This commit is contained in:
baiobelfer 2025-04-04 04:12:46 +02:00
parent 62f48636d1
commit 9ceff38155
5 changed files with 101 additions and 4 deletions

@ -0,0 +1,97 @@
\documentclass{beamer}
\usepackage[utf8]{inputenc}
\usepackage[T1]{fontenc} % Użycie kodowania T1 dla poprawnej obsługi polskich znaków
\usepackage[polish]{babel} % Ustawienia języka polskiego
\usepackage{lmodern} % Ulepszony wygląd czcionki
\usepackage{enumitem} % Do lepszego formatowania list
\title{Wpływ Narzędzi AI na Proces Oceniania i Rolę Nauczyciela}
\author{Analiza zmian w kontekście podstawy programowej}
\date{\today}
\begin{document}
% Strona tytułowa
\begin{frame}
\titlepage
\end{frame}
% Slajd: Nowa rola nauczyciela w erze AI
\begin{frame}[shrink]
\frametitle{Nowa Rola Nauczyciela w Erze AI}
\begin{itemize}[<+->]
\item \textbf{Ewolucja roli:}
\begin{itemize}
\item Nauczyciel jako mentor, mediator oraz ekspert w dziedzinie technologii.
\item Wsparcie uczniów w krytycznej analizie treści generowanych przez narzędzia AI.
\end{itemize}
\item \textbf{Nowe kompetencje nauczyciela:}
\begin{itemize}
\item Ocena wykorzystania AI w procesie nauczania.
\item Integracja nowoczesnych technologii w codziennej pracy dydaktycznej.
\end{itemize}
\item \textbf{Rola w procesie oceniania:}
\begin{itemize}
\item Ułatwienie przejścia od tradycyjnego nauczania do metod zorientowanych na rozwój kompetencji cyfrowych.
\item Współpraca z uczniami przy dokumentowaniu procesu tworzenia pracy.
\end{itemize}
\end{itemize}
\end{frame}
% Slajd: Ocenianie zgodne z podstawą programową
\begin{frame}[shrink]
\frametitle{Ocenianie Zgodne z Podstawą Programową}
\begin{itemize}[<+->]
\item \textbf{Wymagania podstawy programowej:}
\begin{itemize}
\item Ocenianie na podstawie jasno określonych kompetencji i umiejętności.
\item Uwzględnienie kryteriów zawartych w podstawie programowej, dotyczących wiedzy, umiejętności i postaw.
\end{itemize}
\item \textbf{Praktyczne wdrożenia:}
\begin{itemize}
\item Dostosowanie metod oceniania do specyfiki przedmiotu.
\item Dokumentacja procesu uczenia się jako element oceny logi pracy, analiza etapów tworzenia projektu, dyskusje i refleksje.
\end{itemize}
\item \textbf{Integracja narzędzi AI:}
\begin{itemize}
\item Wykorzystanie AI jako wsparcia w nauczaniu, ale z zachowaniem kontroli nad samodzielnym myśleniem ucznia.
\item Stworzenie wytycznych, które określają, kiedy i jak AI może być używana, aby nie zakłócać rzetelności oceniania.
\end{itemize}
\end{itemize}
\end{frame}
% Slajd: Przesunięcie paradygmatu oceniania
\begin{frame}[shrink]
\frametitle{Przesunięcie Paradygmatu Oceniania}
\begin{itemize}[<+->]
\item \textbf{Zmiana metod:}
\begin{itemize}
\item Od tradycyjnych form oceniania do metod opartych na dokumentowaniu i ewaluacji procesu pracy.
\item Wykorzystanie narzędzi cyfrowych do monitorowania postępów uczniów.
\end{itemize}
\item \textbf{Współpraca nauczyciela i ucznia:}
\begin{itemize}
\item Aktywna rola ucznia w tworzeniu portfolio kompetencji.
\item Regularna ewaluacja i feedback na podstawie ustalonych kryteriów.
\end{itemize}
\item \textbf{Spójność z podstawą programową:}
\begin{itemize}
\item Ocenianie zgodne z wymaganiami programowymi zarówno w aspekcie merytorycznym, jak i kompetencyjnym.
\item Systematyczne aktualizowanie kryteriów oceny w oparciu o nowe standardy edukacyjne.
\end{itemize}
\end{itemize}
\end{frame}
% Slajd: Podsumowanie
\begin{frame}[shrink]
\frametitle{Podsumowanie i Wnioski}
\begin{itemize}[<+->]
\item Rola nauczyciela zmienia się z tradycyjnego przekazywacza wiedzy w rolę eksperta technologicznego i mentora.
\item Ocenianie musi być elastyczne i zgodne z podstawą programową, kładąc nacisk na rozwój kompetencji cyfrowych.
\item Integracja narzędzi AI wymaga ścisłych wytycznych, aby wspierać, a nie zastępować, krytyczne myślenie uczniów.
\item Kluczowa jest współpraca i transparentność w procesie oceniania, by efektywnie wdrożyć nowe metody dydaktyczne.
\end{itemize}
\end{frame}
\end{document}

BIN
m.pdf

Binary file not shown.

4
m.tex

@ -447,7 +447,7 @@ System oceniania opracowany w oparciu o:
\begin{longenum}
\item \label{itm:po-klasyf-uczen-nieklasyfikowany} Uczeń może być uznany za nieklasyfikowanego z~danych zajęć edukacyjnych, jeżeli:
\begin{longenum}
\item \label{itm:po-klasyf-brak-minimalnej-liczby-ocen} Brakuje minimalnej liczby ocen cząstkowych, o~krej mowa w~\hyperref[itm:po-ob-minimalna-liczba-ocen]{\S17 ust. 2} jeżeli nie została ona ustalona w~PO (\hyperref[itm:fwe-po-min-liczba-ocen]{\S12 ust. 2 pkt. 4 ppkt. 1 lit. c plit. c)}).
\item \label{itm:po-klasyf-brak-minimalnej-liczby-ocen} Brakuje minimalnej liczby ocen cząstkowych, określonej w~\hyperref[itm:po-ob-minimalna-liczba-ocen]{\S17 ust. 2} jeżeli nie została ona ustalona w~PO (\hyperref[itm:fwe-po-min-liczba-ocen]{\S12 ust. 2 pkt. 4 ppkt. 1 lit. c plit. c)}).
\item \label{itm:wymaganie-trzy-formy} Uczeń nie został poddany ocenie w~co najmniej trzech różnych formach sprawdzania wiedzy, o~których mowa w~\hyperref[itm:po-ob-trzy-formy]{\S17 ust. 3}, w~okresie roku szkolnego, z~zastrzeżeniem odmiennego ustalenia w~Przedmiotowym Ocenianiu \hyperref[itm:min-formy-weryfikacji]{\S12 ust. 2 pkt. 4 ppkt. 1 lit. c plit. d)}.
\item \label{itm:po-klasyf-nieobecnosc-polowa-czasu} Jego nieobecność na zajęciach wynosi co najmniej połowę czasu przeznaczonego na te zajęcia w~szkolnym planie nauczania.
@ -599,7 +599,7 @@ System oceniania opracowany w oparciu o:
Kryteria ilościowe ocen klasyfikacyjnych
\begin{longenum}
\item Stopień realizacji wymagań edukacyjnych z PP jest ustalany na podstawie punktacji określonej w Szczegółowym Ocenianiu \hyperref[itm:narzedzia-procedury-oceny]{\S12 ust. 1 pkt. 4 ppkt. 1 lit. d} danego przedmiotu.
\item Stopień realizacji wymagań edukacyjnych wynikający z~PP jest ustalany na podstawie zasad określonych w Szczegółowym Ocenianiu \hyperref[itm:narzedzia-procedury-oceny]{\S12 ust. 1 pkt. 4 ppkt. 1 lit. d} danego przedmiotu.
\item Podstawą ustalenia oceny jest spełnienie jednolitych dla wszystkich uczniów minimalnych progów, wyrażonych procentem realizowanych wymagań programowych i uzyskanych punktów, zgodnie z tabelą~\ref{tab:skala-ocen}.

BIN
main.pdf

Binary file not shown.

@ -447,7 +447,7 @@ System oceniania opracowany w oparciu o:
\begin{longenum}
\item \label{itm:po-klasyf-uczen-nieklasyfikowany} Uczeń może być uznany za nieklasyfikowanego z~danych zajęć edukacyjnych, jeżeli:
\begin{longenum}
\item \label{itm:po-klasyf-brak-minimalnej-liczby-ocen} Brakuje minimalnej liczby ocen cząstkowych, o~krej mowa w~[\ref{itm:po-ob-minimalna-liczba-ocen}] jeżeli nie została ona ustalona w~PO ([\ref{itm:fwe-po-min-liczba-ocen}]).
\item \label{itm:po-klasyf-brak-minimalnej-liczby-ocen} Brakuje minimalnej liczby ocen cząstkowych, określonej w~[\ref{itm:po-ob-minimalna-liczba-ocen}] jeżeli nie została ona ustalona w~PO ([\ref{itm:fwe-po-min-liczba-ocen}]).
\item \label{itm:wymaganie-trzy-formy} Uczeń nie został poddany ocenie w~co najmniej trzech różnych formach sprawdzania wiedzy, o~których mowa w~[\ref{itm:po-ob-trzy-formy}], w~okresie roku szkolnego, z~zastrzeżeniem odmiennego ustalenia w~Przedmiotowym Ocenianiu [\ref{itm:min-formy-weryfikacji}].
\item \label{itm:po-klasyf-nieobecnosc-polowa-czasu} Jego nieobecność na zajęciach wynosi co najmniej połowę czasu przeznaczonego na te zajęcia w~szkolnym planie nauczania.
@ -599,7 +599,7 @@ System oceniania opracowany w oparciu o:
Kryteria ilościowe ocen klasyfikacyjnych
\begin{longenum}
\item Stopień realizacji wymagań edukacyjnych z PP jest ustalany na podstawie punktacji określonej w Szczegółowym Ocenianiu [\ref{itm:narzedzia-procedury-oceny}] danego przedmiotu.
\item Stopień realizacji wymagań edukacyjnych wynikający z~PP jest ustalany na podstawie zasad określonych w Szczegółowym Ocenianiu [\ref{itm:narzedzia-procedury-oceny}] danego przedmiotu.
\item Podstawą ustalenia oceny jest spełnienie jednolitych dla wszystkich uczniów minimalnych progów, wyrażonych procentem realizowanych wymagań programowych i uzyskanych punktów, zgodnie z tabelą~\ref{tab:skala-ocen}.