/main.tex index 1655b6f..999c699 100644 --- a/main.tex +++ b/main.tex @@ -284,7 +284,7 @@ System oceniania opracowany w oparciu o: \item Ocenianie wewnątrzszkolne prowadzone jest w~oparciu o~obowiązujące przepisy prawa oświatowego, w~szczególności: \begin{longenum} - \item \textbf{Podstawę programową} kształcenia ogólnego\footnotemark[\pp]. + \item \textbf{Podstawę Programową} kształcenia ogólnego\footnotemark[\pp]. \item \textbf{Rozporządzenie} w~sprawie oceniania, klasyfikowania i~promowania uczniów\footnotemark[\roz]. \item \textbf{Ustawę} -- Prawo oświatowe\footnotemark[\ust]. @@ -608,7 +608,7 @@ i~technikum z~dnia 28 czerwca 2024~r., opracowana przez Ministerstwo Edukacji i~ \paragraf{Jawność Oceny} \begin{longenum} - \item \textbf{Powszechna dostępność informacji o ocenach} + \item Powszechna dostępność informacji o ocenach \begin{longenum} \item Oceny uzyskane przez ucznia są jawne zarówno dla niego samego, jak i dla jego rodziców (prawnych opiekunów). \item Jawność obejmuje wszystkie rodzaje ocen: @@ -619,7 +619,7 @@ i~technikum z~dnia 28 czerwca 2024~r., opracowana przez Ministerstwo Edukacji i~ \item Dotyczy to zarówno ocen z~zajęć edukacyjnych, jak i~ocen zachowania. \end{longenum} - \item \textbf{Rejestrowanie ocen w dzienniku elektronicznym} + \item Rejestrowanie ocen w dzienniku elektronicznym \begin{longenum} \item Oceny (bieżące, śródroczne klasyfikacyjne oraz roczne klasyfikacyjne) są wpisywane do dziennika elektronicznego zgodnie z terminami określonymi w \textcolor{orange}{Wewnątrzszkolnym Ocenianiu (WO)}. \item Uczeń oraz rodzice (prawni opiekunowie) mają \textbf{stały dostęp} do tych informacji po zalogowaniu się do e-dziennika. @@ -643,7 +643,7 @@ i~technikum z~dnia 28 czerwca 2024~r., opracowana przez Ministerstwo Edukacji i~ \item możliwości poprawy oceny, określonych w~PO. \end{longenum} - \item \textbf{Uzasadnianie wystawionych ocen zachowania} + \item Uzasadnianie wystawionych ocen zachowania: \begin{longenum} \item Na żądanie ucznia lub jego rodziców (prawnych opiekunów) \textbf{wychowawca klasy} uzasadnia ocenę zachowania, \textbf{odwołując się do kryteriów} opisanych w \textbf{Wewnątrzszkolnym Ocenianiu (WO)}. \item Uzasadnienie oceny zachowania powinno zawierać: @@ -656,7 +656,7 @@ i~technikum z~dnia 28 czerwca 2024~r., opracowana przez Ministerstwo Edukacji i~ \end{longenum} - \item \textbf{Forma przekazania uzasadnienia}: + \item Forma przekazania uzasadnienia: \begin{longenum} \item \textbf{Uczniowi} --- ustnie, podczas zajęć lub w indywidualnej konsultacji, \item \textbf{Rodzicom (prawnym opiekunom)} --- podczas indywidualnego spotkania (np. tzw. wywiadówki lub konsultacje) albo w innej uzgodnionej formie (np. online). @@ -664,313 +664,311 @@ i~technikum z~dnia 28 czerwca 2024~r., opracowana przez Ministerstwo Edukacji i~ \end{longenum} -% \end{document} % -------------------------------------------------------------------- - \section{Ustalanie kryteriów oceniania zachowania} \label{chap:ocenianie} \paragraf{Zakres i cele ustalania kryteriów oceniania zachowania} -\begin{longenum} +% \begin{longenum} - \item Ustalanie kryteriów oceniania zachowania odbywa się zgodnie z~zasadami - określonymi w~art.~44b ustawy o~systemie oświaty\footnotemark[\ust]. +% \item Ustalanie kryteriów oceniania zachowania odbywa się zgodnie z~zasadami +% określonymi w~art.~44b ustawy o~systemie oświaty\footnotemark[\ust]. - \vspace{1em} - Proces ten obejmuje: - \begin{longenum} - \item \textbf{Zakres ustalania kryteriów oceniania zachowania} - \begin{longenum} - \item Niniejszy dokument reguluje wszelkie kwestie związane z~definiowaniem, wdrażaniem oraz weryfikacją kryteriów oceniania zachowania uczniów, obejmujących w~szczególności: - \begin{enumerate} - \item zachowanie na terenie szkoły, - \item postępowanie uczniów podczas zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych, - \item reprezentowanie szkoły podczas uroczystości i imprez szkolnych bądź międzyszkolnych, - \item stosunek uczniów do rówieśników, pracowników szkoły oraz osób z~zewnątrz. - \end{enumerate} - \end{longenum} +% \vspace{1em} +% Proces ten obejmuje: +% \begin{longenum} +% \item \textbf{Zakres ustalania kryteriów oceniania zachowania} +% \begin{longenum} +% \item Niniejszy dokument reguluje wszelkie kwestie związane z~definiowaniem, wdrażaniem oraz weryfikacją kryteriów oceniania zachowania uczniów, obejmujących w~szczególności: +% \begin{enumerate} +% \item zachowanie na terenie szkoły, +% \item postępowanie uczniów podczas zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych, +% \item reprezentowanie szkoły podczas uroczystości i imprez szkolnych bądź międzyszkolnych, +% \item stosunek uczniów do rówieśników, pracowników szkoły oraz osób z~zewnątrz. +% \end{enumerate} +% \end{longenum} - \item \textbf{Cele ustalania kryteriów oceniania zachowania} - \begin{longenum} - \item Celem wprowadzenia jednolitych kryteriów oceniania zachowania jest w~szczególności: - \begin{enumerate} - \item zapewnienie przejrzystych i~spójnych zasad oceny postępowania uczniów, - \item kształtowanie postaw społecznych, obywatelskich i~etycznych, - \item motywowanie uczniów do rozwoju osobistego i~postępowania zgodnego z~normami społecznymi, - \item promowanie właściwych relacji rówieśniczych, kultury osobistej i~odpowiedzialności. - \end{enumerate} - \end{longenum} +% \item \textbf{Cele ustalania kryteriów oceniania zachowania} +% \begin{longenum} +% \item Celem wprowadzenia jednolitych kryteriów oceniania zachowania jest w~szczególności: +% \begin{enumerate} +% \item zapewnienie przejrzystych i~spójnych zasad oceny postępowania uczniów, +% \item kształtowanie postaw społecznych, obywatelskich i~etycznych, +% \item motywowanie uczniów do rozwoju osobistego i~postępowania zgodnego z~normami społecznymi, +% \item promowanie właściwych relacji rówieśniczych, kultury osobistej i~odpowiedzialności. +% \end{enumerate} +% \end{longenum} - \end{longenum} -\end{longenum} +% \end{longenum} +% \end{longenum} -\begin{longenum} +% \begin{longenum} - \item \textbf{Zasady oceniania zachowania} - \begin{longenum} +% \item \textbf{Zasady oceniania zachowania} +% \begin{longenum} - \item \textbf{Informacje ogólne} - \begin{longenum} +% \item \textbf{Informacje ogólne} +% \begin{longenum} - \item \textbf{Charakter oceny zachowania} - \begin{longenum} +% \item \textbf{Charakter oceny zachowania} +% \begin{longenum} - \item Ocena zachowania ucznia wyraża opinię szkoły o~tym, w~jakim stopniu uczeń: - \begin{longenum} - \item spełnia obowiązki szkolne, - \item przestrzega zasad współżycia społecznego, - \item respektuje ogólnie przyjęte normy etyczne. - \end{longenum} +% \item Ocena zachowania ucznia wyraża opinię szkoły o~tym, w~jakim stopniu uczeń: +% \begin{longenum} +% \item spełnia obowiązki szkolne, +% \item przestrzega zasad współżycia społecznego, +% \item respektuje ogólnie przyjęte normy etyczne. +% \end{longenum} - \item Śródroczna i~roczna ocena zachowania uwzględnia w~szczególności: - \begin{longenum} - \item zdefiniowane w~lit.~a) zasady (tj.~obowiązki szkolne, zasady współżycia społecznego i~normy etyczne), w~tym: - \begin{longenum} - \item postawę uczniów względem szkoły: przestrzeganie przepisów wynikających - z~obowiązujących regulaminów, punktualność i~obowiązkowość, - \item postawę uczniów względem innych ludzi: pomoc i~życzliwość wobec kolegów - i~pracowników szkolnych, szacunek dla starszych, uprzejmość, prawdomówność, - poszanowanie cudzego mienia, kultura słowa, - \item postawę uczniów względem siebie: pilność, dbałość o~własny rozwój, - czystość i~higienę osobistą. - \end{longenum} - \item przeciwstawianie się przemocy, agresji i~wulgarności, - \item realizację założeń szkolnego programu wychowawczo-profilaktycznego, - \item liczbę godzin nieusprawiedliwionych. - \end{longenum} - \end{longenum} +% \item Śródroczna i~roczna ocena zachowania uwzględnia w~szczególności: +% \begin{longenum} +% \item zdefiniowane w~lit.~a) zasady (tj.~obowiązki szkolne, zasady współżycia społecznego i~normy etyczne), w~tym: +% \begin{longenum} +% \item postawę uczniów względem szkoły: przestrzeganie przepisów wynikających +% z~obowiązujących regulaminów, punktualność i~obowiązkowość, +% \item postawę uczniów względem innych ludzi: pomoc i~życzliwość wobec kolegów +% i~pracowników szkolnych, szacunek dla starszych, uprzejmość, prawdomówność, +% poszanowanie cudzego mienia, kultura słowa, +% \item postawę uczniów względem siebie: pilność, dbałość o~własny rozwój, +% czystość i~higienę osobistą. +% \end{longenum} +% \item przeciwstawianie się przemocy, agresji i~wulgarności, +% \item realizację założeń szkolnego programu wychowawczo-profilaktycznego, +% \item liczbę godzin nieusprawiedliwionych. +% \end{longenum} +% \end{longenum} - \item \textbf{Funkcja wychowawcza oceny zachowania} - \begin{longenum} - \item Ocena zachowania pełni funkcję wychowawczą: - \begin{longenum} - \item wspiera rozwój osobowościowy ucznia, - \item motywuje do samodoskonalenia, - \item pomaga kształtować postawy społeczne i~prospołeczne. - \end{longenum} - \end{longenum} +% \item \textbf{Funkcja wychowawcza oceny zachowania} +% \begin{longenum} +% \item Ocena zachowania pełni funkcję wychowawczą: +% \begin{longenum} +% \item wspiera rozwój osobowościowy ucznia, +% \item motywuje do samodoskonalenia, +% \item pomaga kształtować postawy społeczne i~prospołeczne. +% \end{longenum} +% \end{longenum} - \item \textbf{Zasady przyznawania punktów} - \begin{longenum} - \item Nauczyciele, wychowawcy oraz inni pracownicy szkoły mają prawo wpisywać uwagi - (pozytywne i~negatywne) oraz przyznawać punkty w~elektronicznym dzienniku za - zachowanie ucznia, zgodnie z~przyjętymi w~szkole zasadami. - \end{longenum} +% \item \textbf{Zasady przyznawania punktów} +% \begin{longenum} +% \item Nauczyciele, wychowawcy oraz inni pracownicy szkoły mają prawo wpisywać uwagi +% (pozytywne i~negatywne) oraz przyznawać punkty w~elektronicznym dzienniku za +% zachowanie ucznia, zgodnie z~przyjętymi w~szkole zasadami. +% \end{longenum} - \item \textbf{Procedura informowania uczniów i~rodziców} - \begin{longenum} - \item Wychowawca oddziału zapoznaje z~zasadami oceniania zachowania i~tabelą punktową: - \begin{longenum} - \item uczniów -- zgodnie z~§2~ust.~II~WO, - \item rodziców (prawnych opiekunów) -- zgodnie z~§2~ust.~III~WO. - \end{longenum} - \end{longenum} - \end{longenum} +% \item \textbf{Procedura informowania uczniów i~rodziców} +% \begin{longenum} +% \item Wychowawca oddziału zapoznaje z~zasadami oceniania zachowania i~tabelą punktową: +% \begin{longenum} +% \item uczniów -- zgodnie z~§2~ust.~II~WO, +% \item rodziców (prawnych opiekunów) -- zgodnie z~§2~ust.~III~WO. +% \end{longenum} +% \end{longenum} +% \end{longenum} - \item \textbf{Zasady punktowej oceny zachowania} - \begin{longenum} +% \item \textbf{Zasady punktowej oceny zachowania} +% \begin{longenum} - \item \textbf{Początkowa pula punktów i~zasady naliczania} - \begin{longenum} - \item Każdy uczeń rozpoczyna semestr z~\textbf{początkową pulą punktów} wynoszącą 50. - \item Punkty \textbf{dodatnie} przyznawane są za zachowania i~aktywności uznane za - wspierające funkcjonowanie szkoły lub pozytywnie wpływające na jej społeczność - (np.~udział w~wolontariacie, konkursach, działaniach prospołecznych). - \item Punkty \textbf{ujemne} przyznawane są za nieprzestrzeganie regulaminu szkoły - lub przejawy zachowań uznanych za niepożądane (np.~spóźnienia, lekceważenie - nauczycieli, zachowania agresywne). - \end{longenum} +% \item \textbf{Początkowa pula punktów i~zasady naliczania} +% \begin{longenum} +% \item Każdy uczeń rozpoczyna semestr z~\textbf{początkową pulą punktów} wynoszącą 50. +% \item Punkty \textbf{dodatnie} przyznawane są za zachowania i~aktywności uznane za +% wspierające funkcjonowanie szkoły lub pozytywnie wpływające na jej społeczność +% (np.~udział w~wolontariacie, konkursach, działaniach prospołecznych). +% \item Punkty \textbf{ujemne} przyznawane są za nieprzestrzeganie regulaminu szkoły +% lub przejawy zachowań uznanych za niepożądane (np.~spóźnienia, lekceważenie +% nauczycieli, zachowania agresywne). +% \end{longenum} - \item \textbf{Dodatkowe punkty przyznawane przez wychowawcę} - \begin{longenum} - \item Wychowawca klasy raz w~każdym semestrze ma możliwość przyznania dodatkowych - (maksymalnie 15) punktów, zarówno dodatnich, jak i~ujemnych, uwzględniając: - \begin{longenum} - \item opinie nauczycieli i~pracowników szkoły, - \item opinię klasy, - \item samoocenę ucznia. - \end{longenum} - \end{longenum} +% \item \textbf{Dodatkowe punkty przyznawane przez wychowawcę} +% \begin{longenum} +% \item Wychowawca klasy raz w~każdym semestrze ma możliwość przyznania dodatkowych +% (maksymalnie 15) punktów, zarówno dodatnich, jak i~ujemnych, uwzględniając: +% \begin{longenum} +% \item opinie nauczycieli i~pracowników szkoły, +% \item opinię klasy, +% \item samoocenę ucznia. +% \end{longenum} +% \end{longenum} - \item \textbf{Nagana Dyrektora} - \begin{longenum} - \item Otrzymanie \textbf{nagany Dyrektora} skutkuje ustaleniem maksymalnie - \textbf{poprawnej} oceny, zgodnie z~\textbf{Statutem szkoły}, z~liczbą punktów minimalną - dla tej oceny (50). - \textcolor{red}{(Należy w~Statucie określić, za jakie przewinienia przyznawana - jest taka nagana, np.~przemoc.)} - \end{longenum} +% \item \textbf{Nagana Dyrektora} +% \begin{longenum} +% \item Otrzymanie \textbf{nagany Dyrektora} skutkuje ustaleniem maksymalnie +% \textbf{poprawnej} oceny, zgodnie z~\textbf{Statutem szkoły}, z~liczbą punktów minimalną +% dla tej oceny (50). +% \textcolor{red}{(Należy w~Statucie określić, za jakie przewinienia przyznawana +% jest taka nagana, np.~przemoc.)} +% \end{longenum} - \end{longenum} +% \end{longenum} - \item \textbf{Procedura ustalania oceny końcowej z~zachowania} - \begin{longenum} +% \item \textbf{Procedura ustalania oceny końcowej z~zachowania} +% \begin{longenum} - \item \textbf{Zakres czasowy i~przedziały punktowe} - \begin{longenum} - \item Ocena zachowania jest ustalana \textbf{semestralnie} i~\textbf{rocznie} na - podstawie sumy punktów, zgodnie z~poniższym przedziałem: - \begin{center} - \begin{tabular}{|c|c|} - \hline - \textbf{Ocena} & \textbf{Przedział punktowy} \\ - \hline - Wzorowe & 96 i~więcej \\ - \hline - Bardzo dobre & 80--95 \\ - \hline - Dobre & 65--79 \\ - \hline - Poprawne & 50--64 \\ - \hline - Nieodpowiednie & 30--49 \\ - \hline - Naganne & 29 i~mniej \\ - \hline - \end{tabular} - \end{center} - \end{longenum} +% \item \textbf{Zakres czasowy i~przedziały punktowe} +% \begin{longenum} +% \item Ocena zachowania jest ustalana \textbf{semestralnie} i~\textbf{rocznie} na +% podstawie sumy punktów, zgodnie z~poniższym przedziałem: +% \begin{center} +% \begin{tabular}{|c|c|} +% \hline +% \textbf{Ocena} & \textbf{Przedział punktowy} \\ +% \hline +% Wzorowe & 96 i~więcej \\ +% \hline +% Bardzo dobre & 80--95 \\ +% \hline +% Dobre & 65--79 \\ +% \hline +% Poprawne & 50--64 \\ +% \hline +% Nieodpowiednie & 30--49 \\ +% \hline +% Naganne & 29 i~mniej \\ +% \hline +% \end{tabular} +% \end{center} +% \end{longenum} - \item \textbf{Sposób wyliczenia końcowej liczby punktów} - \begin{longenum} - \item Końcowa liczba punktów jest sumą: - \begin{longenum} - \item punktów początkowych (50), - \item punktów przyznanych (dodatnich i~ujemnych) zgodnie z~pkt.~5~ppkt.~1), - \item punktów przyznanych w~drodze decyzji wychowawcy (maksymalnie +15 lub -15). - \end{longenum} - \item Ocena zachowania jest ostatecznie ustalana semestralnie i~rocznie na - podstawie łącznej liczby punktów, zgodnie z~lit.~a) powyżej. - \end{longenum} +% \item \textbf{Sposób wyliczenia końcowej liczby punktów} +% \begin{longenum} +% \item Końcowa liczba punktów jest sumą: +% \begin{longenum} +% \item punktów początkowych (50), +% \item punktów przyznanych (dodatnich i~ujemnych) zgodnie z~pkt.~5~ppkt.~1), +% \item punktów przyznanych w~drodze decyzji wychowawcy (maksymalnie +15 lub -15). +% \end{longenum} +% \item Ocena zachowania jest ostatecznie ustalana semestralnie i~rocznie na +% podstawie łącznej liczby punktów, zgodnie z~lit.~a) powyżej. +% \end{longenum} - \item \textbf{Uwzględnienie specyficznych trudności ucznia} - \begin{longenum} - \item Przy ustalaniu oceny klasyfikacyjnej zachowania ucznia z~udokumentowanymi - zaburzeniami lub dysfunkcjami rozwojowymi uwzględnia się ich wpływ na zachowanie, - zgodnie z~orzeczeniem poradni psychologiczno-pedagogicznej lub innej poradni - specjalistycznej. - \end{longenum} +% \item \textbf{Uwzględnienie specyficznych trudności ucznia} +% \begin{longenum} +% \item Przy ustalaniu oceny klasyfikacyjnej zachowania ucznia z~udokumentowanymi +% zaburzeniami lub dysfunkcjami rozwojowymi uwzględnia się ich wpływ na zachowanie, +% zgodnie z~orzeczeniem poradni psychologiczno-pedagogicznej lub innej poradni +% specjalistycznej. +% \end{longenum} - \item \textbf{Ostateczność oceny i~ewentualne odwołania} - \begin{longenum} - \item Ocena semestralna i~roczna jest \textbf{ostateczna} oraz ustalana przez - wychowawcę klasy z~uwzględnieniem opinii nauczycieli, pracowników szkoły i~uczniów - danej klasy. - \item W~przypadku nieobecności wychowawcy decyzję podejmuje osoba wyznaczona - przez \textbf{Dyrektora szkoły}. - \item Statut szkoły może przewidywać możliwość odwołania się od oceny w~określonym - terminie (np.~w~ciągu 3~dni przed posiedzeniem Rady Pedagogicznej). - \end{longenum} +% \item \textbf{Ostateczność oceny i~ewentualne odwołania} +% \begin{longenum} +% \item Ocena semestralna i~roczna jest \textbf{ostateczna} oraz ustalana przez +% wychowawcę klasy z~uwzględnieniem opinii nauczycieli, pracowników szkoły i~uczniów +% danej klasy. +% \item W~przypadku nieobecności wychowawcy decyzję podejmuje osoba wyznaczona +% przez \textbf{Dyrektora szkoły}. +% \item Statut szkoły może przewidywać możliwość odwołania się od oceny w~określonym +% terminie (np.~w~ciągu 3~dni przed posiedzeniem Rady Pedagogicznej). +% \end{longenum} - \item \textbf{Wpływ oceny zachowania na promocję} - \begin{longenum} - \item Ocena z~zachowania nie ma bezpośredniego wpływu na promocję do klasy - programowo wyższej ani na ukończenie szkoły, jednak może być uwzględniana przy - przyznawaniu nagród, stypendiów oraz innych wyróżnień. - \end{longenum} +% \item \textbf{Wpływ oceny zachowania na promocję} +% \begin{longenum} +% \item Ocena z~zachowania nie ma bezpośredniego wpływu na promocję do klasy +% programowo wyższej ani na ukończenie szkoły, jednak może być uwzględniana przy +% przyznawaniu nagród, stypendiów oraz innych wyróżnień. +% \end{longenum} - \end{longenum} +% \end{longenum} - \end{longenum} +% \end{longenum} - \item \textbf{Kryteria jakościowe i~tabela opisowa} - \begin{longenum} - \item W~celu zapewnienia przejrzystości i~sprawiedliwości oceniania, - \textbf{punkty (dodatnie i~ujemne)} przyznaje się według ustalonych kategorii, - na przykład: +% \item \textbf{Kryteria jakościowe i~tabela opisowa} +% \begin{longenum} +% \item W~celu zapewnienia przejrzystości i~sprawiedliwości oceniania, +% \textbf{punkty (dodatnie i~ujemne)} przyznaje się według ustalonych kategorii, +% na przykład: - \begin{longtable}{|p{6cm}|c|p{7cm}|} - \hline - \textbf{Kryterium} & \textbf{Punkty} & \textbf{Opis} \\ - \hline - \endfirsthead +% \begin{longtable}{|p{6cm}|c|p{7cm}|} +% \hline +% \textbf{Kryterium} & \textbf{Punkty} & \textbf{Opis} \\ +% \hline +% \endfirsthead - \multicolumn{3}{c}% - {\tablename\ \thetable\ -- \textit{kontynuacja ze strony poprzedniej}} \\ - \hline - \textbf{Kryterium} & \textbf{Punkty} & \textbf{Opis} \\ - \hline - \endhead +% \multicolumn{3}{c}% +% {\tablename\ \thetable\ -- \textit{kontynuacja ze strony poprzedniej}} \\ +% \hline +% \textbf{Kryterium} & \textbf{Punkty} & \textbf{Opis} \\ +% \hline +% \endhead - \hline \multicolumn{3}{|r|}{\textit{Ciąg dalszy na następnej stronie}} \\ - \hline - \endfoot +% \hline \multicolumn{3}{|r|}{\textit{Ciąg dalszy na następnej stronie}} \\ +% \hline +% \endfoot - \hline - \endlastfoot +% \hline +% \endlastfoot - \textbf{Frekwencja} - & +1 - & 100\%~obecności w~semestrze - (dopuszcza się inną punktację dla frekwencji 95--99\%). \\ - \cline{2-3} - & +1 - & Brak godzin nieusprawiedliwionych w~semestrze. \\ - \cline{2-3} - & -1 - & Każda nieusprawiedliwiona godzina. \\ - \hline +% \textbf{Frekwencja} +% & +1 +% & 100\%~obecności w~semestrze +% (dopuszcza się inną punktację dla frekwencji 95--99\%). \\ +% \cline{2-3} +% & +1 +% & Brak godzin nieusprawiedliwionych w~semestrze. \\ +% \cline{2-3} +% & -1 +% & Każda nieusprawiedliwiona godzina. \\ +% \hline - \textbf{Postawa wobec nauki, aktywność} - & +1 - & Udział w~konkursach przedmiotowych, olimpiadach, osiągnięcia, wyróżnienia. \\ - \cline{2-3} - & +1 - & Reprezentowanie szkoły w~zawodach sportowych. \\ - \cline{2-3} - & +1 - & Aktywny udział w~działaniach na rzecz klasy i~szkoły - (np.~Samorząd Uczniowski, poczet sztandarowy). \\ - \cline{2-3} - & -1 - & Powtarzający się brak przygotowania do lekcji, lekceważenie poleceń, - brak odrabiania prac domowych. \\ - \hline +% \textbf{Postawa wobec nauki, aktywność} +% & +1 +% & Udział w~konkursach przedmiotowych, olimpiadach, osiągnięcia, wyróżnienia. \\ +% \cline{2-3} +% & +1 +% & Reprezentowanie szkoły w~zawodach sportowych. \\ +% \cline{2-3} +% & +1 +% & Aktywny udział w~działaniach na rzecz klasy i~szkoły +% (np.~Samorząd Uczniowski, poczet sztandarowy). \\ +% \cline{2-3} +% & -1 +% & Powtarzający się brak przygotowania do lekcji, lekceważenie poleceń, +% brak odrabiania prac domowych. \\ +% \hline - \textbf{Kultura osobista, szacunek} - & +1 - & Pomoc koleżeńska, udział w~wolontariacie (każdorazowo). \\ - \cline{2-3} - & -1 - & Aroganckie zachowanie, obraźliwy język wobec nauczycieli lub pracowników szkoły. \\ - \cline{2-3} - & -1 - & Agresja słowna, groźby. \\ - \cline{2-3} - & -1 - & Udział w~bójce. \\ - \cline{2-3} - & -1 - & Dewastacja mienia, kradzież, używki (posiadanie, zażywanie). \\ - \hline +% \textbf{Kultura osobista, szacunek} +% & +1 +% & Pomoc koleżeńska, udział w~wolontariacie (każdorazowo). \\ +% \cline{2-3} +% & -1 +% & Aroganckie zachowanie, obraźliwy język wobec nauczycieli lub pracowników szkoły. \\ +% \cline{2-3} +% & -1 +% & Agresja słowna, groźby. \\ +% \cline{2-3} +% & -1 +% & Udział w~bójce. \\ +% \cline{2-3} +% & -1 +% & Dewastacja mienia, kradzież, używki (posiadanie, zażywanie). \\ +% \hline - \textbf{Bezpieczeństwo i~higiena} - & +1 - & Dbanie o~bezpieczeństwo swoje i~innych, reagowanie na sytuacje niebezpieczne. \\ - \cline{2-3} - & -1 - & Korzystanie z~telefonu komórkowego podczas lekcji (każdorazowo). \\ - \cline{2-3} - & -1 - & Palenie papierosów, e-papierosów, snusów itp.\ na terenie szkoły. \\ - \hline +% \textbf{Bezpieczeństwo i~higiena} +% & +1 +% & Dbanie o~bezpieczeństwo swoje i~innych, reagowanie na sytuacje niebezpieczne. \\ +% \cline{2-3} +% & -1 +% & Korzystanie z~telefonu komórkowego podczas lekcji (każdorazowo). \\ +% \cline{2-3} +% & -1 +% & Palenie papierosów, e-papierosów, snusów itp.\ na terenie szkoły. \\ +% \hline - \textbf{Inne} - & od -1 do +1 - & Każda sytuacja nieujęta w~powyższych kategoriach (przydział punktów - indywidualnie, z~wpisem w~dzienniku). \\ - \hline - \end{longtable} +% \textbf{Inne} +% & od -1 do +1 +% & Każda sytuacja nieujęta w~powyższych kategoriach (przydział punktów +% indywidualnie, z~wpisem w~dzienniku). \\ +% \hline +% \end{longtable} - \end{longenum} -\end{longenum} +% \end{longenum} +% \end{longenum} -\newpage -\section{Ustalanie ocen bieżących i śródrocznych ocen klasyfikacyjnych} %------------------------------------------------------------------------- +\newpage +\section{Ustalanie ocen bieżących i śródrocznych ocen klasyfikacyjnych} \paragraf{Przedmiot regulacji ustalania ocen (bieżących i śródrocznych)} \begin{longenum}