u
This commit is contained in:
parent
62f48636d1
commit
9ceff38155
@ -0,0 +1,97 @@
|
||||
\documentclass{beamer}
|
||||
\usepackage[utf8]{inputenc}
|
||||
\usepackage[T1]{fontenc} % Użycie kodowania T1 dla poprawnej obsługi polskich znaków
|
||||
\usepackage[polish]{babel} % Ustawienia języka polskiego
|
||||
\usepackage{lmodern} % Ulepszony wygląd czcionki
|
||||
\usepackage{enumitem} % Do lepszego formatowania list
|
||||
|
||||
\title{Wpływ Narzędzi AI na Proces Oceniania i Rolę Nauczyciela}
|
||||
\author{Analiza zmian w kontekście podstawy programowej}
|
||||
\date{\today}
|
||||
|
||||
\begin{document}
|
||||
|
||||
% Strona tytułowa
|
||||
\begin{frame}
|
||||
\titlepage
|
||||
\end{frame}
|
||||
|
||||
% Slajd: Nowa rola nauczyciela w erze AI
|
||||
\begin{frame}[shrink]
|
||||
\frametitle{Nowa Rola Nauczyciela w Erze AI}
|
||||
\begin{itemize}[<+->]
|
||||
\item \textbf{Ewolucja roli:}
|
||||
\begin{itemize}
|
||||
\item Nauczyciel jako mentor, mediator oraz ekspert w dziedzinie technologii.
|
||||
\item Wsparcie uczniów w krytycznej analizie treści generowanych przez narzędzia AI.
|
||||
\end{itemize}
|
||||
\item \textbf{Nowe kompetencje nauczyciela:}
|
||||
\begin{itemize}
|
||||
\item Ocena wykorzystania AI w procesie nauczania.
|
||||
\item Integracja nowoczesnych technologii w codziennej pracy dydaktycznej.
|
||||
\end{itemize}
|
||||
\item \textbf{Rola w procesie oceniania:}
|
||||
\begin{itemize}
|
||||
\item Ułatwienie przejścia od tradycyjnego nauczania do metod zorientowanych na rozwój kompetencji cyfrowych.
|
||||
\item Współpraca z uczniami przy dokumentowaniu procesu tworzenia pracy.
|
||||
\end{itemize}
|
||||
\end{itemize}
|
||||
\end{frame}
|
||||
|
||||
% Slajd: Ocenianie zgodne z podstawą programową
|
||||
\begin{frame}[shrink]
|
||||
\frametitle{Ocenianie Zgodne z Podstawą Programową}
|
||||
\begin{itemize}[<+->]
|
||||
\item \textbf{Wymagania podstawy programowej:}
|
||||
\begin{itemize}
|
||||
\item Ocenianie na podstawie jasno określonych kompetencji i umiejętności.
|
||||
\item Uwzględnienie kryteriów zawartych w podstawie programowej, dotyczących wiedzy, umiejętności i postaw.
|
||||
\end{itemize}
|
||||
\item \textbf{Praktyczne wdrożenia:}
|
||||
\begin{itemize}
|
||||
\item Dostosowanie metod oceniania do specyfiki przedmiotu.
|
||||
\item Dokumentacja procesu uczenia się jako element oceny – logi pracy, analiza etapów tworzenia projektu, dyskusje i refleksje.
|
||||
\end{itemize}
|
||||
\item \textbf{Integracja narzędzi AI:}
|
||||
\begin{itemize}
|
||||
\item Wykorzystanie AI jako wsparcia w nauczaniu, ale z zachowaniem kontroli nad samodzielnym myśleniem ucznia.
|
||||
\item Stworzenie wytycznych, które określają, kiedy i jak AI może być używana, aby nie zakłócać rzetelności oceniania.
|
||||
\end{itemize}
|
||||
\end{itemize}
|
||||
\end{frame}
|
||||
|
||||
% Slajd: Przesunięcie paradygmatu oceniania
|
||||
\begin{frame}[shrink]
|
||||
\frametitle{Przesunięcie Paradygmatu Oceniania}
|
||||
\begin{itemize}[<+->]
|
||||
\item \textbf{Zmiana metod:}
|
||||
\begin{itemize}
|
||||
\item Od tradycyjnych form oceniania do metod opartych na dokumentowaniu i ewaluacji procesu pracy.
|
||||
\item Wykorzystanie narzędzi cyfrowych do monitorowania postępów uczniów.
|
||||
\end{itemize}
|
||||
\item \textbf{Współpraca nauczyciela i ucznia:}
|
||||
\begin{itemize}
|
||||
\item Aktywna rola ucznia w tworzeniu portfolio kompetencji.
|
||||
\item Regularna ewaluacja i feedback na podstawie ustalonych kryteriów.
|
||||
\end{itemize}
|
||||
\item \textbf{Spójność z podstawą programową:}
|
||||
\begin{itemize}
|
||||
\item Ocenianie zgodne z wymaganiami programowymi – zarówno w aspekcie merytorycznym, jak i kompetencyjnym.
|
||||
\item Systematyczne aktualizowanie kryteriów oceny w oparciu o nowe standardy edukacyjne.
|
||||
\end{itemize}
|
||||
\end{itemize}
|
||||
\end{frame}
|
||||
|
||||
% Slajd: Podsumowanie
|
||||
\begin{frame}[shrink]
|
||||
\frametitle{Podsumowanie i Wnioski}
|
||||
\begin{itemize}[<+->]
|
||||
\item Rola nauczyciela zmienia się z tradycyjnego przekazywacza wiedzy w rolę eksperta technologicznego i mentora.
|
||||
\item Ocenianie musi być elastyczne i zgodne z podstawą programową, kładąc nacisk na rozwój kompetencji cyfrowych.
|
||||
\item Integracja narzędzi AI wymaga ścisłych wytycznych, aby wspierać, a nie zastępować, krytyczne myślenie uczniów.
|
||||
\item Kluczowa jest współpraca i transparentność w procesie oceniania, by efektywnie wdrożyć nowe metody dydaktyczne.
|
||||
\end{itemize}
|
||||
\end{frame}
|
||||
|
||||
\end{document}
|
||||
|
BIN
m.pdf
BIN
m.pdf
Binary file not shown.
4
m.tex
4
m.tex
@ -447,7 +447,7 @@ System oceniania opracowany w oparciu o:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item \label{itm:po-klasyf-uczen-nieklasyfikowany} Uczeń może być uznany za nieklasyfikowanego z~danych zajęć edukacyjnych, jeżeli:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item \label{itm:po-klasyf-brak-minimalnej-liczby-ocen} Brakuje minimalnej liczby ocen cząstkowych, o~której mowa w~\hyperref[itm:po-ob-minimalna-liczba-ocen]{\S17 ust. 2} jeżeli nie została ona ustalona w~PO (\hyperref[itm:fwe-po-min-liczba-ocen]{\S12 ust. 2 pkt. 4 ppkt. 1 lit. c plit. c)}).
|
||||
\item \label{itm:po-klasyf-brak-minimalnej-liczby-ocen} Brakuje minimalnej liczby ocen cząstkowych, określonej w~\hyperref[itm:po-ob-minimalna-liczba-ocen]{\S17 ust. 2} jeżeli nie została ona ustalona w~PO (\hyperref[itm:fwe-po-min-liczba-ocen]{\S12 ust. 2 pkt. 4 ppkt. 1 lit. c plit. c)}).
|
||||
\item \label{itm:wymaganie-trzy-formy} Uczeń nie został poddany ocenie w~co najmniej trzech różnych formach sprawdzania wiedzy, o~których mowa w~\hyperref[itm:po-ob-trzy-formy]{\S17 ust. 3}, w~okresie roku szkolnego, z~zastrzeżeniem odmiennego ustalenia w~Przedmiotowym Ocenianiu \hyperref[itm:min-formy-weryfikacji]{\S12 ust. 2 pkt. 4 ppkt. 1 lit. c plit. d)}.
|
||||
|
||||
\item \label{itm:po-klasyf-nieobecnosc-polowa-czasu} Jego nieobecność na zajęciach wynosi co najmniej połowę czasu przeznaczonego na te zajęcia w~szkolnym planie nauczania.
|
||||
@ -599,7 +599,7 @@ System oceniania opracowany w oparciu o:
|
||||
Kryteria ilościowe ocen klasyfikacyjnych
|
||||
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Stopień realizacji wymagań edukacyjnych z PP jest ustalany na podstawie punktacji określonej w Szczegółowym Ocenianiu \hyperref[itm:narzedzia-procedury-oceny]{\S12 ust. 1 pkt. 4 ppkt. 1 lit. d} danego przedmiotu.
|
||||
\item Stopień realizacji wymagań edukacyjnych wynikający z~PP jest ustalany na podstawie zasad określonych w Szczegółowym Ocenianiu \hyperref[itm:narzedzia-procedury-oceny]{\S12 ust. 1 pkt. 4 ppkt. 1 lit. d} danego przedmiotu.
|
||||
|
||||
\item Podstawą ustalenia oceny jest spełnienie jednolitych dla wszystkich uczniów minimalnych progów, wyrażonych procentem realizowanych wymagań programowych i uzyskanych punktów, zgodnie z tabelą~\ref{tab:skala-ocen}.
|
||||
|
||||
|
BIN
main.pdf
BIN
main.pdf
Binary file not shown.
4
main.tex
4
main.tex
@ -447,7 +447,7 @@ System oceniania opracowany w oparciu o:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item \label{itm:po-klasyf-uczen-nieklasyfikowany} Uczeń może być uznany za nieklasyfikowanego z~danych zajęć edukacyjnych, jeżeli:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item \label{itm:po-klasyf-brak-minimalnej-liczby-ocen} Brakuje minimalnej liczby ocen cząstkowych, o~której mowa w~[\ref{itm:po-ob-minimalna-liczba-ocen}] jeżeli nie została ona ustalona w~PO ([\ref{itm:fwe-po-min-liczba-ocen}]).
|
||||
\item \label{itm:po-klasyf-brak-minimalnej-liczby-ocen} Brakuje minimalnej liczby ocen cząstkowych, określonej w~[\ref{itm:po-ob-minimalna-liczba-ocen}] jeżeli nie została ona ustalona w~PO ([\ref{itm:fwe-po-min-liczba-ocen}]).
|
||||
\item \label{itm:wymaganie-trzy-formy} Uczeń nie został poddany ocenie w~co najmniej trzech różnych formach sprawdzania wiedzy, o~których mowa w~[\ref{itm:po-ob-trzy-formy}], w~okresie roku szkolnego, z~zastrzeżeniem odmiennego ustalenia w~Przedmiotowym Ocenianiu [\ref{itm:min-formy-weryfikacji}].
|
||||
|
||||
\item \label{itm:po-klasyf-nieobecnosc-polowa-czasu} Jego nieobecność na zajęciach wynosi co najmniej połowę czasu przeznaczonego na te zajęcia w~szkolnym planie nauczania.
|
||||
@ -599,7 +599,7 @@ System oceniania opracowany w oparciu o:
|
||||
Kryteria ilościowe ocen klasyfikacyjnych
|
||||
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Stopień realizacji wymagań edukacyjnych z PP jest ustalany na podstawie punktacji określonej w Szczegółowym Ocenianiu [\ref{itm:narzedzia-procedury-oceny}] danego przedmiotu.
|
||||
\item Stopień realizacji wymagań edukacyjnych wynikający z~PP jest ustalany na podstawie zasad określonych w Szczegółowym Ocenianiu [\ref{itm:narzedzia-procedury-oceny}] danego przedmiotu.
|
||||
|
||||
\item Podstawą ustalenia oceny jest spełnienie jednolitych dla wszystkich uczniów minimalnych progów, wyrażonych procentem realizowanych wymagań programowych i uzyskanych punktów, zgodnie z tabelą~\ref{tab:skala-ocen}.
|
||||
|
||||
|
Loading…
x
Reference in New Issue
Block a user