diff --git a/main.pdf b/main.pdf
index bb5dc8b..c8dd644 100644
Binary files a/main.pdf and b/main.pdf differ
diff --git a/main.tex b/main.tex
index c2ae0ee..641876d 100644
--- a/main.tex
+++ b/main.tex
@@ -1207,123 +1207,116 @@ i~technikum z~dnia 28 czerwca 2024~r., opracowana przez Ministerstwo Edukacji i~
     \end{longenum}
 \end{longenum}
 
-\paragraf{Formy sprawdzania wiedzy i~umiejętności oraz zasady ich przeprowadzania}
+\paragraf{Formy sprawdzania wiedzy i umiejętności oraz zasady ich przeprowadzania}
 \begin{longenum}
+  \item \textbf{Znaczenie form sprawdzania wiedzy}:
+  \begin{longenum}
+    \item Służą weryfikacji stopnia realizacji wymagań określonych w podstawie programowej.
+    \item Przygotowują uczniów do egzaminów zewnętrznych, kształtując umiejętność pracy w warunkach kontrolowanych i ograniczonych czasowo.
+  \end{longenum}
+
+  \item \textbf{Wagi poszczególnych form sprawdzania wiedzy} określone są w dokumentacji Przedmiotowego Oceniania (PO) i obejmują w szczególności:
+  \begin{longenum}
+    \item Dostosowanie wag do wymagań podstawy programowej.
+    \item Uwzględnienie liczby oraz poziomu trudności sprawdzanych umiejętności, zapewniające obiektywną ocenę postępów ucznia.
+  \end{longenum}
+
+  \item \textbf{Prace pisemne} (prace klasowe, sprawdziany, testy, diagnozy podlegające ocenie):
+  \begin{longenum}
+    \item \textbf{Znaczenie prac pisemnych}:
+    \begin{longenum}
+      \item Umożliwiają samodzielne, uporządkowane zaprezentowanie wiedzy, wymagające przemyślanej organizacji i logicznego argumentowania.
+      \item Pozwalają na sprawdzenie umiejętności rozwiązywania zadań o różnej konstrukcji (zadania otwarte i zamknięte) oraz różnym poziomie trudności.
+      \item Ułatwiają szczegółową analizę błędów w celu indywidualnej diagnozy i planowania działań remediacyjnych.
+      \item Zapewniają obiektywność oceniania dzięki pisemnej formie odpowiedzi, którą można ponownie przeanalizować.
+    \end{longenum}
+
+    \item \textbf{Czas trwania} prac pisemnych ustalany jest w oparciu o rodzaj formy, zgodnie z tabelą~\ref{tab:czas_trwania}:
+
+    \begin{table}[h]
+      \centering
+      \begin{tabular}{|l|c|}
+        \hline
+        \textbf{Rodzaj formy} & \textbf{Minimalny czas trwania} \\ \hline
+        Sprawdziany, Testy & co najmniej 20 minut \\ \hline
+        Prace klasowe, Diagnozy podlegające ocenie & co najmniej 1 godzina lekcyjna \\ \hline
+      \end{tabular}
+      \caption{Minimalny czas trwania pisemnych prac sprawdzających wiedzę i umiejętności.}
+      \label{tab:czas_trwania}
+    \end{table}
+
+    \item \textbf{Powtórzenie materiału} oraz zakres planowanej pracy pisemnej są przedstawiane uczniom przed jej przeprowadzeniem.
+
+    \item \textbf{Terminy prac pisemnych}:
+    \begin{longenum}
+      \item Ogłaszane są z co najmniej tygodniowym wyprzedzeniem.
+      \item Zgłaszane do dziennika elektronicznego.
+      \item W jednym tygodniu mogą zostać przeprowadzone maksymalnie trzy takie prace.
+      \item W ciągu jednego dnia – nie więcej niż jedna taka praca.
+    \end{longenum}
+
+    \item \textbf{Wyniki prac pisemnych}:
+    \begin{longenum}
+      \item Publikowane są w terminie do 10 dni roboczych.
+      \item W przypadku dłuższych form (np. z języka polskiego lub rozbudowanych diagnoz) termin wynosi do 15 dni roboczych.
+      \item Uczeń ma prawo do wglądu w sprawdzoną i ocenioną pracę pisemną, po czym zwraca ją nauczycielowi.
+      \item Nauczyciel ma obowiązek przechowywać sprawdzone i ocenione prace pisemne do końca roku szkolnego, tj. do 31 sierpnia danego roku.
+    \end{longenum}
+
+    \item \textbf{Poprawa oceny niedostatecznej (poniżej 30\% punktów)}:
+    \begin{longenum}
+      \item Uczeń może przystąpić do jednokrotnej poprawy.
+      \item Do dziennika wpisywana jest wyższa ocena uzyskana podczas poprawy.
+    \end{longenum}
+  \end{longenum}
+
+  \item \textbf{Formy sprawdzania wiedzy z materiału omawianego na trzech ostatnich lekcjach}:
+  \begin{longenum}
+    \item \textbf{Znaczenie}:
+    \begin{longenum}
+      \item Umożliwiają bieżącą weryfikację systematyczności i postępów w przyswajaniu nowych treści.
+      \item Sprzyjają nawykowi regularnego uczenia się oraz szybkiemu reagowaniu na zadania w ograniczonym czasie.
+      \item Dostarczają nauczycielowi aktualnych informacji o poziomie opanowania materiału, wspomagając diagnozę potrzeb edukacyjnych.
+    \end{longenum}
+
+    \item Realizowane są \textbf{bez wcześniejszej zapowiedzi} i nie podlegają \textbf{poprawie}.
+
+    \item \textbf{Kartkówki}:
+    \begin{longenum}
+      \item Trwają maksymalnie 15 minut.
+      \item Wyniki przekazywane są w terminie do 10 dni roboczych.
+    \end{longenum}
+
+    \item \textbf{Odpowiedzi ustne}:
+    \begin{longenum}
+      \item Uczeń wybierany jest w sposób gwarantujący równomierne obciążenie klasy.
+      \item Może otrzymać 1–2 minuty na krótkie przygotowanie, jeżeli pytanie tego wymaga.
+      \item Ocena wraz z informacją zwrotną przekazywana jest niezwłocznie po odpowiedzi.
+    \end{longenum}
+
+    \item \textbf{Odstępstwa od zasad} dopuszcza się w uzasadnionych przypadkach, po wcześniejszym poinformowaniu uczniów.
+  \end{longenum}
+
+  \item \textbf{Inne formy sprawdzania wiedzy i umiejętności}:
+  \begin{longenum}
+    \item Obejmują aktywność na lekcji oraz zadania charakterystyczne dla danego przedmiotu (m.in. ćwiczenia ustne, pisemne i~praktyczne, referaty, prezentacje, projekty, prace twórcze).
+    \item Szczegóły i~zakres ich stosowania określa nauczyciel w~dokumentacji Przedmiotowego Oceniania (PO).
+  \end{longenum}
   
-  \item Znaczenie form sprawdzania wiedzy wynika z~ich roli w~procesie dydaktycznym:
-    \begin{longenum}
-      \item Weryfikacja stopnia opanowania przez ucznia wymagań szczegółowych i~ogólnych przewidzianych w~podstawie programowej.
-      \item Przygotowują uczniów do egzaminów zewnętrznych (np. matura), kształtując umiejętność pracy w~warunkach kontrolowanych i~ograniczonych czasowo.
-    \end{longenum}
-
-    \item Zasady określające wagi poszczególnych form sprawdzania wiedzy zawarte są w~Przedmiotowym Ocenianiu (PO). Obejmują one:
-    \begin{longenum}
-        \item Ustalenie wag dla form sprawdzania wiedzy zgodnie z wymaganiami podstawy programowej.
-        \item Dostosowanie wag do liczby i poziomu trudności wymagań edukacyjnych, co umożliwia obiektywne wystawienie oceny informującej o postępach ucznia.
-    \end{longenum}
-    
-  \item \textbf{Prace pisemne} (prace klasowe, sprawdziany, testy oraz diagnozy podlegające ocenie):
-    \begin{longenum}
-
-      \item Specyficzne znaczenie prac pisemnych jako formy sprawdzania wiedzy:
-      \begin{longenum}
-        \item Sprawdzają umiejętności samodzielnego i uporządkowanego prezentowania wiedzy w formie pisemnej, co wymaga od ucznia organizacji myśli i logicznego argumentowania.
-        \item Pozwalają na weryfikację umiejętności rozwiązywania zadań o różnym stopniu trudności, w tym zadań otwartych i zamkniętych, które wymagają różnych strategii myślenia.
-        \item Umożliwiają szczegółową analizę błędów popełnianych przez uczniów, co służy zarówno indywidualnej diagnozie, jak i planowaniu działań remediacyjnych.
-        \item Zapewniają obiektywność oceniania dzięki spisanej formie odpowiedzi, która może być ponownie przeanalizowana przez nauczyciela lub innego egzaminatora.
-      \end{longenum}
-
-      \item Czas trwania prac pisemnych zależy od rodzaju formy, co przedstawiono w tabeli~\ref{tab:czas_trwania}.
-
-        \begin{table}[h]
-          \centering
-          \begin{tabular}{|l|c|}
-            \hline
-            \textbf{Rodzaj formy} & \textbf{Minimalny czas trwania} \\ \hline
-            Sprawdziany, Testy & co najmniej 20 minut \\ \hline
-            Prace klasowe, Diagnozy podlegające ocenie & co najmniej 1 godzina lekcyjna \\ \hline
-          \end{tabular}
-          \caption{Minimalny czas trwania orac pisemnych prac sprawdzania wiedzy i umiejętności.}
-          \label{tab:czas_trwania}
-        \end{table}
-
-      \item Nauczyciel przed każdą pracą pisemną przeprowadza \textbf{powtórzenie materiału} i informuje o zakresie materiału.
-
-      \item Terminy prac pisemnych podlegają następującym zasadom:
-        \begin{longenum}
-          \item Są zapowiadane z co najmniej tygodniowym wyprzedzeniem.
-          \item Są wpisywane do dziennika elektronicznego.
-          \item W tygodniu mogą odbywać się maksymalnie trzy takie prace.
-          \item W ciągu jednego dnia może odbywać się nie więcej niż jedna praca.
-        \end{longenum}
-    
-        \item Wyniki prac pisemnych oraz diagnozy pisemnej podlegają następującym zasadom:
-        \begin{longenum}
-          \item Są podawane w~terminie do 10 dni roboczych.
-          \item W~przypadku prac dłuższych, np. z~języka polskiego lub diagnozy, są podawane w~terminie do 15 dni roboczych.
-        \end{longenum}
-
-      \item Poprawa oceny \textcolor{red}{niedostatecznej (poniżej 30\% punktów)}:
-        \begin{longenum}
-          \item uczeń ma prawo do jednokrotnej poprawy,
-          \item \textcolor{red}{do dziennika wpisuje się \textbf{ocenę wyższą} uzyskaną z poprawy}.
-        \end{longenum}
-    \end{longenum}
-
-    \item Formy sprawdzania wiedzy obejmujące materiał z trzech ostatnich lekcji:
-    \begin{longenum}
-
-      \item Znaczenie form sprawdzania wiedzy obejmujących materiał z trzech ostatnich lekcji:
-      \begin{longenum}
-        \item Umożliwiają bieżącą weryfikację systematyczności pracy ucznia oraz poziomu opanowania najnowszych treści edukacyjnych.
-        \item Kształtują u uczniów umiejętność regularnego uczenia się oraz gotowość do szybkiego prezentowania wiedzy i rozwiązywania zadań w warunkach ograniczonego czasu.
-        \item Dostarczają nauczycielowi bieżącej informacji o postępach edukacyjnych ucznia oraz pomagają w szybkim diagnozowaniu obszarów wymagających wsparcia.
-      \end{longenum}
-      
-      \item Są przeprowadzane bez wcześniejszej zapowiedzi.
-      \item Nie podlegają poprawie.
-    
-      \item Kartkówki:
-      \begin{longenum}
-        \item Czas trwania – maksymalnie 15 minut.
-        \item Wyniki są przekazywane uczniom w terminie do 14 dni roboczych.
-      \end{longenum}
-    
-      \item Odpowiedzi ustne:
-      \begin{longenum}
-        \item Uczeń jest wybierany przez nauczyciela w sposób równomierny.
-        \item Uczeń ma prawo do krótkiego przygotowania (1–2 minuty), jeśli pytanie tego wymaga.
-        \item Ocena wraz z informacją zwrotną jest przekazywana bezpośrednio po odpowiedzi.
-      \end{longenum}
-    
-      \item \textbf{Odstępstwa od zasad:} Nauczyciel może w szczególnych przypadkach zmienić powyższe zasady, uwzględniając specyfikę materiału lub potrzeby uczniów, informując ich o tym z wyprzedzeniem.
-    \end{longenum}
-    
-    \item \textbf{Inne formy sprawdzania wiedzy i umiejętności}:
-    \begin{longenum}
-      \item Są dostosowane do specyfiki danego przedmiżotu lub realizowanych treści edukacyjnych.
-      \item Mogą obejmować m.in.: referaty, prezentacje, projekty, prace twórcze oraz inne aktywności ustalone przez nauczyciela.
-      \item Kryteria oceny obejmują poprawność merytoryczną, logiczną strukturę, kreatywność oraz sposób prezentacji wyników pracy.
-      \item Zasady realizacji oraz kryteria oceniania tych form określa nauczyciel, informując uczniów z odpowiednim wyprzedzeniem.
-    \end{longenum}
-    
+ \end{longenum}
 
+\paragraf{Nieobecności i terminy}
+\begin{longenum}
+  \item W tygodniu nie może odbyć się więcej niż 3 sprawdziany zapowiedziane (i nie więcej niż jeden dziennie).
+  \item Ostatnia praca pisemna może się odbyć najpóźniej na 2 tygodnie przed radą klasyfikacyjną.
+  \item Uczeń ma 2 tygodnie na nadrobienie sprawdzianu po usprawiedliwionej nieobecności.
+  \item W pierwszym dniu po dłuższej (co najmniej 5-dniowej dla przedmiotów 1x/tydz. lub 3-dniowej dla pozostałych) usprawiedliwionej nieobecności uczeń nie jest pytany i jest zwolniony z kartkówek.
 \end{longenum}
 
-% ćwiczenia ustne, pisemne i praktyczne;
-% 5) zadania domowe;
-% 6) inne formy aktywności, specyficzne dla danego przedmiotu (np. referaty, prezentacje, albumy,
-% projekty, prace twórcze).
 
-% O wynikach prac klasowych, sprawdzianów, kartkówek uczniowie powinni być poinformowani nie
-% później niż w ciągu 10 dni roboczych od przeprowadzenia wymienionych form. W przypadku języka
-% polskiego i diagnozy - 15 dni.
-% 16. Uczeń otrzymuje do wglądu sprawdzoną i ocenioną pracę pisemną, która zwraca nauczycielowi.
-% Nauczyciel ma obowiązek przechowywać te prace do końca roku szkolnego tj. do 31 sierpnia każdego
-% roku.
+
 % 17. Oceny z wychowania fizycznego przekazywane są uczniowi ustnie i wpisywane do dziennika
 % elektronicznego.
-% 18. Kartkówka może być przeprowadzona na każdej lekcji bez zapowiedzi.
 
 % Udział ucznia na lekcji, na którą zapowiedziano sprawdzian lub kartkówkę jest obowiązkowy
 % z wyłączeniem nieobecności spowodowanej chorobą lub innym czynnikiem losowym.
@@ -1343,14 +1336,6 @@ i~technikum z~dnia 28 czerwca 2024~r., opracowana przez Ministerstwo Edukacji i~
 %  co najmniej 3 dni – z pozostałych przedmiotów.
 % 27. Uczeń ma obowiązek być przygotowany do odpowiedzi ustnej ztrzech ostatnich jednostek tematycznych 
 
-\paragraf{Nieobecności i terminy}
-\begin{longenum}
-  \item W tygodniu nie może odbyć się więcej niż 3 sprawdziany zapowiedziane (i nie więcej niż jeden dziennie).
-  \item Ostatnia praca pisemna może się odbyć najpóźniej na 2 tygodnie przed radą klasyfikacyjną.
-  \item Uczeń ma 2 tygodnie na nadrobienie sprawdzianu po usprawiedliwionej nieobecności.
-  \item W pierwszym dniu po dłuższej (co najmniej 5-dniowej dla przedmiotów 1x/tydz. lub 3-dniowej dla pozostałych) usprawiedliwionej nieobecności uczeń nie jest pytany i jest zwolniony z kartkówek.
-\end{longenum}
-
 %-------------------------------------------------------------------------
 \subsection{Klasyfikacja śródroczna (okresowa)}
 \label{subsec:klasyfikacja-srodroczna}