diff --git a/m.pdf b/m.pdf index 4037205..98e4128 100644 Binary files a/m.pdf and b/m.pdf differ diff --git a/m.tex b/m.tex index 6208fb9..bf9ca0f 100644 --- a/m.tex +++ b/m.tex @@ -338,80 +338,80 @@ System oceniania opracowany w oparciu o: \paragraf{Ogólne zasady oceniania} \begin{longenum} - \item Obowiązuje \textbf{punktowo-procentowy} system oceniania wewnątrzszkolnego, stosowany w szkole młodzieżowej, którego celem jest: + \item \label{itm:ogolne-zasady-punktowo-procentowy} Obowiązuje \textbf{punktowo-procentowy} system oceniania wewnątrzszkolnego, stosowany w szkole młodzieżowej, którego celem jest: \begin{longenum} - \item Zapewnienie uczniowi informacji o poziomie jego osiągnięć edukacyjnych i zachowania oraz o postępach w tym zakresie, w szczególności dotyczących: + \item \label{itm:ogolne-zasady-cel-informacja} Zapewnienie uczniowi informacji o poziomie jego osiągnięć edukacyjnych i zachowania oraz o postępach w tym zakresie, w szczególności dotyczących: \begin{longenum} - \item Jakości wykonanej pracy. - \item Skuteczności stosowanych metod uczenia się. - \item Poziomie opanowania wiadomości i umiejętności w odniesieniu do wymagań edukacyjnych wynikających z podstawy programowej, określonej w odrębnych przepisach, oraz realizowanych w szkole programów nauczania uwzględniających tę podstawę. + \item \label{itm:ogolne-zasady-jakosc-pracy} Jakości wykonanej pracy. + \item \label{itm:ogolne-zasady-skutecznosc-metod} Skuteczności stosowanych metod uczenia się. + \item \label{itm:ogolne-zasady-poziom-wiedzy} Poziomie opanowania wiadomości i umiejętności w odniesieniu do wymagań edukacyjnych wynikających z podstawy programowej, określonej w odrębnych przepisach, oraz realizowanych w szkole programów nauczania uwzględniających tę podstawę. \end{longenum} - \item Udzielanie uczniowi pomocy w nauce poprzez przekazanie informacji o tym, co wykonał prawidłowo i jak powinien się dalej uczyć, wraz ze wskazówkami do samodzielnego planowania własnego rozwoju. - \item Motywowanie ucznia do dalszych postępów w nauce i zachowaniu. - \item Umożliwienie rodzicom lub prawnym opiekunom oraz nauczycielom monitorowania: + \item \label{itm:ogolne-zasady-pomoc-uczen} Udzielanie uczniowi pomocy w nauce poprzez przekazanie informacji o tym, co wykonał prawidłowo i jak powinien się dalej uczyć, wraz ze wskazówkami do samodzielnego planowania własnego rozwoju. + \item \label{itm:ogolne-zasady-motywowanie} Motywowanie ucznia do dalszych postępów w nauce i zachowaniu. + \item \label{itm:ogolne-zasady-monitorowanie} Umożliwienie rodzicom lub prawnym opiekunom oraz nauczycielom monitorowania: \begin{longenum} - \item Postępów edukacyjnych i trudności ucznia w nauce i zachowaniu. - \item Wkładu ucznia w jego własny rozwój, w tym specjalnych uzdolnień. - \item Efektywności realizowanego procesu nauczania. + \item \label{itm:ogolne-zasady-postepy-edukacyjne} Postępów edukacyjnych i trudności ucznia w nauce i zachowaniu. + \item \label{itm:ogolne-zasady-wklad-rozwoj} Wkładu ucznia w jego własny rozwój, w tym specjalnych uzdolnień. + \item \label{itm:ogolne-zasady-efektywnosc-nauczania} Efektywności realizowanego procesu nauczania. \end{longenum} - \item Umożliwienie nauczycielom doskonalenia organizacji i metod pracy dydaktyczno-wychowawczej. + \item \label{itm:ogolne-zasady-doskonalenie-nauczycieli} Umożliwienie nauczycielom doskonalenia organizacji i metod pracy dydaktyczno-wychowawczej. \end{longenum} - \item System oceniania wewnątrzszkolnego jest prosty, przejrzysty i opiera się na następujących zasadach: + \item \label{itm:ogolne-zasady-system-prosty} System oceniania wewnątrzszkolnego jest prosty, przejrzysty i opiera się na następujących zasadach: \begin{longenum} - \item Zakres oceniania: + \item \label{itm:ogolne-zasady-zakres-oceniania} Zakres oceniania: \begin{longenum} - \item Ocenie podlegają: + \item \label{itm:ogolne-zasady-ocenie-podlegaja} Ocenie podlegają: \begin{longenum} - \item Osiągnięcia edukacyjne ucznia -- poziom opanowania wiedzy i~umiejętności określonych w~wymaganiach programowych. - \item Zachowanie ucznia -- stopień przestrzegania zasad współżycia szkolnego oraz norm obowiązujących w~placówce. + \item \label{itm:ogolne-zasady-oswiadczenia-edukacyjne} Osiągnięcia edukacyjne ucznia -- poziom opanowania wiedzy i~umiejętności określonych w~wymaganiach programowych. + \item \label{itm:ogolne-zasady-zachowanie} Zachowanie ucznia -- stopień przestrzegania zasad współżycia szkolnego oraz norm obowiązujących w~placówce. \end{longenum} - \item Ocenianie wewnątrzszkolne realizują nauczyciele prowadzący zajęcia w~ramach oddziałów klasowych lub grup międzyoddziałowych. + \item \label{itm:ogolne-zasady-realizacja-oceniania} Ocenianie wewnątrzszkolne realizują nauczyciele prowadzący zajęcia w~ramach oddziałów klasowych lub grup międzyoddziałowych. \end{longenum} - \item W~trakcie nauki w~szkole uczeń otrzymuje oceny: + \item \label{itm:ogolne-zasady-rodzaje-ocen} W~trakcie nauki w~szkole uczeń otrzymuje oceny: \begin{longenum} - \item Bieżące: + \item \label{itm:ogolne-zasady-biezace} Bieżące: \begin{longenum} - \item Oceny~bieżące z~obowiązkowych i~dodatkowych zajęć edukacyjnych: + \item \label{itm:ogolne-zasady-biezace-obowiazkowe-dodatkowe} Oceny~bieżące z~obowiązkowych i~dodatkowych zajęć edukacyjnych: \begin{longenum} - \item Nauczyciele sprawdzają wiedzę i~umiejętności uczniów na~bieżąco oraz po~zrealizowaniu materiału z~kolejnych działów programowych. - \item Największy nacisk kładzie się na~systematyczną ocenę pracy ucznia. + \item \label{itm:ogolne-zasady-biezace-sprawdzanie} Nauczyciele sprawdzają wiedzę i~umiejętności uczniów na~bieżąco oraz po~zrealizowaniu materiału z~kolejnych działów programowych. + \item \label{itm:ogolne-zasady-biezace-systematyczna} Największy nacisk kładzie się na~systematyczną ocenę pracy ucznia. \end{longenum} - \item Oceny~bieżące dotyczące zachowania: + \item \label{itm:ogolne-zasady-biezace-zachowanie} Oceny~bieżące dotyczące zachowania: \begin{longenum} - \item Ocenianie zachowania opiera się na~systematycznej obserwacji postawy ucznia wobec rówieśników, nauczycieli oraz innych członków społeczności szkolnej. - \item Uwzględnia się przestrzeganie regulaminu szkoły, zaangażowanie w~życie szkoły oraz odpowiedzialność za~wykonywane zadania. + \item \label{itm:ogolne-zasady-biezace-obserwacja} Ocenianie zachowania opiera się na~systematycznej obserwacji postawy ucznia wobec rówieśników, nauczycieli oraz innych członków społeczności szkolnej. + \item \label{itm:ogolne-zasady-biezace-regulamin} Uwzględnia się przestrzeganie regulaminu szkoły, zaangażowanie w~życie szkoły oraz odpowiedzialność za~wykonywane zadania. \end{longenum} \end{longenum} - \item Klasyfikacyjne: + \item \label{itm:ogolne-zasady-klasyfikacyjne} Klasyfikacyjne: \begin{longenum} - \item Śródroczne -- na koniec pierwszego okresu; - \item Roczne -- na koniec roku szkolnego; - \item \textbf{Ocena końcowa}: + \item \label{itm:ogolne-zasady-srodroczne} Śródroczne -- na koniec pierwszego okresu; + \item \label{itm:ogolne-zasady-roczne} Roczne -- na koniec roku szkolnego; + \item \label{itm:ogolne-zasady-koncowa} \textbf{Ocena końcowa}: \begin{longenum} - \item Ustalana po zakończeniu cyklu nauczania w~szkole; - \item Odpowiada ocenie rocznej uzyskanej w~ostatnim roku kształcenia z~danych zajęć edukacyjnych; - \item Może być określona na podstawie: + \item \label{itm:ogolne-zasady-koncowa-cykl} Ustalana po zakończeniu cyklu nauczania w~szkole; + \item \label{itm:ogolne-zasady-koncowa-roczna} Odpowiada ocenie rocznej uzyskanej w~ostatnim roku kształcenia z~danych zajęć edukacyjnych; + \item \label{itm:ogolne-zasady-koncowa-okreslenie} Może być określona na podstawie: \begin{longenum} - \item Wyniku egzaminu poprawkowego lub sprawdzającego przeprowadzonego w~ostatnim roku kształcenia z~danych zajęć edukacyjnych; - \item Wyników olimpiad i~konkursów uprawniających do uzyskania oceny celującej. + \item \label{itm:ogolne-zasady-koncowa-egzamin} Wyniku egzaminu poprawkowego lub sprawdzającego przeprowadzonego w~ostatnim roku kształcenia z~danych zajęć edukacyjnych; + \item \label{itm:ogolne-zasady-koncowa-olimpiady} Wyników olimpiad i~konkursów uprawniających do uzyskania oceny celującej. \end{longenum} \end{longenum} - \item \textbf{Końcowa ocena zachowania}: + \item \label{itm:ogolne-zasady-koncowa-zachowanie} \textbf{Końcowa ocena zachowania}: \begin{longenum} - \item Stanowi ocena klasyfikacyjna wystawiona w~klasie programowo najwyższej. + \item \label{itm:ogolne-zasady-koncowa-zachowanie-klasa} Stanowi ocena klasyfikacyjna wystawiona w~klasie programowo najwyższej. \end{longenum} \end{longenum} \end{longenum} - \item Skala ocen: + \item \label{itm:ogolne-zasady-skala-ocen} Skala ocen: \begin{longenum} - \item Oceny \textbf{bieżące} są wystawiane w~\textbf{systemie punktowym}, który pozwala na precyzyjne określenie postępów ucznia. - \item Oceny \textbf{klasyfikacyjne śródroczne} i~\textbf{roczne} oraz \textbf{końcowe} są przeliczane na \textbf{skalę procentową}, a~następnie na \textbf{stopnie} w~skali od 1~do 6~według ustalonych kryteriów. + \item \label{itm:ogolne-zasady-skala-punktowa} Oceny \textbf{bieżące} są wystawiane w~\textbf{systemie punktowym}, który pozwala na precyzyjne określenie postępów ucznia. + \item \label{itm:ogolne-zasady-skala-procentowa} Oceny \textbf{klasyfikacyjne śródroczne} i~\textbf{roczne} oraz \textbf{końcowe} są przeliczane na \textbf{skalę procentową}, a~następnie na \textbf{stopnie} w~skali od 1~do 6~według ustalonych kryteriów. \end{longenum} \end{longenum} \end{longenum} diff --git a/main.pdf b/main.pdf index 36cdede..ac0fbc9 100644 Binary files a/main.pdf and b/main.pdf differ diff --git a/main.tex b/main.tex index b97ba8c..52e93ef 100644 --- a/main.tex +++ b/main.tex @@ -338,80 +338,80 @@ System oceniania opracowany w oparciu o: \paragraf{Ogólne zasady oceniania} \begin{longenum} - \item Obowiązuje \textbf{punktowo-procentowy} system oceniania wewnątrzszkolnego, stosowany w szkole młodzieżowej, którego celem jest: + \item \label{itm:ogolne-zasady-punktowo-procentowy} Obowiązuje \textbf{punktowo-procentowy} system oceniania wewnątrzszkolnego, stosowany w szkole młodzieżowej, którego celem jest: \begin{longenum} - \item Zapewnienie uczniowi informacji o poziomie jego osiągnięć edukacyjnych i zachowania oraz o postępach w tym zakresie, w szczególności dotyczących: + \item \label{itm:ogolne-zasady-cel-informacja} Zapewnienie uczniowi informacji o poziomie jego osiągnięć edukacyjnych i zachowania oraz o postępach w tym zakresie, w szczególności dotyczących: \begin{longenum} - \item Jakości wykonanej pracy. - \item Skuteczności stosowanych metod uczenia się. - \item Poziomie opanowania wiadomości i umiejętności w odniesieniu do wymagań edukacyjnych wynikających z podstawy programowej, określonej w odrębnych przepisach, oraz realizowanych w szkole programów nauczania uwzględniających tę podstawę. + \item \label{itm:ogolne-zasady-jakosc-pracy} Jakości wykonanej pracy. + \item \label{itm:ogolne-zasady-skutecznosc-metod} Skuteczności stosowanych metod uczenia się. + \item \label{itm:ogolne-zasady-poziom-wiedzy} Poziomie opanowania wiadomości i umiejętności w odniesieniu do wymagań edukacyjnych wynikających z podstawy programowej, określonej w odrębnych przepisach, oraz realizowanych w szkole programów nauczania uwzględniających tę podstawę. \end{longenum} - \item Udzielanie uczniowi pomocy w nauce poprzez przekazanie informacji o tym, co wykonał prawidłowo i jak powinien się dalej uczyć, wraz ze wskazówkami do samodzielnego planowania własnego rozwoju. - \item Motywowanie ucznia do dalszych postępów w nauce i zachowaniu. - \item Umożliwienie rodzicom lub prawnym opiekunom oraz nauczycielom monitorowania: + \item \label{itm:ogolne-zasady-pomoc-uczen} Udzielanie uczniowi pomocy w nauce poprzez przekazanie informacji o tym, co wykonał prawidłowo i jak powinien się dalej uczyć, wraz ze wskazówkami do samodzielnego planowania własnego rozwoju. + \item \label{itm:ogolne-zasady-motywowanie} Motywowanie ucznia do dalszych postępów w nauce i zachowaniu. + \item \label{itm:ogolne-zasady-monitorowanie} Umożliwienie rodzicom lub prawnym opiekunom oraz nauczycielom monitorowania: \begin{longenum} - \item Postępów edukacyjnych i trudności ucznia w nauce i zachowaniu. - \item Wkładu ucznia w jego własny rozwój, w tym specjalnych uzdolnień. - \item Efektywności realizowanego procesu nauczania. + \item \label{itm:ogolne-zasady-postepy-edukacyjne} Postępów edukacyjnych i trudności ucznia w nauce i zachowaniu. + \item \label{itm:ogolne-zasady-wklad-rozwoj} Wkładu ucznia w jego własny rozwój, w tym specjalnych uzdolnień. + \item \label{itm:ogolne-zasady-efektywnosc-nauczania} Efektywności realizowanego procesu nauczania. \end{longenum} - \item Umożliwienie nauczycielom doskonalenia organizacji i metod pracy dydaktyczno-wychowawczej. + \item \label{itm:ogolne-zasady-doskonalenie-nauczycieli} Umożliwienie nauczycielom doskonalenia organizacji i metod pracy dydaktyczno-wychowawczej. \end{longenum} - \item System oceniania wewnątrzszkolnego jest prosty, przejrzysty i opiera się na następujących zasadach: + \item \label{itm:ogolne-zasady-system-prosty} System oceniania wewnątrzszkolnego jest prosty, przejrzysty i opiera się na następujących zasadach: \begin{longenum} - \item Zakres oceniania: + \item \label{itm:ogolne-zasady-zakres-oceniania} Zakres oceniania: \begin{longenum} - \item Ocenie podlegają: + \item \label{itm:ogolne-zasady-ocenie-podlegaja} Ocenie podlegają: \begin{longenum} - \item Osiągnięcia edukacyjne ucznia -- poziom opanowania wiedzy i~umiejętności określonych w~wymaganiach programowych. - \item Zachowanie ucznia -- stopień przestrzegania zasad współżycia szkolnego oraz norm obowiązujących w~placówce. + \item \label{itm:ogolne-zasady-oswiadczenia-edukacyjne} Osiągnięcia edukacyjne ucznia -- poziom opanowania wiedzy i~umiejętności określonych w~wymaganiach programowych. + \item \label{itm:ogolne-zasady-zachowanie} Zachowanie ucznia -- stopień przestrzegania zasad współżycia szkolnego oraz norm obowiązujących w~placówce. \end{longenum} - \item Ocenianie wewnątrzszkolne realizują nauczyciele prowadzący zajęcia w~ramach oddziałów klasowych lub grup międzyoddziałowych. + \item \label{itm:ogolne-zasady-realizacja-oceniania} Ocenianie wewnątrzszkolne realizują nauczyciele prowadzący zajęcia w~ramach oddziałów klasowych lub grup międzyoddziałowych. \end{longenum} - \item W~trakcie nauki w~szkole uczeń otrzymuje oceny: + \item \label{itm:ogolne-zasady-rodzaje-ocen} W~trakcie nauki w~szkole uczeń otrzymuje oceny: \begin{longenum} - \item Bieżące: + \item \label{itm:ogolne-zasady-biezace} Bieżące: \begin{longenum} - \item Oceny~bieżące z~obowiązkowych i~dodatkowych zajęć edukacyjnych: + \item \label{itm:ogolne-zasady-biezace-obowiazkowe-dodatkowe} Oceny~bieżące z~obowiązkowych i~dodatkowych zajęć edukacyjnych: \begin{longenum} - \item Nauczyciele sprawdzają wiedzę i~umiejętności uczniów na~bieżąco oraz po~zrealizowaniu materiału z~kolejnych działów programowych. - \item Największy nacisk kładzie się na~systematyczną ocenę pracy ucznia. + \item \label{itm:ogolne-zasady-biezace-sprawdzanie} Nauczyciele sprawdzają wiedzę i~umiejętności uczniów na~bieżąco oraz po~zrealizowaniu materiału z~kolejnych działów programowych. + \item \label{itm:ogolne-zasady-biezace-systematyczna} Największy nacisk kładzie się na~systematyczną ocenę pracy ucznia. \end{longenum} - \item Oceny~bieżące dotyczące zachowania: + \item \label{itm:ogolne-zasady-biezace-zachowanie} Oceny~bieżące dotyczące zachowania: \begin{longenum} - \item Ocenianie zachowania opiera się na~systematycznej obserwacji postawy ucznia wobec rówieśników, nauczycieli oraz innych członków społeczności szkolnej. - \item Uwzględnia się przestrzeganie regulaminu szkoły, zaangażowanie w~życie szkoły oraz odpowiedzialność za~wykonywane zadania. + \item \label{itm:ogolne-zasady-biezace-obserwacja} Ocenianie zachowania opiera się na~systematycznej obserwacji postawy ucznia wobec rówieśników, nauczycieli oraz innych członków społeczności szkolnej. + \item \label{itm:ogolne-zasady-biezace-regulamin} Uwzględnia się przestrzeganie regulaminu szkoły, zaangażowanie w~życie szkoły oraz odpowiedzialność za~wykonywane zadania. \end{longenum} \end{longenum} - \item Klasyfikacyjne: + \item \label{itm:ogolne-zasady-klasyfikacyjne} Klasyfikacyjne: \begin{longenum} - \item Śródroczne -- na koniec pierwszego okresu; - \item Roczne -- na koniec roku szkolnego; - \item \textbf{Ocena końcowa}: + \item \label{itm:ogolne-zasady-srodroczne} Śródroczne -- na koniec pierwszego okresu; + \item \label{itm:ogolne-zasady-roczne} Roczne -- na koniec roku szkolnego; + \item \label{itm:ogolne-zasady-koncowa} \textbf{Ocena końcowa}: \begin{longenum} - \item Ustalana po zakończeniu cyklu nauczania w~szkole; - \item Odpowiada ocenie rocznej uzyskanej w~ostatnim roku kształcenia z~danych zajęć edukacyjnych; - \item Może być określona na podstawie: + \item \label{itm:ogolne-zasady-koncowa-cykl} Ustalana po zakończeniu cyklu nauczania w~szkole; + \item \label{itm:ogolne-zasady-koncowa-roczna} Odpowiada ocenie rocznej uzyskanej w~ostatnim roku kształcenia z~danych zajęć edukacyjnych; + \item \label{itm:ogolne-zasady-koncowa-okreslenie} Może być określona na podstawie: \begin{longenum} - \item Wyniku egzaminu poprawkowego lub sprawdzającego przeprowadzonego w~ostatnim roku kształcenia z~danych zajęć edukacyjnych; - \item Wyników olimpiad i~konkursów uprawniających do uzyskania oceny celującej. + \item \label{itm:ogolne-zasady-koncowa-egzamin} Wyniku egzaminu poprawkowego lub sprawdzającego przeprowadzonego w~ostatnim roku kształcenia z~danych zajęć edukacyjnych; + \item \label{itm:ogolne-zasady-koncowa-olimpiady} Wyników olimpiad i~konkursów uprawniających do uzyskania oceny celującej. \end{longenum} \end{longenum} - \item \textbf{Końcowa ocena zachowania}: + \item \label{itm:ogolne-zasady-koncowa-zachowanie} \textbf{Końcowa ocena zachowania}: \begin{longenum} - \item Stanowi ocena klasyfikacyjna wystawiona w~klasie programowo najwyższej. + \item \label{itm:ogolne-zasady-koncowa-zachowanie-klasa} Stanowi ocena klasyfikacyjna wystawiona w~klasie programowo najwyższej. \end{longenum} \end{longenum} \end{longenum} - \item Skala ocen: + \item \label{itm:ogolne-zasady-skala-ocen} Skala ocen: \begin{longenum} - \item Oceny \textbf{bieżące} są wystawiane w~\textbf{systemie punktowym}, który pozwala na precyzyjne określenie postępów ucznia. - \item Oceny \textbf{klasyfikacyjne śródroczne} i~\textbf{roczne} oraz \textbf{końcowe} są przeliczane na \textbf{skalę procentową}, a~następnie na \textbf{stopnie} w~skali od 1~do 6~według ustalonych kryteriów. + \item \label{itm:ogolne-zasady-skala-punktowa} Oceny \textbf{bieżące} są wystawiane w~\textbf{systemie punktowym}, który pozwala na precyzyjne określenie postępów ucznia. + \item \label{itm:ogolne-zasady-skala-procentowa} Oceny \textbf{klasyfikacyjne śródroczne} i~\textbf{roczne} oraz \textbf{końcowe} są przeliczane na \textbf{skalę procentową}, a~następnie na \textbf{stopnie} w~skali od 1~do 6~według ustalonych kryteriów. \end{longenum} \end{longenum} \end{longenum}