This commit is contained in:
baiobelfer 2025-02-18 20:11:16 +01:00
parent 52e9fc89ee
commit aa2fe8c992
2 changed files with 10 additions and 7 deletions

BIN
main.pdf

Binary file not shown.

View File

@ -37,7 +37,7 @@
% Custom header layout % Custom header layout
\fancyhead[L]{\textbf{Wewnątrzszkolne Ocenianie}} % Left-aligned: Title or document name \fancyhead[L]{\textbf{Wewnątrzszkolne Ocenianie}} % Left-aligned: Title or document name
\fancyhead[C]{--~\thepage~--} % Right-aligned: Page number \fancyhead[C]{--~\thepage~--} % Right-aligned: Page number
\fancyhead[R]{\small Załącznik Nr 2} % Center-aligned: Section or chapter title \fancyhead[R]{\small Załącznik Nr 1} % Center-aligned: Section or chapter title
\renewcommand{\headrulewidth}{1pt} % Linia w nagłówku (0 - brak) \renewcommand{\headrulewidth}{1pt} % Linia w nagłówku (0 - brak)
% ----------------------------- % % ----------------------------- %
@ -365,15 +365,18 @@ i~technikum z~dnia 28 czerwca 2024~r., opracowana przez Ministerstwo Edukacji i~
\item Dokument \textbf{SO}, opracowany przez zespół nauczycieli danego przedmiotu, zawiera wytyczne dotyczące metod oceniania wiadomości i~umiejętności uczniów, a~także klarowne kryteria weryfikacji postępów, \item Dokument \textbf{SO}, opracowany przez zespół nauczycieli danego przedmiotu, zawiera wytyczne dotyczące metod oceniania wiadomości i~umiejętności uczniów, a~także klarowne kryteria weryfikacji postępów,
co umożliwia spójną i~systematyczną ewaluację pracy uczniów, co umożliwia spójną i~systematyczną ewaluację pracy uczniów,
oraz realizację wymagań edukacyjnych określonych w~podstawie programowej. oraz realizację wymagań edukacyjnych określonych w~podstawie programowej.
\item \textbf{Cel dokumentu SO:}\\
Celem niniejszego dokumentu jest ustanowienie systemu oceniania wiedzy i~umiejętności, który cechuje się \textbf{prawidłowością, jednoznacznością oraz odpornością na arbitralne interpretacje}. W~szczególności system ten powinien obejmować:
\item \textbf{Cel dokumentu SO:}
Przyjęcie systemu oceniania wiedzy i umiejętności, który cechuje się \textbf{prawidłowością, jednoznacznością i niepodatnością na arbitralne interpretacje}, w~szczególności poprzez:
\begin{longenum} \begin{longenum}
\item \textbf{Określenie stopnia realizacji wymagań podstawy programowej}, mierzonego obiektywnymi wskaźnikami efektywności. \item \textbf{Określenie stopnia realizacji wymagań podstawy programowej}, ustalonego w~oparciu o~obiektywne wskaźniki efektywności.
\item \textbf{Precyzyjne ustalenie i~ilościową integrację} wymagań ogólnych i~szczegółowych z~systemem oceniania wiedzy i~umiejętności, opartych na mierzalnych wskaźnikach postępów uczniów.
\item \textbf{Wdrożenie jawnych, obiektywnych oraz ilościowych zasad oceniania}, zapewniających transparentność, rzetelność i~mierzalność procesu dydaktycznego. \item \textbf{Oparcie systemu oceniania wiedzy i~umiejętności uczniów} na precyzyjnie zdefiniowanych oraz ilościowo integrowanych wymaganiach ogólnych i~szczegółowych, z~wykorzystaniem obiektywnych mierników umożliwiających monitorowanie postępów edukacyjnych.
\item \textbf{Wdrożenie jawnych, obiektywnych i~ilościowych zasad oceniania}, zapewniających transparentność, rzetelność oraz mierzalność procesu dydaktycznego.
\end{longenum} \end{longenum}
\item \textbf{Zakres stosowalności dokumentu SO:} \item \textbf{Zakres stosowalności dokumentu SO:}
\begin{longenum} \begin{longenum}
\item Dokument \textbf{SO} odnosi się do realizacji programu nauczania danego przedmiotu, na określonym poziomie kształcenia, zgodnie z~obowiązującą podstawą programową\footnotemark[\pp]. \item Dokument \textbf{SO} odnosi się do realizacji programu nauczania danego przedmiotu, na określonym poziomie kształcenia, zgodnie z~obowiązującą podstawą programową\footnotemark[\pp].