diff --git a/main.pdf b/main.pdf index 16d8dc2..7188828 100644 Binary files a/main.pdf and b/main.pdf differ diff --git a/main.tex b/main.tex index bfa4ee7..f97ff4f 100644 --- a/main.tex +++ b/main.tex @@ -225,17 +225,15 @@ System oceniania opracowany w oparciu o: \setcounter{enumi}{1} % Start the list numbering from 2 \begin{longenum2} - \item Rozporządzenie\footnotemark{} określające szczegółowe warunki oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów, - \item Ustawę\footnotemark{} \emph{Prawo oświatowe}. + \item Rozporządzenie\footnotemark[1] określające szczegółowe warunki oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów, + \item Ustawę\footnotemark[2] \emph{Prawo oświatowe}. \end{longenum2} -\vspace{3em} +\footnotetext[1]{Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 22 lutego 2019 r. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych (Dz.U. 2019 poz. 413).} +\footnotetext[2]{Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. -- Prawo oświatowe (Dz.U. 2023 poz. 908, tekst jednolity).} \newpage \tableofcontents % Polecenie wstawiające spis treści -% Footnotes for detailed information -\footnotetext{Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 22 lutego 2019 r. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych.} -\footnotetext{Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. \emph{Prawo oświatowe}.} \thispagestyle{fancy} \newpage @@ -256,7 +254,7 @@ System oceniania opracowany w oparciu o: \begin{longenum} \item Ocenianie osiągnięć edukacyjnych ucznia polega na rozpoznawaniu poziomu i~postępów w~opanowaniu wiadomości oraz umiejętności, w~odniesieniu do wymagań - określonych w~podstawie programowej\footnote{\label{fn:podstawa}Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 czerwca 2024~r. w sprawie podstawy programowej kształcenia ogólnego.}, oraz w~realizowanych programach nauczania. + określonych w~podstawie programowej\footnotemark[1], oraz w~realizowanych programach nauczania. \item Ocenianie zachowania ucznia polega na rozpoznawaniu stopnia respektowania zasad współżycia społecznego, norm etycznych oraz obowiązków określonych w~statucie szkoły. @@ -766,39 +764,31 @@ System oceniania opracowany w oparciu o: \end{longenum} \end{longenum} +\newpage \section{Ustalanie ocen bieżących i śródrocznych ocen klasyfikacyjnych} -\label{chap:ocenianie} -\begin{center} - \textbf{\S 3} -\end{center} %------------------------------------------------------------------------- -\subsection{Przepisy ogólne} -\label{subsec:przepisy-ogolne} +\paragraf{Przedmiot regulacji ustalania ocen (bieżących i śródrocznych)} \begin{longenum} - \item Ocenianie bieżące oraz ustalanie śródrocznych ocen klasyfikacyjnych - z~obowiązkowych i~dodatkowych zajęć edukacyjnych, jak również zajęć - prowadzonych na podstawie przepisów wydanych na podstawie art.~13 ust.~3, - ma na celu: + \item Bieżące ocenianie oraz ustalanie śródrocznych ocen klasyfikacyjnych z~obowiązkowych i~dodatkowych zajęć edukacyjnych, a~także zajęć prowadzonych na podstawie przepisów wydanych na podstawie art.~13 ust.~3\footnotemark[2], służą w~szczególności: \begin{longenum} - \item określenie poziomu osiągnięć edukacyjnych ucznia, - \item wspieranie jego rozwoju, - \item zapewnienie realizacji przyjętych założeń programowych. + \item ustaleniu poziomu osiągnięć edukacyjnych ucznia, + \item wspieraniu wielostronnego rozwoju ucznia, + \item zapewnieniu prawidłowej realizacji założeń programowych. \end{longenum} - \item Ocenie podlega także \textbf{zachowanie ucznia} w ujęciu śródrocznym, - w~szczególności z uwzględnieniem: + \item Ocena zachowania ucznia, dokonywana w ujęciu śródrocznym, obejmuje w szczególności: \begin{longenum} - \item zaangażowania w naukę, - \item współpracy z rówieśnikami, - \item przestrzegania zasad szkolnych. + \item stopień zaangażowania w proces kształcenia, + \item umiejętność współpracy z rówieśnikami, + \item poszanowanie i przestrzeganie regulaminu szkoły. \end{longenum} \end{longenum} + %------------------------------------------------------------------------- -\subsection{Jawność oceny} -\label{subsec:jawność-ocen} +\paragraf{Jawność oceny} \begin{longenum} \item Oceny uzyskane przez ucznia są jawne dla ucznia oraz jego rodziców (prawnych opiekunów).