diff --git a/beamer/main.tex b/beamer/main.tex index e69de29..656b49d 100644 --- a/beamer/main.tex +++ b/beamer/main.tex @@ -0,0 +1,97 @@ +\documentclass{beamer} +\usepackage[utf8]{inputenc} +\usepackage[T1]{fontenc} % Użycie kodowania T1 dla poprawnej obsługi polskich znaków +\usepackage[polish]{babel} % Ustawienia języka polskiego +\usepackage{lmodern} % Ulepszony wygląd czcionki +\usepackage{enumitem} % Do lepszego formatowania list + +\title{Wpływ Narzędzi AI na Proces Oceniania i Rolę Nauczyciela} +\author{Analiza zmian w kontekście podstawy programowej} +\date{\today} + +\begin{document} + +% Strona tytułowa +\begin{frame} + \titlepage +\end{frame} + +% Slajd: Nowa rola nauczyciela w erze AI +\begin{frame}[shrink] + \frametitle{Nowa Rola Nauczyciela w Erze AI} + \begin{itemize}[<+->] + \item \textbf{Ewolucja roli:} + \begin{itemize} + \item Nauczyciel jako mentor, mediator oraz ekspert w dziedzinie technologii. + \item Wsparcie uczniów w krytycznej analizie treści generowanych przez narzędzia AI. + \end{itemize} + \item \textbf{Nowe kompetencje nauczyciela:} + \begin{itemize} + \item Ocena wykorzystania AI w procesie nauczania. + \item Integracja nowoczesnych technologii w codziennej pracy dydaktycznej. + \end{itemize} + \item \textbf{Rola w procesie oceniania:} + \begin{itemize} + \item Ułatwienie przejścia od tradycyjnego nauczania do metod zorientowanych na rozwój kompetencji cyfrowych. + \item Współpraca z uczniami przy dokumentowaniu procesu tworzenia pracy. + \end{itemize} + \end{itemize} +\end{frame} + +% Slajd: Ocenianie zgodne z podstawą programową +\begin{frame}[shrink] + \frametitle{Ocenianie Zgodne z Podstawą Programową} + \begin{itemize}[<+->] + \item \textbf{Wymagania podstawy programowej:} + \begin{itemize} + \item Ocenianie na podstawie jasno określonych kompetencji i umiejętności. + \item Uwzględnienie kryteriów zawartych w podstawie programowej, dotyczących wiedzy, umiejętności i postaw. + \end{itemize} + \item \textbf{Praktyczne wdrożenia:} + \begin{itemize} + \item Dostosowanie metod oceniania do specyfiki przedmiotu. + \item Dokumentacja procesu uczenia się jako element oceny – logi pracy, analiza etapów tworzenia projektu, dyskusje i refleksje. + \end{itemize} + \item \textbf{Integracja narzędzi AI:} + \begin{itemize} + \item Wykorzystanie AI jako wsparcia w nauczaniu, ale z zachowaniem kontroli nad samodzielnym myśleniem ucznia. + \item Stworzenie wytycznych, które określają, kiedy i jak AI może być używana, aby nie zakłócać rzetelności oceniania. + \end{itemize} + \end{itemize} +\end{frame} + +% Slajd: Przesunięcie paradygmatu oceniania +\begin{frame}[shrink] + \frametitle{Przesunięcie Paradygmatu Oceniania} + \begin{itemize}[<+->] + \item \textbf{Zmiana metod:} + \begin{itemize} + \item Od tradycyjnych form oceniania do metod opartych na dokumentowaniu i ewaluacji procesu pracy. + \item Wykorzystanie narzędzi cyfrowych do monitorowania postępów uczniów. + \end{itemize} + \item \textbf{Współpraca nauczyciela i ucznia:} + \begin{itemize} + \item Aktywna rola ucznia w tworzeniu portfolio kompetencji. + \item Regularna ewaluacja i feedback na podstawie ustalonych kryteriów. + \end{itemize} + \item \textbf{Spójność z podstawą programową:} + \begin{itemize} + \item Ocenianie zgodne z wymaganiami programowymi – zarówno w aspekcie merytorycznym, jak i kompetencyjnym. + \item Systematyczne aktualizowanie kryteriów oceny w oparciu o nowe standardy edukacyjne. + \end{itemize} + \end{itemize} +\end{frame} + +% Slajd: Podsumowanie +\begin{frame}[shrink] + \frametitle{Podsumowanie i Wnioski} + \begin{itemize}[<+->] + \item Rola nauczyciela zmienia się z tradycyjnego przekazywacza wiedzy w rolę eksperta technologicznego i mentora. + \item Ocenianie musi być elastyczne i zgodne z podstawą programową, kładąc nacisk na rozwój kompetencji cyfrowych. + \item Integracja narzędzi AI wymaga ścisłych wytycznych, aby wspierać, a nie zastępować, krytyczne myślenie uczniów. + \item Kluczowa jest współpraca i transparentność w procesie oceniania, by efektywnie wdrożyć nowe metody dydaktyczne. + \end{itemize} +\end{frame} + +\end{document} + diff --git a/m.pdf b/m.pdf index 2c8de5e..46f3984 100644 Binary files a/m.pdf and b/m.pdf differ diff --git a/m.tex b/m.tex index a7efaec..cbb4204 100644 --- a/m.tex +++ b/m.tex @@ -447,7 +447,7 @@ System oceniania opracowany w oparciu o: \begin{longenum} \item \label{itm:po-klasyf-uczen-nieklasyfikowany} Uczeń może być uznany za nieklasyfikowanego z~danych zajęć edukacyjnych, jeżeli: \begin{longenum} - \item \label{itm:po-klasyf-brak-minimalnej-liczby-ocen} Brakuje minimalnej liczby ocen cząstkowych, o~której mowa w~\hyperref[itm:po-ob-minimalna-liczba-ocen]{\S17 ust. 2} jeżeli nie została ona ustalona w~PO (\hyperref[itm:fwe-po-min-liczba-ocen]{\S12 ust. 2 pkt. 4 ppkt. 1 lit. c plit. c)}). + \item \label{itm:po-klasyf-brak-minimalnej-liczby-ocen} Brakuje minimalnej liczby ocen cząstkowych, określonej w~\hyperref[itm:po-ob-minimalna-liczba-ocen]{\S17 ust. 2} jeżeli nie została ona ustalona w~PO (\hyperref[itm:fwe-po-min-liczba-ocen]{\S12 ust. 2 pkt. 4 ppkt. 1 lit. c plit. c)}). \item \label{itm:wymaganie-trzy-formy} Uczeń nie został poddany ocenie w~co najmniej trzech różnych formach sprawdzania wiedzy, o~których mowa w~\hyperref[itm:po-ob-trzy-formy]{\S17 ust. 3}, w~okresie roku szkolnego, z~zastrzeżeniem odmiennego ustalenia w~Przedmiotowym Ocenianiu \hyperref[itm:min-formy-weryfikacji]{\S12 ust. 2 pkt. 4 ppkt. 1 lit. c plit. d)}. \item \label{itm:po-klasyf-nieobecnosc-polowa-czasu} Jego nieobecność na zajęciach wynosi co najmniej połowę czasu przeznaczonego na te zajęcia w~szkolnym planie nauczania. @@ -599,7 +599,7 @@ System oceniania opracowany w oparciu o: Kryteria ilościowe ocen klasyfikacyjnych \begin{longenum} - \item Stopień realizacji wymagań edukacyjnych z PP jest ustalany na podstawie punktacji określonej w Szczegółowym Ocenianiu \hyperref[itm:narzedzia-procedury-oceny]{\S12 ust. 1 pkt. 4 ppkt. 1 lit. d} danego przedmiotu. + \item Stopień realizacji wymagań edukacyjnych wynikający z~PP jest ustalany na podstawie zasad określonych w Szczegółowym Ocenianiu \hyperref[itm:narzedzia-procedury-oceny]{\S12 ust. 1 pkt. 4 ppkt. 1 lit. d} danego przedmiotu. \item Podstawą ustalenia oceny jest spełnienie jednolitych dla wszystkich uczniów minimalnych progów, wyrażonych procentem realizowanych wymagań programowych i uzyskanych punktów, zgodnie z tabelą~\ref{tab:skala-ocen}. diff --git a/main.pdf b/main.pdf index a9497da..2cc45ea 100644 Binary files a/main.pdf and b/main.pdf differ diff --git a/main.tex b/main.tex index f25fa0a..def295e 100644 --- a/main.tex +++ b/main.tex @@ -447,7 +447,7 @@ System oceniania opracowany w oparciu o: \begin{longenum} \item \label{itm:po-klasyf-uczen-nieklasyfikowany} Uczeń może być uznany za nieklasyfikowanego z~danych zajęć edukacyjnych, jeżeli: \begin{longenum} - \item \label{itm:po-klasyf-brak-minimalnej-liczby-ocen} Brakuje minimalnej liczby ocen cząstkowych, o~której mowa w~[\ref{itm:po-ob-minimalna-liczba-ocen}] jeżeli nie została ona ustalona w~PO ([\ref{itm:fwe-po-min-liczba-ocen}]). + \item \label{itm:po-klasyf-brak-minimalnej-liczby-ocen} Brakuje minimalnej liczby ocen cząstkowych, określonej w~[\ref{itm:po-ob-minimalna-liczba-ocen}] jeżeli nie została ona ustalona w~PO ([\ref{itm:fwe-po-min-liczba-ocen}]). \item \label{itm:wymaganie-trzy-formy} Uczeń nie został poddany ocenie w~co najmniej trzech różnych formach sprawdzania wiedzy, o~których mowa w~[\ref{itm:po-ob-trzy-formy}], w~okresie roku szkolnego, z~zastrzeżeniem odmiennego ustalenia w~Przedmiotowym Ocenianiu [\ref{itm:min-formy-weryfikacji}]. \item \label{itm:po-klasyf-nieobecnosc-polowa-czasu} Jego nieobecność na zajęciach wynosi co najmniej połowę czasu przeznaczonego na te zajęcia w~szkolnym planie nauczania. @@ -599,7 +599,7 @@ System oceniania opracowany w oparciu o: Kryteria ilościowe ocen klasyfikacyjnych \begin{longenum} - \item Stopień realizacji wymagań edukacyjnych z PP jest ustalany na podstawie punktacji określonej w Szczegółowym Ocenianiu [\ref{itm:narzedzia-procedury-oceny}] danego przedmiotu. + \item Stopień realizacji wymagań edukacyjnych wynikający z~PP jest ustalany na podstawie zasad określonych w Szczegółowym Ocenianiu [\ref{itm:narzedzia-procedury-oceny}] danego przedmiotu. \item Podstawą ustalenia oceny jest spełnienie jednolitych dla wszystkich uczniów minimalnych progów, wyrażonych procentem realizowanych wymagań programowych i uzyskanych punktów, zgodnie z tabelą~\ref{tab:skala-ocen}.