u
This commit is contained in:
parent
0ba2d33b8b
commit
6ab9755b2e
82
main.tex
82
main.tex
@ -401,7 +401,6 @@ System oceniania opracowany w oparciu o:
|
||||
\end{longenum}
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
% -------------------------------------------------
|
||||
% -------------------------------------------------
|
||||
\paragraf{Zasady klasyfikacji wewnątrzszkolnej}
|
||||
|
||||
@ -491,8 +490,87 @@ System oceniania opracowany w oparciu o:
|
||||
i~zaokrągla do części całkowitych zgodnie z~zasadami matematycznymi.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
%----------------------
|
||||
% F. KRYTERIA JAKOŚCIOWE (PUNKT 15)
|
||||
%----------------------
|
||||
\item Przy ustalaniu oceny z~zajęć edukacyjnych oraz przy ustalaniu szczegółowych wymagań na
|
||||
poszczególne oceny w~przedmiotowych zasadach ocenienia, stosuje się następujące kryteria ogólne:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Stopień celujący otrzymuje uczeń, który:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Posiada pełnię wiedzy i~umiejętności z~zakresu podstawy programowej w~danym etapie
|
||||
kształcenia,
|
||||
\item Samodzielnie i~twórczo rozwija własne zainteresowania i~uzdolnienia,
|
||||
\item B`iegle posługuje się zdobytymi wiadomościami w~rozwiązywaniu problemów teoretycznych
|
||||
i~praktycznych z~programu nauczania,
|
||||
\item Proponuje rozwiązania nietypowe lub osiąga sukcesy w~konkursach i~olimpiadach
|
||||
przedmiotowych albo posiada inne porównywalne osiągnięcia.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
\item Stopień bardzo dobry otrzymuje uczeń, który:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Opanował pełny zakres wiadomości i~umiejętności określonych programem w~danym etapie
|
||||
nauki,
|
||||
\item Samodzielnie rozwiązuje problemy teoretyczne oraz praktyczne wynikające z~programu
|
||||
nauczania,
|
||||
\item Potrafi zastosować posiadane wiadomości i~umiejętności w~rozwiązywaniu problemów
|
||||
i~zadań w~nowych sytuacjach.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
\item Stopień dobry otrzymuje uczeń, który:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Opanował wiadomości i~umiejętności określonych programem w~danym etapie nauki
|
||||
niemal w~pełnym zakresie,
|
||||
\item Poprawnie stosuje posiadane wiadomości i~umiejętności w~samodzielnym rozwiązywaniu
|
||||
problemów i~zadań typowych, znanych z~lekcji lub podręcznika.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
\item Stopień dostateczny otrzymuje uczeń, który:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Opanował znaczącą część wiadomości i~umiejętności określone podstawą programową
|
||||
w~danym etapie nauki,
|
||||
\item Poprawnie stosuje posiadane wiadomości i~umiejętności w~rozwiązywaniu problemów
|
||||
i~zadań o~niewielkim stopniu złożoności w~sytuacjach typowych, często powtarzających się na
|
||||
lekcji.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
\item Stopień dopuszczający otrzymuje uczeń, który:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Nie opanował w~pełni wiadomości i~umiejętności zawartych w~podstawie programowej,
|
||||
ale opanował je w~zakresie niezbędnym do dalszego kształcenia z~danego przedmiotu,
|
||||
\item Potrafi z~pomocą nauczyciela rozwiązywać problemy i~zadania praktyczne o~niewielkim stopniu
|
||||
trudności, często powtarzające się podczas lekcji i~w~życiu codziennym.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
\item Stopień niedostateczny otrzymuje uczeń, który:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Nie opanował wiadomości i~umiejętności określonych podstawą programową, a~istniejące braki
|
||||
uniemożliwiają mu dalsze zdobywanie wiedzy z~danego przedmiotu,
|
||||
\item Nie potrafi rozwiązywać zadań o~elementarnym stopniu trudności nawet z~pomocą nauczyciela.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
%----------------------
|
||||
% G. INFORMACJA O OCENIE KOŃCOWEJ
|
||||
%----------------------
|
||||
\item Ocena końcowa
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Ocena końcowa w~danym roku szkolnym jest równoważna z~oceną roczną z~danego przedmiotu
|
||||
(z~uwzględnieniem ewentualnej oceny śródrocznej), przy czym decydujące znaczenie mają:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Wyniki uzyskane w~okresie całego roku szkolnego (lub obu semestrów),
|
||||
\item Stopień opanowania wymaganych wiadomości i~umiejętności, zgodnie z~ogólnymi i~szczegółowymi kryteriami,
|
||||
\item Ewentualne egzaminy poprawkowe lub klasyfikacyjne (o~ile uczeń do nich przystępował),
|
||||
\item Inne ustalenia wynikające z~przedmiotowych zasad oceniania (np.~projekty, prace dodatkowe).
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
\item W~przypadku niektórych przedmiotów (określonych w~odrębnych przepisach szkolnych)
|
||||
ocena końcowa może być wystawiana również na podstawie dodatkowych egzaminów
|
||||
wewnętrznych bądź zewnętrznych (np.~egzaminów zawodowych), co zostaje odnotowane
|
||||
w~dokumentacji szkolnej.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
\end{longenum}
|
||||
% -------------------------------------------------
|
||||
% -------------------------------------------------
|
||||
|
||||
\paragraf{Jawność ocen}
|
||||
|
Loading…
x
Reference in New Issue
Block a user