diff --git a/main.pdf b/main.pdf index a372838..d8b59ac 100644 Binary files a/main.pdf and b/main.pdf differ diff --git a/main.tex b/main.tex index d303a34..2824b59 100644 --- a/main.tex +++ b/main.tex @@ -569,6 +569,34 @@ System oceniania opracowany w oparciu o: w~dokumentacji szkolnej. \end{longenum} + + %---------------------- + % G. KRYTERIA ILOŚCIOWE + %---------------------- + \item Przy ustalaniu oceny z~zajęć edukacyjnych stosuje się również \textbf{kryteria ilościowe}, które + wynikają z~zasad \emph{punktowego} oceniania wiedzy i~umiejętności określonych w~niniejszym SO. Odniesienie + do nich przedstawia się w~szczególności następująco: + \begin{longenum} + \item Ustala się \textbf{minimalną liczbę punktów} (\(P_{\min}\)) niezbędną do uznania, że uczeń spełnił + wymagania konieczne w~zakresie danego działu lub poziomu nauczania. Jej celem jest wyznaczenie progu + \emph{pełnej realizacji} treści programowych zawartych w~\textbf{Podstawie Programowej}. + \item \textbf{Sumę punktów} uzyskanych w~ramach poszczególnych zadań, działów czy całego poziomu + edukacyjnego przelicza się na \emph{procentowy} udział zrealizowanych wymagań, zgodnie z~przyjętym + systemem wag i~późniejszą konwersją na oceny zgodnie z~\textbf{kryteriami procentowymi}. + \item W~ramach \textbf{rozliczania działów} lub całego \textbf{poziomu} ocenia się, czy uczeń + osiągnął \emph{wszystkie} wskazane w~programie \textbf{wymagania szczegółowe} i~\textbf{ogólne}, a~nie + tylko ich wybrany fragment — dzięki temu ocena ilustruje \textbf{pełny} zakres kompetencji ucznia + wymaganych na danym etapie. + \item Uzyskanie przez ucznia wymaganego \textbf{progu punktowego} w~każdym dziale jest warunkiem koniecznym + do uznania, że \emph{całościowo} zrealizował on wymagania danego poziomu, co ma wpływ na jego ocenę + semestralną i~końcoworoczną. + \item Wagi przypisywane \textbf{wymaganiom} (ogólnym i~szczegółowym) oraz zadań w~danym dziale + czy sprawdzianie \emph{odzwierciedlają ich istotność} w~procesie kształcenia — im wyższa waga, + tym większy wpływ na wynik punktowy i~ostateczną ocenę. + \end{longenum} + + + \end{longenum} % -------------------------------------------------